Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
saar5ys
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Tammi 2008 11:26
Mönkijä:: cana
Paikkakunta: kannus

polaris xp 850 kolisee

Viesti Kirjoittaja saar5ys »

juu elikkä tollanen tuli laitettua, ohjaustehistin malli. muuten hyvän olonen peli mutta pari juttua ilmeni, joku ihmeen kolina / naksuminen kuuluu jostain takaa ajon aikana ja maastosa kun rymyää niin myös etupäästä kuuluu jonkulainen naksahtelu,. nivelet vai mitkä näitä ääniä tekee? mulla on ollu oikeestaan kaikki isot mönkijä merkit ja misään muusa merkisä ei oo kuulunu mitään tälläsiä natinoita.. onko muilla ollu samoja havaintoja? mitä mieltä ootta muuten ollu ks laitteesta? bensa ainaki näyttää maistuvan, juo enempi mitä veljen -10 750 brute )
LeJa
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 14 Syys 2010 19:08
Mönkijä:: on

Polaris ja sen rasvaus

Viesti Kirjoittaja LeJa »

Kyselisin tosta mistä vuosi mallista alkaen pollessa takan rasvanipat? Omasta pollesta ei löydy ainakaan takaa (edestä ei jaksanu kattoo) Samalla huomasin et pultit vetariin päin no oishan sen pultin pois otto ollu liian helppoo. Onko teistä kukaan laittanu jälkikäteen nippoja eri niveliin? Aine paksuus kiinnostas miten tukevaa putkea on jos laittas M8 kierteen ja kartio nipan aika moneen kohtaan. Sit vielä miksiköhän ei sp 600:ssa ole käsikäynistys narua?
Minne ei pääse sinne ei mennä
Sportsman -07
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Tammi 2008 17:18
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Lvrta

Sportsman hyytyilee.

Viesti Kirjoittaja Sportsman -07 »

Morjesta! Kauan on aikaa kulunut, siitä kun viimeksi kirjauduin.. :oops:

Tämänlainen ongelma on nyt aiheuttanut päänvaivaa pitemmän aikaa.. Mönkijä siis on vm. 07 oleva 450 Sportsman, kaasaripeli luonnollisesti. Kesällä hellepäivänä ajelin muutaman kilometrin 60-70 km/h, ja tämän jälkeen pellolle kääntyessä hölläsin hieman, ja löin taas kaasun pohjaan..Pollepa ei kaasuun vastannut, vaan alkoi röpöttämään..Osakaasulla toimi ihan hyvin, mutta täydellä kaasulla röpötti.. No, eikun takaisin tielle ja kottiinpäin..Toimi kyllä täydellä kaasullakin, kunnes sai nopeuden nousemaan riittävästi, hieman kaasulla herkutellen.. Tämän oireilun laitoin helteen piikkiin aluksi, kun epäilin että höyrystyy polttoaine tms. Vaan alkoipa olemaan enemmän sääntö, kuin poikkeus että rökeltää, jolloin uusin tulpan ja ilmansuodattimen --> Ei auttanut. Sitten purin kaasarin, josta ei kulumisenmerkkejä ainakaan silmin huomaa. Laskin neulaa, kun arvelin että saa liikaa soppaa, ja siksi tekee mitä tekee.(koitin nostaakkin, muttei apuja..nyt siis tehdas asetusta pykälää alempana..) En paljoa loppukesän aikaan ajellut, joten jäin siihen uskoon että korjautui. Nyt kuitenkin kävin ajamassa liki samaisen pätkän, ja taas oli oireet samat!! :evil: Hellettä ei enää ole, vaan nippanappa pakkasen puolella. Mistähän alakaisi vikaa etsiä?? Käynnistyy hyvin, kulutus ok, ja tuntuu ettei lyhyellä alueella ajaessa tee sitä..(johtuen ehkä siitäkin, että ohittaa niin äkkiä sen "välialueen" millä temppuilee).
Laitteella ajettu n. 2500 km/196 tuntia. Kertaalleen on vaihdettu varaattoriin liut (?) jotka oli kuluneet viallisen koneen kumityynyn takia--> kone pääsi kääntymään kiihdyttäessä, ja variaattori luisti.. Nämä vaihdettiin paria viikkoa ennen, kuin huomasin moisen röpötyksen. Korjauksen teki valtuutettu Polaris huolto, jonka mukaan ei ole asioilla mitään yhteyttä. Itsekin epäilisin kaasaria, mutta mikä sen vielä näillä ajuilla niin kuluttaisi?? Voisiko vika olla esim. sytyksen ajoituksessa tms. (muuttuuko variaattoria purkaessa??) Auttakaa hölömöö!! :shock: Huollossa eivät osaa kuin käsiään levitellä, ja minä lompakkoani... :doubt:
Sportsman -07
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Tammi 2008 17:18
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Lvrta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sportsman -07 »

