Keskustelua KAZUMA 500:sta

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

Terve taas!

Kuuluuko sen koko bendix laitteen liikkua vai mikäköhän on toimintaperiaate? Ei ilmeisesti saa napattua pois ilman " magneettikopan irroitusta! Järki vähenee.........
Einiinopee
6WD
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Maalis 2010 14:28
Mönkijä:: Ei ole vielä, sitte joskus.
Paikkakunta: Raahe

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Einiinopee »

Sähköstartilla käynnistäessä, bendix pyörähtää ja se pienin hammasratas lennähtää sinne etuvarin uloimpaan lautaseen jossa on myös hampaat.
"Peräpukaman ja visvasyylän risteytys,ei näytä edes silloin hyvältä kun katsoo pois päin."
juklin
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Loka 2009 02:26

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja juklin »

Käyttöohjetta kyseltiin Kazumaan. Siitä Kone-Glansin monisteesta ei saa mitään selvää,ainakaan kuvista. Minulla on käyttöohje PDF-tiedostona. Voin lähettää sen tarvitseville (sähköpostiosoite yksityisviestiin). Kazuma.com sivuilla on myös jotain tietoa vehkeestä. Sivut eivät vain enää toimi kunnolla, ennen siellä oli mm. kuvia moottorin kokoamisesta. Sivuilla on mm. korjaukset käyttöohjeeseen. En muista, onko PDF-tiedostoni korjattu versio.

Olen asentanut letkulämppärin Kazumaani, Calix-vaihtovastus RE485 (MOTONETin numero 45-6485), koska narukäynnistystä ei ole ja startti on aika heikonpuoleinen. Valitsin ko. vastuksen, koska Kazuman letkut sopivat siihen suoraan. Asennusohjeessa sitten sanottiin, että vastuksen yläpuolella pitää olla 30 cm (vai oliko se 20 cm) pystysuoraa letkua. Tätä on vaikea järjestää jäähdyttimen annon ja moottorin välillä, minne vastus pitäisi asentaa. Se tulisi niin alas, että jäisi ensimmäiseen kantoon. Asensin vastuksen jäähdyttimen tulon ja moottorin väliin, jonne korkeusero on helppo järjestää. Koska on tarkoitus lämmittää moottoria eikä jäähdytintä, laitoin vastuksen annon moottoriin päin. Jäähdytysneste virtaa ilman ongelmia vapaakierrolla väärään suuntaan. Pidän vastusta päällä noin vartin lämpötilasta riippuen, kunnes Kazuman lämpötilamittari liikahtaa ja vehje on helpompi käynnistää. Joku muu vastus sopisi ehkä sinne oikeaankin paikkaan, mutta tämäkin toimii.
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Mulle vois lähettää noi käyttöohjeet sähöpostiin, ja täytynee itsekkin laittaa tollanen letkulämppäri kazumaan. =D>
Tiida
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Loka 2011 23:29

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Tiida »

Onko se kuinka yleistä näissä KaZumeissa, tuo startin laiskuus? Mulla juuri ja juuri pyöräyttää, mutta lähtee kyllä käyntiin. Joskus pyöräyttää reippaastikin, mutta vaihtelee. Onkohan mulla startti hyytymässä, vai onko tämä ominaisuus?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

joko kaapelit löysällä tai hiilet jumittaa startissa.
Jos laiskasti pyörittäessä paranee, kun kopauttaa startin koppaan, niin hiilet on takuuvarmasti jumissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

Mullekkin vois lähettää sen ohjekirjan....
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Einiinopee kirjoitti:Sähköstartilla käynnistäessä, bendix pyörähtää ja se pienin hammasratas lennähtää sinne etuvarin uloimpaan lautaseen jossa on myös hampaat.
Öö ei siellä mikään lennä ja jos noin lentää niin on kyllä pahasti jokin vialla hehe...
Startin solenoidi siellä jumii. Uus solenoidi auttaa, tai vanhan puhdistus/rasvaus. Magneeton vauhtipyörä auki ja sit pystyy vaihtamaan.
Samalla kannattaa starttikin tutkia huolellisesti.
Sinne ja tänne pääsee kosteutta joka ajan kanssa sit ryydyttää osia ja siks voi tulla startti failure :|
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Einiinopee
6WD
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Maalis 2010 14:28
Mönkijä:: Ei ole vielä, sitte joskus.
Paikkakunta: Raahe

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Einiinopee »

Ei se lennä joo, mut mitäs se sit tekisi kun se ennen starttaamista ei ole varin lautasessa kiinni vaan sit startatessa on?
"Peräpukaman ja visvasyylän risteytys,ei näytä edes silloin hyvältä kun katsoo pois päin."
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Miten toi kazuman neliveto oikein toimii, kun mä laitan nelivedon päälle niin se alkoi vaan "surisemaan" eikä nelikko mene päälle?? No vaihdoin etuperään öljyt niin otin samalla sen mötikän irti mihinkä menee
niitä johtoja siinä etuperässä ja sain liikutettua jonkin rattaan toiseen asentoon ja nyt on sitten etulukot päällä koko ajan. Perskules kun ei tiedä mitähän sitä alkais seuraavaksi tilaamaan capadiffiltä.
Varmaan mahdollisimman sekavasti selitetty ja ihan selvinpäin kylläkin.
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Einiinopee kirjoitti:Ei se lennä joo, mut mitäs se sit tekisi kun se ennen starttaamista ei ole varin lautasessa kiinni vaan sit startatessa on?
Startti on toisella puolella koko konetta. Variaattori ei mitenkään liity starttimoottoriin.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Einiinopee
6WD
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Maalis 2010 14:28
Mönkijä:: Ei ole vielä, sitte joskus.
Paikkakunta: Raahe

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Einiinopee »

Tuo bendix liittyy siinä mielessä jos etuvarin jommassa kummassa lautasessa on hammastus johon se sopii, en tiedä et mitä se bendix täsä värkissä sit pyöräyttää jos ei etuvarin lautasia, etuvari on aina kampuralla ja muualle sitä bendixiä ei kinkitkään tunge ku sinne varin puolelle. Startti moottori pyöräyttää bendixiä ja bendix varin lautasia tajusitko?
"Peräpukaman ja visvasyylän risteytys,ei näytä edes silloin hyvältä kun katsoo pois päin."
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Einiinopee kirjoitti:Tuo bendix liittyy siinä mielessä jos etuvarin jommassa kummassa lautasessa on hammastus johon se sopii, en tiedä et mitä se bendix täsä värkissä sit pyöräyttää jos ei etuvarin lautasia, etuvari on aina kampuralla ja muualle sitä bendixiä ei kinkitkään tunge ku sinne varin puolelle. Startti moottori pyöräyttää bendixiä ja bendix varin lautasia tajusitko?
Variaattorissa ei oo mitään hammastuksia. Startti keksintö on koneen oikealla puolella ja pyörittää magneeton kehää. Toki ne on kaikki kampurassa kiinni, mut eripuolella vaan.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
juklin
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Loka 2009 02:26

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja juklin »

Onkohan kukaan kiristellyt pyörien laakereita. Minulla ainakin on klappia aika paljon, jos vertaa autoon ja mittarissa vain runsaat 300 km. Toisessa takapyörässä on erityisen paljon väljää. Olen joskus kiristellyt auton ei-vetävien pyörien laakereita, onkohan proseduuri samanlainen nelivetoisessa mönkijässä? Lukitusmutteri auki ja sen alla olevaa mutteria vähän kiinni. En sitten tiedä, kannattaako näitä kiinalaisia laakereita kiristää ollenkaan?
Puppe
3WD
Viestit: 114
Liittynyt: 30 Touko 2006 15:19
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Puppe »

Kannattaa tutkia ensin , ettei klappi tule tukivarsien puslien löystyneistä pulteista , ylä / alapallonivelien muttereissa esiinty alussa kans löystymistä.
Vastaa Viestiin