200cc parantelu

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
tsuupparu
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Helmi 2009 13:33
Mönkijä:: Polaris predator 500
Paikkakunta: Kotka

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja tsuupparu »

kyllä se kansi käy ihan suoraan! hyöty ei ole kovinkaan merkittävä!

Eihän näitä uskalla polttaa! