Renegade 800 tukehtuu/pätkii !?!?!? What a f..k is going on?
Jos Canojen kanssa homma menee niin ettei rahalla saa ostettua huoltoa tai huoltopäivitystä tai osia, itse ihan mistä vaan tuotuihin peleihin, lopputulos aina sama:
Merkin imago kärsii - ei hyvä
Maahantuoja saa huonoa mainosta - ei hyvä
Huoltoliikkeet häviää rahaa - ei hyvä
Tälläset "ei tulla meijän reviirille" jutut purkaantuu 100 varmasti joko lyhyellä tai sit vähän pitemmällä ajalla.
Ja mitä EU:hun tulee niin sieltähän on tullut jo apuja tähän rinnakkaistuontiin EU:n sisällä. Ei vaan koske Ameriikan tuliaisia...
Merkin imago kärsii - ei hyvä
Maahantuoja saa huonoa mainosta - ei hyvä
Huoltoliikkeet häviää rahaa - ei hyvä
Tälläset "ei tulla meijän reviirille" jutut purkaantuu 100 varmasti joko lyhyellä tai sit vähän pitemmällä ajalla.
Ja mitä EU:hun tulee niin sieltähän on tullut jo apuja tähän rinnakkaistuontiin EU:n sisällä. Ei vaan koske Ameriikan tuliaisia...
Videon pätkiä: http://www.youtube.com/user/pelicans100
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Elikkä onko näin, että lyhykäisyydessään, että noista jenkki versioista puuttuu CE-hyväksyntä. Tästä johtuen Suomen Can-Am maahantuoja ei rupea päivittämään kyseisiä laitteita. Syystä siitä, että ovat silloin osa syyllisiä jos jotain sattuu.
Kuinkas asia sitten muuttuu, jos nuo jenkki vehkeet tyyppikatsastetaan? Kyseinen laite saa silloin tarkastuksen läpäistyään CE-hyväksynnän. Jotenka silloin tilanne muuttuu.
Olenko aivan väärillä jäljillä?
Kuinkas asia sitten muuttuu, jos nuo jenkki vehkeet tyyppikatsastetaan? Kyseinen laite saa silloin tarkastuksen läpäistyään CE-hyväksynnän. Jotenka silloin tilanne muuttuu.
Olenko aivan väärillä jäljillä?
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Taitaa homma mennä sillätavalla, ettei maahantuoja aio päivittää harmaatuonti koneita, koska tällä tavoin se itse helpotattaisi näiden uitettujen koneiden hankintaa. Luulen että ce merkintäjuttu on tois-sijainen tässä päivityskielto hommassa.
Tottakai maahantuoja yrittää estää tällaisen mahdollisimman pitkälle, sillä renex maastomallina suomeen rahdattuna pyörii 10ke paikkeilla. Suomen hinnat 16900?e maasto (tie 21900e?) on aika paljon siinä vaiheessa :S
Tottakai maahantuoja yrittää estää tällaisen mahdollisimman pitkälle, sillä renex maastomallina suomeen rahdattuna pyörii 10ke paikkeilla. Suomen hinnat 16900?e maasto (tie 21900e?) on aika paljon siinä vaiheessa :S
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Palautanpa jälleen mieliin notta, että jos tuon 10 kpl Reneä maahan ja myyn ne, olenko minä maahantuoja, jolla on jotain velvollisuuksia, vai voinko kääntää selkäni ostajille ja sanoa että voi voi, soittakaa Rovaniemelle ja valittakaa nettipalstoilla... 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Ontuu vähän tuo ATC vertaus. Kaveri on tuonut satoja mersuja ja muita autoja Suomeen ulkomailta. Itsekkin niitä ostanut.
Kuitenkin olen saanut samat huoltopalvelut, päivitykset ja takuu korjaukset, kuin kotimaasta ostetut autot. Eikä sillä ole tehty eroa mistä olen ajoneuvoni ostanut ja keneltä.
Kyseiset aparaatit ovat olleet CE- hyväksyttyjä ja muut määräykset täyttäviä.
Samaten ostin nyt moottoripyörän Hollannista. Käytin vaan tarkastuksessa katsastusasemalla ja sain kilven mukaan.
Samalla reissulla kävin ostamassa huolto-osia merkkiliikkeestä + sovin huollosta. ( Omat taidot ei riitä kaikkeen.) Ei mitään ongelmaa.
Eikä kyseistä pyörää ole edes koskaan Suomeen tuotukkaan.
Jotenka edelleen epäilen syynä olevan noitten vaatimustodistusten puutetta.
Saatan olla aivan väärillä jäljillä, mutta ei se olis ensimmäinen kerta. Kuitenkin, jos vain kyse on kiusanteosta, niin sitä en ole ymmärtänyt koskaan. Toisaalta tekeehän tuo hintaetu aika loven kotimaan maahantuojalle.
Kuitenkin olen saanut samat huoltopalvelut, päivitykset ja takuu korjaukset, kuin kotimaasta ostetut autot. Eikä sillä ole tehty eroa mistä olen ajoneuvoni ostanut ja keneltä.
Kyseiset aparaatit ovat olleet CE- hyväksyttyjä ja muut määräykset täyttäviä.
Samaten ostin nyt moottoripyörän Hollannista. Käytin vaan tarkastuksessa katsastusasemalla ja sain kilven mukaan.
Samalla reissulla kävin ostamassa huolto-osia merkkiliikkeestä + sovin huollosta. ( Omat taidot ei riitä kaikkeen.) Ei mitään ongelmaa.
Eikä kyseistä pyörää ole edes koskaan Suomeen tuotukkaan.
Jotenka edelleen epäilen syynä olevan noitten vaatimustodistusten puutetta.
Saatan olla aivan väärillä jäljillä, mutta ei se olis ensimmäinen kerta. Kuitenkin, jos vain kyse on kiusanteosta, niin sitä en ole ymmärtänyt koskaan. Toisaalta tekeehän tuo hintaetu aika loven kotimaan maahantuojalle.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Mienaatkos, että 50 kaveria tuo 50 laitetta maahan ja vaatii maahantuojan edustaja korjaamaan laitteen ruiskukartat jne säädöt maksua vastaan tämän alueen polttoaineille sopiviksi. Ja edelleen toivotaan, että saat kaiken myynnin jälkeisen tuen, kuten virallisen kanavan kautta vaikkakin maksua vastaan? Mikä olisi sopiva maksu? Se erotus mikä hävittiin katteissa, jolla maahantuoja pitää yllä huolto-organisaatiota? Vai kuluttajan toivoma?
Autovertaus eitoimi, sillä kokonaismäärät eivät ole samanlaisia, jotta huolto-organisaatiot eläisivät pelkällä huoltamisella, kuten autoissa.
Entäpä jos ei laitteen elektroninen boxi ei sovellu edustajan turvadonglan kanssa kimppaan? Eli siis ei voi tehdä tällaista muutosta. Tämä saattaa olla ihan lisensseihin liitetty asia.
Saattaa olla ettei laitteen boxi teknisestikään sovellu.
Kuka vastaa laitteen ongelmista, jos ne jatkuu ja kuluttaja valittaa, että laite hajosi, kun maahantuojan edustaja sääti laitetta.
Asia on kimurantti ja siksi kannattaa ottaa selvää asiasta ennen kuin tuo maahan mitään teknistä vempelettä, joka ei sovellu täkäläisille sähköille, polttoaineille, määräyksille jne.
Jälkimarkkinoinnissa saattaa olla myös ongelmia, eli kun laite myydään yksityisesti eteenpäin ja huoltoja ei täkäläisillä laitteilla voi tehdä normaalisti, niin pulassa ollaan.
Autovertaus eitoimi, sillä kokonaismäärät eivät ole samanlaisia, jotta huolto-organisaatiot eläisivät pelkällä huoltamisella, kuten autoissa.
