Tykkipekkajr kirjoitti:Lukko noista puuttuu ainakin. Tai siis jarrutetaan luistavaa pyörää...
Lukko puuttuu, mutta mielestäni 80km/h kulkevissa alkaa painoarvot olemaan muualla kuin HC-maastoajo. Jos puut tulee lukottomalla Hondalla metsästä, niin takuuvarmasti tulee Can-Am:llakin. Kyse on erittäiin usein ennakoinnista, eli ajetaan ne ajourat esim talvella ilman kuormaa auki ja sitten onkin kovettunut ura ajoa varten. Kesällä joko ajolinjat tai kuormien kanssa maltti. Joten varmasti pärjää.
ABS:n tulo johtaa varmasti manuaalisesti ohjattavaan lukkoon, eli uskon Maverick:n manuaalilukon tulevan myös sarviohjattaviin mallehin 12 kk sisällä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kumpaa merkkiä kokeneemmat käyttäjät täällä suosittelee Yamaha 450 vai Can Am 450/570 kevyeen mökki ajoon ja satunnaiseen lumen auraukseen, molemmat uusia 2018 malleja? Itse olen tällä hetkellä Yamahan kannalla.
Osta jamaha tai sutsuki.
Molemmat oikeesti jaappanilaisia ja ei tarvi olla kiinansähköjen takia olla pajalla alvariinsa.
Näin kertoili minulle eräs sitoutumaton huoltomies.
Sanoi olevan jonossa polariksia korjattavaksi ja muutaman viime vuoden myös canukeita, kun olivat siirtyneet myöskin käyttämään kiinanpojan edukkaampia piuhasarjoja ym sähköhiluttimia. Itselläni on polaris ja sillä on ihan tuurissa, että milloinka suostuu lähtemään mukaan, varsinkin pakkaskeleillä.
Tästä postauksesta saa vannoutuneet mollattujen merkkien kannattajat vetää herneen nenään
Tai vaihtoehto B osto hinnaltaan puolet halvempi kiinalainen jos käyttö on vähäistä harrastus toimintaa. Varmaan kestää saman kuin merkkikoneet tai jopa vähemmällä remontilla
Tuota en huomannutkaan, että Yamahasta puuttuu lukko? Can am:ssa ollut ongelmia sähköjen kanssa ainakin ja oliko ohjauksessa sekä jarruissa viime vuonna?
Miten Jmk "kiinan kopiot", mitä niistä kannattaisi katsoa? CF Motoa katselin aikaisemmin, mutta jotenkin sitä vierastaa näitä "kiinan kopioita"?
Trapperin 500efi on mielestäni hintansa väärti. Mulla ainakin ajotunteihin nähden toiminut hyvin. Pääasiassa kuluvia osia mennyt. Ei yhtään kertaa oo välille jättänyt ja ihan riittävän tehokas pikku työhommiin ja cruisailuun. Löytyy myös jäykkä lukko edestä. Ja pieniruokainen ja varaosat löytyy Trailparkista. Sieltä myös hyviä vinkkejä vikojen selvittelyyn jos jotain tulee.
K.F.T.: sinun asemassasi valitsisin esittämistäsi vaihtoehdoista Yamahan. Kokemusta minulla ei ole kummastakaan merkistä metrin vertaa joten kommenttini painoarvo perustuu mutuun. Hyvä valinta kun ei ole ihan merkistä kiinni, siihen vaikuttaa muutkin seikat kuten huollon asiantuntevuus ja varaosien saatavuus
Hankinta on monitahoinen prosessi: jos haluaa vain ajaa ja jättää huollon muille kannattaa valita merkki jonka huolto-organisaatio toimii huomioiden oma asuinpaikka. Ei mikään helppo nakki setvittäväksi, esim. jos asiantunteva huolto on Järvenpäässä ja itse asuu Joensuussa niin yhtälö ei pitkän päälle toimi mikäli tietää huoltoliikettä pitkässä juoksussa (takuuajan ulkopuolellakin) tarvitsevansa.
Jos taas haluaa ja kykenee itse vastaamaan laitteen kunnossapidosta voi keskittyä siihen miten laitteeseen saa tarvittaessa osia, ja jos on aikomus pitää samaa laitetta pitkään miettiä sekin miten varaosia saa vaikkapa 5 vuoden päästä: juuri tämä seikka ratkaisi omalta osaltani laitevalinnan (ostin heti ekaksi mönkkäriksi laitteen jolla ajan pitkään ja jota takuuajan jälkeen huollan itse). Olen ollut valintaani varsin tyytyväinen. Noita juttuja joissa jotkut tällä palstallakin purkavat tuntojaan tyyliin "sonta vehje tuo XXXXXX" luen kieltämättä vähän hymynkare suupielessä.
-KpHr-
Ns. "kiinanmönkkäri" saattaa hyvinkin olla osaavissa käsissä pitkäikäinen ja luotettava kaveri, jos vain huolto on toimiva /osia saa vaivattomasti tarvittaessa. Tuohon kiinnittäisin suurimman huomion.
Cf-moto tuntuu olevan kovassa nosteessa ja mallisto laajenee tasaista tahtia joten miksipä enää nykyään vierastaisi kiinalaistakaan mönkijää. Mainitsemasi aurailut ja satunnaiset maastoajot hoituu cf-moton voimin ihan varmasti ja mielenrauhaa tuo 3:n vuoden takuu.
Muistaakseni Cf motolla joutuu käymään useammin huolloissa kuin muilla merkeillä. Riippuen tietysti minkälaista ajoa harrastaa.
Cf motolla huoltoväli oli joku kilometrimäärä, muilla merkeillä taitaa olla vähintään 100h/1vuosi, Yamahalla 160h.
Tämähän ei ole ollenkaan huono asia jos kilometrimäärä on järkevä. 160 tuntia samoilla öljyillä lienee koneelle yhtä mukava kokemus kuin ihmiselle hampaanpoisto ilman puudutusta.