200cc comanche turbo tiemalli

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja FM »

sekin öljy loppuu aikanaan kun koneessa ei ole mitä syödä...
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ^badi »

kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Avatar
B12
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Joulu 2007 19:43

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja B12 »

^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Siis imupuolen asennukseen? Siis ilman paineistettua kaasaria? Jonkun verran on turbojen kanssa tullut aikojen saatossa pelattua ja en ole kyllä ikinä nähnyt tiivistämättömän turbon toimivan imupuolella ilman helvetillistä savutusta moottorijarrutuksen jälkeen. Imupuolen asennusta ei ole vissiin käytetty 80-luvun jälkeen kuin tekniikan takapajulassa Jenkeissä ja sielläkin hiilirengastiivistetyillä Rajayn ahtimilla.

Tiivistetyn ahtimen tunnistaa viimeistään siitä, että se on paljon jäykempi pyörimään.
Kinroad XT250ATV-C
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

B12 kirjoitti:
^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Siis imupuolen asennukseen? Siis ilman paineistettua kaasaria? Jonkun verran on turbojen kanssa tullut aikojen saatossa pelattua ja en ole kyllä ikinä nähnyt tiivistämättömän turbon toimivan imupuolella ilman helvetillistä savutusta moottorijarrutuksen jälkeen. Imupuolen asennusta ei ole vissiin käytetty 80-luvun jälkeen kuin tekniikan takapajulassa Jenkeissä ja sielläkin hiilirengastiivistetyillä Rajayn ahtimilla.

Tiivistetyn ahtimen tunnistaa viimeistään siitä, että se on paljon jäykempi pyörimään.
Ittehä sinne voi silikonit vetästä rupelien väliin tiivareiksi, jos pikku savutus haittaa....
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja nakupää »

^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Jos yhdellä toimii niin miksei toisellakin.
Kannattaa uskoa kokemuksen ääntä. Tommosessa 200 kuutioisessa on yhtä paljon alipainetta kun mulla ylipainetta. Toimi aikoinaan autoissakin ilman savuja kun vaan huolehti että paluu alas ja ei vaakasuoraa paluussa. Täytyyhän sen ahtimen tietenkin kunnossa olla, ja suorassa.
Avatar
B12
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Joulu 2007 19:43

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja B12 »

Voi hyvänen aika teidän kanssa.

Kompressorin akselin tiivistykseen ei oikein silikoni käy, eikä siitä johtuvaa savutusta ahtimen vaaterissa olokaan pelasta. Tehkää minuun nähden miten hyvä tulee, kun kerran tuota kokemusta löytyy :lol:
Kinroad XT250ATV-C
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ^badi »

B12 kirjoitti:
^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Siis imupuolen asennukseen? Siis ilman paineistettua kaasaria? Jonkun verran on turbojen kanssa tullut aikojen saatossa pelattua ja en ole kyllä ikinä nähnyt tiivistämättömän turbon toimivan imupuolella ilman helvetillistä savutusta moottorijarrutuksen jälkeen. Imupuolen asennusta ei ole vissiin käytetty 80-luvun jälkeen kuin tekniikan takapajulassa Jenkeissä ja sielläkin hiilirengastiivistetyillä Rajayn ahtimilla.

Tiivistetyn ahtimen tunnistaa viimeistään siitä, että se on paljon jäykempi pyörimään.
juurikin imupuolelle olen kaasarin asentanut. ahtimena toimii garretin t2...jostain uudemmasta VAG konsernin 1.9td koneesta.
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
dillen
4WD
Viestit: 142
Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja dillen »

tolla mitsullahan oli 80-luvun alussa ne turbo mallit kaasutin imupuolella sillon ei ollut vielä se ruisku niin yleinen asia...
Greddy
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Tammi 2008 16:31

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja Greddy »

niin tuli, siinä vaan oli jotenki ihmeellisesti tyhjäkäynnillä ja käynnistyksessä ohjattu seos ohi turbon....että ko. toiminnot helpottuvat, ei savuta ja lähtee paremmin käyntiin kun seoksen ei tarvitse kulkea turon läpi.
dillen
4WD
Viestit: 142
Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja dillen »

periaatteessa se onnistuu aika helposti oikeen kokoisella magneettiventtiilillä josta menee letkut kaasarin juureen ja toinen turbon toisellepuolelle ja ohjataan mikrokytkimellä kaasun asennosta...ja samalla se keirrätää ilmaa turbon ohi ja tuulettaa sitäkin...ja herää paremmin kaasua käskettäessä....
mikav
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Marras 2008 22:06

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja mikav »

moro, mistä ootte ottannu öljyn tulon turbolle, ei viittis alkaa poraileen summassa reikiä koneen kylkeen :)
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja FM »

200cc saa patentoitua ainakin venttiilikoppaan kun käytät sen pois niin hoksaat että siellä menee öljykanava keinuille
ja aika iso kohta yhdessäkohtaa johon saa tehtyä läpireiän ja banjo/vastamutteripatentin, lisäksi siitä kanavasta tulee
pihalle yksi reikä joka on tulpattu ruuvilla jo valmiiksi mutta ei taida olla ku m6.
öljypainetta en ole tästä mitannut mutta kyllä se sieltä sitä öljyä tulee.
ben shcon
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Elo 2008 13:09
Paikkakunta: KJ

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ben shcon »

En viitti omaa topikkia tehä, joten lainaan tätä. Tännehän vois muutkin turbottelijat laittaa projektikuvia ja juttua.

Mullahan siis tuo "Kaasarin" tekemä sarja jota hieman muuttelen/parantelen, vaikka pirun nätisti Kaasari on tehnytkin tuon turvotuksen (kuvia ja juttua "kinkkisi kuva" topikissa).

Pakosarjasta poistin yhden ryssänmutkan ja käänsin ahtimen niin että pakoputki tulee oikealle puolelle. Jos ei muuta hyötyä niin ainakin lisää tilaa motin eteen ja tuulettimen saa käyttöön (jäähyttää vähä konetta jos seisottaa paikoillaan.)
Kaasariksi laitan oikeen mikunin bst:n, kiinankopion sijaan.

Kuva
Kuva

Ei kannata ihmetellä jos on kiinanpleissä kaasarit joskus tukossa. Tankista löyty tollasta (kynä ei ollu tankissa on antamassa mittakaavaa)
Kuva

Tankin pohjaan on porattu rei'ät polttoainehanalle ja porausjäysteet jätetty tankkiin =D>
Tosin onhan hanassa suodattimet valmiina mutta silti.
Viimeksi muokannut ben shcon, 20 Marras 2008 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ben shcon
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Elo 2008 13:09
Paikkakunta: KJ

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ben shcon »

Paineputki.
Kuva

Pakoputki
Kuva
Viimeksi muokannut ben shcon, 12 Tammi 2009 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ben shcon
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Elo 2008 13:09
Paikkakunta: KJ

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Viesti Kirjoittaja ben shcon »

Parit kuvat rojektista:

Laatikko jossa b-pumppu, vesiruuta ja tilaa työkaluille yms. tavaralle.
Kuva

Alkuperäiset "valot" vaihtui
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin