Jäälin ATV PARK -SULJETTU-
Olen ollut muutaman päivän uutispimennossa, kun tietska teki lakon, niinkuin näkyy nyt taas pelittää .
Onneksi on tekniikan ihme vaimona , pani koneen heti kuntoon kun lupasin että en ole näillä sivuilla paria tuntia enempää illassa !
ATC ajo-ohje:
Hyvä merkki oikeasta tiestä on ajoneuvolla ajokiellety merkki, joka siis ei koske mönkkäriporukkaa. Sitten kun ajaa sitä metsäautotietä parisataametriä, kääntyy vasemmalle ja jatkaa suoraan aina laavulle asti. Siellä pääsee kääntään auton vaikka kärry olisi perässä
Tämä on siis metsästys-seuran laavu. Tästä vielä apautti puoli poron kusemaa,tai vähän vähemmän, sinne ison männyn alle nousee mönkkäri miesten
luxus laavu.
Reitit alkaa pikuhiljaa oleen "valmiit", kaivin koneen jäljiltä ei pitäs olla kovin paljon pahoja piikkejä. Telojen väliin on tietty noussut paakkuja jotka ovat kovia , mutta pehmenee juhannukseen mennessä.
Kannattaa muuten jo nyt kulettaa mukana narua ja tyhjää kanisteria että voi panna merkiksi mihin mönkijä upposi, on muuten muutama pehmeämpi lutakko.
Oli kiva olla tänään kun oli porukkaa mukavasti.
Minkä ikäinen oli se nuorin kuski omalla mönkijällä ?
Tästä jatketaan.
Onneksi on tekniikan ihme vaimona , pani koneen heti kuntoon kun lupasin että en ole näillä sivuilla paria tuntia enempää illassa !
ATC ajo-ohje:
Hyvä merkki oikeasta tiestä on ajoneuvolla ajokiellety merkki, joka siis ei koske mönkkäriporukkaa. Sitten kun ajaa sitä metsäautotietä parisataametriä, kääntyy vasemmalle ja jatkaa suoraan aina laavulle asti. Siellä pääsee kääntään auton vaikka kärry olisi perässä
Tämä on siis metsästys-seuran laavu. Tästä vielä apautti puoli poron kusemaa,tai vähän vähemmän, sinne ison männyn alle nousee mönkkäri miesten
luxus laavu.
Reitit alkaa pikuhiljaa oleen "valmiit", kaivin koneen jäljiltä ei pitäs olla kovin paljon pahoja piikkejä. Telojen väliin on tietty noussut paakkuja jotka ovat kovia , mutta pehmenee juhannukseen mennessä.
Kannattaa muuten jo nyt kulettaa mukana narua ja tyhjää kanisteria että voi panna merkiksi mihin mönkijä upposi, on muuten muutama pehmeämpi lutakko.
Oli kiva olla tänään kun oli porukkaa mukavasti.
Minkä ikäinen oli se nuorin kuski omalla mönkijällä ?
Tästä jatketaan.
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
No helekkari, pitää tulla hortoileen keskiviikkoiltana jos tuo perhanan nilkka pysyy vaan jotenki kuosisa.ATC kirjoitti:Juu niin jäi, mutta sovitaan se sitten tässä lähiaikoina.mkn kirjoitti:Onneksi sen suunnistuskisan ajankohta jäi vielä sopimatta
Tänään oli talkoissa mukavasti osallistujia, ja laavun runko on pystyssä, myös reitti taimikon läpi saatiin raivattua, kiitos Hondamäänin. Jos vielä keskiviikkona saisi tuohon laavuun pingotettua katteet, niin alkaa olla avajaisten aika. Keskiviikkona on siis ilta ajelut 17.00 Ohjelmassa on seikkailua alueella pilkkopimeässä, sekä tietenkin makkaranpolttoa. Laitahan hyvissä ajoin loma-anomus vetämään ja tule tutustumaan alueen upeisiin reitteihin.
oispa ollu mukava tulla mukaan ajeleen ja tutustuun vähän tähän yhteisajo harrastukseen.mut murtu sormi nyt ma:taina heti aamusta töisä nii pitänee oottaa et parantuu nii jossitä sitte.hallitus kyllä päästää
eioo täälä raahesa päin oikeen vissiin minkään laista kömpiä toimintaa tai en oo törmänny... minkälaisia ajo varusteita yleensä käytätte ku ajelette?itellä kypärä ja näin talvella paksusti vaatetta..

