Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Kävihän se mitä pelkäsinkin. Takahaarukan nipa katkesi sitä irrottaessa. No, ei muutakuin iskarin yläpultti auki, ketjut pois paikoiltaan ja takahaarukan pultti irti. Sen jälkeen vielä renkaat irti ja sitten pääsi kunnolla käsiksi tynkään. Sama homma kuin nivelissä, patentilla jämät pois ja uusi tilalle. Kasaus, testaus ja vielä toimii. Muutamia havaintoja:

- takahaarukan pultti oli nyt jo pienellä mutkalla ja aivan hapettunut = kiinalaatua. pitänee vaihtaa jossain vaiheessa..
- takasatulan kannake/pideke on löysällä, eikä sitä pysty kiristämään?!
- iskarin alapää + kaikki muut pultit olivat melko löysällä. ajokilsoja on jo huimat 200km.. :roll:

+ ei ollut klappia kriittisissä paikoissa, vaikka melko kyytiä on välillä menty.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Tässä netistä poimittu korjaus vinkki tuohon takasatulaan, itsellä toimi, hävisi väljyys ja sitä myöten kolahdus joka kuului matelunopudella. Itse käytin korjauksessa tölkin sijaan ohutta messinkilevyä.

Takajarrun kolinan poisto

- Taka-akselissa iso lukitinmutteri mikä pitää paikallaan koko perää. Siirrä sen alla oleva lukitusrengas oikealle takarenkaan suuntaan.
- Irroita jarrusatula.
- Jarrulevystä vasemmalle mentäessä iso messinkinen levy pitää paikallaan koko jarru systeemiä.
- Sen edessä on iso lukkorengas, ota se pois.
- Leikkaa alumiinitölkistä sopivan levyinen rengas kolisevan osan ja lukkorenkaan väliin.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

bashan kirjoitti:Tässä netistä poimittu korjaus vinkki tuohon takasatulaan, itsellä toimi, hävisi väljyys ja sitä myöten kolahdus joka kuului matelunopudella. Itse käytin korjauksessa tölkin sijaan ohutta messinkilevyä.

Takajarrun kolinan poisto

- Taka-akselissa iso lukitinmutteri mikä pitää paikallaan koko perää. Siirrä sen alla oleva lukitusrengas oikealle takarenkaan suuntaan.
- Irroita jarrusatula.
- Jarrulevystä vasemmalle mentäessä iso messinkinen levy pitää paikallaan koko jarru systeemiä.
- Sen edessä on iso lukkorengas, ota se pois.
- Leikkaa alumiinitölkistä sopivan levyinen rengas kolisevan osan ja lukkorenkaan väliin.
Tämäkö se mullakin on vikana kun tuossa aiemmin kyselin täältä? Heiluu koko takajarru paketti sinne akselille asti.
Viimeksi muokannut tatu77, 14 Kesä 2009 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

Reilun 100km kesti etulaakeri, prkl.. pitänee hommata vähän paremmat ja samalla vähän modata jottei tarvi kuukauden päästä taas vaihtaa :doubt: palloniveletkin tekisi mieli vaihtaa kun kerran niitä on täällä haukuttu ettei kestä. kysymys kuuluukin, minkä mersun pallonivet käy?
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

Tänään tuli vaihdettua vakio suutin takasi(108)kun rupes pätkimään tolla 120 suuttimella jo 85km/h vauhdissa.90km/h vetäsin hiekalla testatessa ja ei pätkinyt yhtään 8)
Hiukan vajaa 400km mittarissa ja kaksi kertaa on joutunut raidetankoja kiristään.Muuten peli on pelannut ihan hyvin kunhan sääti ne auraukset ja laski rengaspaineita.
Toisen kerran vaihdoin öljyt ja sihdista löyty 10mm x 5mm x 0,4mm kumin pala.Paikallistin kyseisen kumin kaasarin kurkun sisäpuolelta irronneeksi palaksi.

Sitten toinen juttu.Onko jollain tietoa olisko 200cc jokin tyyppivika joka hajottaa pääsulakkeen vähän väliä?Kaverin pelistä välillä hajoo toi sulake.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

kerppo kirjoitti:Näätämö joko sait uuden takaiskarin? vai vieläkö ne koittaa vakuutella että on pelkkä jousi?

