Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mnjaah..
Tämmösillä "vireillä" saatu seuraavaa:
- tehoputki
- 32 piikkinen takaratas
- 125 pääsuutin (neula alimmassa sokassa)
- alkuperänen filsu suolestettu eli otettu se ympärysmuovi pois siitä
Alamäessä menee sen satasen (vähän päälle) mittarin mukaan. Kiekat ovat 5100rpm (4-vaihde) kun ajaa 60km/h. Hemmetin paljon mukavampaa, kun kone ei huuda yhtään. Oikeastaan kypärä päässä hädintuskin "tuntee" moottorin äänen. Ei paukuta putkeen yhtään moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynti on erittäin tasaista. Noilla saa nyt mennä ja olen ite ihan tyytyväinen. Ehkä tärkein ratkasu oli tuo pienempi takaratas..
Tämmösillä "vireillä" saatu seuraavaa:
- tehoputki
- 32 piikkinen takaratas
- 125 pääsuutin (neula alimmassa sokassa)
- alkuperänen filsu suolestettu eli otettu se ympärysmuovi pois siitä
Alamäessä menee sen satasen (vähän päälle) mittarin mukaan. Kiekat ovat 5100rpm (4-vaihde) kun ajaa 60km/h. Hemmetin paljon mukavampaa, kun kone ei huuda yhtään. Oikeastaan kypärä päässä hädintuskin "tuntee" moottorin äänen. Ei paukuta putkeen yhtään moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynti on erittäin tasaista. Noilla saa nyt mennä ja olen ite ihan tyytyväinen. Ehkä tärkein ratkasu oli tuo pienempi takaratas..
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ehkä hitusen idiootti kysymys:D mutta mistä ootte ostanu suuttimia ja onko ne minkä hintasia?
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
stormista löytyi omaani pääsuuttimia 4e/kpl
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Myös moposportista löytyy mallin mukaan esim 125 ja 130 kokoisia pääsuuttimia, hintaa en muista mutta ei tarvitse olla Roope Ankka kassallaEhkä hitusen idiootti kysymys:D mutta mistä ootte ostanu suuttimia ja onko ne minkä hintasia?

-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
3,9€/kpltyriz kirjoitti:Myös moposportista löytyy mallin mukaan esim 125 ja 130 kokoisia pääsuuttimia, hintaa en muista mutta ei tarvitse olla Roope Ankka kassallaEhkä hitusen idiootti kysymys:D mutta mistä ootte ostanu suuttimia ja onko ne minkä hintasia?

Suoraan löyty lajitelmasta. Kierre oli sama, joten ei noissa mitään erikoista tosiaan ole. Vaikka toisessa paikassa sanottiin, että erittäin kaasutinmallista riippuvia = eivät käy toiset suuttimet toisiin kaasereihin (bullshit!)

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
9 päivää vanhasta bashanista lähti ketjun kiristäjä ja ketjut meni eturattaan ympärille rullalle... sen jälkeen ei mittaristo toiminu ja öljyt tuli pihalle.. toimii vielä mutta kysymys on että meneekö takuuseen...
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: iskarit
Koristeina niitä moni ainakin pitääbashan kirjoitti:Onkos joku tutustunut noihin etuiskareihin? ovatko iskareissa olevat säiliöt pelkät koristeet vai pystyylö niihin lisäämään jotain, jos niin miten ja mitä?


Uskoisin, että kaasua siellä pitäis olla alunperin.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Niin olen ymmärtänyt, että iskarissa öljyt ja säiliössä kaasu. Oma komucka sylkäisi öljyt ulos toisesta etuiskarista, mutta toimii ihan yhtälailla kuin tuo ehjäkin, eli enpä ole asiaa sen kummemmin tuumaillut. Iskareinahan nuo on ihan olemattomat, mutta jousethan sen kuorman kantaa, ja jousta vaan jäykemmälle jos rupeaa liian löysältä tuntumaan. 

-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Kertokaa mulle viisaat, mikä on "helpoin" tapa irroittaa eturattaansuoja? Olis kiva päästä kiristää/vaihtaa joskus tuota eturatasta 

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Vaihdepoljin pois "1kpl 10mm:n kannalla oleva pultti" ja sen vaihdepolkimen takana on kiinnityspultti ja kopan yläosassa toinen "2kpl 8mm:n kannalla".cossupoika kirjoitti:Kertokaa mulle viisaat, mikä on "helpoin" tapa irroittaa eturattaansuoja? Olis kiva päästä kiristää/vaihtaa joskus tuota eturatasta
Toivottavasti valaisi asiaa.
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Hmm, ei oikein jaksa lähteä.. olen kyllä irroittanu ne kaksi 8mm pulttia kopan ylä- ja alaosasta. Mutta siinä silti haraa vastaan se startin joku kotelo eikä itse vaihdepoljin. Ei ainakaan mulla tule sieltä pois missään asennossa.. onko tässä sitten joku kikkakolmonen?
Eli siis itse vaihdepoljin ei haraa vastaan vaan sen akseli. Joten en näe hyötyä polkimen irroituksella?
Eli siis itse vaihdepoljin ei haraa vastaan vaan sen akseli. Joten en näe hyötyä polkimen irroituksella?
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
No, hyötyä tai ei, mutta ei se koppa ainakaan 200tl mallissa sovi tulemaan pois, ennenkuin vaihdepoljin on poissa.
Olisikohan nyt niin, että poljin paikallaan sitä koppaa ei saanut käännettyä semmoiseen asentoon, että se sopisi poistumaan? Kokeile nyt kumminkin sen polkimen irroitusta, eihän se vaadi kuin yhden pultin irroituksen, ja aikaakin moisen irroitukseen taitaa mennä, melkein minuutti.

Olisikohan nyt niin, että poljin paikallaan sitä koppaa ei saanut käännettyä semmoiseen asentoon, että se sopisi poistumaan? Kokeile nyt kumminkin sen polkimen irroitusta, eihän se vaadi kuin yhden pultin irroituksen, ja aikaakin moisen irroitukseen taitaa mennä, melkein minuutti.

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Eihän jousta voi jäykistää säädöillä. Esijännityksellä saattaa olla säätö, muttei se säädä jousen jäykkyyttä, vaan maavaraa. Tartuin tähän siksi, että jossain muuallakin tällä foorumilla oli "säädetty jousen jäykkyyttä" esijännityksen säädöllä. Tämmöinen väärä käsitys, tai vääränlainen käännös olisi hyvä karsia pois. Oikea tapa säätää jousituksen jäykkyyttä on vaihtaa jousta.Kimi kirjoitti:jousta vaan jäykemmälle jos rupeaa liian löysältä tuntumaan.