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 85&lang=FI
Liekkö meni lähellekkään tuo nuppineula, kunhan testasin tuota palvelua
Liekkö meni lähellekkään tuo nuppineula, kunhan testasin tuota palvelua

pitää tulla mukaan kun saa vähän tuota verstasta valmiiksi ja mönkijät kemistä takaisin.
Todella nostan hattu kun jaksatte tehdä tuollaista hommaa että voi harrastaa!!
Todella nostan hattu kun jaksatte tehdä tuollaista hommaa että voi harrastaa!!
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Meura : Liekkö meni lähellekkään tuo nuppineula, kunhan testasin tuota palvelua
Kyllä se meni vähän pitkäksi, eikä niin vähänkään.
Olisko parempi että kokoonnutaan nyt vielä siihen metsästys-seuran laavulle, missä ollaan oltu aiemminkin.
Ei menis aika toisten hakemiseen.
Siis piste on siinä suolla missä sähkölinja menee pitäjäinrajan poikki.
HUOM. Kaikilla on sitten oltava voimassa oleva liikenne vakuutus !
Kyllä se meni vähän pitkäksi, eikä niin vähänkään.
Olisko parempi että kokoonnutaan nyt vielä siihen metsästys-seuran laavulle, missä ollaan oltu aiemminkin.
Ei menis aika toisten hakemiseen.
Siis piste on siinä suolla missä sähkölinja menee pitäjäinrajan poikki.
HUOM. Kaikilla on sitten oltava voimassa oleva liikenne vakuutus !
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
No niin.
Nyt korkattiin, olisiko ollut, läntinen reitti? Ja mukavaa oli
Jos oikein laskin, mukana oli 8 mönkijää.
Pari pahempaa paikkaakin löytyi. Se saakelin oja, jätti moto astinlaudan kappaleet siihen, kun meinas jäädä koko laitekkin vielä jumiin. Se on tätä
Onneksi Mr Siihant ajoi motoni siitä (pikku) mäestä ylös, kun itsellä on tuota korkeanpaikan kammoa, Köh köh
Jos passaa, nimettäköön se mäki "moto mäeksi"
Sitten kun tultiin vanhalle laavulle, luulin ajojen jo olevan ohi kun alkoi makkaran poltto. Sovin puhelimella konsultti hommia valmiiksi illaksi. Siinä jo hyvästelin porukkaa, kun kuulin ajojen olevan vasta puolessavälissä
No sovittu mitä sovittu ja kone kotiin.
Saldo: hyvä mieli ja puuttuvia muoviosia motosta
Kiitokset Mr Siihantille.
PS: hyvin etenee moto maastossa, vaikka asennuslevy onkin paikoillaan
Nyt korkattiin, olisiko ollut, läntinen reitti? Ja mukavaa oli

Jos oikein laskin, mukana oli 8 mönkijää.
Pari pahempaa paikkaakin löytyi. Se saakelin oja, jätti moto astinlaudan kappaleet siihen, kun meinas jäädä koko laitekkin vielä jumiin. Se on tätä

Onneksi Mr Siihant ajoi motoni siitä (pikku) mäestä ylös, kun itsellä on tuota korkeanpaikan kammoa, Köh köh

Jos passaa, nimettäköön se mäki "moto mäeksi"

Sitten kun tultiin vanhalle laavulle, luulin ajojen jo olevan ohi kun alkoi makkaran poltto. Sovin puhelimella konsultti hommia valmiiksi illaksi. Siinä jo hyvästelin porukkaa, kun kuulin ajojen olevan vasta puolessavälissä

Saldo: hyvä mieli ja puuttuvia muoviosia motosta

Kiitokset Mr Siihantille.
PS: hyvin etenee moto maastossa, vaikka asennuslevy onkin paikoillaan