Entäpä jos ei laitteen elektroninen boxi ei sovellu edustajan turvadonglan kanssa kimppaan? Eli siis ei voi tehdä tällaista muutosta. Tämä saattaa olla ihan lisensseihin liitetty asia.
Saattaa olla ettei laitteen boxi teknisestikään sovellu.
Kuka vastaa laitteen ongelmista, jos ne jatkuu ja kuluttaja valittaa, että laite hajosi, kun maahantuojan edustaja sääti laitetta.
Asia on kimurantti ja siksi kannattaa ottaa selvää asiasta ennen kuin tuo maahan mitään teknistä vempelettä, joka ei sovellu täkäläisille sähköille, polttoaineille, määräyksille jne.
Jälkimarkkinoinnissa saattaa olla myös ongelmia, eli kun laite myydään yksityisesti eteenpäin ja huoltoja ei täkäläisillä laitteilla voi tehdä normaalisti, niin pulassa ollaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Tässäpä juuri se pointti! EU-säädökset sanovat, että voit ostaa tuotteesi mistä tahansa EU:n alueelta ja direktiivit velvoittavat tällöin maan "virallista" maahantuojaa tarjoamaan laitteelle huoltopalvelut. Ja taisipa jopa takuuvelvoitteet säilyä.petri.n kirjoitti:Ontuu vähän tuo ATC vertaus. Kaveri on tuonut satoja mersuja ja muita autoja Suomeen ulkomailta. Itsekkin niitä ostanut.
Kuitenkin olen saanut samat huoltopalvelut, päivitykset ja takuu korjaukset, kuin kotimaasta ostetut autot. Eikä sillä ole tehty eroa mistä olen ajoneuvoni ostanut ja keneltä.
Kyseiset aparaatit ovat olleet CE- hyväksyttyjä ja muut määräykset täyttäviä...
Sen sijaan jos laite on harmaatuotu EU:n alueen ulkopuolelta, laitteelle tuskin on tehty EU-tyyppihyväksyntää ja näissä ajopeleissä vielä COC-todistusta sun muuta EU:n edellyttämää proopuskaa. Tällöin maahantuoja voi jopa olla ongelmissa, mikäli koskee pitkällä tikullakaan moiseen vehkeeseen.
Siis: Jos meinaat harmaatuoda itsellesi ajopelin, tuo se EU:n alueelta. Luulisi Euroopasta yksi Renen maahantuoja löytyvän, jolta saa paremmat dollarialennukset, kuin Rovaniemeltä

Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Ei millään pahalla, mutta ATV alalla menee liian hyvin, jos maksavaa asiakasta ei haluta palvella, vaikka laite olisi ostettu Indokiinasta.
Lisäksi miksi tuotteen valmistaja lähtisi kasvattamaan omia kustannuksiaan erilaisilla tietokonejärjestelmillä. Mielestäni kaikki ohjelmoidaan samaa ohjelmistoa ja kaapelia käyttäen. Toimitus maasta riippuen mikä versio tai kartta sinne laitetaan.
Olen edelleen epäilyksissäni sitä mieltä, että kaiken takana on tuo CE-hyväksyntä.
Esimerkkejä on nyt aika paljon noista koneista ja laitteista joiden käyttö on kielletty kyseisen hyväksynnän puuttuessa. Kuten kaivinkoneet, metsäkoneet, vesiskootterit ja yms.
Siitä olen samaa mieltä, että laittomiin vehkeisiin ei pidä mennä puuttumaan edes puupennin puolikkaalla.
Hyvä, että pitkästä aikaa löytyy kunnon keskustelun aihetta, kun vaan joku toisi oikean ja valaisevan mielipiteen esiin.
OHOI Rovaniemi tuokaa kantanne ilmi. Oli sitten mikä tahansa ja järki perusteilla.
