Can-Am Traktori
Re: Can-Am Traktori
No hemmetti, jos tuo teippaus-asia ja avainasia on tuolla tavalla, niin brp:n olisi syytä lähettää kirjelmä KAIKILLE CANA-RATTORIN OMISTAJILLE.
On meinaan aika hemmetin huonoa tiedottamista niin omistajien kuin huoltoliikkeiden suuntaan tämmöinen pelleily. Ei hyvä!
Vai onko brp jo ulkoistanut niin paljon mönkijöidensä valmistamista, ettei oikein itsekään tiedä mitä pellin alla piilee... Tai tässä tapauksessa tällainen avain-yllätys...
On meinaan aika hemmetin huonoa tiedottamista niin omistajien kuin huoltoliikkeiden suuntaan tämmöinen pelleily. Ei hyvä!
Vai onko brp jo ulkoistanut niin paljon mönkijöidensä valmistamista, ettei oikein itsekään tiedä mitä pellin alla piilee... Tai tässä tapauksessa tällainen avain-yllätys...
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: Can-Am Traktori
En usko, ettämenee inakaan yleisesti.Maxxer kirjoitti:uudemman mallin kahvalämppärien säätöyksikkö tuntuu murtuvan rikki järjestään joka koneesta ?
Vasemman peilin mukana, tulee prikka joka pitää pistää peilin ja katkaisimen väliin. Tämä estää, ettei kyseinen muovi halkea.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: Can-Am Traktori
Uutta mallia vaan mahdollisimman nopeasti markkinoille, pitäiskö pikkusen jarruttaa ja paneutua laatuun
Ei ihan hirveästi herätä omistamisen halua moiset jutut... mie mistään mitään tiedä,jälkijunassa hondalla vaan ajelen




Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Traktori
Se että on tallissa Honda kertoo jo itsessään sen tietämisen tason, sitä ei enää enempää tarvitse korostaa ja samassa jälkijunassa se on tuo merkkikin
Minä olen ihan päivastaista mieltä, enkä BRP:n piikkiin laittaisi kädettömien huoltomiesten laiskuutta. En ole eläissäni tavannut toista valmistajaa joka yhtä nopeasti reagoisi ongelmiin ja kuuntelisi kenttää sekä kehittäisi laitteita sen mukaan, jälkimarkkinointi ja takuut on kattavuudessaa aivan omalla tasollaan. Muiden laitteiden tehtaat on tavoittamattomissa, suomeen ei panosteta ja maahantuojien suunnalta on turha odottaa apua jos laitteissa on jotain häikkää, kaikki menee käyttäjän piikkiin, joskus riittää että on väärän henkilön kaveri
jotakin tästä tiedän Hondan ja Pollen sekä entisenä Yamahan kauppiaana, toki itse sitten ajan laatupeleillä
. BRP:hän toimii ihan yleisen ja ainoan mahdollisen tavan mukaan ja huolloissa laittaa päivitykset laitteisiin, joka huollossa laite kytketään tietokoneeseen ja näin nähdään päivitystarve ja ohjelmointitarve. Se että ei huollata laitettaan merkkihuollossa ja jää ilman päivityksiä, on ihan valintakysymys ja sama myös automaailmassa. Auton huollosta et saa mitään tietoja jos autoa on päivitetty joidenkin osien osalta, takaisin kutsut on erijuttu ja niitä tulee vain jos turvallisuus vaarantuu ja asiat pitää tehdä heti eikä seuraavassa huollossa. Odottelen vain milloin muiden valmistajien laitteissa päästää samalle tasolle.

Minä olen ihan päivastaista mieltä, enkä BRP:n piikkiin laittaisi kädettömien huoltomiesten laiskuutta. En ole eläissäni tavannut toista valmistajaa joka yhtä nopeasti reagoisi ongelmiin ja kuuntelisi kenttää sekä kehittäisi laitteita sen mukaan, jälkimarkkinointi ja takuut on kattavuudessaa aivan omalla tasollaan. Muiden laitteiden tehtaat on tavoittamattomissa, suomeen ei panosteta ja maahantuojien suunnalta on turha odottaa apua jos laitteissa on jotain häikkää, kaikki menee käyttäjän piikkiin, joskus riittää että on väärän henkilön kaveri


¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Traktori
Lueppa Pekka nuo kirjoituksesi oikein ajatuksen kanssa heh heh. Taitaa ruska painaa päälle Kittilänperällä.veli-pekka kirjoitti:No hemmetti, jos tuo teippaus-asia ja avainasia on tuolla tavalla, niin brp:n olisi syytä lähettää kirjelmä KAIKILLE CANA-RATTORIN OMISTAJILLE.
On meinaan aika hemmetin huonoa tiedottamista niin omistajien kuin huoltoliikkeiden suuntaan tämmöinen pelleily. Ei hyvä!
Vai onko brp jo ulkoistanut niin paljon mönkijöidensä valmistamista, ettei oikein itsekään tiedä mitä pellin alla piilee... Tai tässä tapauksessa tällainen avain-yllätys...

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: Can-Am Traktori
Kiitos atc.... hyvin ymmärsit 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Re: Can-Am Traktori
Nooooh, sen verran pittää aina välillä (viski)huuruissakin kirjoitella (aamu kahdelta).
Mutta tosiaankin, kun kerran on hienot rekisterit ja rekisteröidyt takuut yms, niin olisi brp:lle helppo homma laittaa tiedottaminen kuntoon. Kirjeessä voisi olla lyhyesti että "olemme iloisesti yllättyneitä että avaimiasi onkin kahdenlaisia, testaappa joutessas, meillä jäi ne kyllä tehtaalla merkkaamatta ja ohjekirjaan tämäkin laittamatta". Ja lisäksi että "akkusi sulaa siellä penkin alla, mutta älä huoli, penkkiin on ruuvattu pari ylimääräistä popniittiä. Niistäpä hinkkautuu oivat tuuletusreijät akkusi kanteen".
Yammujen ja Hondien jopa perämoottoreista tulee kotiin kirje, jossa pyydetään tulemaan huoltoon korjauttamaan jotain asiaa. Tai että seuraavan huollon yhteydessä moottoriisi tehdään sitä-ja-tätä...
Noh, ei hernehiä, hyviä on kamphet, emmä moiti. Se että akut vaatii teippauksia ja avaimissakin on ylläri-eroja, niin ei olisi tullut tännekään tietoon ilman tätä aktiivista foorumia.

Mutta tosiaankin, kun kerran on hienot rekisterit ja rekisteröidyt takuut yms, niin olisi brp:lle helppo homma laittaa tiedottaminen kuntoon. Kirjeessä voisi olla lyhyesti että "olemme iloisesti yllättyneitä että avaimiasi onkin kahdenlaisia, testaappa joutessas, meillä jäi ne kyllä tehtaalla merkkaamatta ja ohjekirjaan tämäkin laittamatta". Ja lisäksi että "akkusi sulaa siellä penkin alla, mutta älä huoli, penkkiin on ruuvattu pari ylimääräistä popniittiä. Niistäpä hinkkautuu oivat tuuletusreijät akkusi kanteen".
Yammujen ja Hondien jopa perämoottoreista tulee kotiin kirje, jossa pyydetään tulemaan huoltoon korjauttamaan jotain asiaa. Tai että seuraavan huollon yhteydessä moottoriisi tehdään sitä-ja-tätä...
Noh, ei hernehiä, hyviä on kamphet, emmä moiti. Se että akut vaatii teippauksia ja avaimissakin on ylläri-eroja, niin ei olisi tullut tännekään tietoon ilman tätä aktiivista foorumia.

