Mullakin oli kaverin pakussa pelkän käsijarrun varassa. Vein laitetta huoltoon ja piti pihalla vielä siirtää 20 metriä autoa. POKS! Polaris takalasista läpi. EIhän sitä ollut vasta kuin n.50 kilometriä kuskattu.
Voin kertoa että transporterin lämmitettävä takalasi maksaa 250 euroa... Meinas hiukan ottaa nuppiin!
Nyttemmin kun omistan oman peräkärryn niin olen jo oppinut. Ensin leikkisin liinoilla, mutta nyttemmin on lavalenkeissä määrämittainen ketju kiinni. Ketju vetokoukun yli ja edestä vinssillä piukaksi. Siinä pysyy kuin tauti!
Vielä kun sais kärryyn aisan päälle asennettua venevinssin jonkun varren päähän niin sais käytettyä sitä, eikä kömpijän vinssiä. EIkä sitä koskaan tiedä jos vaikka tulis venettäkin kuskattua.
Täytyy kyllä tunnustaa että tuli vietyä tuo oma mönkijä uutena kaupan trailerilla kiinnityksenä vain lumilevy alhaalla ja jarru päällä. Kärryssä oli kyllä kuomu ja kauppias vakuutti että kyllä se siinä pyssyy, no olihan siellä talutettava lumilinko takana vielä. Matkaakaan ei ollut kuin 170 kilometriä. Oman kärryn kanssa ei viitsi kyllä leikkiä vaikka siinäkin on kuomu, eikä kyllä ole lumilevy aina mukana kuljetettaessa.
Tornado kirjoitti:Täytyy kyllä tunnustaa että tuli vietyä tuo oma mönkijä uutena kaupan trailerilla kiinnityksenä vain lumilevy alhaalla ja jarru päällä. Kärryssä oli kyllä kuomu ja kauppias vakuutti että kyllä se siinä pyssyy, no olihan siellä talutettava lumilinko takana vielä. Matkaakaan ei ollut kuin 170 kilometriä. Oman kärryn kanssa ei viitsi kyllä leikkiä vaikka siinäkin on kuomu, eikä kyllä ole lumilevy aina mukana kuljetettaessa.
Pysyyhän ne siellä sitomattakin...jos ei tule matkalla yllättäviä tilanteita, loppu on kuskista kiinni. Tulee vaan kalliiksi jos Poliisi pysäyttää ja käskee raottaa kuomua, jotta saadaan tarkistettua kuorman sidonta
Viimeksi muokannut Janne 450R, 05 Helmi 2008 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itte oon kuskannu pakun kyyris iliman mitää köysii eikä oo sattunu vahinkoja matkaa ainaki 500 kilsaa takana
eipä oo kyllä tullu mielee että sen vois pistää liinalla kii
Jupe-K kirjoitti:itte oon kuskannu pakun kyyris iliman mitää köysii eikä oo sattunu vahinkoja matkaa ainaki 500 kilsaa takana
eipä oo kyllä tullu mielee että sen vois pistää liinalla kii
Saattais tulla kiinnitys mieleen jos esim. liukkaalla kelillä suistuis vaikka 30km/h ojaan, ja moto tulis väliseinän kanssa metrin...pari eteen päin
mun mielestä on aika vastuutonta leikkiä noilla mönkijän sitomisilla.kannatta sitoo kunnolla ,itse sidon niin kun autotkin pitää sitoa eli neljästä pisteestä . eipähän tarvii jälkikäteen jossitella mitäs jos esim kärry rupee ns heittelehtii ja kone on kiinni vaan vinssillä ja ehkä koukun ympäri takaa .saatta saada pienehkön heiluri liikkeen -> veikkaan että kone kaatuu ???
Viimeksi muokannut zöyni, 05 Helmi 2008 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaverilla mennyt 2 kertaa Hiacen takalasi paskaks kun ei ole laittanut kiinni mitenkään, nyt jo laittaa.. Laitan itse aina vaihteen ja jarrun päällä ja liinat edessä ja takana, kiristää vuorotellen tosi piukkaan niin kestää kovempaakin röykytystä mökkitiellä.
Tornado kirjoitti:Täytyy kyllä tunnustaa että tuli vietyä tuo oma mönkijä uutena kaupan trailerilla kiinnityksenä vain lumilevy alhaalla ja jarru päällä. Kärryssä oli kyllä kuomu ja kauppias vakuutti että kyllä se siinä pyssyy, no olihan siellä talutettava lumilinko takana vielä. Matkaakaan ei ollut kuin 170 kilometriä. Oman kärryn kanssa ei viitsi kyllä leikkiä vaikka siinäkin on kuomu, eikä kyllä ole lumilevy aina mukana kuljetettaessa.
Pysyyhän ne siellä sitomattakin...jos ei tule matkalla yllättäviä tilanteita, loppu on kuskista kiinni. Tulee vaan kalliiksi jos Poliisi pysäyttää ja käskee raottaa kuomua, jotta saadaan tarkistettua kuorman sidonta
Ei sitä mönkkäriä sinne kärryyn kiinnitetä poliisien vuoksi. vaan oman ja muiden turvallisuuden vuoksi. Miettikäähän jos kolari tilanne tulee ja sen vuoksi äkki pyssäys, niin kärryllä oleva mönkkäri on sen jälkee ohjus. Mikäli se ei ole kunnolla kiinnitetty. Hei haloo, järjen käyttö sallittua.
Tornado kirjoitti:Täytyy kyllä tunnustaa että tuli vietyä tuo oma mönkijä uutena kaupan trailerilla kiinnityksenä vain lumilevy alhaalla ja jarru päällä. Kärryssä oli kyllä kuomu ja kauppias vakuutti että kyllä se siinä pyssyy, no olihan siellä talutettava lumilinko takana vielä. Matkaakaan ei ollut kuin 170 kilometriä. Oman kärryn kanssa ei viitsi kyllä leikkiä vaikka siinäkin on kuomu, eikä kyllä ole lumilevy aina mukana kuljetettaessa.
Pysyyhän ne siellä sitomattakin...jos ei tule matkalla yllättäviä tilanteita, loppu on kuskista kiinni. Tulee vaan kalliiksi jos Poliisi pysäyttää ja käskee raottaa kuomua, jotta saadaan tarkistettua kuorman sidonta
Ei sitä mönkkäriä sinne kärryyn kiinnitetä poliisien vuoksi. vaan oman ja muiden turvallisuuden vuoksi. Miettikäähän jos kolari tilanne tulee ja sen vuoksi äkki pyssäys, niin kärryllä oleva mönkkäri on sen jälkee ohjus. Mikäli se ei ole kunnolla kiinnitetty. Hei haloo, järjen käyttö sallittua.
Tuohon vähän viittasin tuossa edellisessäni ja itse lastaan, sekä sidon kuormat aina viimeisen päälle.
Väärin tehty kuormakin voi aiheuttaa onnettomuuden, vaikka olisi miljoonalla liinalla kiinni. Jo ammattini velvoittaa
Janne 450R kirjoitti:
Pysyyhän ne siellä sitomattakin...jos ei tule matkalla yllättäviä tilanteita, loppu on kuskista kiinni. Tulee vaan kalliiksi jos Poliisi pysäyttää ja käskee raottaa kuomua, jotta saadaan tarkistettua kuorman sidonta
Ei sitä mönkkäriä sinne kärryyn kiinnitetä poliisien vuoksi. vaan oman ja muiden turvallisuuden vuoksi. Miettikäähän jos kolari tilanne tulee ja sen vuoksi äkki pyssäys, niin kärryllä oleva mönkkäri on sen jälkee ohjus. Mikäli se ei ole kunnolla kiinnitetty. Hei haloo, järjen käyttö sallittua.
Tuohon vähän viittasin tuossa edellisessäni ja itse lastaan, sekä sidon kuormat aina viimeisen päälle.
Väärin tehty kuormakin voi aiheuttaa onnettomuuden, vaikka olisi miljoonalla liinalla kiinni. Jo ammattini velvoittaa
Tietoiskuna/ Muistutuksena.
"Nokialainen" hattuhyllyllä kolaritilanteessa ~80km/h, vastaa Elefantin painoa.
Siin ei paljoo kuomut kärris ja pakussa väliseinät auta kun oma massa on 170-300kg.
tullessaa
Sorry nyt tästäkin kommentista, etukäteen.
Tarpeeksi kova niitti kun tulee, niin eihän kuormaa pitele mikään jos massat lähtee liikkeelle. Joku paikka pettää varmasti, Konginkangas hyvä esimerkki....
Kannatan ehdottomasti kunnon sitomista. Itse laitan liinat vetämään eteen ja taakse, sekä lisäksi vielä joka kulmaan tarakasta kärrin koukkuihin.
Tästä vähän soveltaen Ilta-Sanomien uutisista kuormansidontaohjetta, jos ei järjenkäyttö kiinnosta. Ei käynyt tässäkään pahasti. Oluet ehjänä. Mitä me tästä opimme?
Rattijuopon päähänpisto: Olutlaatikolle turvavyö, lapselle ei
5.2.2008 21:47
Ratista kärynnyt amerikkalaisnainen ei osannut vastata poliisille, miksi hän oli laittanut turvavyön olutlaatikolle, muttei takapenkillä olleelle yksivuotiaalle tytölle.
Poliisi pidätti Tina Williamsin Floridan St. Augustinessa sunnuntaina epäiltynä rattijuoppouden lisäksi mm. lapsen hengen vaarantamisesta ja kortitta ajosta.
- Etupenkille laitettu olutlaatikko oli turvavöissä, kun takapenkillä istunut tyttö oli ilman turvavyötä tai turvaistuinta, poliisi kertoi Fox Newsin mukaan.
- Silminnäkijöiden mukaan hän ajoi punaisia päin, ja auto heittelehti edestakaisin keskikaistan molemmilla puolilla, poliisi kertoi.
Lapsi selvisi vaarallisesta kyydistä vammoitta. Nainen ei ole osannut kertoa poliisille mitään syytä käytökseensä.
Polaris Sportsman 500 EFI DL -07
Audi A4 Sport quattro 2.0TFSI