Lisäksi miksi tuotteen valmistaja lähtisi kasvattamaan omia kustannuksiaan erilaisilla tietokonejärjestelmillä. Mielestäni kaikki ohjelmoidaan samaa ohjelmistoa ja kaapelia käyttäen. Toimitus maasta riippuen mikä versio tai kartta sinne laitetaan.
Olen edelleen epäilyksissäni sitä mieltä, että kaiken takana on tuo CE-hyväksyntä.
Esimerkkejä on nyt aika paljon noista koneista ja laitteista joiden käyttö on kielletty kyseisen hyväksynnän puuttuessa. Kuten kaivinkoneet, metsäkoneet, vesiskootterit ja yms.
Siitä olen samaa mieltä, että laittomiin vehkeisiin ei pidä mennä puuttumaan edes puupennin puolikkaalla.
Hyvä, että pitkästä aikaa löytyy kunnon keskustelun aihetta, kun vaan joku toisi oikean ja valaisevan mielipiteen esiin.
OHOI Rovaniemi tuokaa kantanne ilmi. Oli sitten mikä tahansa ja järki perusteilla.

Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Niin, Siis CE-hyväksyntä. Eihän sitä USA-laitteissa ole. Vai onko?
DVD-levyt ei toimi väärällä alueella ja laitteen maata ei saa muuttaa kuin muutaman kerran...kelle voit tästä valittaa? MGM vai LG vai Philips vai häh?
Meidän firman lisenssejä ei voi käyttää kuin omalla markkina-alueellaan...
Harmaatuonti saattaa olla myös epätervettä, jossa myydään suut silmät täyteen väärälle markkinalle ja jätetään velvollisuudet maksamatta... tapahtunut useasti. Sitten vingutaan tuen puutteesta EU-maahantuojille...
DVD-levyt ei toimi väärällä alueella ja laitteen maata ei saa muuttaa kuin muutaman kerran...kelle voit tästä valittaa? MGM vai LG vai Philips vai häh?
Meidän firman lisenssejä ei voi käyttää kuin omalla markkina-alueellaan...
Harmaatuonti saattaa olla myös epätervettä, jossa myydään suut silmät täyteen väärälle markkinalle ja jätetään velvollisuudet maksamatta... tapahtunut useasti. Sitten vingutaan tuen puutteesta EU-maahantuojille...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kyllä juu pahalta kuulostaa kun rahaa tarjotaan ja vielä "monopoliasemassa" voisit sen hinnan määrätä esim.ihan sikahinta /päivitys, niin ei kun laitetaan vaan kieltoa menemään: Rahaa ei saa ottaa vastaanpetri.n kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ATV alalla menee liian hyvin, jos maksavaa asiakasta ei haluta palvella, vaikka laite olisi ostettu Indokiinasta.


Pari kanamiestä tässä meidän nurkilla jos ois vehkeensä tuonnu itse maahan ja huoltoliike sais niitä korjata veloituksella, ne olis jo moneen kertaan tuonnu paikalliselle jälleenmyyjälle/huollolle katteen * 4 pelkällä huoltamisella verrattuna uuden laitteen myyntikateeseen.
Onko kukaan muuten ihmeemmin kysellyt onko muilla merkeillä vastaavia "jarruja" maaahantuojan suunnalta? Muistan joskus lukeneeni palstalta että joku olisi saanut maahantuojalta uudehkoon harmaaseen Suzukiinsa osat jopa takuuna kun "Suzukin pitää kestää". Saa korjata jos muisti petti.
Videon pätkiä: http://www.youtube.com/user/pelicans100
-
- 3WD
- Viestit: 104
- Liittynyt: 16 Heinä 2007 22:43
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Oulun liepeillä
Juuri tätä mitä Roosa kirjoitti on varmasti syytä miettiä jokaisen tässä topikissa.Roosa999 kirjoitti:Mienaatkos, että 50 kaveria tuo 50 laitetta maahan ja vaatii maahantuojan edustaja korjaamaan laitteen ruiskukartat jne säädöt maksua vastaan tämän alueen polttoaineille sopiviksi. Ja edelleen toivotaan, että saat kaiken myynnin jälkeisen tuen, kuten virallisen kanavan kautta vaikkakin maksua vastaan? Mikä olisi sopiva maksu? Se erotus mikä hävittiin katteissa, jolla maahantuoja pitää yllä huolto-organisaatiota? Vai kuluttajan toivoma?