Re: Can-Am Traktori
No senverran kyllä tehtaalle noottia että väärässä paikassa koittivat säästää, tahi hyvin lyhyt on muisti kun tuo minun vanha ruppana mennä kolistaa vaan tuossa kun muistaa nokkaketjuja olla venyttämättä.
On siellä näköjään alumiititeippiä laitettu ja akkukin on sillämallilla jottei mene rikki. Jollakin on tän G2:sen kanssa tullut liian kiirus, mutta jospa nuot assiat saadaan korjailtua huoltoloissa.
On siellä näköjään alumiititeippiä laitettu ja akkukin on sillämallilla jottei mene rikki. Jollakin on tän G2:sen kanssa tullut liian kiirus, mutta jospa nuot assiat saadaan korjailtua huoltoloissa.
- pommipoika
- Tracks
- Viestit: 2708
- Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
- Mönkijä:: Can-am 500 max T3
- Paikkakunta: muurame
Re: Can-Am Traktori
Käytin tuon oman Canani vikakoodien nollauksessa, löytyi mm. ohjaustehostimen ylikuumenemisesta koodia. Onko muilla ollut sellaista ongelmaa että ei meinaa kello pysyä ajassa?
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Traktori
Minä se noista löyvän montaki moitteen kohetta vaikka myönnänki että kohtuu hyviä ne on ja ehkä paras mönkijän lanseeraus sitte Polle SP 500 julkistamisen vuonna 1996 jäläkeen.
Se on nyt ihan väärä taho jota huuteletta, tehas ei tiijä näistä mittään, se on se huolto ja huoltohenkilö joka tuon laitteen kasaa hyvillä ohjeilla joita ei lueta ja laittaa neki hankaavat popniitit kasatessaan. Avain asian ovatten vissiin ilimaseksi päättäneet koodata kaikille rattorikuskeille täyteen tehoon josta me kiitetään varmaan jokkainen
. Oikeen ku täällä huuvellaan niin joku piiperö varmaan löytää jonku säännön että niin ei saa tehä ja saahaan taas helekatinmoista jappasua ja lopulta ajella rajotetuilla, saattepa nähä
Saapi ne varmaan pitää alkuperäisinä kuristettuinakin jos haluaa, eppäilen että semmoiset net sullaki Pekka on.
Tarkistakkaapa ne akkunna löytyykö niistä huomautettavaa, omani alkoi sekoilemaan mutta ei se sulanut ole ja takuuseen tuli uusi vaikka laite on jo kohta vuoden ikäinen eikä akkujen takuut taida olla mönkijöissä yleisesti kuin 6kk. Akun teippaus varmuuden maksimoimiseksi on maahantuojan huoltoneuvojan keksintö, tehas ei siittäkää varmaa tiiä mittään, tietäneekö maahantuojakaan, joten minä ainakin teippasin omani tyytyväisenä vinkistä, tehkää te niinku tykkäättä
Se on nyt ihan väärä taho jota huuteletta, tehas ei tiijä näistä mittään, se on se huolto ja huoltohenkilö joka tuon laitteen kasaa hyvillä ohjeilla joita ei lueta ja laittaa neki hankaavat popniitit kasatessaan. Avain asian ovatten vissiin ilimaseksi päättäneet koodata kaikille rattorikuskeille täyteen tehoon josta me kiitetään varmaan jokkainen



Tarkistakkaapa ne akkunna löytyykö niistä huomautettavaa, omani alkoi sekoilemaan mutta ei se sulanut ole ja takuuseen tuli uusi vaikka laite on jo kohta vuoden ikäinen eikä akkujen takuut taida olla mönkijöissä yleisesti kuin 6kk. Akun teippaus varmuuden maksimoimiseksi on maahantuojan huoltoneuvojan keksintö, tehas ei siittäkää varmaa tiiä mittään, tietäneekö maahantuojakaan, joten minä ainakin teippasin omani tyytyväisenä vinkistä, tehkää te niinku tykkäättä

