MXU300 käyttökokemuksia,vaihderemppaa

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Laitetaas updatea.
Kilometrejä mittarissa nyt. n.7600km, kilometrilukema pomppasi melkein 2000km tuon kesälomareissun jälkeen :
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 38&t=20147

Sovittiin huoltoliikkeen kanssa että palataan tuon koneen öljynsyöntiongelmaan syksymmällä niin ei tarvitse parhaimpaan ajoaikaan seisottaa mönkijää viikkotolkulla kun maahantuoja ei mitään osia tilaa etukäteen vaan vasta sitten kun kone avataan uudelleen.Osiahan ei pidetä hyllyssä vaan toimitusaika oli viimeksikin 4viikkoa. :butthead:

Vielä yksi ongelma ilmeni josta saatiin takuuanomus aikaiseksi ennenkuin takuu loppuu tämän viikon lopussa. Mittaristossa polttoaineennäyttö temppuilee. Välillä häviää kokonaan ja taas palaa normaaliksi. Vika voi olla myös polttoaineanturissa, en ole se paremmin tutkinut. Kirjallista vastausta ei takuuanomukseen tullut, mutta suullinen vastaus oli että kun yli 7000km ajettu niin on ns. kuluva osa ja normaalia kulumista ei korvata. Tämä siis takuusta viime kädessä päättävän suusta.Samalla lähti itse lomalle ja päätöstä ei voi muut tehdä eli vastaus kestää nyt sitten vielä kolme viikkoa =D> :prayer:

Hmmm...kahdessa aiemmassa Kymcon mönkijässä ei vikaa ollut vaikka molemmilla sentään ajettu yli
10 000km, ilmeisesti sitten oli hyvää tuuria. :?:
edit
No,nyt kun takuu loppuu niin loppuu myös tappelu siitä mikä menee takuuseen ja mikä ei.Tästä eteenpäin mennään omillaan.Onneksi on noita varaosia siunaantunut nurkkiin, niin varmaan ensi vuoden ainakin pärjää omavaraisena :D
Kahtoo sitten vaikka vaihtoa jos sopiva ehdokas löytyy takavetona ja isommalla koneella.
Back in business
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Cooleri kirjoitti: Variaattoriin vaihdoin painavemmat rullat samalla kun puhdistin sen.Alkuperäiset on 25g ja nyt laitoin 27,5g. Nostaa tuon parhaimman väännön kohdan hiukkasen korkeampaan nopeuteen. Eli nyt pystyy pitämään pienemmillä kierroksilla samaa nopeutta kuin ennen rullien vaihtoa.
Painavempia rullia olen itekin ajatellut omaan viissataseen..
Heikensikö kiihtyvyyttä paljon ja meneekö vielä mäet hyytymättä?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kyl se vähän tietty kiihtyvyyttä laskee, mutta itselle sillä ei ole merkitystä kun pääasiassa ajaa matka-ajoa. Liikennevaloista kiihtyy kuitenkin nopeammin kuin se Pertti perusautoilijan Corolla tai kuorma-auto :D

Samaan mäkeen kuin originaalirullilla hyytyy, hyytyy edelleenkin, mutta nopeus ei laske mäessä yhtä alas koska paras vääntö löytyy n.5km/h korkeammalta nopeudelta.
Jousen jäykkyydellä voisi vielä pelata jos oikein haluaisi hifistellä....
MXU500:een saattaa olla hankalaa löytää painavempia rullia :-k
Back in business
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Cooleri kirjoitti: MXU500:een saattaa olla hankalaa löytää painavempia rullia :-k
Kuin nii? Ite en ole näihin syventyny, joten ihan pihalla jorataan toistaiseksi. :oops:
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

