Noihin kardaanin voitelunippoihin kannattaa painaa rasvaa mieluummin tiuhempaan kuin ohjekirja suosittelee, näin menetellen niissä on varmasti aina riittävästi voitelua ja tuoretta, vedetöntä tavaraa. Myös takavetareiden sisempään puoleen liukusylintereihin kannattaisi laittaa hieman lisää vaseliinia, varsinkin tieliikennemalleissa. Syystä että tiellä ajettaessa vetarit pyörivät melkein samassa asennossa koko ajan, tien tasaisuuden takia. Noissa sylintereissä ei välttämättä alkujaan ole paljoa vaseliinia, koska pelit on tarkoitettu maastoon ja siellä vetarit liikkuvat eri tahtiin ja voitelu kuulille on taattu. Näillä huoltotoimilla eliminoidaan paremmin tulevat ja olevat ulinat ja niiden alkuperä. Niinkuin Koheltaja jo on maininnutkin, jos on yksilö jossa perä ulisee, vaatii sen simmitys lähes äänettömäksi joko ammattitaitoa tai sitten sinnikkyyttä. Toivottavasti dj_jomppa saa pelinsä äänet aikaa myöden tyydyttävälle tasolle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Niinpä, aivan kun noita vetareita ei olis voinu katsoa jo aikaisemmin ?
Tottakai ne koeajoi pelin ennen ja jälkeen korjauksen? Ajoiko?
Ihmettelen jos laite pitää äänätä vielä korjauksen jälkeenkin ja se luovutetaan asiakkaalle.
Kuvastaa siltä että tehdään vain mitä jokin suurempi oraakkeli sanoo jossain kaukana ja nostetaan kädet pystyyn. Odotetaan seuraavaa siirtoa.
Ihan kun ajattelu olis kielletty ?
Tekis mieli ajaa ja kuulostella mikä mättää.
Täytyy sanoa että olet aika "taistelija" tuon laitteesi kanssa dj_jomppa .
Itse en ole ainakaan tähän mennessä muuta maksanut kun tuon perushuollon, mistä siis jäi puolet aluksi tekemättä.
No, se asia on nyt kunnossa.
Meinas kyllä laskuttaa kuudesta tunnista kun periä simmitettiin, mutta sanoin että eiköhän ne mene takuun piikkiin kun koneellakaan ei ole ajettu kuin 3000km.
Suostuivat kyllä heti siihen onneksi.
Kuulemma oli koeajettu, mutta en tiedä miten paljon tai millälailla.
Tietty jos vedättää sata metriä kaasu pohjassa, ääni jää koneen äänen alle, kuuluu kyllä jos tasakaasulla ajaa ja todella selvästi.
Heti kun ajoin huollosta pois huomasin äänen vielä olevan tallessa, ja muijakin sen huomas kun tuli autolla(!) perässä.
Eilen ajelin töihin, työkaveri oli pihassa kuunnellut ääntä ja sanoi sen olevan todella kova.
Itsehän sitä ei tiedä että kuinka kovalta se kuullostaa muiden korviin kun itse istuu koneen päällä tulpat korvissa ja kypärä päässä.
Katsellaan nyt, muutenhan kone on mahtava, ja yhden vian takia ei viittis merkkiä vielä vaihtaakkaan ainakaan vielä.
Vein mönkän pe-aamuna huoltoon taas vaihteeksi.
Tiistaina soitettiin että tule hakemaan laite pois, vikaa ei löydy.
Käskin huollon äijän koittaa itse ajaa mönkkärillä ja todeta että sieltä kuuluu ääni joka ei ole terve.
Asia todettiin yhteisymmärryksessä ettei ääni koneeseen kuulu.
Sanoin äänen kuuluvan luultavasti oikealta takaa ja vain veto päällä, josta oltiin (mielestäni) samaa mieltä.
(Olivat tarkistaneet etuperän välyksiä uudestaan, vaikka ääni kuuluu vain veto päällä ja takavedolla !?!)
No, ukko lupas selvittää jos vetarit voi vaihtaa keskenään ja todeta sillä että vika olisi vetarissa.
Tänään soittelin, ei voi vaihtaa keskenään, huomenna purkavat vetarin, jos ei näy vikaa, koitetaan uudella vetarilla jonka MINÄ muka joutuisin maksamaan!?!? Hintana rapeat 244€
Tehdas lupas maksaa työt, jippii!! Vettu!
Jos vika olisi vetarissa, sitten neuvoteltaisiin kuulemma tehtaan kanssa uudestaan että ketä maksaa ja mitä.
Todella mahtavaa palvelua merkkihuollolta ja tehtaalta!
Vehjas on ollut huollossa varmaan yhteensä n.kuukauden ja vikaa vain ei muka löydy!
En vain ymmärrä jos takuu on voimassa ja huollon ukon kanssa ollaan samaa mieltä että ääni ei laitteeseen kuulu, niin miten minä joudun maksamaan kyseisen kokeilun/muut kokeilut?
Pitääkö ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen että pitääkö tälläinen paikkaansa?
Jos puretussa vetarissa ei näy mitään niin silloin sieltä tuskin kuulukaan mitään ylimääräisiä ääniä. Jos sieltä löytyy jotain niin eiköhän uuden saa takuuseen, jos ei löydy mitään niin turha sitä on sitten vaihtaa.
Etuperä shimmattu pariin kertaan vaikka ääni kuuluu takaa, miksi ihmeessä??????? Etuperä ei ole kovinkaan kranttu shimmauksesta, takaperä taas on. Perävälyksiä ei sitten tarkasteta muuten kuin irroittamalla/purkamalla perä ja silloin samalla välysten shimmaus tehdään. Mutta kuten aiemmin jo mainitsin niin se pelkkä välyksen tuijottaminen ei aina poista ääntä vaan joudutaan säätämään pinjonin syvyyttä ja sitä kautta hakemaan optimaalista hammaskulmaa äänen pienentämiseksi.
terve mulla oli samaa volinaa niin oli perästä sisältä päässy joku isompi mutteri löystymään oli laitettu liimaa liian vähän ja perä väjys oli heti pieles se laitetiin kireälle ja uudet stefat niin ulina lakkas ymmärsin että se kartaanin ja rataan pääs se ruuvi
Uus kardaani alla, kaippa tuo ääni hiljeni nyt sitte...
Pitäs päästä koeajaan toista vehjasta että tietäs onko tuo nyt sitten vain sitä normaalia ääntä mitä saa kuulua...
Vaihdoin orkkisrenkaatki alle, ääni häipyy aika hyvin rengasmetelin alle, et luulen sen olevan valmis nyt.