Kestotesti : Kymco MXU250 (17750km..Nyt riitti. )

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Avatar
vekotin
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Joulu 2005 22:35

Viesti Kirjoittaja vekotin »

vekotin kirjoitti: Mitenkä muuten on muilla kestänyt ajovalojen polttimot? Mulla kärvähtävät aika tiuhaan. johtuuko tärinästä vai tuleeko jossain vaiheessa virtaa yli tarpeiden? Tyhjäkäynillä tulee polttimoille n. 7 volttii???? Kun lisää kierroksia tulee tarvittava 14 volttii. Nyt kun laskee kierrokset tyhjä käynille voltteja on 14. Mutta sitten kun tyhjäkäynnillä vaihtaa esim. pitkillevaloille on taas se 7??? Kuulukohan asian olla näin. :?: Ei ainakaan huolto-ohje kirjassa ollut mainintaa, että polttimot tulisi vaihtaa tankkauksen yhteydessä. :lol:
Voisitteko arvoisat MXU:n omistajat katsoa omista mönkijöistä tuon ajovalojen toimivuuden? Eli onkos valot tyhjäkäynillä himmeät ja kierrosta lisätessä kirkastuvat. Tyhjäkäynille palatessa valot eivät himmene. Nyt kun vaihtaa esim. pitkillevaloille ovat valot taas himmeämmät. Taas kierrosta lisätessä ne kirkastuvat ja pysyvät kirkkaampina vaikka lasketaan tyhjäkäynnille. Pitäs korjata tosta omasta menopelistä toi haitta, kun alkoi taas noi illat pimetä. Kiitoset, jos autatte miestä mäessä!
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

Mun mielestä ne ei kirkastu,harvoin niitä tulee niiin vahdattua eestä päin :lol:
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

vekotin kirjoitti:
vekotin kirjoitti: Mitenkä muuten on muilla kestänyt ajovalojen polttimot? Mulla kärvähtävät aika tiuhaan. johtuuko tärinästä vai tuleeko jossain vaiheessa virtaa yli tarpeiden? Tyhjäkäynillä tulee polttimoille n. 7 volttii???? Kun lisää kierroksia tulee tarvittava 14 volttii. Nyt kun laskee kierrokset tyhjä käynille voltteja on 14. Mutta sitten kun tyhjäkäynnillä vaihtaa esim. pitkillevaloille on taas se 7??? Kuulukohan asian olla näin. :?: Ei ainakaan huolto-ohje kirjassa ollut mainintaa, että polttimot tulisi vaihtaa tankkauksen yhteydessä. :lol:
Voisitteko arvoisat MXU:n omistajat katsoa omista mönkijöistä tuon ajovalojen toimivuuden? Eli onkos valot tyhjäkäynillä himmeät ja kierrosta lisätessä kirkastuvat. Tyhjäkäynille palatessa valot eivät himmene. Nyt kun vaihtaa esim. pitkillevaloille ovat valot taas himmeämmät. Taas kierrosta lisätessä ne kirkastuvat ja pysyvät kirkkaampina vaikka lasketaan tyhjäkäynnille. Pitäs korjata tosta omasta menopelistä toi haitta, kun alkoi taas noi illat pimetä. Kiitoset, jos autatte miestä mäessä!

Sanoisin että RTFM, eli ohjekirjassa sanotaan, että niiden kuuluukin pelata noin. Samanlailla ne mulla toimii. Pitkiä valoja en ole tosin vielä kokeillut. Kirjassa sanotaan muistaakseni, että lyhyet antavat täyden valotehon vasta n. 2000rpm/min jälkeen. Ilmeisesti akkua säästääkseen.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sama "valot himmeänä tyhjäkäyynillä" esiintyy hyvin monessa ajoneuvoissa, kuten autoissa, ja syy on siinä että valokuormalla ei laturi jaksa työntää tarpeeksi virtaa. Tilanne korjaantuu kun laitetaan kierroksia ja laturi alkaa lataamaan tehokkaammin. Tämä ei ole yleensä vika vaan ominaisuus joka johtuu siitä että monet vaihtovirtalaturit ei kykene tuottamaan riittävästi virtaa pienillä kierroksilla.
Kylätason mönkijäkuski
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Sori koheltaja, voin sanoa että olet väärässä. Nimittäin vaihtovirtageneraattori kehiteltiin aikoinaan nimenomaan poistamaan, ja korjaten tasavirta latureista johtuva virranvähyys pienillä kierroksilla.

