Apuja mönkijän ostoon

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Avatar
Mäxä
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
Paikkakunta: Röllimetsä

Viesti Kirjoittaja Mäxä »

Noista Suzukin malleista automaatti on siinä mielessä parempi että työkäytössä on aina sopiva vaihde päällä, manuaalin kanssa saattaa mennä vaihteiden vekslaamiseksi esim kärryn kanssa ylämäessä... :o
Mutta... Kokeilun kautta voittoon, jokainenhan kuitenkin loppujen lopuksi valitsee omasta mielestä parhaan, makuasioita... 8)
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Juu niihän se on kuka tykkää mistäkin mut aattelin kysellä mitä mieltä muut on kyseisistä mönkyistä. Onko muilla millasia käyttökokemuksia kyseisistä värkeistä.

T:Jappa
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

En kahta kertaa miettisi kumman ostaisin, kiinalaisen valmisteen vai japanilaisen laatutuotteen mikä on vielä legenda luotettavuuden osalta.

En keksi yhtään syytä miksi ostaisin Linhain jos samaan hintaan on Hondaa tarjolla.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Juu kiitosta vaan kommenteista

Alkaa kaatuu valinta Suzukin ja Hondan puoleen miulla.
Noista kun vielä tietäis kumpi Eiger vai Rancher

T:Jappa
pume
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Loka 2006 16:33
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja pume »

Itse valtsisin hondan,sen legendaarisen lujuuden ja laadun takia.
jmk76
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 02 Elo 2005 19:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jmk76 »

Noilla vaatimuksilla olisin kans Hondan kannalla. Ittellä kiinalainen...
Jaa mää vai????
mittarimato
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 27 Maalis 2007 17:59
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja mittarimato »

Koheltaja kirjoitti:En keksi yhtään syytä miksi ostaisin Linhain jos samaan hintaan on Hondaa tarjolla.
Tieliikennekäyttö?
Linhai 260 4x4 '07 - parempi linhai kun iliman
www.kinnu.net/atv
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Joo tieliikenteeseen kyllä linkku jos ois ihan pakko ajella teillä.

T:Jappa
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

mittarimato kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:En keksi yhtään syytä miksi ostaisin Linhain jos samaan hintaan on Hondaa tarjolla.
Tieliikennekäyttö?
Oikeassa olet mutta Jappa ei maininnut tieliikennekäytöstä mitään... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

ite oon tähä saakka päristelly linkulla ja sen olen tässä 3 vuoden aikana oppinut että kiinasta ei tule kuin kopioita ja toimivat sen mukaisesti.itse olen tässä pikku hiljaa alkanu jo ettiä ittelle "uutta" jaapaanialaista laatupeliä yamahan tai hondan ostan tossa syksymmällä eli tässä nyt yritän sanoa että HONDA on miljoona kertaa parempi kuin linhai joka osa alueellla eli osta se honda tai joku muu merkki peli :wink:
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Tämä keskustelu ei taida enää palvella alkuperäistä tarkoitustaan :) Jos ei tieliikenne vaatimusta ole niin netistä löytyy pilvin pimein parempia laitteita, verrattuna minun Linkkuun ja tässä hintaluokassa.

Myyn Linkkua sellaisena kuin se on, edullisena Kiinalaisena huvittelupelinä. Onpahan kuitenkin toimivaksi todettu muutamalla safarilla ja maastoajoon sopivilla varusteilla varustettuna :supz: Toki esim. Kendat toimii mukavasti tielläkin.
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Kiitos kaikille avusta eli kommenteista.

Juu putos mun tarpeista noi TL pelit pois.

Joo harkitsin pitkään tota Linkkua mut ei taida tarvii TL mallia jos tarvisin ni ostaisin kyl ton LB:n linkun. Ei noi mönkyt nii mukavia ole et kaupungille lähtis pärtsää :wink: maastoon ja työkaluks ne on tehty. Mitäs porukka on mieltä Suzukin Eigeristä siitä variaattorimallista. Tuolla sitä kehutaakin kilpaa Suzuki osiossa.

T:Jappa
Hoffi
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Syys 2007 10:53
Paikkakunta: Iitti

Mikä ensimmäiseksi mönkijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

No niin, kaikenlaisia kommentteja ja suosituksia minkä ostan ensimmäiseksi pelikseni. Käyttö lähinnä lumityöt puskulevyllä, hyvin satunnaista puun ajoa metsästä pienehköllä kärryllä ja tottakai jonkinlaista huviajeluakin. Tällä hetkellä vahvimmat ehdokkaat ovat Yamaha 350 irs ja Honda 420 trx nappivaihteilla. Kiinalaisia en edes harkitse, kun hintaero näihin ns. laatumerkkeihin on melko pieni. Tarjouksia parista paikasta olen kyselly ja noista kahdesta saisin Yamahan hivenen halvemmalla, kun molemmat varustettuna warnin vinssillä ja puskulevyllä. Reilu tonni lisää niin saisi Polariksen 500 kuutioisen, antaako tuo mitään lisää noihin kahteen verrattuna? Tehoa varmaankin hivenen enemmän,mutta muuten? Sana on vapaa :)
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Polariksen kanssa saa ainakin lisää painoa ja kulutusta.Vaihtoehtosi ovat molemmat varmasti hyviä pelejä aloittaa harrastus,isontaa voi sitten myöhemmin.

Tosin en ole Polarista omistanut mutta Japanialaiset ovat todella luotettavia pelejä ja siksi huolettomia.

Pollessa tosin on sitten vakioista paras alusta,näin olen kuullut.
Kuva
verris
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 13 Heinä 2006 10:42
Mönkijä:: AC 500
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja verris »

Aikaisemmin jo kommentoinkin hondan ja pollen välisiä eroja ao. linkissä
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... hlight=420

Jammu on luja ja ketterä kulkuinen perusmönkkäri jonka etenemiskyky on parempi hondaan verrattuna etuperän lukon ansiosta. Erillisjousitus tuo lisää maavaraa hondaan nähden. Toisaalta Yamahasta puuttuu hidas puoli joten veto ominaisuudet eivät ole hondan luokkaa puhumattakaan pollesta. Mitä kulutukseen tulee niin 500 pollen kulutus ei kovin kauas heitä hondan ja jammun kulutuksesta jos vertailukohtana pitää testien mukaisia kulutuslukemia (Mönkkäri/ 4x4-lehdet). Tuntikulutuksissa on ollut muutaman desin heittoja joita pidän kohtuullisina kun puhutaan janoisena pidetystä pollesta.

Kaikista kolmesta löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Omakohtaista kokemusta löytyy Yamahasta (tosin ei ollut IRS) sekä 500EFI pollesta. Kannattaa käydä kokeilemassa jos on suinkin mahdollisuutta niin kyllä se sieltä sopiva peli löytyy oman mieltymyksen mukaan ja ennenkaikkea mitä ominaisuuksia eniten arvostaa. [/url]
Vastaa Viestiin