Millä tuo nopeus on mitattu?johtaja kirjoitti:135 suutin on kiinni ja huiput 103km kone on vielä sama seuraavaksi vaihdetaan putki ja katotaan mitä tapahtuu...
rally rider 300cc viritys
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 19 Maalis 2008 18:34
- Paikkakunta: Oulu
hammasrattaat
tietääkö joku mistä tohon 300 rallyyn löytyisi hammasrattaita..jotta välityksiä sais pidemmäksi...ku modularboxilla on kuulemma vain vakio osia... 

Arska
Loncin 300 tl-2007
Loncin 300 tl-2007
Itekki oon yrittäny metsästää fiksumpia rattaita ko. peliin mutta ei oo vielä löytyny sopivaa.
Tosiaan kun noi välitykset on mitä on tossa vehkeessä.
Pitää testaa tosiaan itekkin tota imupuolen hengityksen parantamista.
Mulla on tällähetkellä takapönttö vaihdettu virtaavaan malliin. ja suutin on 135. ja vääntöä on mutta huippuja puuttuu.
Onko kukaan vielä sitä alkukäyrää tutkinut mitä se alkuperänen pitää sisällään?
Tosiaan kun noi välitykset on mitä on tossa vehkeessä.
Pitää testaa tosiaan itekkin tota imupuolen hengityksen parantamista.
Mulla on tällähetkellä takapönttö vaihdettu virtaavaan malliin. ja suutin on 135. ja vääntöä on mutta huippuja puuttuu.
Onko kukaan vielä sitä alkukäyrää tutkinut mitä se alkuperänen pitää sisällään?
Tässä nyt tiivistelmä mitä ite on tullu testattua ja tulokset.
Nopeudet mitattu rallyn mittarin mukaan kehäkolmosella suoralla.
Stage 1
- Suutin 125
- Tankissa kiinnioleva muovisälä irti
Tulos:
- Kone alkoi toimimaan verrattuna vakioon.
- Huiput 96km/h
____________________________________
Stage 2
- Tankissa kiinnioleva muovisälä irti
- Takapönttö vaihdettu virtaavaan malliin.
- Suutin 135 ( 145 meni pahasti rikkaalle)
Tulos:
- Kone toimii OK
- Vääntö parani hieman keskialueella verrattuna edelliseen stageen
- Huiput 86-92km/h
_______________________________________________________
Eli tänään testatu "Stage 3"
-Takapönttö virtaava malli
- Suutin 135
- Putsari tilapäisesti irti
Tulos:
- Kiihtyy hieman ehkä paremmin
- Huput nousi takas 96km/h
Eli summa summarum...
Ei tällä kyllä vielä kuuhun mennä. Suhteessa tehtyihin muutoksiin joku vielä ahistaa. Kyllä tosta koneesta pitäisi irrota vielä enemmän.
En kyllä usko että sielä putkiston alkupäässä mitään on tukkeena koska ilman tota änäriä tulee aivan järjetön meteli laitteesta.
Huomenna vois vielä kokeilla 145 suutinta. Sitten alkaa olla tehty nää helpot vaiheet.
Nopeudet mitattu rallyn mittarin mukaan kehäkolmosella suoralla.
Stage 1
- Suutin 125
- Tankissa kiinnioleva muovisälä irti
Tulos:
- Kone alkoi toimimaan verrattuna vakioon.
- Huiput 96km/h
____________________________________
Stage 2
- Tankissa kiinnioleva muovisälä irti
- Takapönttö vaihdettu virtaavaan malliin.
- Suutin 135 ( 145 meni pahasti rikkaalle)
Tulos:
- Kone toimii OK
- Vääntö parani hieman keskialueella verrattuna edelliseen stageen
- Huiput 86-92km/h
_______________________________________________________
Eli tänään testatu "Stage 3"
-Takapönttö virtaava malli
- Suutin 135
- Putsari tilapäisesti irti
Tulos:
- Kiihtyy hieman ehkä paremmin
- Huput nousi takas 96km/h
Eli summa summarum...