no se koko on :16x30

22121-LDB5 - Fliehgewichtsrollen 18g (8ST) 16B x 30D

Ei mun silmiin ainakaan ole tuollaista kokoa tullut muuta kuin samanpainoisena. Tietty sinne voisi käydä joku lähellä oleva kokokin :-k
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juupa juu, takuuanomuksesta kävin kyselemässä päätöstä ja niinhän se oli että kun on ajettu jo 7000km niin mittaristo on kuluva osa. :lol:
Tuolla logiikalla olisi mielenkiintoista tietää mikä ei ole kuluva osa tuohon kilometrimäärään. =D>
Kahden vuoden takuu ilman kilometrirajaa lienee siis vain mainoskikka. No ei jaksa tuosta stressata enään, odotan kun siitä tulee savut pihalle ja vaihdan sitten käytetyn tilalle.
Mittarissa 8500km...ja näillä mennään.
Back in business
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja salesone »

Mittari kuluva osa? :shock:. Melkein väittäsin että kuulostaa taas hiukan ihmeelliseltä, ite kyllä näkisin homman niin että jos mittari ei ole jonkun kolhun myötä alkanut temppuilemaan niin takuuseen vaan..

Ex-kymcossa oli 8997km ku jätin liikkeeseen ja mittaristo pelasi kun kello.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

juu,eipä noissa edellisissäkään Kymcoissa mitään sähkövikoja ollut.Jos tuosta alkaisi vääntämään kuluttajaviranomaisen avustuksella niin valitsisikohan Kymcon maahantuoja mustan listan vai uuden mittariston. :D
No, ei pidä aliarvioda netin voimaakaan, aika moni näitäkin lukee ja tekee ostopäätöksensä osittain mm. sen perusteella miten takuuasiat hoituvat. Itsellä tuolla ei enään ole niin väliä kun takuu on nyt loppunut. Maahantuojan pussia en tule lihottamaan varaosakaupalla, edellisestä pelistä on sen verran noita osia jäänyt ja uusia jos tarvii ne saa tuolta Saksan verkkokaupasta ilman 4viikon toimitusaikaa.
kaikkia osia on hyllyssä :

http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... ?cPath=101
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Update.
Alkanut hiipua nää ajot kun jatkossa korjaukset menee omasta pussista. 9000km tuli kuitenkin täyteen. Samalla tuli suoritettua huoltoa, variaattorin remmi ja rullat meni uusiksi. Voisi sanoa että kreivin aikaan. Remmi oli niin kulunut että kun otti käteen ja taivutteli niin murtui kahteen osaan :D
Ei kyllä ole tietoa paljonko tuolla remmillä oli ajettu kun jonkun käytetyn viimeksi vaihdoin n.7000km kohdalla. Kannattaa näköjään vaihtaa se remmi kun alkaa huippunopeus pudota.
Tuon remmin vaihdon jälkeen huippunopeus nousi takaisin sinne mitä sen kuuluukin kulkea eli 82km/h---->92km/h, jolloin rajoitin ottaa kiinni.
Samalla tuli huomattua että variaattorin etummaisten lautasten takana oleva akselitiiviste vuotaa hieman moottoriöljyä variaattorin puolelle. Ihmeellistä sinänsä, räjäytyskuvista en itse eikä huoltoliike onnistunut löytämään kyseistä tiivistettä ?? Sitä ei yksinkertaisesti ole piirretty noihin räjäytyskuviin.Täytyy ottaa vielä variaattori auki ja kirjata tyyppi ylös, josko sitten löytyisi.
Ei tuolla kiirettä ole kun ajaa pystyy vielä.