Mukavaa oli päristellä ja myöskin pikkujammun pohjamuovit olivat kovilla mutta selvisivät koitoksesta tälläkertaa:) Itseasiassa ajopaikalle pääseminen ja poistuminen tuottivat enemmältikkin harmaita hiuksia.
Jo itsessään laavulle pääseminen peräkärryn kanssa meinasi tuottaa vähän ongelmia umpihankeen. Onneksi viscon pettäessä löytyi työntöapua riskeistä Can-Am miehistä.
Pois lähdettäessäkin apua tarvittiin kun lunta oli paikon vähän liikaa. Ja eiku lilhasvoimalla etiäpäin. Hyvin huilasi menemään ja välillä pohjapanssari otti kovimpia iskuja vastaan. Uskottava kai se on ettei 8cm riitä epätasaisella metsäautotiellä. Ja kun pääsin asfalttitielle takaisin alkoi kuulua epämääräistä kolinaa. No pohjapanssarihan se siellä roikkui maassa. Takakiinnikkeet olivat napsahtaneet poikki. Ei muuta kuin kääntää keula lähimmän talon pihaan ja mennä irrottelemaan turkkilevyä auton pohjasta. Eiku etukiinnikkeet irti ja sieltähän se tuli ryminällä alas kun luntakin oli peruutettaessa pakkautunut panssarin päälle. Oli meinaan aika raskas levy kun sillä on kokoa about 80cmx80 paksuuttakin 6mm ja märkää lunta tiiviisti pakkautuneena oli 15cm.
Että tämmöinen tapaus tälläkertaa. Kiitokset kaikille mukana olleille ja eritoten Siihantille loistavista ajomahdollisuuksista.
Jo itsessään laavulle pääseminen peräkärryn kanssa meinasi tuottaa vähän ongelmia umpihankeen. Onneksi viscon pettäessä löytyi työntöapua riskeistä Can-Am miehistä.
Pois lähdettäessäkin apua tarvittiin kun lunta oli paikon vähän liikaa. Ja eiku lilhasvoimalla etiäpäin. Hyvin huilasi menemään ja välillä pohjapanssari otti kovimpia iskuja vastaan. Uskottava kai se on ettei 8cm riitä epätasaisella metsäautotiellä. Ja kun pääsin asfalttitielle takaisin alkoi kuulua epämääräistä kolinaa. No pohjapanssarihan se siellä roikkui maassa. Takakiinnikkeet olivat napsahtaneet poikki. Ei muuta kuin kääntää keula lähimmän talon pihaan ja mennä irrottelemaan turkkilevyä auton pohjasta. Eiku etukiinnikkeet irti ja sieltähän se tuli ryminällä alas kun luntakin oli peruutettaessa pakkautunut panssarin päälle. Oli meinaan aika raskas levy kun sillä on kokoa about 80cmx80 paksuuttakin 6mm ja märkää lunta tiiviisti pakkautuneena oli 15cm.
Että tämmöinen tapaus tälläkertaa. Kiitokset kaikille mukana olleille ja eritoten Siihantille loistavista ajomahdollisuuksista.
Oli puhetta jatkosta, miten on ensi sunnuntai 21. päivä ?
Jos on lähtijöitä, ilmoitelkaa tänne.
Nyt kun tuli lunta, oisko parempi kokoontua meille, ainakin niiden jotka tulevat autolla, ja siitä etiä päin.
Mullekin ois helpompi, kun ei tarvis arpoa tuleeko ketään.
Ne jotka tulee laavulle suoraan , voi ilmoittaa sitten etukäteen.
Jos mennään , niin pitäskö lähteä kymmenen aikaan niin ehtii päivän valolla touhuta jotain.
Se että eilen illalla ois oltu hetki eksyksissä ei kyllä sitten pidä paikkaansa !
Jos on lähtijöitä, ilmoitelkaa tänne.
Nyt kun tuli lunta, oisko parempi kokoontua meille, ainakin niiden jotka tulevat autolla, ja siitä etiä päin.
Mullekin ois helpompi, kun ei tarvis arpoa tuleeko ketään.
Ne jotka tulee laavulle suoraan , voi ilmoittaa sitten etukäteen.
Jos mennään , niin pitäskö lähteä kymmenen aikaan niin ehtii päivän valolla touhuta jotain.
Se että eilen illalla ois oltu hetki eksyksissä ei kyllä sitten pidä paikkaansa !