Ei tällä kyllä vielä kuuhun mennä. Suhteessa tehtyihin muutoksiin joku vielä ahistaa. Kyllä tosta koneesta pitäisi irrota vielä enemmän.
En kyllä usko että sielä putkiston alkupäässä mitään on tukkeena koska ilman tota änäriä tulee aivan järjetön meteli laitteesta.
Huomenna vois vielä kokeilla 145 suutinta. Sitten alkaa olla tehty nää helpot vaiheet.
Ite laitoin tänään 145 suuttimen ja otin putsarin kokonaan irti, tuntu kulkevan aika ilosesti, huippuja en vielä kokeillut. Neula on toiseksi ylemmässä asennossa ja pakoputkesta tehty virtaavampi.
Pysyykö muilla rallyssa ketjut hyvin päällä, kun mulla ne meinaa irrota aina kun ajelee epätasasta maastoa. Kun niitä ei voi vielä lyhentääkään kun eivät sitten ylettyisi enään lyhentämisen jälkeen, tuntuis että kiristimestä ei oo mitään hyötyä.
Pysyykö muilla rallyssa ketjut hyvin päällä, kun mulla ne meinaa irrota aina kun ajelee epätasasta maastoa. Kun niitä ei voi vielä lyhentääkään kun eivät sitten ylettyisi enään lyhentämisen jälkeen, tuntuis että kiristimestä ei oo mitään hyötyä.
Otat kaasarista päältä neljä ruuvia auki ja sen kannen pois, sen alta löytyy kumipalje joka on luistissa kiinni. Neula on siinä luistissa kiinni muistaakseni yhdellä pienellä tähtipääruuvilla. Sitten vaan neula pois ja sokkaa siirtämään ja osat takasin päinvastasessa järjesteyksessä. Se paljekumi on vaan aika pesämäinen laittaa takasin, koska se täytyy olla hyvin siellä urassaan että kaasari toimii oikein.Impezki kirjoitti:Miten tuota neulaa säädetää? Mistä pitää purkaa ja mitä jotta sitä pääsee käpistelemäänpuuhapate kirjoitti:Neula on toiseksi ylemmässä asennossa ja pakoputkesta tehty virtaavampi.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 19 Maalis 2008 18:34
- Paikkakunta: Oulu
etuhamppi...
eli tilasin dirtbikesta etuhampin, katottiin se jostain hyvästä kuvastosta. mitattiin kaikki pooritukset ja paksuudet ym.. aika liki passaa joku suzuki 250cc hammasratas..on jo saapunut hesasta, ja pitäis käydä hakeen tällä viikolla pois liikkeestä..se on yhen pykälän isompi kuin vakio. sit pitäis irrottaa toi takahamppi ja hakee jostain sopiva pienempi siihen se on nyt kokoa 48. jos etuhamppia isontaa ja takaa pienentää niin eiks välitykset sillon pitene ja huiput kasvais?? olenko tajunnu oikee..?? 

Arska
Loncin 300 tl-2007
Loncin 300 tl-2007
Re: etuhamppi...
Otitko talteen sen osanumeron sille hammasrattaalle?Rally300tl kirjoitti:eli tilasin dirtbikesta etuhampin, katottiin se jostain hyvästä kuvastosta. mitattiin kaikki pooritukset ja paksuudet ym.. aika liki passaa joku suzuki 250cc hammasratas..on jo saapunut hesasta, ja pitäis käydä hakeen tällä viikolla pois liikkeestä..se on yhen pykälän isompi kuin vakio. sit pitäis irrottaa toi takahamppi ja hakee jostain sopiva pienempi siihen se on nyt kokoa 48. jos etuhamppia isontaa ja takaa pienentää niin eiks välitykset sillon pitene ja huiput kasvais?? olenko tajunnu oikee..??
Heitä sitten viestiä tuliko lisää vauhtia