Asia on kimurantti ja siksi kannattaa ottaa selvää asiasta ennen kuin tuo maahan mitään teknistä vempelettä, joka ei sovellu täkäläisille sähköille, polttoaineille, määräyksille jne.
Jälkimarkkinoinnissa saattaa olla myös ongelmia, eli kun laite myydään yksityisesti eteenpäin ja huoltoja ei täkäläisillä laitteilla voi tehdä normaalisti, niin pulassa ollaan.
Pakko kuitenkin muistaa, että kyse on BISNEKSESTÄ!!
Ja jos joku jenkki diileri>jenkki "maahantuonti">tehdas vetää dollarit taskuun siitä mönkijästä mikä tilataan rapakon takaa tänne perä pohjolaan ja esim. Suomen maahantuoja hoitelis mahdolliset takuu korjaukset/päivitykset omaan laskuun, niin on aivan varma, että viiva on vedettävä johonkin!
Kaikki ei varmaan muista, mutta esim. Canan maahantuoja on oma yhtiö, joka ei tarkoita samaa, ku valmistaja ja sitä myötä heidän tulosta heikentää kaikki mikä uitetaan muualta ja eivät saa siitä euroakaan, silloin tuskin kukaan on valmis sponsoroimaan niiden ajoa jotka hommaa "ns harmaan ajokin".
Ja kaiken lisäksi se joka myy on vastuussa!! Eli se "Floridan diileri" ja hänen "maahantuoja"
Tämä varmasti tiedossa jo suunnitellessa laitetta muualta.
Auto puolella asia voi olla toisin, koska siellä laji on paljon globaalisempaa ja kuka tietää vaikka joku päivä mennään atv ja prätkä puolella samanlain. NYT VAAN ON NÄIN

Eikös tämä ole loppu pelissä ihan ymmärrettävää???
Silloin, ku tehää kauppaa niin siihen liittyy aina raha! Ja jos ei rahaa tule niin näitä pelejä ei saa ostaa edes "amerrriiikasta"
Tämä on vain mun mielipide!!

Olen nauttinut kerran ilmaisen lounaan.
En toista kertaa, koska tarjoaja katosi..
Olen muuten sitä mieltä että, asiakas on oikea asiakas, kun se tulee kolmatta kertaa ostamaan samaa tavaraa.
Ensimmäinen kerta on rohkea suoritus.
Toinen kerta osoittaa jo luottamusta.
Kolmas kertoo jo enemmän, täähän toimii..
En toista kertaa, koska tarjoaja katosi..

Olen muuten sitä mieltä että, asiakas on oikea asiakas, kun se tulee kolmatta kertaa ostamaan samaa tavaraa.
Ensimmäinen kerta on rohkea suoritus.
Toinen kerta osoittaa jo luottamusta.
Kolmas kertoo jo enemmän, täähän toimii..

Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Kyllä niihin huoltoa saa ja osiakin löytyy merkkiliikkeestä, vain virallisen maahantuojan takuu ja päivityspalvelut jää saamatta, niitä voipi kysellä laitteen myyjätaholta, tahi laitteen maahan tuoneelta.jr kirjoitti:Pöh, tuodaan tähän maahan jatkuvasti ulkomailta ties mitä vehkeitä ilman CE-hyväksyntää. Autoista traktoreihin kaikkee pasceeta, Muuttovehkeitä. Kyllä niihin on tähän mennessä huoltoa löytyny, mikä tässä ny mättää?
Viksma tätä jo aikasemmin ihmetteli, mutta pakko on kyl itekkii ihmetellä.
Ee-Eskon koneet on uskoakseni EC laitteita.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...