Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Muistaako kukaan, että mikä on sen tukivarren puslan sisämitta? Pitäis tehdä M14x1,5 kierteelle mutterit, josta n.10-15mm menee tukivarren sisään, ja 3mm olake joka vastaa siihen reunaan. Näin saa säädettävän camperin.Pärde kirjoitti: M14 kierteellä, pallonpuolelle laitoin 2kpl M14 prikkaa per puoli, rengaskulmat pysyi samassa, pitää jossain vaiheessa hommata kapeat mutterit. Helan tein alumiinitangosta, oli aika nysvääminen
Muistelen, että olisi ollut Ø20mm, mutta en ole varma, ja just nyt ei pääse mittaan...
Kerrotko tarkemmin miten teit tuon säädettävän camperin ei oikein tajunnu. 3mm olake reunaan mihin reunaan ?? Oletko tehnyt uudet puslat ? Miten se sisäreikä voi olla niin iso 20 jos pultti on M14 ? En pääse mittaamaan minäkään.
Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
Siinä alkuperäisessä nivelessähän on 2 erikokoista kierrettä. M14 ja se isompi jota en nyt muista. Ja se isompi jenka keskittää nivelen sinne puslan sisään siitä pallon päästä, kun taas siinä M14 päässä on mutterissa sorvaus, joka menee tukivarren sisään. Ja sen tapasia T-kirjaimen mallisia "erikoismuttereita" pitää nyt sitten tehdä 2 lisää.Tzorbas kirjoitti:Kerrotko tarkemmin miten teit tuon säädettävän camperin ei oikein tajunnu. 3mm olake reunaan mihin reunaan ?? Oletko tehnyt uudet puslat ? Miten se sisäreikä voi olla niin iso 20 jos pultti on M14 ? En pääse mittaamaan minäkään.
Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
En jaksa selittää... Otan kuvan sitten kun valmista.
Löytyisikö joltakin tietämystä, että mistä jarrusatulasta kiinalaiset ovat ottaneet kopiot, kun ovat tehneet tuohon nuo jarrut. Tarvitsisin nimittäin kunnon palat Ferodo tai EBC tuohon tuohon crossariin, mutta en ole vielä kerennyt etsimään löytyisikö suoraan sopivia. Jos ei löydy niin kai se on lainattava jostain japsien crossipyörästä sopivat, koska nuo alkuperäiset häipyvät pölynä ilmaan aika äkkiä.
http://www.storm-motor.fi/product_info. ... ts_id=9870RATAS kirjoitti:Minkäs kokoinen "power filtteri" teillä on paikoillaan vakio kaasarissa?
Tai jos vaikka jollain ois tilaus numeroki?![]()
Ootteko laittaneet jonki läpi viennin huohottimelle power filtteriinne vai puhalteleeko ihan vaan ilmaan..?
Vakiokaasarissa 43mm suodatin 42 PF käy kuitenkin.
Laitoin huohotinletkun powerfiltteriin 12mm reikä johon 90asteen letkuliitin 13mm kierteellä. Ei sillä taida kuitenkaan olla merkitystä.
Kuvaa en ottanut, mutta nyt olis kiinni (Saksalaisvalmisteiset w124 Mesen) pallot kallistuksen säädöillä.PK kirjoitti:Siinä alkuperäisessä nivelessähän on 2 erikokoista kierrettä. M14 ja se isompi jota en nyt muista. Ja se isompi jenka keskittää nivelen sinne puslan sisään siitä pallon päästä, kun taas siinä M14 päässä on mutterissa sorvaus, joka menee tukivarren sisään. Ja sen tapasia T-kirjaimen mallisia "erikoismuttereita" pitää nyt sitten tehdä 2 lisää.Tzorbas kirjoitti:Kerrotko tarkemmin miten teit tuon säädettävän camperin ei oikein tajunnu. 3mm olake reunaan mihin reunaan ?? Oletko tehnyt uudet puslat ? Miten se sisäreikä voi olla niin iso 20 jos pultti on M14 ? En pääse mittaamaan minäkään.
Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
En jaksa selittää... Otan kuvan sitten kun valmista.

Piti sorvata pallon puolelle saman tapaiset mutterit kuin siinä toisella puolen tukivarren puslaa. Hämmästys oli suuri, kun huomasin että se tukivarren pusla ei ollutkaan läpi asti 20 millisellä reiällä, vaan puolet siitä oli 18mm.
Eli ne sorvatut "olakemutterit" pitää olla muten samanlaiset, mutta puslan sisälle menevä osuus päältä 18 ja sisällähän se M14x1,5 kierre.
(Paha selittää, mutta kun avaatte, niin sitten ymmärtää paremmin.)
Oli ilmeisesti ollut vasemmassa eturenkaassa reippaasti haritusta, kun lähti 50km ajolla 3mm pintaa renkaasta. Ja tuostakin asvaltilla max 20km
Toisaalta ojaus myös puolsi oikealle, ja syy oli se, että oikea takarengas oli vuotanut niin tyhjäksi, että huotsikan mittari ei näyttänyt mitään. Nyt 0.8 molemmissa, vaan kuinka kauan...
jalu78 kirjoitti:onko kukaan tehny mitää "oikeita" virityksiä kuten kannen avarrus/laskeminen, jyrkempää nokkaa, isompaa venttiiliä tms...
Sillon kun omaa laitetta hain Wihoselta niin myyjä kertoili että Siilinjärvellä oli joku laittanut kyseiseen laitteeseen turbon, mutta ei taida kaveri tällä foorumilla majailla olishan tuosta jo kuullut.
Nyt sain 123 suuttimen vaihdettua 115:seen, nyt toimii. Vaihdoin samalla 16 eturattaan, liikkuu jo yli 90

Falmek Force 415 Pro -08
mulla kans meinaa vuotaa takaratas tyhjäksi mutta on se hellittäny vähän ku mie oon laittanu jo kohta kaks purkkia sitä mähnää sinne
Viimeksi muokannut pro x 550, 22 Touko 2007 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin
suurimaa suuret toleranssin

Kyllä tässä kesän päälle kunhan saan vain jostain kannen tiivisteitä ja muut tiivisteet nii lähtee omasta kyllä kansi laittoon ja pitäs jostain saada tietoon että mikä/mistä passais esim.Wiseco mäntä tai jokin muu keveämpi tako mäntä..?jalu78 kirjoitti:onko kukaan tehny mitää "oikeita" virityksiä kuten kannen avarrus/laskeminen, jyrkempää nokkaa, isompaa venttiiliä tms...

Kokkolassa on 2kpl. turbotettuja näitä kiinan kamppeita.. tiiä sitte miten tehtyjä ja kauanko kestää?
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
Takaratas? Varmaan takarengas. No se reikä mikä siin on on varmaan senverran iso ettei se mähnä enään auta. Joten rengas pois vanteilta ja kumii paikkaukseen.pro x 550 kirjoitti:mulla kans meinaa vuotaa takaratas tyhjäksi mutta on se hellittäny vähän ku mie oon laittanu jo kohta kaks purkkia sitä mähnää sinne
En usko että ainakaan mulla siinä renkaassa olis reikää. Saattaa vuotaa pienien paineiden vuoksi renkaan ja vanteen välistä. Esim tasapainotus klunssin kiinnityskäpälän juuresta. (Tai vanteen puoliskojen välistä?)Harza!! kirjoitti:Takaratas? Varmaan takarengas. No se reikä mikä siin on on varmaan senverran iso ettei se mähnä enään auta. Joten rengas pois vanteilta ja kumii paikkaukseen.