Variaattorin hihnan kesto
Itselläni (tai siis mönkijälläni) tullut nyt semmonen seikka eteen, että tyhjäkäynnillä (ja vaihdepäällä) meinaa ryömiä ja toinen on että tiellä kovassa vauhdissa kuuluu variaattorista joku ylimääräinen ääni. No minähän kävin jo hätäpäissään tilaamassa uuden variaattorin remmin kun aattelin että se ois menossa. Talven aikana on tullut annettua "sulkeisia" puskulevy hommissa aika lailla, ja jonkun kerran on sattunu menemään isopuoli päälle siinä lumihommien tiimellyksessä. Laitteellahan on jo mittarin mukaan ajettu n.5200ml, mutta enpä usko että hihna ois enää alkuperänen.
Se tarkoittaa sitä että ikuinen takuu loppuu kun remmi hajoaa
Takuu kattaa remmin valmistusviasta johtuneen rikkoontumisen, ei sitä että se kärytetään risaksi tai että varin lautasten linjaus on poskellaan. Näin ymmärtäisin asian mutta voin toki olla väärässä kuten asiaan kuuluu

Takuu kattaa remmin valmistusviasta johtuneen rikkoontumisen, ei sitä että se kärytetään risaksi tai että varin lautasten linjaus on poskellaan. Näin ymmärtäisin asian mutta voin toki olla väärässä kuten asiaan kuuluu

Kylätason mönkijäkuski
Polariksen oma vahvempi variaattorin remmi, osa numero 3211118.
Amerikan poijjaat väittäs et olis parmpi kun ajellaan isoilla renkailla.
Lisää juttua aiheesta englanniksi:
http://atvquadsquad.com/eve/forums/a/tp ... 1601089105
Amerikan poijjaat väittäs et olis parmpi kun ajellaan isoilla renkailla.
Lisää juttua aiheesta englanniksi:
http://atvquadsquad.com/eve/forums/a/tp ... 1601089105
- There are only 10 types of people, they who understant binary and they who don't
http://www.ksmonkijat.fi/
http://www.ksmonkijat.fi/
- Jannu-67
- 4WD
- Viestit: 215
- Liittynyt: 25 Joulu 2005 20:22
- Mönkijä:: POLARIS
- Paikkakunta: Vimpeli Polaris 800 Efi -05
tietoa
Käytin pollen huollossa... vaihdettiin softat jne.
Seinällä oli taulu jossa oli variaattorin hihnoja erilaisissa kunnoissa.
Sieltä näki mitkä korvataan ja mitkä ei.
Neuvo... jos alkaa hiukankin tuntumaan veto puolella että on häikkää (kokemus).. älkää ajako ... ainakaan ei revitystä... näin ollen remmi pysyy pikkasen paremmassa kunnossa. Näin olisi mahdollista saada uusi remmi takuisiin. 2 kertaa saanut 1 kerta ei (oma moka) Ohjekirjassa sanottiin että pieni puoli päälle mettässä ja ajossa joka rasittaa konetta. Käyttäkää isoa puolta vain tie ajossa. Kai tääkin menee topikeihin. Voin olla väärässäkin. Ei ohje kirja ihan noin sanonu mut kuitenkin.
Seinällä oli taulu jossa oli variaattorin hihnoja erilaisissa kunnoissa.
Sieltä näki mitkä korvataan ja mitkä ei.
Neuvo... jos alkaa hiukankin tuntumaan veto puolella että on häikkää (kokemus).. älkää ajako ... ainakaan ei revitystä... näin ollen remmi pysyy pikkasen paremmassa kunnossa. Näin olisi mahdollista saada uusi remmi takuisiin. 2 kertaa saanut 1 kerta ei (oma moka) Ohjekirjassa sanottiin että pieni puoli päälle mettässä ja ajossa joka rasittaa konetta. Käyttäkää isoa puolta vain tie ajossa. Kai tääkin menee topikeihin. Voin olla väärässäkin. Ei ohje kirja ihan noin sanonu mut kuitenkin.
No mikä hitto täällä kämmää... Jaa se olinkin minä ite. =)
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Helmi 2006 18:51
- Mönkijä:: polle traktori -11
- Paikkakunta: Kalajoki/Rautio
Joo hienosti se meni taas tänäpäivänäkin reissu, hinauksessa pois metästä. Uudesta asti savunnut remmi tuossa mun vehkeessä jos yrittänyt ajaa yli 60km/h tai teloilla 40km/h, linjaukset tarkistettu ja kaikki pitäs olla kunnossa(ainakin sanottiiin). Muttä niinhän se kesti kokonaisen 30h ja palasiksi.Onko kellään tietoa kuuluuko tuossa ykkös variaattorissa olla väliää siinä holkissa mikä on lautasten välissä, pientä rikkaakin voi kynnellä liikutella, remmi paikallaan ja vielä yli sentti väliä lautasiin ????
EX: Sportsman 800-05, Sportsman 500 TL-05, Cana 800 Max-06, Outlaw TL-07, Sportsman 800-08, Rubicon-11