
Linhain variaattori keskustelut (yhdistetty ketju).
Variaattori
Moi!Onko kukaan asentanut RACING VARIAATTORIA?Jos on, niin viittisikö joku kertoa miten se muuttaa Linhain käytöstä. 

linkun hihna
Minkä pituinen on Linhai 260 4x4 hihna vakiona?
Korjaamokäsikirja antaa leveydeksi 22,6mm mutta pituudesta ei puhu mitään!!!
Täytyykö Malossin virivariaattorilla olla eri mittainen hiha kuin vakiona?
ts. jos vaihtaa variaattorin tuleeko hihna vaihtaa?
Tuolta löytyy Saksankielistä höpinää ja jos oikein ymmärsin niin skootterin tarvike variaattorihihnat käy myös hinnat 20-60e. Linkistä löytyy verkkokauppoihin suorat linkit. Hihnaksi 23mmx871mm. Vaihtamalla hihnan 2cm pidemmäksi saadaan hihna nousemaan ylemmäs ja tällöin huiput kasvaa 5km/h. Eli hihnaksi 23mmx1008mm.
Paremman saksankieletaitoiset vois laittaa lyhyen yhteenvedon tähän suomeksi.
http://rangerforum.foren-city.de/topic, ... -zeit.html
Korjaamokäsikirja antaa leveydeksi 22,6mm mutta pituudesta ei puhu mitään!!!
Täytyykö Malossin virivariaattorilla olla eri mittainen hiha kuin vakiona?
ts. jos vaihtaa variaattorin tuleeko hihna vaihtaa?
Tuolta löytyy Saksankielistä höpinää ja jos oikein ymmärsin niin skootterin tarvike variaattorihihnat käy myös hinnat 20-60e. Linkistä löytyy verkkokauppoihin suorat linkit. Hihnaksi 23mmx871mm. Vaihtamalla hihnan 2cm pidemmäksi saadaan hihna nousemaan ylemmäs ja tällöin huiput kasvaa 5km/h. Eli hihnaksi 23mmx1008mm.
Paremman saksankieletaitoiset vois laittaa lyhyen yhteenvedon tähän suomeksi.

http://rangerforum.foren-city.de/topic, ... -zeit.html
Viimeksi muokannut petej, 17 Tammi 2008 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mönky
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
- Mönkijä:: KQ700
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Tuo oli kyllä h..vetin hyvin sanottu!!Varsinki tuo viimenen lauseundis-73 kirjoitti:Mulla on kevyemmät rullat ja jousi vaihdettu vakiolla rullakupilla ei ne mitään ihmeellisiä vaikuta,että turha odottaa et linkku siitä paljooka muuttuis ehkä inan paranee kiihtyvyys ja huiput max.muutaman kilsan näin siis mulla,et mun mielestä turha maksaa 240€ oikeastaan ei mistään.Jousi ja rullat löytyy vaikka waarilta noin neljäsosa hinnalla ja vaikutus on liki samaa luokkaa kun virivarilla.linkussa nopeus hirvittää ainoastaan jos peruutat kaasu pohjassa,tuntuu et se kulkee pakilla joku 200km/h




Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Ei tarvi maksaa 240e
Ei tarvitse maksaa viri variaattorista Suomen ryöstöhintoja. Saksasta saa 1/2 hintaan ja lähetyskulut DHL:llä halvemmat kuin suomen postilla.
Esim:
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... b8ffad5e47
Edit:
Vihdoinkin sain tuon asennetuksi, kiihtyvyys parani pers tuntumalla huomattavasti varsinkin nopealla puolella. Huippuja tuli noin 8km/h lisää. Suosittelen.
Varaa asennukseen reilusti aikaa
ps. Sen kytkimen 46mm avaimelle tarkoitetun mutterin saat parhaiten auki ilman pulttipyssyä seuraavasti:
1. Irroita kytkimen tassut tapeistaan ja paina ne niin syvään kun menevät.
2. Lukitse erikoistyökalu, (ks. korjaamokäsikirja) mutterin allaolevaan laippaan kahdella 8mm pultilla. (työkalu helppo tehdä itse rautaputkesta, lattaraudasta tai kulmaraudasta.)
3. Käännä kytkinpaketti niin et mutteri alaspäin. Kiinnitä 46mm mutteri ruuvipenkkiin tukevasti, (penkki kiinni pöydässä!)
4. Laita erikoistyökaluun noin 2m jatkovarsi
5. Avaa vastapäivään (siis. normaali kierre) vääntäen voimiesi takaa pitkällä jatkovarrella
6. Varo et jousi ei hyppää silmillesi.
Kasaaminen:
1. sisemmän lautasen alle laudan tai vaneerinpalanen
2. kahden ruuvipuristimen avulla purista laippaa alaspäin jot saat 46mm mutterin kierteille
Variaattorin lautasta ja painoja vaihtaessa varmistu et painot ovat varmasti urissaan ja asetelma liikkuu vapaasti.
Esim:
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... b8ffad5e47
Edit:
Vihdoinkin sain tuon asennetuksi, kiihtyvyys parani pers tuntumalla huomattavasti varsinkin nopealla puolella. Huippuja tuli noin 8km/h lisää. Suosittelen.
Varaa asennukseen reilusti aikaa
ps. Sen kytkimen 46mm avaimelle tarkoitetun mutterin saat parhaiten auki ilman pulttipyssyä seuraavasti:
1. Irroita kytkimen tassut tapeistaan ja paina ne niin syvään kun menevät.
2. Lukitse erikoistyökalu, (ks. korjaamokäsikirja) mutterin allaolevaan laippaan kahdella 8mm pultilla. (työkalu helppo tehdä itse rautaputkesta, lattaraudasta tai kulmaraudasta.)
3. Käännä kytkinpaketti niin et mutteri alaspäin. Kiinnitä 46mm mutteri ruuvipenkkiin tukevasti, (penkki kiinni pöydässä!)
4. Laita erikoistyökaluun noin 2m jatkovarsi
5. Avaa vastapäivään (siis. normaali kierre) vääntäen voimiesi takaa pitkällä jatkovarrella
6. Varo et jousi ei hyppää silmillesi.
Kasaaminen:
1. sisemmän lautasen alle laudan tai vaneerinpalanen
2. kahden ruuvipuristimen avulla purista laippaa alaspäin jot saat 46mm mutterin kierteille
Variaattorin lautasta ja painoja vaihtaessa varmistu et painot ovat varmasti urissaan ja asetelma liikkuu vapaasti.
Viimeksi muokannut petej, 01 Helmi 2008 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Variaattori ei ota kiinni kunnolla
Missähän vika? Kone on 260. Varsinkin hankalassa maastossa ajettaessa luistaa liikaa. Millä säädöillä varin saa ottamaan heti kiinni?
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Ei siinä kauheesti oo säätöjä,kato että on puhdas että ei oo mitään rasvaa lentny sinne kopan sisään,tai sitten luistaa se keskipako kytkin puoli,vilkase sen rasvasuus ja että on paloja jäljellä.
tai se sitten yksinkertasesti on tullu päivät varin hihnalle täyteen ja on liikaa kulunu,kaiva täältä tieto kuinka levee pitää olla tai kato manuaalista.
Luistaako hitaalla puolellakin?Mullakin luistaa aikas hyvin nopeella muttta lienee normaalia.hitaalla on kyllä kuin yhtä puuta "voimalinja".pikkasen väärä sana linkun kohdalla
.
tai se sitten yksinkertasesti on tullu päivät varin hihnalle täyteen ja on liikaa kulunu,kaiva täältä tieto kuinka levee pitää olla tai kato manuaalista.
Luistaako hitaalla puolellakin?Mullakin luistaa aikas hyvin nopeella muttta lienee normaalia.hitaalla on kyllä kuin yhtä puuta "voimalinja".pikkasen väärä sana linkun kohdalla

-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Kesä 2008 17:27
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Jurp kirjoitti:Siis luistaa nimenomaan kun ajaa hitaasti. Ei oikein pysty maastossa ajamaan ollenkaan kun pitää ajaa niin lujaa.
Siis ei ollu kyse vauhdista vaan "vaihteesta",ajatko hitaalla vai nopealla vaihteella?Nopealla puolella se varmasti maastossa luistaakin kun mönkii.Kai siinä on 1 taakse ja 2 vauhti aluetta eteenpäin?