Linhain variaattori keskustelut (yhdistetty ketju).

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Akkis
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Syys 2006 15:35
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Akkis »

On muuten sit helvetillisperkeleellisenvittumainen vaihtaa se kytkimen takana oleva suojamuovi. Eilen alotin ja vielä homma vaiheessa! :Hangman:
Ei taidolla vaan tuurilla...
volaakso
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Touko 2007 13:14
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja volaakso »

Voisitteko laittaa tietoa minkä painoisia rullia olette variaattoriin vaihtaneet ja mitkä olisivat parhaimmat? Myös vakiorullien paino kiinnostaisi.
Eli koska variaattorisarjaa ei saa saksaa lähempää, niin ajattelin tyytyä jousen ja rullien vaihtoon.
"Huominen on aina tulevaisuutta" -Nykänen-
Avatar
jappe 74
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2007 23:45
Paikkakunta: äänekoski

Variaattori

Viesti Kirjoittaja jappe 74 »

Moi!Onko kukaan asentanut RACING VARIAATTORIA?Jos on, niin viittisikö joku kertoa miten se muuttaa Linhain käytöstä. :?:
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jos tarkoitat Malossi tehtaan tuotetta, niin haulla löytyy :)

Hakusanaksi malossi ja topikiksi linhai.

-M-
Avatar
petej
6WD
Viestit: 256
Liittynyt: 24 Heinä 2004 12:10

linkun hihna

Viesti Kirjoittaja petej »

Minkä pituinen on Linhai 260 4x4 hihna vakiona?
Korjaamokäsikirja antaa leveydeksi 22,6mm mutta pituudesta ei puhu mitään!!!
Täytyykö Malossin virivariaattorilla olla eri mittainen hiha kuin vakiona?
ts. jos vaihtaa variaattorin tuleeko hihna vaihtaa?

Tuolta löytyy Saksankielistä höpinää ja jos oikein ymmärsin niin skootterin tarvike variaattorihihnat käy myös hinnat 20-60e. Linkistä löytyy verkkokauppoihin suorat linkit. Hihnaksi 23mmx871mm. Vaihtamalla hihnan 2cm pidemmäksi saadaan hihna nousemaan ylemmäs ja tällöin huiput kasvaa 5km/h. Eli hihnaksi 23mmx1008mm.

Paremman saksankieletaitoiset vois laittaa lyhyen yhteenvedon tähän suomeksi.
:!:
http://rangerforum.foren-city.de/topic, ... -zeit.html
Viimeksi muokannut petej, 17 Tammi 2008 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mönky
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
Mönkijä:: KQ700
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönky »

undis-73 kirjoitti:Mulla on kevyemmät rullat ja jousi vaihdettu vakiolla rullakupilla ei ne mitään ihmeellisiä vaikuta,että turha odottaa et linkku siitä paljooka muuttuis ehkä inan paranee kiihtyvyys ja huiput max.muutaman kilsan näin siis mulla,et mun mielestä turha maksaa 240€ oikeastaan ei mistään.Jousi ja rullat löytyy vaikka waarilta noin neljäsosa hinnalla ja vaikutus on liki samaa luokkaa kun virivarilla.linkussa nopeus hirvittää ainoastaan jos peruutat kaasu pohjassa,tuntuu et se kulkee pakilla joku 200km/h
Tuo oli kyllä h..vetin hyvin sanottu!!Varsinki tuo viimenen lause :lol: :lol: :) :!:
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Avatar
petej
6WD
Viestit: 256
Liittynyt: 24 Heinä 2004 12:10

Ei tarvi maksaa 240e

Viesti Kirjoittaja petej »

Ei tarvitse maksaa viri variaattorista Suomen ryöstöhintoja. Saksasta saa 1/2 hintaan ja lähetyskulut DHL:llä halvemmat kuin suomen postilla.

Esim:
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... b8ffad5e47

Edit:

Vihdoinkin sain tuon asennetuksi, kiihtyvyys parani pers tuntumalla huomattavasti varsinkin nopealla puolella. Huippuja tuli noin 8km/h lisää. Suosittelen.

