Jonska kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä kannattaa mieluummin hommata tuo canan satsi. Predan satsissa loppuu suuttimet just tuohon kokoon 180, joka on seuraava koko tuosta vakiosuuttimesta, mikä Goessissa on 162,5.
Löysin toiselta foorumilta tuollaisen tekstin:
Got this email back from Dyno Jet today.
Basically when using a Dyno Jet kit, the needle has to be a Dyno Jet or your jetting is anyones guess.
A Mikuni is fat with a lean needle and Dyno jets are lean with a fat needle. Thats why a 160MJ is similar to a smaller 155DJ. It's all in the needle.
QUOTE
The conversion that you have for the Mikuni main jets to the Dynojet main jets is incorrect. The Mikuni main jets are about 5 points richer than the Dynojet main jets. So a DJ130 main jet is around a Mikuni 125. But this is not a direct cross reference.
The tip of the needle has a large effect on the main jet size. The main jets that are in the ATV stock are rich already and the needle is very lean.
Eli neulan muodolla on suuri vaikutus suuttimen kokoon. Eli jos vaihtaa VAIN neulan niin alkup. suutin riittää pidemmälle..
Sitten vähän OT mut jos joku osaisi vastata: Mikä virka on neulan jousella kun luin että dynojetin kitissä neula ja jousi (löysempi?) ovat ne hyödyllisimmät osat. En tuon kaasarin sielunelämää muutenkaan tarkemmin ymmärrä niin jos joku osaisi selventää...rautalangalla
