Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Maksakastike kirjoitti: Niin, ja jos jollakin on ylimääräisiä shinukan osia hyllyssä pyörimässä ja haluaa niistä eroon, niin voi laittaa viestillä hintatarjousta(pienet huomioidaan :wink: ).
Tuossa jotain:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=34374

Tuli noista raidetangoista mieleen:
Mulla meni raidetangot jommassa kummassa päässä väärälle puolelle korvaa. Kulmat muuttuivat kovin joustossa. Jos on alkuperäiset kepit, ei tuo tietenkään haittaa, koska ne eivät jousta. Tuota kiinnityksen vaihtoa varten tarvi tankoa lyhentää ja tehdä uutta kierrettä tankooon. 700 raptorin etukepit sopii lähes heittämällä tähän.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Ei meinaa millään lähteä irti alapallonivelet. Huomenna kokeilen kuumentamalla, vaikka siihenkään ei ole apuna kuin kuumailmapuhallin. Laitoin tunkeutuvaa voitelua yön ajaksi, mutta aika tiukassa tuntuu olevan. Seekerit tosiaan poistettu, mutta eivät liiku sitten mihinkään ei suurella eikä pienellä voimalla. :) huomenna uusin voimin. Vinkkejä..? Uudet odottaisivat tuossa.

E: kaveri neuvoi ettei lyöntiä itse irroitettavaan osaan, vaan tukivarteen. Huomenna testiin.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Lyö sekä-että.. Toisaalta taitaa tuo tukivarsi olla onttoputki joten lommoo tullee, hakkaa mieluummin siihen palloon... Kun menee kuitenkin vaihtoon. Uskon puutetta vaan,saa siihen varmaan näyttää vähintään 3kg lekaa. :biggrin: Kokoajan ne antautuu,täytyy vaan koputtaa. On niitä ulosvetäjiäkin mutta leka yleensä tehoaa kyllä.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

No niin, pallonivelet lähti irti kun laittoi sopivankokoisen hylsyn pallonivelen päälle ja hakkasi tähän tarpeeksi pitkään isolla halolla. Paikalleenlaitto: ensimmäinen meni todella hitaasti, paras työkalu oli jälleen halkopinosta löytyvä, ja tätä paukutin varmaan reilun tunnin, kunnes lopulta oli pohjassa. Toinen menikin sitten kymmenessä minuutissa.

Olivat muuten täysin kuivia suojakumin alta nuo uudet (nivel pyöri siis aivan kuivana), eikös näissä kuulu jotain rasvaa olla? - joten otin kumit pois ja sopivasti rasvaa sisään.

1. Tietääkö kukaan oikeasti toimivaa ruosteenestoa, lähinnä kohdille joita rungossa. Jos hioisi maalin pois ruostuneista kohdista, niin onko puhtaalle pinnalle paras ratkaisu jokin kuparimaali / kovattuva kuparitahna ja päälle maali? Kyseessä siis vain ruostuneiden kohtien paikkaukset (pieniä alueita).

2. isä-panaanila, mistä hommasit ne etuiskarit, ja osaatko kertoa tarkempia speksejä/kustannuksia? Kiitos. Jos madaltui niillä, niin vaatiko mitään muita toimenpiteitä - saiko säädettyä silti renkaiden kulmat kohdilleen ym.?
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Ainoa hyvä keino olisi puhaltaa koko hoito ja epoksit plus pintamaali päälle.. Sitä odotellessa vähän laadukkaampaa kilikalipullosta sinkkimaalia runkoon. Pysyy ruoste kurissa aina muutaman kk. Ei siinä auta kuin isommat toimet jos hyvän haluaa.Itsellä kyllä kanssa mietinnässä jos kampe purkuun kesäksi ja maalauksen ja peruskunnostuksen paikka. Ehkä kansi ja kaasari myös.. Nooh,toisaalta tämä miedompi modaus on riittänyt toistaiseksi.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Joo, jää siihen, että olisi järkyttävän paljon aikaa vievä projekti riisua kaikki rungosta irti. :) ja miettiä sitten kootessa mikä tuli minnekin.
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Iskarit tuli uusina mutta yksityiseltä, eikä maksanut juuri mitään. Ei noilla voi hypyttämään lähteä tai nopeeseen maastoon, sellaset kunnon iskarit maksaa sit jo aivan muuta.
Jotain jos pitäs sanoa, niin kelkan iskareita saisi rakennettua melko monenlaisia ja ne toimisi pakkasessa varmasti.
Kyllä se madaltui ja reilusti. Eipä oikeastaan tarvinnu säädellä ja pystyy kyllä säätämään.

