Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Canan ominaisuus. Eli täysin normaalia.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Tommosia vollottajiahan noi Can Amit on.
Kassu
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kassu »

No niin vähän arvelinkin. Eli eikun kovaa ajoa. :)
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Vollottaa ja hajottaa ainakii takakardaaneja. no ei oo ihmekkää ku takaperä ei kestä linjassa. Nopee vilkassa näissä jarrulevyllisissä G1 runkosissa. Pinjoni kääntyy kohti taivasta... Tarkastakaas :doubt:
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Mitäs tuo tarkottaa suomeks ja miten se vilkastaan? G1-runkojen omistajat ovat varmasti kiitollisia tiedosta.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Takaperä kääntyy pakoputken puolelta katsoen myötäpäivään. Runko antaa ilmeisesti periksi... Jaa et ei vollotukset haittaa ja on vaa ominaisuus. Kyl ite oon erimieltä.... Kattokaahan tän kaverin pari video ja sanookaa sit. itellä kesti perän laakerit jopa 2000km. Tuossa -12 mallissa on perä g2 ominaisuuksilla vaikka jarru kiinnike onkin :doubt:
https://m.youtube.com/watch?v=ysdw-Feg7ns
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Taipuuko runko??
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Tähän rungon pehmeyteen ja sen torjuntaan oli muistaakseni täällä foorumilla jotain keskustelua.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Xmrkana
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Maalis 2015 20:55
Mönkijä:: 570 max t3
Paikkakunta: libya(Lapua)

Re: Renegaden outo nakutus..

Viesti Kirjoittaja Xmrkana »

Pasi.A kirjoitti:Moi.En löytänyt viestiketjuista samanmoista ongelmaa,niin kysytäänpäs uudella aiheella..Elis 800 rene pitää moottorijarrutuksessa nakuttavaa ääntä,aivan kuin räikkää pyörittelisi.Tämä tapahtuu vain nopealla puolella.Neliveto ei vaikuta asiaan millään tavalla.Vaihdelaatikkoon ja moottoriin vaihtelin öljyt eikä vanhojen mukana tullut metallisilppua,tms..Muuten kampe toimii moitteettomasti,vaan tuo ääni vähän rassaa...


Onkohan tähän vikaan löytyny ratkaasua?

Kaverilla samaa oiretta -10 mallin 500:s outis joka on G1, ajeltu oli 140h, 4000km, osaako joku auttaa ennenku pitää viedä oikeen pajalle?
Yks suunta laakerit vaihdettiin mutta ei auttanu, ja muutenki näytti vari olevan siisti kaikin puolin.
lehmonkel
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Maalis 2014 10:54

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lehmonkel »

Onkos joku oivaltanut miksi Outti 500 T3 G2 jarrukahva painuu välillä pohjaan saakka, ja toisinaan sitten taas ei. Lähdin muun syyn takia viemään laitetta pajalle ja lähtiessä ei meinannut laite pysyä kipatulla lavalla jarrulla ja kahva oli ihan pohjassa. Pyysin huoltoa korjaamaan sen samalla. Haettaessa vastaus oli "ei vikaa, paremmat kuin uusissa". Todellakin sillin pitivät oikeasti hyvin ja kahva oli jämäkkä. Pari viikkoa seisoi pihalla ajamatta ja taas kahva painuu pohjaan. Pumppaamalla parani niin, että pitää aika hyvin, mutta melkein pohjaan kahva painuu. Tuntuu aika huolestuttavalta, että jarrut toimivat vähän miten sattuu. Ei oikein viitsi rahdata sitä 50 km päähän pajalle taas, jos vastaus on jälleen "paremmat kuin uusissa". Ilmeisesti alkavat ihan itsestään pitämään hyvin, ainakin kun vie pajalle :lol:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Kömppääjä
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 13 Joulu 2015 20:34

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kömppääjä »

Ilmaahan sinne pääsee jostain. Mopedissa aina talven jälkeen menee kahva pohjaan. pääjarrusylinterin nipasta ilmat pois ja taas toimii kesän.
lehmonkel
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Maalis 2014 10:54

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lehmonkel »

No niin, jarrut toimivat ainakin toistaiseksi. Turaamistahan tuo ilmaaminen amatöörin vehkeillä on, mutta tulipahan tehtyä. Erityisemmin ilmaa en huomannut kuin takajarruissa. Takajarruissa oli myös oudon tummaa jarrunestettä, mutta edessä normaalin vaaleaa. Mitään merkkejä siitä, että pajalla olisi jarruja ilmattu, ei näkynyt. Koskematonta pölyä vain.
Xmrkana
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Maalis 2015 20:55
Mönkijä:: 570 max t3
Paikkakunta: libya(Lapua)

Re: Renegaden outo nakutus..

Viesti Kirjoittaja Xmrkana »

Xmrkana kirjoitti:
Pasi.A kirjoitti:Moi.En löytänyt viestiketjuista samanmoista ongelmaa,niin kysytäänpäs uudella aiheella..Elis 800 rene pitää moottorijarrutuksessa nakuttavaa ääntä,aivan kuin räikkää pyörittelisi.Tämä tapahtuu vain nopealla puolella.Neliveto ei vaikuta asiaan millään tavalla.Vaihdelaatikkoon ja moottoriin vaihtelin öljyt eikä vanhojen mukana tullut metallisilppua,tms..Muuten kampe toimii moitteettomasti,vaan tuo ääni vähän rassaa...


Onkohan tähän vikaan löytyny ratkaasua?

Kaverilla samaa oiretta -10 mallin 500:s outis joka on G1, ajeltu oli 140h, 4000km, osaako joku auttaa ennenku pitää viedä oikeen pajalle?
Yks suunta laakerit vaihdettiin mutta ei auttanu, ja muutenki näytti vari olevan siisti kaikin puolin.

Eli jarrut ne oli tässäkin vikana...Oli ristus ruma ääni...vaikka pääni laittanu vetoa että ny ei oo öljyä missään:)
kahavi
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Huhti 2015 13:43
Mönkijä:: Can am 570 pro
Paikkakunta: Tervola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kahavi »

vaihteet ei mene kunnolla päälle. Canan outti pro 570 kyseessä. Tosiaan eka cana itsellä ja vaihteet menee tosi nihkeästi päälle. Onko vika vai yleistä canassa? Tänäänkin olis jääny koko pyydys mettään jos ei vinssiä olis ollu. Pakilla olis voinu pelastaa muttei ällältä liikkunut keppi mihinkään.
Aikasemmat kokemukset
Polaris sportsman 800 efi
Yamaha Grizzly 700 eps
Arctic cat mud pro 700i
Honda trx 420
Vastaa Viestiin