IHMETTELYN AIHE

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
pusikkoon
Tracks
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: IHMETTELYN AIHE

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Koheltaja kirjoitti:...ite olen aika auliisti kertonut mitä omissa laitteissa on ollut riesana ja pyrkinyt parantamaan laitetta niiltä osin joten ainakaan täällä suunnalla ei ole pimitetty mitään ongelmien osalta O:)
Se on hyvä että löytyy niitäkin joilla nämä hommat ei kolise itsetuntoon. Objektiivista tietoa ei ole koskaan liikaa ja rakentava kritiikki on parasta tietoa mitä olla voi.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
qaw
6WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mika_M kirjoitti:Miksi canaosio on ainoa missä jaksetaan repiä päätä siitä ettei ainakaan canaa ostaisi koskaan kun on se ja se ja se juttu pielessä?
Veikkaisin syyksi sitä, että canaosiossa niitä omia vehkeitä puolustetaan kaikkein antaumuksellisimmin ja suorastaan yritetään kieltää vikojen olemassaolo tai ainakin niistä puhuminen. Kun tämä ei auta niin aletaan tulittamaan muita merkkejä että niissä vasta vikoja on!

Ei siinä, kaikissahan näissä tosiaan vikoja on. Omassa käytössä varmasti kestäisi canan runkokin, mutta kun on tämmönen sunnuntaiajelija, niin tykkää että päristin osallistuu menoon kaikilla pyörillä. Sitäpaitsi outin ajoasento oli jotenkin kummallinen (makuasia).
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Se että canaosiossa jotkut puolustaa merkkiä henkeen ja vereen, sitä ei kannata lähteä yleistämään koko canaosioon ja siellä kirjoittaviin, saati sitten itse mönkijämerkkiin. Asiat riitelee, ei henkilöt tai mönkijämerkit. Jos henkilöt tai mönkijämerkit riitelee niin silloin on aivan turha pysytellä asiakeskusteluissa, kuten viimepäivinä on huomattu :wink:´

Välillä tuntuu siltä että täällä on kuin F1 varikolla, kytätänn toisten kirjoituksia kuin piru raamattua ja väkisin irroitetaan asioita yhteyksistään ja leivotaan niistä mehukkaita provoja, aivan pelkästään siksi että saa vähän edes itseään viihdytettyä ja mollattua muita kuin oman perseen alla olevaa mönkijämerkkiä. Tämäkin koskee useita kirjoittajia, merkistä riippumatta.

Kuten Roosa tuolla jo mainitsi pakkasesta, keuhkot täyteen raikasta happea ulkoilmassa niin Voima vahvistuu eikä veri vedä Pimeälle puolelle :wink:
Kylätason mönkijäkuski
qaw
6WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Juu en mä tarkoittanutkaan että kaikki canaosiossa, mutta taitaa ne kärkkäimmät puolustajat täältä kuitenkin löytyä :)
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
vv
3WD
Mönkijä:: can-am tl

Viesti Kirjoittaja vv »

Merkki ku merkki hyvä et yleensäkin ongelmista puhutaan eikä yksin hakata päätä seinään.
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

ATC kirjoitti:
Janne 450R kirjoitti:Totuus on kyllä se, että viime aikoina itse Canamin käyttäjät on tuoneet niitä koskevia ongelmia foorumilla esiin. Täytyy kyllä myöntää, että paljonhan noissa on vikoja ollu... ja tuskin ihan kaikkea on täällä edes kerrottu.
Mutta jos takuu toimii oikeasti noiden vikojen osalta, niin itseäni ne ei ainakaan silloin hirveästi haittaisi...

Tällä hetkellä en kuitenkaan itse ostaisi Canamia juuri noiden lukuisten pikkuvikojen takia, mitä olen maastossa nähnyt ja samoista asioistahan täällä puhellaan... Tehot kyllä kelpais
Jannekin kun on kotiutunut tänne Cana osioon hängäriksi, niin onpi tuo oman härpättimen osion onkelmat jääneet huomaamatta. :lol:
Laitanpa tähän pikku listan viimeisimmistä Yamaha osion etusivulta, jos näissä ei mene kauaa, sivuja on 12 lisää :wink: , niin voit kotio palatessasi alkaa virittäytymään tunnelmaan notta mistä päästä noita alkaisi ruotimaan.
Muista laittaa piilopilkallisia kommentteja väliin, niin ja taivastelle notta tommosta en nyt ainakaa laita, kun on noita vikoja heh...
Yammun sammahtelu 700I
Grizzly 700: alapallonivelet voivat irrota kesken ajon!
Grizzly 700 lämpö ongelmat!
Grizzly 660. kone leipokiinni!
660 grizzlyyn vetarin suojakumit ?
Yamaha Bruin 350 Käynti/käynnistysongelma
raptor 660r -05 sammuilee ja startti "kolisee"
grizzly 700 öljyä (variaattorissa)
grizzly 660 takavetari ongelmiin ratkaisua?
yfm 90. Ykkönen ei pysy silmässä
Yamaha takuu!!!!!
Grizzlystä katosi peruutusvaihde
Mistä seiskasataseen vetareita?
Raptorin kipinä hukassa
yamaha raptor 700 ongelma!
No siellähän se pitää olla missä muutkin, yksin nuotiolla voi olla tylsää!

1 vetonivel on mulla Jammusta menny ja kerran kone keitti, oli täys kaadon seurauksena syyläri irronnu yläkiinnikkeestä ja flekti ei sen takia mahtunu pyöriin... Empä tuota huomannu ku vasta porinan jälkeen ja muovit koneen ympärillä vähenee melkein joka reissulla :lol:
Nuo kaikki "viat" olen palstallakin maininnu.
Ainoo mitä mun kone ei oo kokenu on täys upotus... Järven "selälläkin" on ajettu, onneksi on pysyny pinnalla... toiminu 2 vuotta mun käytössä hyvin.
Taitaa nuo muut olla käyttäjästä johtuvia ominaisuuksia... :wink:

Nyt yritän pysytellä pois teidän leiristä ja keskittyä seuraamaan sivusta! Hymyillään kun tavataan, niin teen nytkin :)
Koheltaja
Koheltaja (r)

Janne 450R kirjoitti:Nyt yritän pysytellä pois teidän leiristä ja keskittyä seuraamaan sivusta!
Älä älä Janne ala leirijakoa tekemään, samassa k'usessa, tai oikeastaa suosilmässä tai leiritulilla loppupeleissä ollaan. Nautitaan harrastuksista, merkistä riippumatta, sulla on kuitenkin paljon kokemusta ja sanottavaa asiasta ja onneksi joskus sen vierestäkin.

Leiritulilla tavataan ja sinappimakkaralla skoolataan :wink:
Kylätason mönkijäkuski
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Mika_M kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:miksi canaosiossa vedetään heti muut merkit mukaan "ominaisuuksineen" jos joku ei-canalainen sanoo jotain..... :roll:
Miksi canaosio on ainoa missä jaksetaan repiä päätä siitä ettei ainakaan canaa ostaisi koskaan kun on se ja se ja se juttu pielessä? Onhan noita vikoja joka koneessa, muissa osioissa niistä ei vaan niin kovasti mekkaloida. Ensin provotaan ja sitten päästäänkin pitämään vielä kovempi meteli että NONI NYT NE KANAT TAAS KOTKOTTAA kun joku koittaa vähä puhua järkeä. :mrgreen:

Can-Amin slogan pitää kyllä paikkansa, "Nämä eivät ole mitä tahansa mönkijöitä". Eivät tosiaankaan, herättävät uskomattoman paljon tunteita molempiin suuntiin. :lol:
Täsmälleen samaa mieltä ja tässä loistava esimerkki siitä että toisen merkin topikissa sivuutetaan tärkeät asiat kaikessa hiljaisuudessa.
Paitukei Canaosiossa sama asia sai äänestyksiä ja kokonaan toisen mittasuhteen käsittelyn, mutta näin toisaalla
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 10&t=17335
Miettikääpä :)
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Janne 450R
Tracks

Koheltaja kirjoitti:
Janne 450R kirjoitti:Nyt yritän pysytellä pois teidän leiristä ja keskittyä seuraamaan sivusta!
No en kauaa malttanu...

Oonpa tuota välillä ihmetelly siellä tulilla, ku ei Koheltajaa enää näy missään ajoissa. Vai onko ongelma mun puolella... tuo kilven puute, enkä toisaalta tiiä saako Kaivariin edes nuotiota tehä :wink: :lol:

PS:ää pukkaa, äläkää ottako niin vakavasti!
rane
6WD
Mönkijä:: Can-Am 800 XT

Viesti Kirjoittaja rane »

Mietittyäni tuota asettamaani topikkia:Ihmettelyn aihe sain itseltäni siihen vastauksen kun mietin asiaa ja kerron sen:
Muistan kun minulla oli toisen merkkinen mönkijä ja kovasti teki mieli vaihtaa Can-Amiin mutta ei siinä vaiheessa ollut mahdollista,niin yritin keksiä kaiken näköisiä nekatiivisia asioita kyseisestä merkistä että polte olisi loppunut siihen.Mutta eihän siitä poltteesta kyseiseen merkkiin/mielen rauhaa saanut ennen kuin meni kauppaan ja hankki Can-Amin.Sen jälkeen on ollut hyvä ja onnellinen olo.Eli mikä oli opetus ? Eli suosittelen niille jotka on nyt samassa tilassa kun olin minä poltteeni kanssa,niin tulla ulos kaapista ja mennä lähimmän Can-Am kauppiaan tykö ja sen jälkeen helpottaa :mrgreen:
Uudenmaan Mönkijät Ry
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Janne 450R kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
No en kauaa malttanu...