Saattoipa selvitä röpellysvika.. \:D/ Purin kaasarin taas kerran, bensan pinnan säädin tehdasasetuksiin, samoin kuin neulankorkeudenkin..Kaasarin kalvon tutkin ja ehjäksi totesin. Nyt keksin laittaa kalvon kahtapuolen ohuelti tiivisteliimaa, liekkö sen verran ollu päällikoppa vääntynyt, että olis välistä vuotanut..Ei nimittäin röpöttänyt pätkääkään 10 km ajon aikana, vaikka kuinka yritin! :supz: Ongelma toivottavasti ratkesi sillä, mutta minua se ei enää piinaa..Tuli nimittäin vaihdettua kampe tuommoiseen 500 EFI traktoriin.. :twisted: Ensimmäiset 24km takana, eikä vielä ongelmia..tosin ei tarvii tullakkaan!! :prayer:
laika
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Loka 2010 21:50
Mönkijä:: can am 500 xt
Paikkakunta: kurikka

napalukko

Viesti Kirjoittaja laika »

mikäs tossa pitäs olla ohmit,,laitoin uudet piuhat mutta teinkö jotain väärin,,ehkä voi olla jot ei voi kokeilla kun vasta sit kun on kasattu kokonaan,
muuten palaa lopukki,, 8) eli kone on 500-00
teroo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Loka 2008 04:09
Mönkijä:: xp 550
Paikkakunta: Ristiina

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja teroo »

Laite on -08 500 ruisku sportsman...normaalisti kun laittaa virrat päälle,kuuluu jokin ujellus ruiskusta.nyt avainta käännettäessä ei kuulu mitään muuta kuin naksutusta kyseisestä anturista joka äänen pitää ja ei lähde käyntiin.starttaa hyvin mutta ei käynnisty.mikä on tuo osa joka on imuputken päällä ja siihen tulee 6 napainen liitin?voisiko vika olla siinä vai onko hyviä ideoita...ja vika on tullut pihalla seisoessa

edit: lähti taas tulille kun irrotti kaikki sulakkeet ja paineli takas paikoilleen...joku kosketus härö siellä taitaa olla :)
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja peccis »

Kaaruvaijeri jumii pohjaan, ilmeisesti kesällä päässyt vettä sisään ja nyt pakkasten tullen jämähtää pohjaan. Aiheutti hieman toimintaa kun razori hyökkäs eteenpäin eikä jarrullakaan pysähtynyt...virta-avaimesta piti sammuttaa.

Mitä mieltä olette, kuuluuko takuun piiriin tämmönen vika? En ole vielä liikkeestä kysynyt, mutta huomenna pitää ottaa yhteyttä. En ole laitetta kesälläkään upottanut, mutta noin 30-40cm vedessä on varmaankin tullut ajettua niin kuin kaikilla muillakin mönkkäreillä, eikä niissä ikinä mikään vaijeri jäätynyt jumiin.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Suomi olosuhteisiin kun on laite myyty niin, olettaisin myös että se kestää myös taivas alla säilyttämistäkin. Eli pitäisi ton nyt takuuseen mennä.
Toki huollossa laittaa ase öljyä, ja taas menee pari vuotta ongelmitta eteenpäin. Tuskin takuu huollossa alkaa muuta tekeen.
Teba
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Joulu 2010 11:10

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Teba »

Moi!