Liikkeessä kävi kuukausi takaperin korjauksessa kun tuo öljynsyöntiongelman korjaus jäi kesällä selvittämättä. Vaihtoivat taas männänrenkaat kun oli niin meltoa tavaraa. No eipä siitä apua ollut taaskaan, samanlaisena jatkuu tuo öljynkulutus eli 1L/1000km. Kai se sitten on ominaisuus vaikka kellään muulla ei samaa vikaa ole tavattu. :? Noh,täytyy ajella noin että lisää öljyä aina joka toisen tankkauksen yhteydessä.Onneksi öljy on sentään halpaa bensiiniin verrattuna. :lol:
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Laitetaas UPDATEA.Tullut tuota perheenlisäystä ni pitänyt vähentää ajeluita ja koneiden rassausta perhesovun nimissä.Ei nuo kelitkään ole kyllä houkutelleet ajamaan. :evil:
Jotain kuitenkin tapahtunut, moposportista tuli hommattua uusi huurtumaton visiirikalvo joka kiinnitetään teipillä originaalivisiiriin.10e kustanti,jyväskylässä ei alle 25e saanut moista.Hyvin harvassa paikassa noita edes myydään vaikka näillä keleillä ihan ehdoton peli.Muutoin visiiri vetää jäähän ensimmäisen 500m aikana.Monessa paikassa tarjottiin vain sprayta joka hierotaan visiirin pintaan.Ei ole oman kokemuksen mukaan pitkäaikainen ratkaisu.

Saksasta tuli tilattua viritysnokka-akseli ja asennutin sen paikoilleen huoltoliikkeessä.Ei ole kerennyt vielä testaamaan ja säätämään kaasutinta kohdilleen.Kaasutin,30mm (alkuperäinen 22mm), löytyi tuolta :
http://motors.falmek.fi/pages/mx-crossi ... raosat.php
Hinta oli uskomattomat 55e ja se käy alkuperäiseen imukaulaan melkein heittämällä.Ainoastaan imukaulan aukkoa joutuu hieman suurentamaan kaasuttimen päästä, jotta siihen ei tule rappua.Hintaan ei kuulunut ilmansuodatinta, joten sen joutui tilaamaan erikseen.Samaten pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet piti tilata erikseen.Oikea koko lienee 120-130 välillä muutaman sadan kilometrin kokeilujen jälkeen.Joutuu katsomaan vielä uudelleen tuon uuden nokka-akselin kanssa kunhan pääsee ajamaan hiukan lämpöisemmillä keleillä.
Voimaa tuntuisi olevan nyt kyllä hiukkasen enemmän,mielenkiintoinen ominaisuus kyllä seurasi tuon nokan mukana. Kierrokset jää päälle ja laskevat hissukseen takaisin kun kaasun sulkee.Tai ei kyllä pysty vielä sanomaan johtuuko tuosta nokasta vai vetääkö toi kaasutin vain jostain ilmaa liikaa.Kokemuksia kellään?
Tuo variaattorin puolelta vuotava stefakin löytyi maahantuojan varastosta, 8e/kpl, osat on kotona, ei ole kerennyt vaihtaa vielä.
Back in business
jötkis
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
Mönkijä:: Raktori-Polle
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: MXU300 käyttökokemuksia, viritystä...

Viesti Kirjoittaja jötkis »

Ai teille on tullut juniorcooler. Onnittelut. :D Kohta saatkin sit alkaa kattelemaan 50cc muksua. Onko muuten tyttö vaiko poika?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia, viritystä...

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Poitsuhan sieltä tuli ja hyvä niin :D
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: MXU300 käyttökokemuksia, viritystä...

