Noista Suzukin malleista automaatti on siinä mielessä parempi että työkäytössä on aina sopiva vaihde päällä, manuaalin kanssa saattaa mennä vaihteiden vekslaamiseksi esim kärryn kanssa ylämäessä...
Mutta... Kokeilun kautta voittoon, jokainenhan kuitenkin loppujen lopuksi valitsee omasta mielestä parhaan, makuasioita...
Juu niihän se on kuka tykkää mistäkin mut aattelin kysellä mitä mieltä muut on kyseisistä mönkyistä. Onko muilla millasia käyttökokemuksia kyseisistä värkeistä.
ite oon tähä saakka päristelly linkulla ja sen olen tässä 3 vuoden aikana oppinut että kiinasta ei tule kuin kopioita ja toimivat sen mukaisesti.itse olen tässä pikku hiljaa alkanu jo ettiä ittelle "uutta" jaapaanialaista laatupeliä yamahan tai hondan ostan tossa syksymmällä eli tässä nyt yritän sanoa että HONDA on miljoona kertaa parempi kuin linhai joka osa alueellla eli osta se honda tai joku muu merkki peli
Tämä keskustelu ei taida enää palvella alkuperäistä tarkoitustaan Jos ei tieliikenne vaatimusta ole niin netistä löytyy pilvin pimein parempia laitteita, verrattuna minun Linkkuun ja tässä hintaluokassa.
Myyn Linkkua sellaisena kuin se on, edullisena Kiinalaisena huvittelupelinä. Onpahan kuitenkin toimivaksi todettu muutamalla safarilla ja maastoajoon sopivilla varusteilla varustettuna Toki esim. Kendat toimii mukavasti tielläkin.
Joo harkitsin pitkään tota Linkkua mut ei taida tarvii TL mallia jos tarvisin ni ostaisin kyl ton LB:n linkun. Ei noi mönkyt nii mukavia ole et kaupungille lähtis pärtsää maastoon ja työkaluks ne on tehty. Mitäs porukka on mieltä Suzukin Eigeristä siitä variaattorimallista. Tuolla sitä kehutaakin kilpaa Suzuki osiossa.
No niin, kaikenlaisia kommentteja ja suosituksia minkä ostan ensimmäiseksi pelikseni. Käyttö lähinnä lumityöt puskulevyllä, hyvin satunnaista puun ajoa metsästä pienehköllä kärryllä ja tottakai jonkinlaista huviajeluakin. Tällä hetkellä vahvimmat ehdokkaat ovat Yamaha 350 irs ja Honda 420 trx nappivaihteilla. Kiinalaisia en edes harkitse, kun hintaero näihin ns. laatumerkkeihin on melko pieni. Tarjouksia parista paikasta olen kyselly ja noista kahdesta saisin Yamahan hivenen halvemmalla, kun molemmat varustettuna warnin vinssillä ja puskulevyllä. Reilu tonni lisää niin saisi Polariksen 500 kuutioisen, antaako tuo mitään lisää noihin kahteen verrattuna? Tehoa varmaankin hivenen enemmän,mutta muuten? Sana on vapaa
Polariksen kanssa saa ainakin lisää painoa ja kulutusta.Vaihtoehtosi ovat molemmat varmasti hyviä pelejä aloittaa harrastus,isontaa voi sitten myöhemmin.
Tosin en ole Polarista omistanut mutta Japanialaiset ovat todella luotettavia pelejä ja siksi huolettomia.
Pollessa tosin on sitten vakioista paras alusta,näin olen kuullut.
Jammu on luja ja ketterä kulkuinen perusmönkkäri jonka etenemiskyky on parempi hondaan verrattuna etuperän lukon ansiosta. Erillisjousitus tuo lisää maavaraa hondaan nähden. Toisaalta Yamahasta puuttuu hidas puoli joten veto ominaisuudet eivät ole hondan luokkaa puhumattakaan pollesta. Mitä kulutukseen tulee niin 500 pollen kulutus ei kovin kauas heitä hondan ja jammun kulutuksesta jos vertailukohtana pitää testien mukaisia kulutuslukemia (Mönkkäri/ 4x4-lehdet). Tuntikulutuksissa on ollut muutaman desin heittoja joita pidän kohtuullisina kun puhutaan janoisena pidetystä pollesta.
Kaikista kolmesta löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Omakohtaista kokemusta löytyy Yamahasta (tosin ei ollut IRS) sekä 500EFI pollesta. Kannattaa käydä kokeilemassa jos on suinkin mahdollisuutta niin kyllä se sieltä sopiva peli löytyy oman mieltymyksen mukaan ja ennenkaikkea mitä ominaisuuksia eniten arvostaa. [/url]