puskulevyn teko
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Tuli toissa talvena tehtyä ite toi 120cm leveä puskulevy tein sen 3mm levystä 2mm levy vois olla sopivampi paksuus etenkin jos tekee leveämmän puskulevyn.
"Huulilevyn" tein 10mm polyeteeni levystä ja yllättävän hyvin on kestänyt kulutusta ,varalla on toki teräksinen huulilevy tosi käyttöön
.
Voin Cooleri napsasta huomenissa pari kuvaa siitä liitoskohdasta kun levy "tökkää" ja talloista.
"Huulilevyn" tein 10mm polyeteeni levystä ja yllättävän hyvin on kestänyt kulutusta ,varalla on toki teräksinen huulilevy tosi käyttöön

Voin Cooleri napsasta huomenissa pari kuvaa siitä liitoskohdasta kun levy "tökkää" ja talloista.
Olis muuten hemmetin hyvä juttu jos saisit kuvia. Samoin kiinnostaisi, jos joku on väsännyt tuon käsikäyttöisen nosto/lasku systeemin, kuvia miten se on toteutettu.Tuli toissa talvena tehtyä ite toi 120cm leveä puskulevy tein sen 3mm levystä 2mm levy vois olla sopivampi paksuus etenkin jos tekee leveämmän puskulevyn.
"Huulilevyn" tein 10mm polyeteeni levystä ja yllättävän hyvin on kestänyt kulutusta ,varalla on toki teräksinen huulilevy tosi käyttöön .
Voin Cooleri napsasta huomenissa pari kuvaa siitä liitoskohdasta kun levy "tökkää" ja talloista.
Cooleri kirjoitti:Olis muuten hemmetin hyvä juttu jos saisit kuvia. Samoin kiinnostaisi, jos joku on väsännyt tuon käsikäyttöisen nosto/lasku systeemin, kuvia miten se on toteutettu.Tuli toissa talvena tehtyä ite toi 120cm leveä puskulevy tein sen 3mm levystä 2mm levy vois olla sopivampi paksuus etenkin jos tekee leveämmän puskulevyn.
"Huulilevyn" tein 10mm polyeteeni levystä ja yllättävän hyvin on kestänyt kulutusta ,varalla on toki teräksinen huulilevy tosi käyttöön .
Voin Cooleri napsasta huomenissa pari kuvaa siitä liitoskohdasta kun levy "tökkää" ja talloista.
Myydäänhän niitä ihan kaupassakin niitä käsi syteemeitä??! Ainakin motorpower myy ja polaris!

Ei ny juur ole mahdollista saada kuvia...Cooleri kirjoitti: Oliskohan mahdollista saada kuvaa tuosta liitoskohdasta mistä levyn on tarkoitus taittua jos se tökkää?Miten se on toteutettu?Samoin noista ns. talloista, joiden varassa levy liukuu?
Mutta ei se ole sen ihmeellisempi, muistaakseni 2 16mm pultilla akseloitu tohon levyn runkoon.
Ja ne jalakset on vaan 6x60 latasta tehdyt "sukset, mihin on hitsattu 16mm varras pystyyn, mikä tulee noihin putkiin jotka ovat levyn päissä
Hiton huonosti selostettu

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Kiitoksia! Noi selventi tosi paljon. Pari kyssäriä vielä :Nyt on Cooleri nappastu pari kuvaa ne löytyy tosta alta Maxim kuvia osiosta
- Miten olet toteuttanut tuon nivellyksen mistä levy taittuu, onko tossa kuvassa pelkät pultit vai onko siellä esim.puslat?
- Tossa ei taida olla auran kulman kääntöä?
- onko kuvassa tuo pultti mikä on noiden silmukoiden perässä juuri ennen levyä tarkoituksella tollainen "korkea", eli onko siihen joku syy?
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Joo siinä taitos kohdassa on laitettu pienet holkin pätkät pultin molemmille puolille,et olisi vähän enemmän pintaa pultilla eikä kulu heti reijät soikeiksi muuten on ihan rauta rautaa vasten.
Se päälimmäinen levy on puskulevyn kaaritukien välissä josta se on saranoitu.
Taitaisi kestää ilmankin niitä holkkeja, se korkea pultti (M16) on auran käännön "sarana"pultti,sen takia korkea kun siinä on ja holkit molemmin puolin ja rasvanipat.
Ei ole levyn kallistuksen säätöä ,kun ei jaksanut tehdä toisaalta se tulisi kyllä helposti muuttamlla ne stopparit, mitä vasten jouset vetää säädettäviksi.
Helpoin ois tollainen kääntömekanismi/levy tehdä jos sais jostain kaupan tekeleen lainaksi kopios mitat ym.siitä
Oman puskulevyn olen tehnyt netistä löytyneiden kuvien perusteella ja loput päästä
Toivottavasti on apuja
Se päälimmäinen levy on puskulevyn kaaritukien välissä josta se on saranoitu.
Taitaisi kestää ilmankin niitä holkkeja, se korkea pultti (M16) on auran käännön "sarana"pultti,sen takia korkea kun siinä on ja holkit molemmin puolin ja rasvanipat.
Ei ole levyn kallistuksen säätöä ,kun ei jaksanut tehdä toisaalta se tulisi kyllä helposti muuttamlla ne stopparit, mitä vasten jouset vetää säädettäviksi.
Helpoin ois tollainen kääntömekanismi/levy tehdä jos sais jostain kaupan tekeleen lainaksi kopios mitat ym.siitä
Oman puskulevyn olen tehnyt netistä löytyneiden kuvien perusteella ja loput päästä
Toivottavasti on apuja
Oma mielipide on ettei ne kaupan levytkään mitään kummosia ole. Onhan ne hienoja kiiltävissä maaleissaan yms. mutta hiukan hentosilta on vaikuttanu ainakin ne mitä olen nähny. Itse kun suunnittelee ja tekee huolellisesti niin saa paremman...
Mutta toki niillä varmasti hommat hoituu, joten herneitä ei kannata keräillä tosta tekstistä
Mutta toki niillä varmasti hommat hoituu, joten herneitä ei kannata keräillä tosta tekstistä

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Aloin väsäämään tuota puskulevyä, mutta mistä noi "tallat" kannattaisi tehdä?Eli siis noi pyöreät minkä päällä levy todellisuudessa kulkee?
Kävin katselemassa paikallisen jälleenmyyjän luona miten ne on kiinnittäneet Kymcon MXU250 malliin sen lumilevyn. Ei ollut pohjasta kuin yhdeltä kohtaa kiinni sellaisessa rungon levyisessä ja n.30 pitkässä levyssä. Vähän edempänä oli U-pulteilla rungossa kiinni löysästi siten että apurunko makasi u-pulttien varassa. Kopioitavissa..
Kävin katselemassa paikallisen jälleenmyyjän luona miten ne on kiinnittäneet Kymcon MXU250 malliin sen lumilevyn. Ei ollut pohjasta kuin yhdeltä kohtaa kiinni sellaisessa rungon levyisessä ja n.30 pitkässä levyssä. Vähän edempänä oli U-pulteilla rungossa kiinni löysästi siten että apurunko makasi u-pulttien varassa. Kopioitavissa..