Oonpa tuota välillä ihmetelly siellä tulilla, ku ei Koheltajaa enää näy missään ajoissa. Vai onko ongelma mun puolella... tuo kilven puute, enkä toisaalta tiiä saako Kaivariin edes nuotiota tehä :wink: :lol:

PS:ää pukkaa, äläkää ottako niin vakavasti!
Nooh Janne tuu vaan tänne samalle nuotiolle, täällä on isommat tulet, joten tilaa on.
Sinappia saat odottaa kevääseen jolloin sovitusti lähdetään pikku retkelle... :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Janne 450R
Tracks

ATC kirjoitti:
Nooh Janne tuu vaan tänne samalle nuotiolle, täällä on isommat tulet, joten tilaa on.
Sinappia saat odottaa kevääseen jolloin sovitusti lähdetään pikku retkelle... :wink:
Tuota retkeä odotellessa, nyt jo vähän jännittää mihin silmäkkeeseen te minut poljette :D :wink:
Koheltaja
Koheltaja (r)

Janne 450R kirjoitti:Oonpa tuota välillä ihmetelly siellä tulilla, ku ei Koheltajaa enää näy missään ajoissa. Vai onko ongelma mun puolella... tuo kilven puute, enkä toisaalta tiiä saako Kaivariin edes nuotiota tehä :wink: :lol:
Äääh, mä nykyään en edes ajele enään kömpijällä, edes Kaivarissa. Fiilisten takia pistän välillä ajokamat päälle, roiskin rapaa naamaan, meen sellinpaariin istumaan kahville ja kehun kavereille (?) miten lystiä taas oli olla kömpimässä ja makkaraa käristelemässä leiritulilla. Pysyy kömpijä hyvässä kunnossa ja puhtaana tallissa eikä taatusti tule mitään vikoja, rungot kestää, ei oo jarruvikoja, eikä edes se kuuluisa perä vollota :lol: :mrgreen:
Kylätason mönkijäkuski
lamer
6WD
Mönkijä:: can am

Viesti Kirjoittaja lamer »

Ensimmäinen mönkijä mulla oli 400 AC tieliikenne peli. Nopeastippa sitä kyllästyi siihen tehottomaan booamiseen ja 3x4 etenemiseen, halutti tehokkaampaa peliä ja rupesin miettimään can amin tai bruten välillä. AC:tä kehuin kestävyydestä ja moitin tehotttomuudesta, no ei 400 voi mitään ihmeitä tarjotakkaan.

Lopulta päädyin 500 reneen (optio), koska sitä oli merkkinä ja mallina kehuttu täälläkin. Mites kävi? Hämmästyin sen tehottomuuteen, mutta nyt pyöri kumpikin etunen (viiveellä). Hyvä oli 500:n ajaa metsässä, mut jotain kuiten puuttu ja se oli teho edelleenki.

Vaihoin sen 800x tieliikenne peliin ja nyt tuntuu olevan paukkua, vaikka tyhjää se AC:ki löi talvella.

Mietin tämän topiikin otsikkoa ja omalta kohdaltani se voisi olla toi tehokkuus minkä can am tarjoaa verrattuna muihin.

Toi ranen vastaus omaan kysymykseen varmaan voi olla monelle vastaus. Aivan sama kuin henkilöt jotka ostaa kalliin ja painavan wierling aseen, monella haluttais kans ja ihmettelevät: miksi pitää kantaa noin painavaa ja kallista asetta täällä risukossa.
artoav
Noppeli

Viesti Kirjoittaja artoav »

Jaa että kateelliset ne vain Canaa panettelee? :D

Tunsin Ranen kalikan osuvan, kun yhden, Canan (omasta mielestäni) ikävien ominaisuuksien ympärillä lähinnä pyörivän topicin olen aloittanutkin ja sinne kirjoitellut.