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Noniin. Nyt alkaa parin päivän säätämisen jälkeen olla kaasutin säädöissään.Pieniä harmaita hiuksia aiheutti kun ei heti tajunnut että kaasuttimen kohokammion tiiviste oli turvonnut niin että ei mahtunut enään paikoilleen vaan jäi käytännössä aina kannen väliin. :D Otin pois sen kokonaan ja Biltemasta siikonitiivisteliimaa tilalle.Samalla tarttui mukaan vaahtomuovinen ilmansuodatin. Tuon jälkeen pätkiminen tyhjäkäynnillä loppui.Tyhjäkäyntisuutin on vakiona tuossa isommassa kaasuttimessa kokoa 20,testausten jälkeen päädyin kokoon 50 ja neula puolessa välissä.Pääsuutin oli aika yllättävä, muiden kirjoitusten perusteella oletin ensin että oikea koko olisi 120-140, mutta tuli kokeiltua lähes kaikki koot 140 alaspäin.Oikea koko oli sitten loppuviimein niinkin pieni kuin 90-95 kun vakiona tuossa kaasuttimessa oli 100.Eniten voimaa kaasuttimesta ja nokasta tuli tuonne nopeusalueelle 55-75km/h.Huippuihin ei mitään vaikutusta.Toki 80km/h pystyy nyt pitämään pienemmillä kierroksilla kuin aikaisemmin.Bensan kulutukseen ei huomattavaa muutosta tullut kun n.100km sekalenkin heitin.
Katsastus olisi edessä heinäkuussa, saa nähdä meneekö päästöistä läpi :roll:
Back in business
Rokki
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 04 Maalis 2009 07:10
Mönkijä:: 800 Taxicana
Paikkakunta: Sikako

Re: MXU300 käyttökokemuksia, viritystä...

Viesti Kirjoittaja Rokki »

Cooleri kirjoitti:Noniin. Nyt alkaa parin päivän säätämisen jälkeen olla kaasutin säädöissään.Pieniä harmaita hiuksia aiheutti kun ei heti tajunnut että kaasuttimen kohokammion tiiviste oli turvonnut niin että ei mahtunut enään paikoilleen vaan jäi käytännössä aina kannen väliin. :D Otin pois sen kokonaan ja Biltemasta siikonitiivisteliimaa tilalle.Samalla tarttui mukaan vaahtomuovinen ilmansuodatin. Tuon jälkeen pätkiminen tyhjäkäynnillä loppui.Tyhjäkäyntisuutin on vakiona tuossa isommassa kaasuttimessa kokoa 20,testausten jälkeen päädyin kokoon 50 ja neula puolessa välissä.Pääsuutin oli aika yllättävä, muiden kirjoitusten perusteella oletin ensin että oikea koko olisi 120-140, mutta tuli kokeiltua lähes kaikki koot 140 alaspäin.Oikea koko oli sitten loppuviimein niinkin pieni kuin 90-95 kun vakiona tuossa kaasuttimessa oli 100.Eniten voimaa kaasuttimesta ja nokasta tuli tuonne nopeusalueelle 55-75km/h.Huippuihin ei mitään vaikutusta.Toki 80km/h pystyy nyt pitämään pienemmillä kierroksilla kuin aikaisemmin.Bensan kulutukseen ei huomattavaa muutosta tullut kun n.100km sekalenkin heitin.
Katsastus olisi edessä heinäkuussa, saa nähdä meneekö päästöistä läpi :roll:
Täytynee varmaan vaihtaa tohon mun 400 muxuun myös suutin pienemmäks,(120->100) jotta ton kulutuksen sais edes hieman siedettävämmäks.(18l/100km)
Thyn
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Touko 2009 18:10

Re: MXU300 käyttökokemuksia, viritystä...

Viesti Kirjoittaja Thyn »

Minä olen ihan tosissani ajatellut MXU 300 ostamista. Työmatka-ajoa pääosin taajamassa, kauppareissuja, marja-, sienestys ja muita metsässä käyntejä eli maantieajoa ja metsätieajoa, ei maastoajoa, ja joitakin maantiereissuja. Ilmeisesti noihin ajoihin sopisi hyvin?

Harkittiin isän kanssa että ostettaisiin vähän isompi neliveto yhteisomistukseen, ja ajettaisiin sillä metsätöitä, mutta sitä puuta on kuitenkin niin paljon ettei sitä kannata mönkijällä kuljettaa. Mutta siellä metsässä on kuitenkin joitain hommia joihin mönkijästä voisi olla hyötyä. Joten pystyykö kaksvedolla kolmisatasella ajamaan metsämaastossa ollenkaan, ja jos pystyy niin kulkeeko muuta kuin kuljettaja?
Vastaa Viestiin