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 4WD
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Maalis 2013 15:03
- Mönkijä:: Outlander T3 MAX 500 -13
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Can-Am Traktori
Turha täällä on hyssytellä mistään ongelmista. Avaimista, lämpöongelmista yms. Ei homma voi perustua siihen, että joku soveltaa omiaan esim avaimien kanssa. Jos noita on koodailtu erilailla niin mielestäni se joka haluaa niin ottaa asiasta selvän kuinka niiden tulisi olla. Näistä pitää puhua oikeilla nimillä ja ääneen ja vielä parempi jos jollakin on kontakteja tehtaalle. Itse olen samoilla linjoilla tuosta tiedottamisesta, ei luulisi olevan vaikea laittaa ilmoitusta jos joku asia vaatii tarkistamista. Tosin omassa tapauksessani mikään ei vaadi kun tuo alumiiniteippikikkailu oli jonkun huollon henkilökohtainen peliliike. Ehkä se tieto siirtyy maahantuojan kautta muihinkin huoltoihin jos havaitaan tarpeelliseksi.
Mitä enemmän kuskeja niin sitä enemmän tulee soraääniä ja ongelmia esille. Ei vikaherkkyys tai tiheys ole silti välttämättä kummempi kuin kilpailevissa merkeissä. Varsinkin tuo viissatku t3 on ollut tosi suosittu. Minulla ei muista merkeistä ole kokemusta mutta ainakin tuon yhden ainoan kerran kun takuuasioissa olen asioinut niin homma hoitui maahantuojan osalta ensiluokkaisesti. Mitään kyselemättä osat takuuseen. Samalla huoltoliike kehui BRP:tä että heidän kanssaan on helppo asioida kun yleensä uskovat huoltoa näissä asioissa. Mainitsi, että kaikilla merkeillä tilanne ei ole näin hyvä.
Ja viimekädessä tehdas ja maahantuoja on AINA vastuussa. Jos joku huoltoliike hölmöilee esim. kasauksen osalta niin se ohjeiden huonoutta tai sitten on syytä pohtia onko kyseinen huolto oikea paikka kasata mönkijät. Tieto ongelmista pitäisi aina mennä tehtaalle.
Tuo akkuasia on hyvä seurata, Wanha puhui sekoilusta. Elektroniikkaa alkaa olla sen verran paljon näissä vehkeissä että voi ilmetä mitä ihmeellisimpiä ongelmia jos akku ei pelaa. Viitaten erääseen saksalaiseen automerkkiin jossa valoja on kuin joulukuusessa ja vikakoodeja tulee ties mistä. Kaikki tämä voi johtua huonosta akusta.
Mitä enemmän kuskeja niin sitä enemmän tulee soraääniä ja ongelmia esille. Ei vikaherkkyys tai tiheys ole silti välttämättä kummempi kuin kilpailevissa merkeissä. Varsinkin tuo viissatku t3 on ollut tosi suosittu. Minulla ei muista merkeistä ole kokemusta mutta ainakin tuon yhden ainoan kerran kun takuuasioissa olen asioinut niin homma hoitui maahantuojan osalta ensiluokkaisesti. Mitään kyselemättä osat takuuseen. Samalla huoltoliike kehui BRP:tä että heidän kanssaan on helppo asioida kun yleensä uskovat huoltoa näissä asioissa. Mainitsi, että kaikilla merkeillä tilanne ei ole näin hyvä.
Ja viimekädessä tehdas ja maahantuoja on AINA vastuussa. Jos joku huoltoliike hölmöilee esim. kasauksen osalta niin se ohjeiden huonoutta tai sitten on syytä pohtia onko kyseinen huolto oikea paikka kasata mönkijät. Tieto ongelmista pitäisi aina mennä tehtaalle.
Tuo akkuasia on hyvä seurata, Wanha puhui sekoilusta. Elektroniikkaa alkaa olla sen verran paljon näissä vehkeissä että voi ilmetä mitä ihmeellisimpiä ongelmia jos akku ei pelaa. Viitaten erääseen saksalaiseen automerkkiin jossa valoja on kuin joulukuusessa ja vikakoodeja tulee ties mistä. Kaikki tämä voi johtua huonosta akusta.
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Can-Am Traktori
atc:lle en minä ainakaan mitään jappasua avain asiasta nosta.mulla on jo oikeenlaiset 

