Vois kuvitella et olis aika hyvät kun hintakin on jo noinkin paljon taaloissa, tietty aika kova hinta jos joutuu ihan sian ostaa säkissä.
Matkustelin tänään tänne pohjan-maalle linkkuun hieman palikoita asenteleen, ni tuli tos illal toista noist valoista käytettyä akussa kiinni ja valoa lähti aika makeasti mielestäni. laitan kuvaa kunhan saan ne paikalleen. just mahtuu vierekkäin siihen mihin niitä suunnittelinki.
[quote="Kartza"]Tässä videota omista ledeistä, päiväledeistä, xenoneeista. Lumitöiden jälkeen tuli kuvattua tällänenkin video. => http://www.youtube.com/watch?v=MtY0iH-44jg[/quote
Näky videos jokunen tuikku palavan. Itse tulin siihen tulokseen, että jos noilla valoil mitkä ostin nää tarpeeksi
saa olla näkemättä sit. Sen verran
kalliita harraste valoja mielestäni.
Pari sarjaa laittas ni olis kalliimmat valot, mitä mönkijä mulla.
Eiks näitä aina myydä halvemmalla näin kevään korvalla kun valoa tulee jo luonnollisestikin enempi?
Syksyllä on taas uudet kalliit hinnat kun sitä valoa kohta taas tarvitaan.
Led-tekniikka kehittyy koko ajan ja "sama" led-valo kuin nyt, voi olla ens talvena huomattavasti tehokkaampi...
Itsekin mietin jos hankkis nyt valot ens talvea ajatellen, mutta just tuo kehitys saa miettimään että mahtaako kannattaa sitten enään laittaa näitä tämän päivän lamppuja ollenkaan kun tuntuvat niin vanhanaikaisen tehottomilta ja siksi niin kalliilta, siis silloin ens talvena...
Toivoisin että kehitettäisiin mahdollisimman pieni ja sikatehokas työvalo ja vielä kohtuuhintaan, tämähän voi olla mahdollista jo ens talvena kun led-tekniikka halpenee koko ajan kun se yleistyy entistä enempi. Suurin osa nykyisistä työvaloista on mielestäni liian isokokoisia mönkijään, pienemmän lampun saa paremmin sijoitettua fiksusti esim. tavaratelineeseen, nimenomaan sen alapuolelle tai johonkin muuhun pieneen "koloon" missä se ei on paremmin (näkö)suojassa, poissa muun toiminnan "tieltä".
Edellisen viestini eka linkki ei ollut se mikä piti olla, korjasin
Tarkoitukseni oli laittaa kolme linkkiä joista kaikista löytyy sama valo, hinnassa vaan aika suuret erot.
Toivoisin että kehitettäisiin mahdollisimman pieni ja sikatehokas työvalo ja vielä kohtuuhintaan
Kukapa ei Pienimmät 10-wattiset ovat sopivan kokoisia mutta eivät sopivan hintaisia, ainakaan vielä...
dealer kirjoitti:Edellisen viestini eka linkki ei ollut se mikä piti olla, korjasin
Tarkoitukseni oli laittaa kolme linkkiä joista kaikista löytyy sama valo, hinnassa vaan aika suuret erot.
Toivoisin että kehitettäisiin mahdollisimman pieni ja sikatehokas työvalo ja vielä kohtuuhintaan
Kukapa ei Pienimmät 10-wattiset ovat sopivan kokoisia mutta eivät sopivan hintaisia, ainakaan vielä...
Noi 10w ledit onkin jo aika hyvän kokoiset, tollaset saa jo helpommin asennettua pieniinkin paikkoihin, tosin pienempiäkin voisivat vielä olla, mutta niiden valoteho on vielä nykyään aika vaatimaton (n. 900lm)...sitten kun tuon kokoisista lähtee valotehoa vähintään 2500lm tai saman verran kun nykyään lähtee 35w ledeistä niin aletaan puhua tehokkaista valoista ja kun niitä asentelee 2 eteen, 2 taakse ja vielä 2 sivuille, niin johan alkaa näkemään syyspimeälläkin tehdä tukkisavottaa. Vielä kun hinnat olisivat järkevällä tasolla, joka mielestäni olis n. 50€/kpl, niin ostajia kyllä riittäis varmasti.
Tossapa on nyt mun 2x24w moduulit paikallaan linkussa. sain ne mahtuun siihen mihin niitä suunnittelinki. kuvat on vähän huonojo, mutta on ne pirun kirkkaat kyllä, kun luonnos ovat. Tos ekassa on omat valot pelkästään ja tokassa pelkästään ledit päällä.viimeses kuvassa on mun valojen kiinnitys miten sen toteutin. Aika hienon sain aikaan omasta mielestäni. Releen tiivistykseenki keksin hyvän idean. kaikki kun on testattu, että toimii niin kuumaliimal tiivistys ja ei liittimetkään releeltä irtoa vahingossakaan. Itse käytin tähänki projekti osioon suht paljon aikaa ja vaivaa joten toivottavasti pelaavatkin nyt?? Sähköt on kaikki releelle asti suojaputkien sisässä esim.
Onkos mönkijä miehet asennellu lisävalaistusta keulille miten? Kun näin vuoden valoisimpana aikana on hyvä miettiä näitä juttuja , foremanissa kun on tuo tankovalo niin onkos se häirinnyt ketään vaikka on laittanut lisävalot etutarakkaan kiinni, eli meinaan et heijastaako ärsyttävästi takaisin, mulla on tuollaiset 2X 27w pyöreät ledit, halkaisija muistaakseni 120mm ja ajattelin ne asennuttaa tuossa huollon yhteydes kiinni.
jiiipee kirjoitti:Onkos mönkijä miehet asennellu lisävalaistusta keulille miten? Kun näin vuoden valoisimpana aikana on hyvä miettiä näitä juttuja , foremanissa kun on tuo tankovalo niin onkos se häirinnyt ketään vaikka on laittanut lisävalot etutarakkaan kiinni, eli meinaan et heijastaako ärsyttävästi takaisin, mulla on tuollaiset 2X 27w pyöreät ledit, halkaisija muistaakseni 120mm ja ajattelin ne asennuttaa tuossa huollon yhteydes kiinni.
Mulla Foremanin tarakkaan asennettuna visionx:n, 6 ledin "valopatteri" ja tankovalosta johdot irti. Muuten valaisee vain tuon ledivalon ja häikäisee silmiin.