Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
polaris xp 850 kolisee
juu elikkä tollanen tuli laitettua, ohjaustehistin malli. muuten hyvän olonen peli mutta pari juttua ilmeni, joku ihmeen kolina / naksuminen kuuluu jostain takaa ajon aikana ja maastosa kun rymyää niin myös etupäästä kuuluu jonkulainen naksahtelu,. nivelet vai mitkä näitä ääniä tekee? mulla on ollu oikeestaan kaikki isot mönkijä merkit ja misään muusa merkisä ei oo kuulunu mitään tälläsiä natinoita.. onko muilla ollu samoja havaintoja? mitä mieltä ootta muuten ollu ks laitteesta? bensa ainaki näyttää maistuvan, juo enempi mitä veljen -10 750 brute )
Polaris ja sen rasvaus
Kyselisin tosta mistä vuosi mallista alkaen pollessa takan rasvanipat? Omasta pollesta ei löydy ainakaan takaa (edestä ei jaksanu kattoo) Samalla huomasin et pultit vetariin päin no oishan sen pultin pois otto ollu liian helppoo. Onko teistä kukaan laittanu jälkikäteen nippoja eri niveliin? Aine paksuus kiinnostas miten tukevaa putkea on jos laittas M8 kierteen ja kartio nipan aika moneen kohtaan. Sit vielä miksiköhän ei sp 600:ssa ole käsikäynistys narua?
Minne ei pääse sinne ei mennä
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14 Tammi 2008 17:18
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Lvrta
Sportsman hyytyilee.
Morjesta! Kauan on aikaa kulunut, siitä kun viimeksi kirjauduin..
Tämänlainen ongelma on nyt aiheuttanut päänvaivaa pitemmän aikaa.. Mönkijä siis on vm. 07 oleva 450 Sportsman, kaasaripeli luonnollisesti. Kesällä hellepäivänä ajelin muutaman kilometrin 60-70 km/h, ja tämän jälkeen pellolle kääntyessä hölläsin hieman, ja löin taas kaasun pohjaan..Pollepa ei kaasuun vastannut, vaan alkoi röpöttämään..Osakaasulla toimi ihan hyvin, mutta täydellä kaasulla röpötti.. No, eikun takaisin tielle ja kottiinpäin..Toimi kyllä täydellä kaasullakin, kunnes sai nopeuden nousemaan riittävästi, hieman kaasulla herkutellen.. Tämän oireilun laitoin helteen piikkiin aluksi, kun epäilin että höyrystyy polttoaine tms. Vaan alkoipa olemaan enemmän sääntö, kuin poikkeus että rökeltää, jolloin uusin tulpan ja ilmansuodattimen --> Ei auttanut. Sitten purin kaasarin, josta ei kulumisenmerkkejä ainakaan silmin huomaa. Laskin neulaa, kun arvelin että saa liikaa soppaa, ja siksi tekee mitä tekee.(koitin nostaakkin, muttei apuja..nyt siis tehdas asetusta pykälää alempana..) En paljoa loppukesän aikaan ajellut, joten jäin siihen uskoon että korjautui. Nyt kuitenkin kävin ajamassa liki samaisen pätkän, ja taas oli oireet samat!!
Hellettä ei enää ole, vaan nippanappa pakkasen puolella. Mistähän alakaisi vikaa etsiä?? Käynnistyy hyvin, kulutus ok, ja tuntuu ettei lyhyellä alueella ajaessa tee sitä..(johtuen ehkä siitäkin, että ohittaa niin äkkiä sen "välialueen" millä temppuilee).
Laitteella ajettu n. 2500 km/196 tuntia. Kertaalleen on vaihdettu varaattoriin liut (?) jotka oli kuluneet viallisen koneen kumityynyn takia--> kone pääsi kääntymään kiihdyttäessä, ja variaattori luisti.. Nämä vaihdettiin paria viikkoa ennen, kuin huomasin moisen röpötyksen. Korjauksen teki valtuutettu Polaris huolto, jonka mukaan ei ole asioilla mitään yhteyttä. Itsekin epäilisin kaasaria, mutta mikä sen vielä näillä ajuilla niin kuluttaisi?? Voisiko vika olla esim. sytyksen ajoituksessa tms. (muuttuuko variaattoria purkaessa??) Auttakaa hölömöö!!
Huollossa eivät osaa kuin käsiään levitellä, ja minä lompakkoani... 

