rally rider 300cc viritys

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
Avatar
Santeri
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Heinä 2007 12:56
Paikkakunta: 00170
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santeri »

johtaja kirjoitti:135 suutin on kiinni ja huiput 103km kone on vielä sama seuraavaksi vaihdetaan putki ja katotaan mitä tapahtuu... :shock:
Millä tuo nopeus on mitattu?
-Santtu-
Avatar
johtaja
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Maalis 2008 18:38
Paikkakunta: vantaa (Porttikiellossa)

Viesti Kirjoittaja johtaja »

ajamalla paketti autolla perässä
Rally300tl
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2008 18:34
Paikkakunta: Oulu

hammasrattaat

Viesti Kirjoittaja Rally300tl »

tietääkö joku mistä tohon 300 rallyyn löytyisi hammasrattaita..jotta välityksiä sais pidemmäksi...ku modularboxilla on kuulemma vain vakio osia... :(
Arska

Loncin 300 tl-2007
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Impezki »

Itekki oon yrittäny metsästää fiksumpia rattaita ko. peliin mutta ei oo vielä löytyny sopivaa.
Tosiaan kun noi välitykset on mitä on tossa vehkeessä.

Pitää testaa tosiaan itekkin tota imupuolen hengityksen parantamista.
Mulla on tällähetkellä takapönttö vaihdettu virtaavaan malliin. ja suutin on 135. ja vääntöä on mutta huippuja puuttuu.

Onko kukaan vielä sitä alkukäyrää tutkinut mitä se alkuperänen pitää sisällään?
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Impezki »

Tässä nyt tiivistelmä mitä ite on tullu testattua ja tulokset.
Nopeudet mitattu rallyn mittarin mukaan kehäkolmosella suoralla.


Stage 1
- Suutin 125
- Tankissa kiinnioleva muovisälä irti

Tulos:
- Kone alkoi toimimaan verrattuna vakioon.
- Huiput 96km/h

____________________________________

Stage 2
- Tankissa kiinnioleva muovisälä irti
- Takapönttö vaihdettu virtaavaan malliin.
- Suutin 135 ( 145 meni pahasti rikkaalle)

Tulos:
- Kone toimii OK
- Vääntö parani hieman keskialueella verrattuna edelliseen stageen
- Huiput 86-92km/h

_______________________________________________________


Eli tänään testatu "Stage 3"

-Takapönttö virtaava malli
- Suutin 135
- Putsari tilapäisesti irti

Tulos:
- Kiihtyy hieman ehkä paremmin
- Huput nousi takas 96km/h


Eli summa summarum...
Ei tällä kyllä vielä kuuhun mennä. Suhteessa tehtyihin muutoksiin joku vielä ahistaa. Kyllä tosta koneesta pitäisi irrota vielä enemmän.
En kyllä usko että sielä putkiston alkupäässä mitään on tukkeena koska ilman tota änäriä tulee aivan järjetön meteli laitteesta.

Huomenna vois vielä kokeilla 145 suutinta. Sitten alkaa olla tehty nää helpot vaiheet.
puuhapate
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Heinä 2006 19:36

Viesti Kirjoittaja puuhapate »

Ite laitoin tänään 145 suuttimen ja otin putsarin kokonaan irti, tuntu kulkevan aika ilosesti, huippuja en vielä kokeillut. Neula on toiseksi ylemmässä asennossa ja pakoputkesta tehty virtaavampi.