Se on sitten virrankulutuksesta kiinni, jos vaihtovirta laturi ei pysty tuottamaan tarpeeksi tehoa tyhjäkäynnillä. Tai sitten se on väärin mitoitettu.

Mutta... luultavasti kyse ei ole em. latureista vaan magneetosta. Magneetto tuottaa käämin ja kestomagneetin induktion avulla virtaa, jota ohjaa ylivirtasuoja.

Eli kun kierroksia moottorissa lisätään valot kirkastuvat, mutteivat liikaa, kun ylivirtasuoja rajoittaa tehoa.

Huh, mutta en ole kansakoulun opettaja vieläkään :D
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

meura kirjoitti:Sori koheltaja, voin sanoa että olet väärässä.
Ei voi pitää paikkansa :lol:
Nimittäin vaihtovirtageneraattori kehiteltiin aikoinaan nimenomaan poistamaan, ja korjaten tasavirta latureista johtuva virranvähyys pienillä kierroksilla.

Se on sitten virrankulutuksesta kiinni, jos vaihtovirta laturi ei pysty tuottamaan tarpeeksi tehoa tyhjäkäynnillä. Tai sitten se on väärin mitoitettu.
Samaa mieltä tästä asiasta, osasit paremmin pukea sanoiksi omat ajatukset.[/quote]
Kylätason mönkijäkuski
MXU 500
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 17 Elo 2006 07:45

Viesti Kirjoittaja MXU 500 »

Viikko takaperin luovutin vaihdossa MXU250 ja vuoden vanhana/ 6000 mittarissa. Olin todella tyytyväinen siihen ja nyt jatkan matkaani 500cc!
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

:?
Viimeksi muokannut Cooleri, 28 Touko 2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

:wink:
Viimeksi muokannut Cooleri, 28 Touko 2007 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

Barossa kirjotteli että polariksiin tulee jatkossa Kymcon moottorit :shock:
Rupee kummasti pollekin laatu paraneen :D
Avatar
Daimler
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 12 Huhti 2006 19:56
Paikkakunta: Raisio Mönkijä: Kymco MXU 50 "Reverse"

Viesti Kirjoittaja Daimler »

harrik kirjoitti:Barossa kirjotteli että polariksiin tulee jatkossa Kymcon moottorit :shock:
Rupee kummasti pollekin laatu paraneen :D
Saa nähä parantaako sitten kymcon moottorit pollen laatua.
"Napalm is natures toothpaste"
Avatar
Vääpeli
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Joulu 2005 04:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Pari pikkuvikaa viimeinkin \:D/ !
Vastapainoksi,kun tässä kun tullut jo pitkään julkituotua rajatonta tyytyväisyyttä mxu250:seen:

Ajovalon polttimonpidikkeestä irtosi pala ja mittarivaijeri irtosi mittarin päästä.Muutama kymmen kilometriä kiharaista soratietä syynä,uskoisin.Umpio mennee takuuvaihtoon.Polttimoiden suojakumit myös.Mittarivaijerin ruuvailin takaisin kiinni jo tien päällä.
Pikkujuttuja,mutta kuitenkin...
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

offtopic, mutta pakko kysyä olitko Vääpeli launtaina ennen 9 aamulla Vanhankylänniemen risteyksessä valoissa punaisella Kymcolla. Läksit juuri valoista kun tulin perään, olin Hyrylään matkalla vihreellä 500:kulla.
Sami
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kymcon pitkänmatkan ajo-ominaisuuksia tuli testattua kun eilen heitin pikkasen alle 200km lenkin yhtä soittoa.Toki tankilla ja kahvilla tuli käytyä kertaalleen. Paremmat oli ajo-ominaisuudet kuin edellisessä pelissä. Ei tullut hartiat kipeäksi lainkaan :o
Mittarissa nyt n.1200km :D
Viimeksi muokannut Cooleri, 28 Touko 2007 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vääpeli
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Joulu 2005 04:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

samima kirjoitti:offtopic, mutta pakko kysyä olitko Vääpeli launtaina ennen 9 aamulla Vanhankylänniemen risteyksessä valoissa punaisella Kymcolla. Läksit juuri valoista kun tulin perään, olin Hyrylään matkalla vihreellä 500:kulla.
Sami
Olin joo.Lintuja pongaamaan ja sainkin pari hyvää kuvaa harmaahaikarasta.Näinkin takana jotain mönkijän näköistä,mutta kun tuo pää ei käänny tarpeeksi ja peileistä ei näe...
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
Vastaa Viestiin