Varaa asennukseen reilusti aikaa

ps. Sen kytkimen 46mm avaimelle tarkoitetun mutterin saat parhaiten auki ilman pulttipyssyä seuraavasti:

1. Irroita kytkimen tassut tapeistaan ja paina ne niin syvään kun menevät.
2. Lukitse erikoistyökalu, (ks. korjaamokäsikirja) mutterin allaolevaan laippaan kahdella 8mm pultilla. (työkalu helppo tehdä itse rautaputkesta, lattaraudasta tai kulmaraudasta.)
3. Käännä kytkinpaketti niin et mutteri alaspäin. Kiinnitä 46mm mutteri ruuvipenkkiin tukevasti, (penkki kiinni pöydässä!)
4. Laita erikoistyökaluun noin 2m jatkovarsi
5. Avaa vastapäivään (siis. normaali kierre) vääntäen voimiesi takaa pitkällä jatkovarrella
6. Varo et jousi ei hyppää silmillesi.

Kasaaminen:

1. sisemmän lautasen alle laudan tai vaneerinpalanen
2. kahden ruuvipuristimen avulla purista laippaa alaspäin jot saat 46mm mutterin kierteille

Variaattorin lautasta ja painoja vaihtaessa varmistu et painot ovat varmasti urissaan ja asetelma liikkuu vapaasti.
Viimeksi muokannut petej, 01 Helmi 2008 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mckc
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 18 Loka 2006 23:19
Mönkijä:: Polaris xp 550
Paikkakunta: iitti

Viesti Kirjoittaja mckc »

Näkyy olevan tuolla Mop-Shopissa "Maxi Speed Control" variattorikin kaupan, paljonkohan on maxspeed asennuksen jälkeen? Mitenkä toi hihnan pidentäminen, onko kokemuksia, mitään hyötyä tai haittaa?
Avatar
mazila
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Loka 2007 20:47
Paikkakunta: Noormarkku Comanche 300 4x4 (on demand)

Viesti Kirjoittaja mazila »

Aikas monilta osin sama kone tää Comanche ku Linhai 300. Laitoin 12gr rullapainot vakio variaattoriin. Linhais vissiin kierrosrajotin mut täs ei oo. Kierrokset täysillä kiihdyttäessä noin 6200 vakiona 5300, kiihtyy paremmin. Huiput pysy samoissa 7700rpm ja n.80kmh gepsin mukaan.
Jurp
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Maalis 2008 09:35

Variaattori ei ota kiinni kunnolla

Viesti Kirjoittaja Jurp »

Missähän vika? Kone on 260. Varsinkin hankalassa maastossa ajettaessa luistaa liikaa. Millä säädöillä varin saa ottamaan heti kiinni?
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Ei siinä kauheesti oo säätöjä,kato että on puhdas että ei oo mitään rasvaa lentny sinne kopan sisään,tai sitten luistaa se keskipako kytkin puoli,vilkase sen rasvasuus ja että on paloja jäljellä.
tai se sitten yksinkertasesti on tullu päivät varin hihnalle täyteen ja on liikaa kulunu,kaiva täältä tieto kuinka levee pitää olla tai kato manuaalista.


Luistaako hitaalla puolellakin?Mullakin luistaa aikas hyvin nopeella muttta lienee normaalia.hitaalla on kyllä kuin yhtä puuta "voimalinja".pikkasen väärä sana linkun kohdalla :lol: .
Jurp
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Maalis 2008 09:35

Viesti Kirjoittaja Jurp »

Siis luistaa nimenomaan kun ajaa hitaasti. Ei oikein pysty maastossa ajamaan ollenkaan kun pitää ajaa niin lujaa.
kokemusta odotetaan
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Kesä 2008 17:27

Viesti Kirjoittaja kokemusta odotetaan »

Luistaakohan siellä vari vai kytkin??? Näin tossa jokin aika sit linkun kytkimen joka oli aivan loppu. Peli ei liikkunut mihinkään. Itse kun ajelen maastossa niin ajan siellä melkolailla kokonaan hitaalla puolella.
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Jurp kirjoitti:Siis luistaa nimenomaan kun ajaa hitaasti. Ei oikein pysty maastossa ajamaan ollenkaan kun pitää ajaa niin lujaa.

Siis ei ollu kyse vauhdista vaan "vaihteesta",ajatko hitaalla vai nopealla vaihteella?Nopealla puolella se varmasti maastossa luistaakin kun mönkii.Kai siinä on 1 taakse ja 2 vauhti aluetta eteenpäin?
Jurp
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Maalis 2008 09:35

Viesti Kirjoittaja Jurp »

Hitaalla puolella. Silti luistaa... Noh, pitää availla ja katsoo mitä se on syönyt sisäänsä...
Vastaa Viestiin