Polarikseen pohjapanssari
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 -12
Re: Polarikseen pohjapanssari
Hienoa. Löytyhän aiheeseen selkeät kuvat. Kiitos!
Mitä mieltä raati olisi, jos tekis polleen pohjapanssarin 1,5mm rosterilevystä? Painoo sille kyl tulisi oispahan kulutus kestävyys kohdillaan. Pihalla olis tollanen 1,25x5 metrii palanen saishan siitä useampaan koneeseen "huolto vapaan panssarin" 

Minne ei pääse sinne ei mennä
Mitäs kun napautat sen reilusti kiveen ja se jää sinne kivasti mutkalle?
Kaverilla on alumiininen panssari ja se ajoi kiveen niin että panssari repesi edestä irti ja taittui mönkijän alle, siinäkin oli aika työ saada se taottua sen verran suoraksi että sai takaisin paikalleen. Kokeile ihmeessä, luulisi rosterisen ainakin kestävän kulutusta. Mulla toi IB:n muovinen ainakin halkeillut parista kohdasta n. 60h käytön aikana
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Halkeillut? Ei perhana, miten paksu panssari kyseessä?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Jos IB panssari on hajonnut, kannattaa reklamoida myyjälle, eikä nurista täällä. Sitten vasta murinaa julkisesti, jos ei homma mene eteenpäin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
En sen levyn paksuudesta nyt ole varma, enkä nyt pääse mittaamaan. Olisko se jotain 6-8mm?? Eikä siinä ole kun pienet n. 3cm halkeemat lähtenyt astinlautojen alta niistä kulmakohdista. Mulla se on kolissut kiviin aika paljon, niin katson nuo normaaliksi kulumiseksi. En valita tuotteesta, hyvä se on ollut eikä nuo pienet minua haittaa.. Älkää muut minun viestieni perusteella ainakaan jättäkö ostamatta
.

- FinnMack
- Tracks
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Nyt jo kolmannessa mönkijässä IB:n valmistama merkkikoht. pohjapanssari ja ei voi kun kehua.
Todella hyvin kestänyt kantojen hieronnat ja muut kivien päällä keikkumiset.
Todella hyvin kestänyt kantojen hieronnat ja muut kivien päällä keikkumiset.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
-
- 6WD
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
IB panssari -12 malli myös minulla haljennut astinlautojen kohdalta missä taitosvekki,paksuus 8mm nykyisin tietääkseni 10mm eli tiedostettu ongelma.Itse pistin tuon halkeaman kulumaksi joskin heikolta vaikutti mutta aisaa en enempiä miettinyt vaan hain Etrasta 8mm pe levyä ja tein siitä vahvistuksen astinlautojen kohdalle panssarin ja rungon väliin koko leveydeltä.Aika näyttää miten kestää 

Uudenmaan Mönkijät Ry
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
FinnMack:ia lainatakseni myös olen tyytyväinen ib:n panssariin, 2:ssa vekottimessa ollut ja ei mitään nokan koputtamista. Ainoo minkä kanssa ongelmia niin panssarin ruuvit/pultit kuluu kivikosketuksissa muodottomiksi ja vaikea saada välillä auki. Mutta huollon yhteydessä aina vaihtelee kuluneita pultteja uusiin niin no problem.
Pelaruksessa nyt 10mm panssari, käyttö saa olla aika ronskia jos tuon saa halki jostain
Pelaruksessa nyt 10mm panssari, käyttö saa olla aika ronskia jos tuon saa halki jostain

Mulla repes ib:n 8 panssari astinlaudan alta aika reippaasti.
Kerroin myyjäliikkeelle, ei kuulemma ollu mitään takuuta.
Annoin pistosahanlaulaa ja tein ite vahvistuksen ko panssariin.
Kerroin myyjäliikkeelle, ei kuulemma ollu mitään takuuta.
Annoin pistosahanlaulaa ja tein ite vahvistuksen ko panssariin.
Omassa IB:n panssarissa on muutaman sentin repeämät keulaosan hitsauksissa. Ei vaikuta käyttöön millään lailla. Joitain muitakin puutteita on. Öljyaukoista en tykkää ja parissa kiinnityskohdassa oli vähän purkkavirityksen makua. Kokonaisuutena kuitenkin oikein toimiva panssari. Nuo parjatut kiinnitysruuvit aluslevyineen ovat käsittääkseni muutettu nykyisin paremmiksi.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518

en tiedä tekeekö näitä uhri panssareita enää, itsellä on ollut toimiva ja näitä sai kohtuuhintaan yhteenaikaan. Tämä on tämmöinen värivikainen, eli musta. Siksi halvempi. tämähän on jotain kuituhässäkkää, mutta ihan hyvin se kestää kantoja yms kiviä ylitellä. Ei tarvitse paljoa astinlautoja varoa kuten ennen ne aina tarrasi kantoihin.
tukivarsisuojat on lisävaruste uhriin.
perusmuodossa vähän vaikea asentaa, mutta keskin hyvän virityksen, eli pultit läpi ja holkit siihen ja sitten kumilätkä jokaiseen pulttiin, että pysyy holkit paikallaan.

öljyreiät porasin itse, niille on paikat merkitty, mutta niitä ei ole vakiona, joku tykkää toinen ei. Mun mielestä se on kätevä, koska esim jos on lunta paljon sokkeloissa, niin laittaa ämpärin noiden reikien kohdalle, ja vesi tulee niistä hallitusti. vaihteiston/moottorin? reikä on keskimmäinen ja alin, siitä tuli kerran täysi ämpäri vettä. onneksi oli ämpäri, koska mönkijä oli tallissa.
“Unnatural work produces too much stress.”