Comanche Cross 300 tieliikenne
-
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Syys 2010 22:35
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Niin no, pitääpäs vähän selventää kysymystä. Meinasin sitä että riittääkö sisähalkaisialtaan 32mm oleva putki, vai olisko parempi jos olis muutaman millin isompi?
Oli edellinen omistaja ilmeisesti opetellu hitsauksen saloja tuohon putkeen. Melkoista saumaa oli... Koko putki oli silvottu ja hitsattu miten sattuu. Suunnittelin tehä koko putken uusiksi.
Oli edellinen omistaja ilmeisesti opetellu hitsauksen saloja tuohon putkeen. Melkoista saumaa oli... Koko putki oli silvottu ja hitsattu miten sattuu. Suunnittelin tehä koko putken uusiksi.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
mä laitoin 1,5" putkella koko paskan uusiksi ja motonetista läpivirtaavat auton kromi änkkärit, ja tuli oikein paljon parempi, niin ääniltä kun ehkä potkultaankin.. mutta nyt olenkin jo ratkaissut kaiken vaihtamalla kawasakin tekniikan (650i) kyseiseen laitteeseen ja melkein 5000 huoletonta kilometriä sen jälkeen takana. orkkis kone nalkkasi 2500km vaikka huollettu säännöllisesti..
..Miksi rikkinäinen pitäisi mukamas korjata..
Bashan 650i Cross TL '09
Bashan 650i Cross TL '09
-
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Syys 2010 22:35
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
No nyt sitten vaihteisto hajos. Vaihteet menee kyllä päällle, sittenku nostaa kytkimen niin kauhee rattaiden rahina kuuluu.
Mikähän mahtoi mennä rikki..?

Mikähän mahtoi mennä rikki..?
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Terve kaikille!
Liityin käytännössä samaan leiriin kuin te muutkin, elikkä hommasin tuollaisen Bashan(Comanche Cross) 300cc tieliikenne-crossimönkijän...
Vasta-alkajana kaipailisin kokeneempien vinkkejä näin alkuun.
Mitä parannuksia/modauksia/palikkaa suosittelisitte näin alkuun tälle laitokselle tehtävän?
Rullakaasun ehtisin hommaamaan ja täytin rasvanipat + ketjut öljysin. Nerf Barsit kiinni.
Ilmeisesti tähän vehkeeseen ei käy Suzukin osat konepuolelle niin eturattaan kuin myös kytkimen osalta? Pakko saada jostain ainakin jäykemmät jouset kytkimeen ja pienempää eturatasta...
Huomasin että aurauskulmat olivat laitettu ihan sikana auraaviksi, johtuisiko siitä esim se että puskee aika pahasti jos liian nopeasti kääntyy risteyksessä? Casterkulmista en osaa sanoa muutakuin että yläpuoliset puslat olivat edempänä kuin alemmat puslat eturipustuksissa. Iskarit oli kans säädetty melkein piukimmalle...
Ja vielä sellaisia kokemuksia ajosta, että sähköt meni heti ekana päivänä, aluksi etuvalot vielä toimisivat, mutta rekisterikilvenvalo ei palanut eikä nopeusmittari ja vaihdenäyttö toiminut.
Sitten 30km lenkin aikana hävis loputkin sähköt suoralla tiellä ilmeisesti, valot+mittaristo+sähköstartti+öhjynjäähdyttimen flekti yms pimeenä. Missä lienee vika?
Onko muuten normaalia että kun ajoin äsken 2km lenkin ihan melkein tyhjäkäyntikierroksilla kolmosvaihteella niin tallille palatessa huomasin pakoputken alkukäyrän hehkuvan tulipunaisena melkein kuin formuloissa ikään?
Kiitos jo etukäteen, jos joku avulias kokeneempi kuski osaisi auttaa ja neuvoa minut alkuun tämän mönkijän laitossa ja ajossa!
Edit: Pahoitteluni kysymyksistäni kun hakukin on olemassa, olen kyllä lukenut tämän 20sivuisen keskustelun joskus ennen mönkijän hankintaa, mut jos joku avulias kuitenkin voisi vastata näihin asioihin ns. uutena asiana ettei tulisi koko yötä taas käytettyä tän lukemiseen =) Kiitän!
Liityin käytännössä samaan leiriin kuin te muutkin, elikkä hommasin tuollaisen Bashan(Comanche Cross) 300cc tieliikenne-crossimönkijän...
Vasta-alkajana kaipailisin kokeneempien vinkkejä näin alkuun.
Mitä parannuksia/modauksia/palikkaa suosittelisitte näin alkuun tälle laitokselle tehtävän?
Rullakaasun ehtisin hommaamaan ja täytin rasvanipat + ketjut öljysin. Nerf Barsit kiinni.
Ilmeisesti tähän vehkeeseen ei käy Suzukin osat konepuolelle niin eturattaan kuin myös kytkimen osalta? Pakko saada jostain ainakin jäykemmät jouset kytkimeen ja pienempää eturatasta...
Huomasin että aurauskulmat olivat laitettu ihan sikana auraaviksi, johtuisiko siitä esim se että puskee aika pahasti jos liian nopeasti kääntyy risteyksessä? Casterkulmista en osaa sanoa muutakuin että yläpuoliset puslat olivat edempänä kuin alemmat puslat eturipustuksissa. Iskarit oli kans säädetty melkein piukimmalle...
Ja vielä sellaisia kokemuksia ajosta, että sähköt meni heti ekana päivänä, aluksi etuvalot vielä toimisivat, mutta rekisterikilvenvalo ei palanut eikä nopeusmittari ja vaihdenäyttö toiminut.
Sitten 30km lenkin aikana hävis loputkin sähköt suoralla tiellä ilmeisesti, valot+mittaristo+sähköstartti+öhjynjäähdyttimen flekti yms pimeenä. Missä lienee vika?
Onko muuten normaalia että kun ajoin äsken 2km lenkin ihan melkein tyhjäkäyntikierroksilla kolmosvaihteella niin tallille palatessa huomasin pakoputken alkukäyrän hehkuvan tulipunaisena melkein kuin formuloissa ikään?
Kiitos jo etukäteen, jos joku avulias kokeneempi kuski osaisi auttaa ja neuvoa minut alkuun tämän mönkijän laitossa ja ajossa!
Edit: Pahoitteluni kysymyksistäni kun hakukin on olemassa, olen kyllä lukenut tämän 20sivuisen keskustelun joskus ennen mönkijän hankintaa, mut jos joku avulias kuitenkin voisi vastata näihin asioihin ns. uutena asiana ettei tulisi koko yötä taas käytettyä tän lukemiseen =) Kiitän!
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Ei käy sukisukin osat tähän TL malliin. Kytkinlevyiksi käy muistaakseni yamaha sr 125 levyt. Joudut vaan ostamaan 2sarjaa koska yamahassa on 4levyä ja tarve on kuudelle. Mulla autto puskemiseen keulan laskeminen niistä etuiskareiden kierresäädöistä.
Kaikkien etupään nivelien ja etulaakereiden kireys kannattaa tarkastaa säännöllisest koska ne jostain syystä tuppaa löystymään. Ja takaswingin puslat kannattaa vaihtaa sopiviin.
Siinä nyt ainakin jotain
Kaikkien etupään nivelien ja etulaakereiden kireys kannattaa tarkastaa säännöllisest koska ne jostain syystä tuppaa löystymään. Ja takaswingin puslat kannattaa vaihtaa sopiviin.
Siinä nyt ainakin jotain
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Kiitos vinkeistä.Vilijo kirjoitti:Ei käy sukisukin osat tähän TL malliin. Kytkinlevyiksi käy muistaakseni yamaha sr 125 levyt. Joudut vaan ostamaan 2sarjaa koska yamahassa on 4levyä ja tarve on kuudelle. Mulla autto puskemiseen keulan laskeminen niistä etuiskareiden kierresäädöistä.
Kaikkien etupään nivelien ja etulaakereiden kireys kannattaa tarkastaa säännöllisest koska ne jostain syystä tuppaa löystymään. Ja takaswingin puslat kannattaa vaihtaa sopiviin.
Siinä nyt ainakin jotain
Mistä muuten sopivankokoisia äänenvaimentimia tohon kolmesatkuun? Tarpeeks isoilla aukoilla ja tarpeeks pitkä
Ja ei kukaan ole vielä nykyäänkään tietoinen että minkä vehkeen moottorista tuo tieliikennemallin kone olisi kopioitu? Jos sen sais selville niin kaikki olis niin helppoa että...
Mikäs muuten tota koneen öljyn mittatikkua vaivaa? Isketty jostain kiinan honda mankista vai kun ei sen pituus riitä laisinkaan mittaamaan oikeita öljymääriä? Tuli kaadeltua koneeseen pari litraa öljyä lisää eilen kun pelkäsin jo että ilman öljyjä ajeltu kun öljytikku näytti vieläkin eioota. Noh, huomenna kai sit valuttelen öljyt pihalle ja isken sinne sen 1.3 - 1.5 litraa mitä se ohjekirjakin sanoi.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Nyt on tullut käytyä koko ajopeli läpi, rasvanipat täynnä, puslat voideltu, ruuvit ja mutterit kiristelty, kaikki naurettavat teipit revitty --> koko musta ajopeli, sähköt läpikäytynä ja viat korjattuna, uusi NKG tulppa vaihdettu ja isompaa suutinta jatkossa ajelun jälkeen jos tulpan väri on sitä mieltä, nerf bars seisontaraudat, 13p eturatas holkin kera, rullakaasu, uusi pakoputkisto alusta asti 35mm putkilähtösellä rosteripöntöllä, iskarit ja aurauskulmat säädettynä.
Huomenna sit katteet takas ja vihdoinkin taas AJOA!
Huomenna sit katteet takas ja vihdoinkin taas AJOA!
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Ihan tilannepäivitystä vaan: On muuten helkutin hyvä ajettava vaikkakin kiinalainen, reppu selkään ja maitokauppaan lähdin käymään niin melkeimpä ensipuraisuna koko liikenneympyrä sladissa näin aloittelevalta kuskilta. Todella helppo ja hyvä hallita. Taisi aurauskulmat yms tehdä tehtävänsä
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Mikä suutin tohon kaasariin käy? Mikuni? Keihin? M5 kierteellä?
Olenko ainut joka enää lukee tätä keskustelua
?
Edit : 130 Keihinin pääsuutin tuli ostettua Turun Stormista, samalla mukaan lähti täysmusta Nolanin krossikypärä, Spy+ Alloy mustat ajolasit ja pari kypärähuppua/commandopipoa.
Sit viel hankintalistalla Polisport Sharp Lite mustat kahvasuojat jos ne suojaisivat käsiä viimalta. Vitutti ajella tuolla 17asteen pakkasissa 60km/h nopeutta kun ainoat paikat jotka jäätyivät olivat sormet ja kasvot. Katupyöräkypärän visiiri huurtui kun sitä piti kiinni, joten fiksuna tuli sit ajeltua kasvot paljaana visiiri auki kyyneliä vuodattaen, silmät ja leuka jäässä.
Olenko ainut joka enää lukee tätä keskustelua

Edit : 130 Keihinin pääsuutin tuli ostettua Turun Stormista, samalla mukaan lähti täysmusta Nolanin krossikypärä, Spy+ Alloy mustat ajolasit ja pari kypärähuppua/commandopipoa.
Sit viel hankintalistalla Polisport Sharp Lite mustat kahvasuojat jos ne suojaisivat käsiä viimalta. Vitutti ajella tuolla 17asteen pakkasissa 60km/h nopeutta kun ainoat paikat jotka jäätyivät olivat sormet ja kasvot. Katupyöräkypärän visiiri huurtui kun sitä piti kiinni, joten fiksuna tuli sit ajeltua kasvot paljaana visiiri auki kyyneliä vuodattaen, silmät ja leuka jäässä.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Dodiin huomasin että siis mennyt toinen pakoventtiili sököksi (kiero) ja venttiilin holkki myös irronnut ja valskaa todella pahasti
Joten mikä olisi järkevintä tässä vaiheessa ?
Joten mikä olisi järkevintä tässä vaiheessa ?

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Moro,
Voisko joku kertoo miten 300:sen etukate irtoaa? Täytyykö se tangon ympärillä oleva osa ottaa irti?
Voisko joku kertoo miten 300:sen etukate irtoaa? Täytyykö se tangon ympärillä oleva osa ottaa irti?
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Saatuisko kukaan viisaampi tietämään tämmöstä asiaa.. Meillä roikkuu pihalla tommonen Bashan BS300S-16 mallinen mönkkäri, jossa on kytkimettömät vaihteet. Ostettiin se tossa muutama kuukausi sitte yksityiseltä, eikä mukana tullu muuta kuin aitoustodistus. Nyt varsinainen kysmys: minkälainen öljynvaihtoväli siinä on? Se ostettiin alle 100km ajettuna, joten olisko siihen nyt aika vaihtaa öljyt, ja minkälaista öljyä siihen pitää laittaa?
Kiitos
Kiitos
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Helmi 2011 19:22
Re:
kannataa olla crossi malli tekkee enemmä
tai en tiiä hmm...




-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Helmi 2011 19:22
Re: Comanche Cross 300cc
kestää muullaki kestävä moottori vaa vaihe laatikko renttuilee ykkös vaihe aina välil menee sököks
jasitte menee hermoo




-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Helmi 2011 19:22