Tatu77 kerro sitten mitä sanovat motolandissa jos kysyt uusia kumeja soikeitten tilalle.
Tänään tuli uudet eturenkaat eli takuuseen meni. Ne oli kyl tosi soikeet ne edelliset 15mm heittoa pystysuunnassa ja sivusuuntaan paljon myös. On muuten uudet kumit halkaisijaltaan 40mm pienemmät... Vaikka saman kokoiset ja merkkiset. Pystyykö renkaan pultteja vaihtamaa pelkästään. Oli niin pehmeet että saatto mennä kierteet. Mihkä momenttiin ne pitäs vetää?
Mukutus
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2009 14:50
Mönkijä:: Bashan 250cc

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Mukutus »

Käyköhän nuo 300cc crossin orkkis kiiltävät vanteet suoraan tähän 250cc? minusta olis ehkä paremman näköset kun nuo matta mustat :roll:
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

Mukutus kirjoitti:Käyköhän nuo 300cc crossin orkkis kiiltävät vanteet suoraan tähän 250cc? minusta olis ehkä paremman näköset kun nuo matta mustat :roll:
Jako on muistaakseni 115 takana ja 156 edessä :shock:
KiNmo
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2008 19:40

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja KiNmo »

Dobermann13 kirjoitti:
Mukutus kirjoitti:Käyköhän nuo 300cc crossin orkkis kiiltävät vanteet suoraan tähän 250cc? minusta olis ehkä paremman näköset kun nuo matta mustat :roll:
Jako on muistaakseni 115 takana ja 156 edessä :shock:
niin 250cc on tuo jako jos sitä tarkotit.. mut mikä lie kolmesatasessa?
Mukutus
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2009 14:50
Mönkijä:: Bashan 250cc

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Mukutus »

Hitto että omituinen jako?:D oon aina silmämääräsesti kattonu että sama jako ku 200cc mutta toistepäin etu ja taka :oops: näihin ei vissiin erillaisia vanteita vaihdella sitte? :roll: ....mutta silmämääräsesti sen 300cc vanteet on aika lähellä...
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Reilun 100km kesti etulaakeri, prkl.. pitänee hommata vähän paremmat ja samalla vähän modata jottei tarvi kuukauden päästä taas vaihtaa palloniveletkin tekisi mieli vaihtaa kun kerran niitä on täällä haukuttu ettei kestä. kysymys kuuluukin, minkä mersun pallonivet käy?

Kun vaihdat laakerit niin älä kiristä etunapaa liikaa, kahden laakerin välissä oleva ohjausholkki hajottaa laakerit jos kiristät liian kireäksi, muista rasvat väliin vaikka on suljettuja laakereita.
Itsellä meni 90km:ssä, ja tässä oli käynyt se ettei rasvaa ollut navassa. Uusi napa tuli kokonaisuudessaan, ja siinä oli rasvaa yllinkyllin.

Juttelin Kone glanssin pihassa eestiläisen huoltomiehen kanssa ja kyllä tuntui tietävän missä viiraa.. noh nyt 110km uudella navalla, hienosti menee kun on kaikki kunnossa.

:biggrin:
KiNmo
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2008 19:40

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja KiNmo »

Mukutus kirjoitti:Hitto että omituinen jako?:D oon aina silmämääräsesti kattonu että sama jako ku 200cc mutta toistepäin etu ja taka :oops: näihin ei vissiin erillaisia vanteita vaihdella sitte? :roll: ....mutta silmämääräsesti sen 300cc vanteet on aika lähellä...
saksan ebaysta 25e kpl alut. on vaikka mitä jakoja. 19e rahti ainakin yhestä paikkaa mistä katoin.

ite vaihoin kans laakerit eteen, niin toista puolta ei kärsi vetää läheskään niin tiukkaan kun meinaa mennä pyörä jumiin. juuri siltä puolen meni ne laakerit 150km kohdalla. sillä puolen oli renkaassakin aika paljon heittoa
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

http://www.youtube.com/watch?v=1wt41H2e_K0

oli pakko tehä pieni tiiseri :lol: :lol:
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Olis tarkotus ostaa tuommonen "teho"cdi-boksi. Onko kukaan vielä vaihtanut? Onko ollut mainittavaa hyötyä? Itellä on tällä hetkellä vain tehari + powerfilsu, joista ei nyt hirveästi ainakaan perstuntumalla ole ollut apua mihinkään "tehottomuus"vaivaan :roll:

Saako tuollaisella helposti "laitteetpaskaks.com"-meininkiä? Muuten kyllä pönkijä on pysynyt hyvässä hoidossa (pesua, kiristystä, osien vaihtoa kestävämpiin, jne jne jne).

Eivät ainakaan hinnalla pilattuja, jos tehoja saisi lisää (kiihtyvyyttä, vääntöä)...

Comments?
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Dobermann13 kirjoitti:
Mukutus kirjoitti:Käyköhän nuo 300cc crossin orkkis kiiltävät vanteet suoraan tähän 250cc? minusta olis ehkä paremman näköset kun nuo matta mustat :roll:
Jako on muistaakseni 115 takana ja 156 edessä :shock:
3 satkussa etu 156 ja keskireikä 131mm
Taka 110 ja 90mm reijällä.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Vastaa Viestiin