Mulla kun toi Cananen jo on, niin en tunnusta ajatusteni kateudesta kumpuavan, mutta joka tapauksessa 400 Outti on ollut tähän mennessä jonkinasteinen pettymys. Pettymys on tunne, joten en edes väitä että mulla olisi viimeisen päälle pohdittuja perusteluja sille miksi en Canasta tykkää, mutta jos tähän nyt vielä muutamaa eniten hiertävää juttua avaisi:

- Jarrut. Laite kyllä pysähtyy kun käyttää kahvaan riittävää voimaa mutta jarrut ovat parhaimmillaankin tunnottomat ja se infernaalinen meteli ottaa luihin ja ytimiin saakka. Suunnittelupöydällä perämurikoiden vieressä "suojassa" olevat jarrut ovat ehkä hieno ajatus, mutta käytännössä vaikuttaa, että tässä tarve olla "moderni" ja erilainen kuin muut on ajanut käytännöllisyyden edelle. Edellisessä laitteessani (Suzuki) jarrut olivat ns. normaalisti pyörien navoissa ja uskallan väittää että edes hangessa ajelun jälkeen jarruissa ei ollut samanlaisia ongelmia tunnottomuuden ja pidon kanssa kuin tässä Canassa. Ja se meteli olisi jo mielestäni yksistään riittävä syy Canasen suunnittelijoille ottaa lusikka kauniiseen käteen ja siirtää Outin jarrut pyöriin (kuten ne kuulemma Renessä ovatkin)

- Alustan toimivuus nopeassa ajossa. Tässä tunnustan, että kyse on ehkä eniten siitä, että Outti ei ole soveltuvin laite sellaiseen ajoon jota minä keskimäärin harrastan, eli reipastahtiseen etenemiseen metsä- ja peltoteillä. Laite on pitkine pehmeine joustoineen suunnattu selkeästi ns. oikeaan maastoajoon, mutta sen kääntöpuolena on sitten korkeus ja kiikkeryys nopeassa ajossa. Yllätyin heti alussa siitä miten helposti sisempi takapyörä nousee ilmaan nopeissa käännöksissä ja muutenkin jonkinlainen pehmeydestä juontuva epäjohdomukaisuus nopeassa ajossa tekee rennon ja luontevan nopean ajamisen vaikeaksi. Oman lisänsä tähän tuo variaattorin aiheuttama viive kaasun asennon ja pyörien vedon välillä, mikä toki koskee kaikkia variaattorilaitteita.

- Kovat katemuovit ja erilaiset resonanssiäänet. Katemuovit ovat vielä ehjät, mutta ei niillä mihinkään uskalla nojata, sen verran rapean tuntuista tavaraa ovat. Ja resonanssiäänien häiritsevyys on tietysti hyvin henkilökohtainen asia, mutta minulle ne kertovat tietynlaisesta kokoonpanon viimeistelemättömyydestä.

Hyvistä puolista voisi mainita tehokkuuden, ajoasennon ja etenemiskyvyn, ainakin hangessa laite menee hyvin kunhan lukko ottaa kiinni. Syvässä lumessa vauhti ei päätä huimaa, mutta eteneminen ei kuitenkaan helposti pysähdy kokonaan.

Aika lailla samat jutut tähän näytti tulevan kuin syksyllä ensimmäiseenkin ihmettelyyni, mutta en voi mitään sille että erityisesti jarrujen sijoittelu on mielestäni selkeä virhe, ja sen korjaamiseen olisi kyllä ollut aikaa kun laite on tosiaan ollut markkinoilla jo vuosia. Nyt mua harmittaa etten sittenkin ostanut syksyllä Suzukia, mutta kun manuaalivaihteista Eigeriä ei ollut enää saatavilla ja variaattorivehkeen hintaero Canaan jäi niin pieneksi että päätin sitten kokeilla tätä. Mulla on itse asiassa aika lailla kypsynyt jo suunnitelma siitä, että viimeistään keväällä laitan Canan myyntiin, kesän voisi sitten harrastaa noilla kaksipyöräisillä ja syksyllä katella seuraavaa mönkijää. Tällä vähäisellä varikokemuksella olen nostanut aika lailla ykkösasiaksi sen, että haluan laitteen jossa on manuaalivaihteisto ja näistä ns. merkkivehkeistä (Crossit eivät ole vaihtoehtoja, pitää olla neliveto ja kardaani) ainoa mahdollisuus taitaa silloin olla Honda. Eli jos suunnitelmat toteutuu, niin Cana vaihtuu tänä vuonna FM tai FE 420:iin.

Kokemuksista oppii, nyt tiedän ainakin ettei Outti ole mua varten :)
---------------------------
Yamaha BW 200 1985
Vastaa Viestiin