Re: Can-Am Traktori
Joo,kyllähän siellä näytti prikka olevan peilin ja tuon säätimen välissä,mutta niin on murtunut haperaksi joka suuntaan,että kohta jää käteen koko säädin.Pitääpä kysellä josko menis takuuseen,luulis nyt ton hintasten lämppärien kestävän pidempään ku 4kk !!migu250 kirjoitti:En usko, ettämenee inakaan yleisesti.Maxxer kirjoitti:uudemman mallin kahvalämppärien säätöyksikkö tuntuu murtuvan rikki järjestään joka koneesta ?
Vasemman peilin mukana, tulee prikka joka pitää pistää peilin ja katkaisimen väliin. Tämä estää, ettei kyseinen muovi halkea.
Re: Can-Am Traktori
Jossain edellä sanottiin, että muiden merkkien maahantuojien suunnalta on turha odottaa apua, jos laitteissa on vikaa. Kaikki menee käyttäjän piikkiin. On kuulemma kokemusta Hondan, Polariksen ja Yamahan kauppiaana ja siksi kannattaa ajaa ainoalla laatupelillä eli Can-Amilla jne jne..
Olisikohan ihan noinkaan. Hondasta meni aikoinaan vetonivelet takuuaikana ja ne vaihdettiin mutisematta. Nappivaihteet sekoilivat talvella, ja sensori uusittiin. Eli niitäkin yritettiin saada toimimaan ympärivuotisesti. Polariksen valokatkaisijassa ja varoitusvilkkukatkaisijassa taisi olla uutena häiriöitä. Ne uusittiin ilman mitään inttämistä.
Jos Can-Amin maahantuoja on noin ylistäviä kehuja ansainnut, niin se osaa tiedottaa asioista ihan eri tavalla kuin tässä ketjussa on tullut esille. Joku saattaa kuvitella tuosta avainasiastakin, että siinä harhautetaan. Laite näyttää toisella avaimella olevan määräysten mukainen ja toisella sitten panostetaan käytettävyyteen. Vähän erikoiselta maahantuojapolitiikalta kuulostaa.
Eipä silti, kyllä noiden muidenkin merkkien maahantuojien tekemisissä on parannettavaa.
Olisikohan ihan noinkaan. Hondasta meni aikoinaan vetonivelet takuuaikana ja ne vaihdettiin mutisematta. Nappivaihteet sekoilivat talvella, ja sensori uusittiin. Eli niitäkin yritettiin saada toimimaan ympärivuotisesti. Polariksen valokatkaisijassa ja varoitusvilkkukatkaisijassa taisi olla uutena häiriöitä. Ne uusittiin ilman mitään inttämistä.
Jos Can-Amin maahantuoja on noin ylistäviä kehuja ansainnut, niin se osaa tiedottaa asioista ihan eri tavalla kuin tässä ketjussa on tullut esille. Joku saattaa kuvitella tuosta avainasiastakin, että siinä harhautetaan. Laite näyttää toisella avaimella olevan määräysten mukainen ja toisella sitten panostetaan käytettävyyteen. Vähän erikoiselta maahantuojapolitiikalta kuulostaa.
Eipä silti, kyllä noiden muidenkin merkkien maahantuojien tekemisissä on parannettavaa.
-
- 4WD
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Maalis 2013 15:03
- Mönkijä:: Outlander T3 MAX 500 -13
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Can-Am Traktori
Ei tuo tehoavain tee siitä määräysten vastaista. Edelleen on nopeusrajoitin. Yleensä nuo avaimet ovat keskenään eri värisiä, toinen on ns. performance-avain. Värit ainakin isojen poikien leluissa ovat harmaa ja musta. En tiedä miksi molemmat on nyt mustia. Itse kehuin maahantuojaa takuuasioiden hoidosta. Itsellä ei ole ongelmia ollut tiedottamisen kanssa mutta ketjun perusteella siitä tulee risuja.