Kysyisin arvon asiantuntijoilta mahdollisia neuvoja korjaukseen. ATP 330 "rääkäisee" kun yrittää startata, olisikohan rele vika? Kun kääntää virrat päälle, valittaa "engine hot". Eikai sentään CDI -boxikin ole kökkönä? Nykäisemällä lähtee kyllä käyntiin ja lämmetessään toimii, mutta tyhjänkäynti on heikkoa. Moottori ei meinaa pysyä tyhjän käynnillä ilman ryyppyä, varmaan tarttis kaasari myös putsata tms. Kertokaa vinkkejä?
Killaah
6WD
Viestit: 400
Liittynyt: 02 Loka 2007 23:52
Mönkijä:: -
Paikkakunta: Launonen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Killaah »

Onko viat alkanu kun ilma kylmentyny? Akku voipi olla finaalissa, toki myös solenoidi tai starttikin. Kylmä ilma myös voi vaatia sen ryypyn käytön.
kankaanlaita
4WD
Viestit: 219
Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
Paikkakunta: Lieksan perukoilla

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kankaanlaita »

Teba kirjoitti:Moi!

Kysyisin arvon asiantuntijoilta mahdollisia neuvoja korjaukseen. ATP 330 "rääkäisee" kun yrittää startata, olisikohan rele vika? Kun kääntää virrat päälle, valittaa "engine hot". Eikai sentään CDI -boxikin ole kökkönä? Nykäisemällä lähtee kyllä käyntiin ja lämmetessään toimii, mutta tyhjänkäynti on heikkoa. Moottori ei meinaa pysyä tyhjän käynnillä ilman ryyppyä, varmaan tarttis kaasari myös putsata tms. Kertokaa vinkkejä?
Jos maa ei ole pahasti jäässä, suosittelen että kaivat kuopan jonne tunget vanhan :cry: akkuvainaan.
Noilla oireilla ei oikein tule muuta vikaa mieleen. Itse ostin just loppusyksystä uuden akun omaan ATP:hen, kun alkuperäinen (ei nää s :evil: :twisted: tanat kestä enää nykyään mitään, akku valmistettu 06/2002) ei enää toiminut.
Boxin särkymisessä on erilaisia oireita, joista löytyy kyllä täällä juttua.
Skype kankaanlaita

kankaanlaita(@)gmail.com

Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5

Uudenmaan Mönkijät Ry
Teba
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Joulu 2010 11:10

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Teba »

Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!

Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia :mrgreen:

Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Dago
4WD
Viestit: 244
Liittynyt: 11 Loka 2008 13:16
Mönkijä:: RZR S TL -10
Paikkakunta: Espoo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Dago »

Teba kirjoitti:Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!

Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia :mrgreen:

Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Miten oikeen mittasit että paljon akussa on virtaa??
Teba
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Joulu 2010 11:10

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Teba »

Dago kirjoitti:
Teba kirjoitti:Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!

Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia :mrgreen:

Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Miten oikeen mittasit että paljon akussa on virtaa??
Sori sori pitkä päivä takana piti sanoa siis että alle 10 volttia!
Dago
4WD
Viestit: 244
Liittynyt: 11 Loka 2008 13:16
Mönkijä:: RZR S TL -10
Paikkakunta: Espoo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Dago »

Teba kirjoitti:
Dago kirjoitti:
Teba kirjoitti:Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!

Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia :mrgreen:

Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Miten oikeen mittasit että paljon akussa on virtaa??
Sori sori pitkä päivä takana piti sanoa siis että alle 10 volttia!
Eli akku vaihtoon jos noin vähän näyttää, pitäis olla yli 12V.
Vastaa Viestiin