Pysyykö muilla rallyssa ketjut hyvin päällä, kun mulla ne meinaa irrota aina kun ajelee epätasasta maastoa. Kun niitä ei voi vielä lyhentääkään kun eivät sitten ylettyisi enään lyhentämisen jälkeen, tuntuis että kiristimestä ei oo mitään hyötyä.
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Impezki »

puuhapate kirjoitti:Neula on toiseksi ylemmässä asennossa ja pakoputkesta tehty virtaavampi.
Miten tuota neulaa säädetää? Mistä pitää purkaa ja mitä jotta sitä pääsee käpistelemään
puuhapate
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Heinä 2006 19:36

Viesti Kirjoittaja puuhapate »

Impezki kirjoitti:
puuhapate kirjoitti:Neula on toiseksi ylemmässä asennossa ja pakoputkesta tehty virtaavampi.
Miten tuota neulaa säädetää? Mistä pitää purkaa ja mitä jotta sitä pääsee käpistelemään
Otat kaasarista päältä neljä ruuvia auki ja sen kannen pois, sen alta löytyy kumipalje joka on luistissa kiinni. Neula on siinä luistissa kiinni muistaakseni yhdellä pienellä tähtipääruuvilla. Sitten vaan neula pois ja sokkaa siirtämään ja osat takasin päinvastasessa järjesteyksessä. Se paljekumi on vaan aika pesämäinen laittaa takasin, koska se täytyy olla hyvin siellä urassaan että kaasari toimii oikein.
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Impezki »

Okei kiitti, hyvät ohjeet.
Pitää kattoa jos jokupäivä jaksais näpertää.
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mahki »

mitä änkkäreitä olette käyttäneet? itekin tarttisin virtaavamman.
Mahki
Shineray XY250STIXE
Rally300tl
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2008 18:34
Paikkakunta: Oulu

etuhamppi...

Viesti Kirjoittaja Rally300tl »

eli tilasin dirtbikesta etuhampin, katottiin se jostain hyvästä kuvastosta. mitattiin kaikki pooritukset ja paksuudet ym.. aika liki passaa joku suzuki 250cc hammasratas..on jo saapunut hesasta, ja pitäis käydä hakeen tällä viikolla pois liikkeestä..se on yhen pykälän isompi kuin vakio. sit pitäis irrottaa toi takahamppi ja hakee jostain sopiva pienempi siihen se on nyt kokoa 48. jos etuhamppia isontaa ja takaa pienentää niin eiks välitykset sillon pitene ja huiput kasvais?? olenko tajunnu oikee..?? 8)
Arska

Loncin 300 tl-2007
Tpower
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Loka 2007 22:32
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Tpower »

Oikein olet ymmärtänyt. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin pelkästään isommalla eturattaalla ettei välityksistä tule liian pitkät, ja laite ei jaksa kulkea edes sitä mitä vakiona.
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Re: etuhamppi...

Viesti Kirjoittaja Impezki »

Rally300tl kirjoitti:eli tilasin dirtbikesta etuhampin, katottiin se jostain hyvästä kuvastosta. mitattiin kaikki pooritukset ja paksuudet ym.. aika liki passaa joku suzuki 250cc hammasratas..on jo saapunut hesasta, ja pitäis käydä hakeen tällä viikolla pois liikkeestä..se on yhen pykälän isompi kuin vakio. sit pitäis irrottaa toi takahamppi ja hakee jostain sopiva pienempi siihen se on nyt kokoa 48. jos etuhamppia isontaa ja takaa pienentää niin eiks välitykset sillon pitene ja huiput kasvais?? olenko tajunnu oikee..?? 8)
Otitko talteen sen osanumeron sille hammasrattaalle?
Heitä sitten viestiä tuliko lisää vauhtia :)
retku
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2008 20:49

Viesti Kirjoittaja retku »

terve, osaisko joku heittää noita suuttimien tilausnumeroita esim.stormilta tai muista verkkokaupoista mitkä sopii tähän 300cc rider mönkkyyn. eli 125 pääsuutin ois hakusessa ja joku isompi tyhjäkäyntisuutin (ehdotuksia), kiitos.
retku
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2008 20:49

Viesti Kirjoittaja retku »

aika hiljasta täällä vai käykö kaikki ostamassa suuttimet orgis kädessä? yks tällanen isompi ja palaan taas mallin kanssa...
Vastaa Viestiin