Tämänlainen ongelma on nyt aiheuttanut päänvaivaa pitemmän aikaa.. Mönkijä siis on vm. 07 oleva 450 Sportsman, kaasaripeli luonnollisesti. Kesällä hellepäivänä ajelin muutaman kilometrin 60-70 km/h, ja tämän jälkeen pellolle kääntyessä hölläsin hieman, ja löin taas kaasun pohjaan..Pollepa ei kaasuun vastannut, vaan alkoi röpöttämään..Osakaasulla toimi ihan hyvin, mutta täydellä kaasulla röpötti.. No, eikun takaisin tielle ja kottiinpäin..Toimi kyllä täydellä kaasullakin, kunnes sai nopeuden nousemaan riittävästi, hieman kaasulla herkutellen.. Tämän oireilun laitoin helteen piikkiin aluksi, kun epäilin että höyrystyy polttoaine tms. Vaan alkoipa olemaan enemmän sääntö, kuin poikkeus että rökeltää, jolloin uusin tulpan ja ilmansuodattimen --> Ei auttanut. Sitten purin kaasarin, josta ei kulumisenmerkkejä ainakaan silmin huomaa. Laskin neulaa, kun arvelin että saa liikaa soppaa, ja siksi tekee mitä tekee.(koitin nostaakkin, muttei apuja..nyt siis tehdas asetusta pykälää alempana..) En paljoa loppukesän aikaan ajellut, joten jäin siihen uskoon että korjautui. Nyt kuitenkin kävin ajamassa liki samaisen pätkän, ja taas oli oireet samat!!

Laitteella ajettu n. 2500 km/196 tuntia. Kertaalleen on vaihdettu varaattoriin liut (?) jotka oli kuluneet viallisen koneen kumityynyn takia--> kone pääsi kääntymään kiihdyttäessä, ja variaattori luisti.. Nämä vaihdettiin paria viikkoa ennen, kuin huomasin moisen röpötyksen. Korjauksen teki valtuutettu Polaris huolto, jonka mukaan ei ole asioilla mitään yhteyttä. Itsekin epäilisin kaasaria, mutta mikä sen vielä näillä ajuilla niin kuluttaisi?? Voisiko vika olla esim. sytyksen ajoituksessa tms. (muuttuuko variaattoria purkaessa??) Auttakaa hölömöö!!


-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14 Tammi 2008 17:18
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Lvrta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Saattoipa selvitä röpellysvika..
Purin kaasarin taas kerran, bensan pinnan säädin tehdasasetuksiin, samoin kuin neulankorkeudenkin..Kaasarin kalvon tutkin ja ehjäksi totesin. Nyt keksin laittaa kalvon kahtapuolen ohuelti tiivisteliimaa, liekkö sen verran ollu päällikoppa vääntynyt, että olis välistä vuotanut..Ei nimittäin röpöttänyt pätkääkään 10 km ajon aikana, vaikka kuinka yritin!
Ongelma toivottavasti ratkesi sillä, mutta minua se ei enää piinaa..Tuli nimittäin vaihdettua kampe tuommoiseen 500 EFI traktoriin..
Ensimmäiset 24km takana, eikä vielä ongelmia..tosin ei tarvii tullakkaan!! 




napalukko
mikäs tossa pitäs olla ohmit,,laitoin uudet piuhat mutta teinkö jotain väärin,,ehkä voi olla jot ei voi kokeilla kun vasta sit kun on kasattu kokonaan,
muuten palaa lopukki,,
eli kone on 500-00
muuten palaa lopukki,,

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laite on -08 500 ruisku sportsman...normaalisti kun laittaa virrat päälle,kuuluu jokin ujellus ruiskusta.nyt avainta käännettäessä ei kuulu mitään muuta kuin naksutusta kyseisestä anturista joka äänen pitää ja ei lähde käyntiin.starttaa hyvin mutta ei käynnisty.mikä on tuo osa joka on imuputken päällä ja siihen tulee 6 napainen liitin?voisiko vika olla siinä vai onko hyviä ideoita...ja vika on tullut pihalla seisoessa
edit: lähti taas tulille kun irrotti kaikki sulakkeet ja paineli takas paikoilleen...joku kosketus härö siellä taitaa olla
edit: lähti taas tulille kun irrotti kaikki sulakkeet ja paineli takas paikoilleen...joku kosketus härö siellä taitaa olla

