Maustetut jutut vai kulkeeko oikeesti?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
jaakkima
6WD
Viestit: 258
Liittynyt: 26 Touko 2008 18:04
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

4x4lucifer74 kirjoitti:Renkaat on tasapainossa, kuten olen aiemmin maininnut. Luku ja ymmärrystaitoiset varmaan huomanneetkin.

Muutenkin ihmetyttää ton "halpuus".

Jos renkaat ja vanteet vaihtaa ja sitten vielä katkeamattomat olka-akselit niin samalla rahalla olis saanut jo käytetyn laatupelin.

Jos mönkkäreitä pitää rautakangella kouluttaa ennen ajoa, niin niillä on parempi pysyä soramontuilla poissa yleisiltä teiltä.

En yhtään ihmettele miksi kiinalaisia haukutaan, yhden kohdan kun korjaa vierestä hajoaa.
Halpuus...Niinkuin Ladan hinnalla Mersun. Jos renkaat ja vanteet vaihtaa (uuhh... mangelseihin) ja sitten vielä sähkötoimiset ikkunat, sekä vielä katkeamattomat olka-akselit ( 65€ á puoli), )niin samalla rahalla olis saanut jo käytetyn Mersun :lol: .

Jos mönkkäreitä pitää rautakangella kouluttaa ennen ajoa, niin niillä on parempi pysyä soramontuilla poissa yleisiltä teiltä. --> Sama pätee Ladoihin, jos ne ei kulje motarilla rajoitusten mukaan, niin lekaahan niille pitää antaa, jotta pystyvät ajamaan motarilla 120km/h. Parempi pysyä soramontuilla poissa yleisiltä teiltä.

En yhtää ihmettele miksi Ladoja haukuttiin (kun niitä vielä oli). Yhden Ladan kun korjaa, niin johan toinen on korjattavana
Just joo, niinhän se toimii. Toivottavasti et hankkinut silmälaseja....suurennuslasilla sulla olis jo burberryt...no vitsi, vitsi :badgrin: :shock:
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Avatar
4x4lucifer74
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Syys 2008 15:34
Paikkakunta: Nakkilan kirkon vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 4x4lucifer74 »

Toi on maanantai kappale.. :wink:

Edellisen omistajan turauksia tippuu tielle, kuten toi akropovin vaimennin.

Naapurin mielestä mönkkäröinnissä ei ole mitään järkee..
Nyt alkaa meikä jo hiukka jäähtyyn. Olis pitäny kokeilla kulkeeko kovempaa ilman vaimenninta, mut oikeesti tolla uskalla ajaa kovaa, pikkunen hyppy ja taka-akseli mutkalla! :x

Noh, muksuilla oli kivaa. Noi nopeudet mitä ootte mitannu, niin millä renkailla?
Bashan ATV200S-7 TSI
Tee-Se-Itse -kömpijä
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

4x4lucifer74 kirjoitti:Toi on maanantai kappale.. :wink:

Edellisen omistajan turauksia tippuu tielle, kuten toi akropovin vaimennin.

Naapurin mielestä mönkkäröinnissä ei ole mitään järkee..
Nyt alkaa meikä jo hiukka jäähtyyn. Olis pitäny kokeilla kulkeeko kovempaa ilman vaimenninta, mut oikeesti tolla uskalla ajaa kovaa, pikkunen hyppy ja taka-akseli mutkalla! :x

Noh, muksuilla oli kivaa. Noi nopeudet mitä ootte mitannu, niin millä renkailla?
Tuskin sen enempää maanantai kappale kuin muutkaan, mutta Kiina on suuri maa ja siellä on suuret toleranssait. Luovutushuolto taas täällä Suomessa, on lähinnä vitsi, ja tarkoittaa lähinnä sitä, että joku koululainen vailla minkäänlaista tietotaitoa ja koulutusta kötöstelee paketista otetun mönkiän kasaan. Onko se sitten laitteen vika, jos osat irtoilee, kun niitä ei alkuunkaan ole kukaan kunnolla kiinnittänyt?

Ja sehän vasta mönkiän vika onkin, kun edellinen omistaja on turaillut tehoputken asennuksen ketuiksi. :D

Naapurin mielipiteethän pitää aina huomioida, mutta ei ne mitään lakikirjan tekstiä ole, ja ne voi myös olankohautuksella sivuuttaa.

Olisikohan nyt niin, että nuo huippunopeudella tehdyt hypyt maantiellä on aika harvinaisia, ja itseäni ei hirvitä maantieajo muun liikenteen joukossa millään tavalla.

Nyt on viimeiset 5000km:ä taivallettu Maxxixsen katurenkaat edessä ja alkuperäiset kiinanpallot kymmenen tuumaa leveillä aluvanteilla takana.
Etuvanteisiin pitäisi jotkut keskitys systeemit keksiä, kun tahtoo keskitys pettää noin 1000km:n jälkeen, vaikka olisi kuinka tiukkaan kiinnitetty.
Avatar
4x4lucifer74
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Syys 2008 15:34
Paikkakunta: Nakkilan kirkon vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 4x4lucifer74 »

En hypänny kuin 30-40km/h vauhdissa, mutta alastulo oli tyyliin "pellehyppy".. :oops:

Eli vasemmalle takavanteelle. Nyt vipottaa oikein kunnolla, Hyvällä tsägällä pelkkä vanne? Ei oikein pysty tkattomaan taka-akselia ja ajamaan samaan aikaan (pyöränkulmat säätämäti/muuttamatta caster).