Kunhan saa kaiken ruosteen pois, niin sillä maalilla niin väliä. esim. Ruosteenesto punanen + vasaralakka.
Puhallus kuivassa, pölyt pois ja heti maali siihen.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Täälläkin pitkän tauon jälkeen kaivettu härveli lumihangesta ja pistetty tulille. Uusi akku, virtalukko, lyhyen polttimo ja öljyt vaihdettu ja ekat kunnon tyypit otettu tälle vuodelle. Polttimon vaihdossa oli kyllä harrastetta kerrakseen yhdelle illalle 8)

Vähän huonosti kyllä käy tyhjäkäyntiä talven jälkeen. Oiskohan imukaula halki... Pakoputken tiivistekin täytyy vaihtaa ja tulppaa yms. siinä sivussa. Uudet rinkulatkin tilattu, Kenda Speedracerit, saas nähdä miten saa kotikonstein vanteelle :wink: Onko muuten kokemuksia noista? Mutta mukavaa taas pusata mönkkärin kimpussa, mennyt talvi oli vähän ressaava ja ei ole pitkään aikaan ollu niin lepposa olo kun tuossa pääsiäisenä shinukkaa laitellessa. Ja mukavaa, että täälläkin on vielä aktiivista!
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Tarkista ensiksi tyhjäkäyntiongelman suhteen onko letku mikä lähtee kurkusta (saatan muistaa väärin) tai muu kaasarin lähistöllä oleva rikki. Itselläni oli vastaava ongelma ja kyseinen letku oli halki. Imi luonnollisesti ilmaa välistä. Oon tehnyt itse nyt noin 10 kohtaa kuntoon, jatkuvasti kasvavasta listasta, joss nyt noin 50 muutos/korjauskohdetta. Pistän lopullisen "tehty" listan tänne jos jaksan / muistan kunhan valmista. Kuvatkin laittaisin jos keksisin miten ipadista saa tänne kuvia liitettyä.
Viimeksi muokannut plosokameli, 02 Huhti 2013 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Moro Rapsu!
Olin jo varma että äijä on ostanut jonkin paremman tai muuten myyny pelit pois. Mulla on kendat kesäksi,hyvät on ,ei täristä. Kannattaa laitattaa liikkeessä,saa tasapainotettua myös ne. Vie nyt niin ei ole vielä juuri ruuhkaa,kun kesäkumi vaihtajat ei vielä rasitteena rengasliikkeissä. :D Varmaan voi olla vähän alkukankeutta kun piiiitkään aikaan pistää tulille, myös jos vanhaa bensaa tankissa? Nykygaso kun ei pitkään hyvänä säily. Itellä kokoajan ajossa, hyvin suju talvi nappuloilla ja ruuvattavilla nastoilla. Bilteman nappulakumit eteen oli hyvä ostos ja niihin oli hyvä nastat laittaa .Sai siihen pitoalueelle. :biggrin:
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Nämä tehty:

Oikea pyörännapa vaihto uuteen ---OK
Olkanivelten maalaus ---OK
Uudet renkaat ja tasapainotus----OK
Tukivarsien puslien vaihto---- OK
Etuiskareiden kiinnitys (puslat) ja puhdistus----OK
Tukivarsien maalaus----OK
Uudet teippaukset ----melkein ok
Lapsen tuoli---OK
Raidetangon päät----OK
Mittarin alla oleva putki valkoiseksi----OK
Suojat napoihin----OK
Alapallonivelet-----OK
Puhdista rungon etuosa ja maalaa----OK
Ohjaustangon o-renkaiden tarkistus / klappi alhaalta / maalaus OK
Mittariston piuhojen suojaus----OK

Oikeita hommia vasta tulossa..tai no olihan noissa pallonivelissä, ohajusputken klapeissa ja tukivarsien puslissa hommaa. Piuhojen, kuten mittariston kolme nippua (anturin piuhat mukaanlukien), suojat olivat repaleina. Vulkanoituva (tai miten nyt kirjoitetaan) teippi sai kuorruttaa ne. Samalla nimesin valkoisella tussilla piuhoituksia, niin ei tarvitse arpoa aina niin paljoa.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Moro Villetre ja Plosokameli! En oo aikeissa ainakaan vielä hommata isompaa mönkijää, jos kohta enemmänkin toisen saman moisen! :mrgreen: Sen vois sitten kaikessa rauhassa purkaa ja laittaa kasaan vimosen päälle. Mutta ei nyt vielä semmosia. :o