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaaruvaijeri jumii pohjaan, ilmeisesti kesällä päässyt vettä sisään ja nyt pakkasten tullen jämähtää pohjaan. Aiheutti hieman toimintaa kun razori hyökkäs eteenpäin eikä jarrullakaan pysähtynyt...virta-avaimesta piti sammuttaa.
Mitä mieltä olette, kuuluuko takuun piiriin tämmönen vika? En ole vielä liikkeestä kysynyt, mutta huomenna pitää ottaa yhteyttä. En ole laitetta kesälläkään upottanut, mutta noin 30-40cm vedessä on varmaankin tullut ajettua niin kuin kaikilla muillakin mönkkäreillä, eikä niissä ikinä mikään vaijeri jäätynyt jumiin.
Mitä mieltä olette, kuuluuko takuun piiriin tämmönen vika? En ole vielä liikkeestä kysynyt, mutta huomenna pitää ottaa yhteyttä. En ole laitetta kesälläkään upottanut, mutta noin 30-40cm vedessä on varmaankin tullut ajettua niin kuin kaikilla muillakin mönkkäreillä, eikä niissä ikinä mikään vaijeri jäätynyt jumiin.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Suomi olosuhteisiin kun on laite myyty niin, olettaisin myös että se kestää myös taivas alla säilyttämistäkin. Eli pitäisi ton nyt takuuseen mennä.
Toki huollossa laittaa ase öljyä, ja taas menee pari vuotta ongelmitta eteenpäin. Tuskin takuu huollossa alkaa muuta tekeen.
Toki huollossa laittaa ase öljyä, ja taas menee pari vuotta ongelmitta eteenpäin. Tuskin takuu huollossa alkaa muuta tekeen.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi!
Kysyisin arvon asiantuntijoilta mahdollisia neuvoja korjaukseen. ATP 330 "rääkäisee" kun yrittää startata, olisikohan rele vika? Kun kääntää virrat päälle, valittaa "engine hot". Eikai sentään CDI -boxikin ole kökkönä? Nykäisemällä lähtee kyllä käyntiin ja lämmetessään toimii, mutta tyhjänkäynti on heikkoa. Moottori ei meinaa pysyä tyhjän käynnillä ilman ryyppyä, varmaan tarttis kaasari myös putsata tms. Kertokaa vinkkejä?
Kysyisin arvon asiantuntijoilta mahdollisia neuvoja korjaukseen. ATP 330 "rääkäisee" kun yrittää startata, olisikohan rele vika? Kun kääntää virrat päälle, valittaa "engine hot". Eikai sentään CDI -boxikin ole kökkönä? Nykäisemällä lähtee kyllä käyntiin ja lämmetessään toimii, mutta tyhjänkäynti on heikkoa. Moottori ei meinaa pysyä tyhjän käynnillä ilman ryyppyä, varmaan tarttis kaasari myös putsata tms. Kertokaa vinkkejä?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko viat alkanu kun ilma kylmentyny? Akku voipi olla finaalissa, toki myös solenoidi tai starttikin. Kylmä ilma myös voi vaatia sen ryypyn käytön.
-
- 4WD
- Viestit: 219
- Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
- Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
- Paikkakunta: Lieksan perukoilla
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos maa ei ole pahasti jäässä, suosittelen että kaivat kuopan jonne tunget vanhanTeba kirjoitti:Moi!
Kysyisin arvon asiantuntijoilta mahdollisia neuvoja korjaukseen. ATP 330 "rääkäisee" kun yrittää startata, olisikohan rele vika? Kun kääntää virrat päälle, valittaa "engine hot". Eikai sentään CDI -boxikin ole kökkönä? Nykäisemällä lähtee kyllä käyntiin ja lämmetessään toimii, mutta tyhjänkäynti on heikkoa. Moottori ei meinaa pysyä tyhjän käynnillä ilman ryyppyä, varmaan tarttis kaasari myös putsata tms. Kertokaa vinkkejä?

Noilla oireilla ei oikein tule muuta vikaa mieleen. Itse ostin just loppusyksystä uuden akun omaan ATP:hen, kun alkuperäinen (ei nää s


Boxin särkymisessä on erilaisia oireita, joista löytyy kyllä täällä juttua.
Skype kankaanlaita
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!
Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia
Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia

Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten oikeen mittasit että paljon akussa on virtaa??Teba kirjoitti:Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!
Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia
Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sori sori pitkä päivä takana piti sanoa siis että alle 10 volttia!Dago kirjoitti:Miten oikeen mittasit että paljon akussa on virtaa??Teba kirjoitti:Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!
Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia
Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli akku vaihtoon jos noin vähän näyttää, pitäis olla yli 12V.Teba kirjoitti:Sori sori pitkä päivä takana piti sanoa siis että alle 10 volttia!Dago kirjoitti:Miten oikeen mittasit että paljon akussa on virtaa??Teba kirjoitti:Joo, eli tosiaan akusta löytyi vajaa 10 amppeeria virtaa. Viat alkoivat tosiaan pakkasilla. Startin rele napsuu kun yrittää startata, eli onkohan startti ruuvattava irti ja kurkattava onko jumissa tai hiilet lopussa... Voiko olla että rele napsuu sen takia jos ei vaan akku syötä virtaa riittävästi?!
Katselin tuota startin irroitusta ajan kuluksi, ja totesin että aikamoinen hommahan se on. Ilmeisesti variaattori taustamuoveineen purettava ensin edestä, että pääsee starttiin käsiksi... Mukavaa hommaa tehdä remonttia näillä keleillä kun ei ole lämmintä tallia
Kertokaahan, miten saa kätevästi purettua 1- akselin variaattorin pois tieltä? Toisen akselin vari lähti yhdellä pultilla. Entäs tämä ensimmäisellä akselilla oleva? Ensimmäinen kerta tämän kimpussa...