Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Mnjaah..

Tämmösillä "vireillä" saatu seuraavaa:

- tehoputki
- 32 piikkinen takaratas
- 125 pääsuutin (neula alimmassa sokassa)
- alkuperänen filsu suolestettu eli otettu se ympärysmuovi pois siitä

Alamäessä menee sen satasen (vähän päälle) mittarin mukaan. Kiekat ovat 5100rpm (4-vaihde) kun ajaa 60km/h. Hemmetin paljon mukavampaa, kun kone ei huuda yhtään. Oikeastaan kypärä päässä hädintuskin "tuntee" moottorin äänen. Ei paukuta putkeen yhtään moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynti on erittäin tasaista. Noilla saa nyt mennä ja olen ite ihan tyytyväinen. Ehkä tärkein ratkasu oli tuo pienempi takaratas..
Mukutus
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2009 14:50
Mönkijä:: Bashan 250cc

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Mukutus »

Ehkä hitusen idiootti kysymys:D mutta mistä ootte ostanu suuttimia ja onko ne minkä hintasia?
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

stormista löytyi omaani pääsuuttimia 4e/kpl
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Ehkä hitusen idiootti kysymys:D mutta mistä ootte ostanu suuttimia ja onko ne minkä hintasia?
Myös moposportista löytyy mallin mukaan esim 125 ja 130 kokoisia pääsuuttimia, hintaa en muista mutta ei tarvitse olla Roope Ankka kassalla :?
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

tyriz kirjoitti:
Ehkä hitusen idiootti kysymys:D mutta mistä ootte ostanu suuttimia ja onko ne minkä hintasia?
Myös moposportista löytyy mallin mukaan esim 125 ja 130 kokoisia pääsuuttimia, hintaa en muista mutta ei tarvitse olla Roope Ankka kassalla :?
3,9€/kpl ;)
Suoraan löyty lajitelmasta. Kierre oli sama, joten ei noissa mitään erikoista tosiaan ole. Vaikka toisessa paikassa sanottiin, että erittäin kaasutinmallista riippuvia = eivät käy toiset suuttimet toisiin kaasereihin (bullshit!) :)
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

iskarit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Onkos joku tutustunut noihin etuiskareihin? ovatko iskareissa olevat säiliöt pelkät koristeet vai pystyylö niihin lisäämään jotain, jos niin miten ja mitä? :roll:
wisitor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Heinä 2009 14:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja wisitor »

9 päivää vanhasta bashanista lähti ketjun kiristäjä ja ketjut meni eturattaan ympärille rullalle... sen jälkeen ei mittaristo toiminu ja öljyt tuli pihalle.. toimii vielä mutta kysymys on että meneekö takuuseen...
Hypo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Hypo »

luulis menevän...
Pääsee sitä pienemmälläkin
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: iskarit

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

bashan kirjoitti:Onkos joku tutustunut noihin etuiskareihin? ovatko iskareissa olevat säiliöt pelkät koristeet vai pystyylö niihin lisäämään jotain, jos niin miten ja mitä? :roll:
Koristeina niitä moni ainakin pitää :) näyttää kuitenkin säiliön alapuolella olevan nuoli, että ku sitä namiskaa pyörittää suuntaan tai toiseen, niin pitäs jotain tapahtua :roll:

Uskoisin, että kaasua siellä pitäis olla alunperin.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Niin olen ymmärtänyt, että iskarissa öljyt ja säiliössä kaasu. Oma komucka sylkäisi öljyt ulos toisesta etuiskarista, mutta toimii ihan yhtälailla kuin tuo ehjäkin, eli enpä ole asiaa sen kummemmin tuumaillut. Iskareinahan nuo on ihan olemattomat, mutta jousethan sen kuorman kantaa, ja jousta vaan jäykemmälle jos rupeaa liian löysältä tuntumaan. :mrgreen:
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Kertokaa mulle viisaat, mikä on "helpoin" tapa irroittaa eturattaansuoja? Olis kiva päästä kiristää/vaihtaa joskus tuota eturatasta :)
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

cossupoika kirjoitti:Kertokaa mulle viisaat, mikä on "helpoin" tapa irroittaa eturattaansuoja? Olis kiva päästä kiristää/vaihtaa joskus tuota eturatasta :)
Vaihdepoljin pois "1kpl 10mm:n kannalla oleva pultti" ja sen vaihdepolkimen takana on kiinnityspultti ja kopan yläosassa toinen "2kpl 8mm:n kannalla".
Toivottavasti valaisi asiaa.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Hmm, ei oikein jaksa lähteä.. olen kyllä irroittanu ne kaksi 8mm pulttia kopan ylä- ja alaosasta. Mutta siinä silti haraa vastaan se startin joku kotelo eikä itse vaihdepoljin. Ei ainakaan mulla tule sieltä pois missään asennossa.. onko tässä sitten joku kikkakolmonen?

Eli siis itse vaihdepoljin ei haraa vastaan vaan sen akseli. Joten en näe hyötyä polkimen irroituksella?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No, hyötyä tai ei, mutta ei se koppa ainakaan 200tl mallissa sovi tulemaan pois, ennenkuin vaihdepoljin on poissa. :mrgreen:

Olisikohan nyt niin, että poljin paikallaan sitä koppaa ei saanut käännettyä semmoiseen asentoon, että se sopisi poistumaan? Kokeile nyt kumminkin sen polkimen irroitusta, eihän se vaadi kuin yhden pultin irroituksen, ja aikaakin moisen irroitukseen taitaa mennä, melkein minuutti. :D
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Emil »

Kimi kirjoitti:jousta vaan jäykemmälle jos rupeaa liian löysältä tuntumaan. :mrgreen:
Eihän jousta voi jäykistää säädöillä. Esijännityksellä saattaa olla säätö, muttei se säädä jousen jäykkyyttä, vaan maavaraa. Tartuin tähän siksi, että jossain muuallakin tällä foorumilla oli "säädetty jousen jäykkyyttä" esijännityksen säädöllä. Tämmöinen väärä käsitys, tai vääränlainen käännös olisi hyvä karsia pois. Oikea tapa säätää jousituksen jäykkyyttä on vaihtaa jousta. :wink:
Vastaa Viestiin