Kamelilla näyttää olevan tommonen vähän isompi fixaus meneillään, tullee varmana hyvä! Ja iso kiitos letkuvinkistä! Sehän siellä oli poikki. Nyt käy ja kukkuu kuin ennen vanhaan. Huomenna siis sillä töihin! =D>
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Jännä homma, oon miettinyt itsekin hommata toisen joskus ja seurannut nettimotoa siinä mielessä, että nyt kun on pariin shinerayhin jollain tapaa tutustunut, olisi toinen halvalla saatu hyvä laittelun kohde. Lähinä ajattelin mökille. Terapeuttista hommaa ainakin välillä. Nythän tuolta katosi se 600e hintainen kohtuukuntoinen myynnistä. Oli siihen oikeasti edullinen jos tarina taustatiedoista piti paikkansa.

Koneen sisälmysten laittelu oikeastaan vain huolettaa näissä. Ei ole paljoa kokemusta. Kaverin kanssa vaihdettiin mäntä renkaineen viime kesänä, kun muutenkin tutkittiin venttiilien säädön myötä. Mutta siinäpä se suunnilleen on mitä saattaisi osata.
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Mikäs moottorissa huolettaa?

Varaat isohkon pöydän tai tason, siihen valkoinen suojapahvi päälle. Hyvä valaistus.
Minigrip-pusseja, pakasterasioita, laatikko, tussi ja digikamera.

Otat AINA kuvan kun purat jonkin osan pois, puretut osat laitat pussiin / rasiaa ja kirjoitat päälle mikä se on ja laatikkoon.

Tää on ainut tapa miten puran jotain isompaa, oma muisti ei riitä 15min pidemmäs ja osat häviää varmasti muuten.
Takas kasaan on helpompi laittaa, kun katsoo niitä kuvia.

Ajan kanssa eikä aina voimalla.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Lähinnä juuri tämä kasaaminen pelottaa. :) ja se mitä purkaessa onnistuu hajottamaan. Olen käyttänyt tuota nimeämissysteemiä jo pienemmissä projekteissa, koska sama vika, että ei voi muistaa. Ja kun yleensä eteen saattaa tulla silti jotain ongelmaa, että vaikkapa kasausjärjestyksellä onkin väliä ja kuten usein onkin, niin sehän siinä vähän voi tuoda eteen ongelmia. Ja yllätyksiähän joskus tulee, jokin ei vain mene paikalleen vaikka helposti lähti irti. Tai muita vastaavia juttuja. Kai siihenkin puoleen saisi sitä varmuutta kun vaan uskaltaisi lähteä.

Nythän tuossa on tuo ongelma, että siellä oikealla puolella moottoria vesipumpun alla on se pieni reikä joka paljastaa vuotaako vesipumpun tiiviste. No minulla on tästä valuttanut öljyä (ei haitattavasti) pari vuotta kohta. Takanahan on (mielestäni) välitila (ks tekstiäni pidemmälle todennäköisesti ihan öljytila), jossa varmaankin menee akseli läpi joka pyörittää vesipumppua ja öljypumppua, jos olen oikein ymmärtänyt.

Samassa (ei muuten olekaan välitila vaan öljytila jonne mittatikkukin tulee jos kuvaan 2 ylhäältä on luotettava: (http://www.stixe.de/index.php?artid=159).

Kuvassa 3 ylhäältä (http://www.stixe.de/index.php?artid=159) vasemmalla kytkimen paineasetelma. Olen aiemmin olettanut tämän tilan (vesipumpun ja öljypumpun välissä) olevan kuiva alue, jossa ei nestettä eikä öljyä kuulu olla. Kuvien mukaan näin ei ole, joten todennäköisesti öljy vuotaa rattaan takaa joka on kytkimen asetelman oikealla puolella (Kuva 3 ylhäältä oikea alareuna) tai tosiaan vesimpumpun tiivisteen kautta (kuva 2 ylhäältä "schaufelrad welle" vasen reuna.) Tästä osasta lähtee myös putki alareunaan, jossa todennäköiseti on alussa mainitsemani reikä.

Ymmärsittekö jotain.. :) tämä on päätelmäni, saa korjata jos tietoa on. Minulla ei ole siis kuitenkaan menneet nesteet ja öljyt sekaisin, joten en ole siksi lähtenyt purkamaan, kun ei ole lisääntynyt se vuoto, vaan on ihan rätillä pari kertaa viikkoon pyyhittävä.
Vastaa Viestiin