Eikös noi Kendon SpeedRacerit 22" pitäs olla ihan ok renkaat?

Toi naapuri voipi harrastustoimintaa haitata, kun olen vuokralla tossa hallissa missä rojut on..

Omistajilta on kysytty luvat poikien rälläämiselle sekä tontilla että (toisen) naapurin pellolle.
Bashan ATV200S-7 TSI
Tee-Se-Itse -kömpijä
Henrier
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2008 16:38
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Henrier »

4x4lucifer74 kirjoitti: Eli vasemmalle takavanteelle. Nyt vipottaa oikein kunnolla, Hyvällä tsägällä pelkkä vanne? Ei oikein pysty tkattomaan taka-akselia ja ajamaan samaan aikaan (pyöränkulmat säätämäti/muuttamatta caster)
itse spinnasin kaupungilla vesikelillä päin kanttaria niin mutkalle meni vasen takavanne, taka-akseli sekä pyörännapa takaa. aika pehmeää materiaalia tuntuu nuo olevan. Tänään lähti mönkkä atomeiksi jos saisi kaikki viat korjailtua kerralla :D
200 TL:ää korjailen.
Turo
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Tammi 2008 20:45
Paikkakunta: E-pohjamaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turo »

4x4lucifer74 kirjoitti:En hypänny kuin 30-40km/h vauhdissa, mutta alastulo oli tyyliin "pellehyppy".. :oops:

Eli vasemmalle takavanteelle. Nyt vipottaa oikein kunnolla, Hyvällä tsägällä pelkkä vanne? Ei oikein pysty tkattomaan taka-akselia ja ajamaan samaan aikaan (pyöränkulmat säätämäti/muuttamatta caster).
Mikset vain nosta taka-akselia esim tiiliskiven päälle, vaihde silmään ja kierroksia koneeseen... Eikä tarvi ajella pelko persiissä ympäri kyliä takapyöriä seuraten
Comanche Cross 200cc TL
kane04
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Elo 2008 20:10

Viesti Kirjoittaja kane04 »

Tähän kulkupuoli juttuu. Vaihdoin eteen 17 piikkisen ja muita virityksii ei tehty paitsi kuristuksia pois...niin näytti kulkevan ~95 kmh
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

kane04 kirjoitti:Tähän kulkupuoli juttuu. Vaihdoin eteen 17 piikkisen ja muita virityksii ei tehty paitsi kuristuksia pois...niin näytti kulkevan ~95 kmh
Juu, niin mullakin kulkee 99km/h kolmosella, mittarin mukaan, välitykset 16/32. Aikuisten oikeasti GPS:n mukaan 88km/h. Nelosella mennään sitten satkun kahtapuolen, riippuen onko ylä vai alamäki, myötä vai vastatuuli. Nyt kun älysin laittaa 1,5 kiloa painetta renkaisiin, niin pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan isolujaa comucalla, huiput 122km/h tasaisella motarilla, ilman vastatuulta. :D
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Vatku »

Juu se 0.8 -> 1.5 auttaa kivasti :) mutta vesikelillä sitten mutkissa, no hauskaahan se on.
Tero
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Loka 2008 11:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Tero »

itsellä reilut 2-viikkoa vanha comanche cross 300cc ja 150 suutin vaihettu ni vkl kokeiltiin vähän mitä kulkee niin melkei 110km/h :shock: Ens vkl vielä asennan eri vaikkarin...
metusalemi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12

Viesti Kirjoittaja metusalemi »

tuntuu loppuvan ajo-ominaisuudet tuolla 140km/h yläpuolella. mut lujempaa ois mennyt. kyseesssä on melkein vakio 300cc cross. nopeus on mitattu gps:llä.
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Vatku »

metusalemi kirjoitti:tuntuu loppuvan ajo-ominaisuudet tuolla 140km/h yläpuolella. mut lujempaa ois mennyt. kyseesssä on melkein vakio 300cc cross. nopeus on mitattu gps:llä.
"melkein vakio" on hyvä käsite, jos tuollasia kulkee ja "puolikaasulla" :D
metusalemi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12

Viesti Kirjoittaja metusalemi »

no perus moottori on melkein vakio. puristuksia on laskettu nostamalla sylinteriä 1,5mm ylemmäs.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

metusalemi kirjoitti:no perus moottori on melkein vakio. puristuksia on laskettu nostamalla sylinteriä 1,5mm ylemmäs.
Ainoa syy mikä tulisi mieleen, siis tuohon puristuksen alentamiseen, on ahtaminen? Eli mikä fööni siellä puhkuu?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tämä löyty haulla....
metusalemi
Vakio käyttäjä


Liittynyt: 23 Hel 2008
Viestejä: 47

Lähetetty: Ti Lok 07, 2008 8:12 pm Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

noo mistähän sen aloittais:

- ensin laitoin putken uusiksi - zx6-r putki
- sitten kannesta milli pois ja kanavat siistiksi. oulun moottorikoneistamo.
- rissat ja ketjut aina emc
- uus mäntä, renkaat ja tiivistesarja. tuontitukku.fi
- mikunin suoravetokaasari tm36. dirtbike oulu
- ahdin, bensapumppu, regu. pro turbo systems
- uus vakio kaasari. tuontitukku.fi
- vaihdelaatikkoon uudet rattaat. tuontitukku.fi
- ruuvattavat piikit. kärkkäinen oulu
- nippu suuttimia. emc
- yleensäkin kaikki vakio-osat. tuontitukku.fi

lisään listaa ku mieleen tulee.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin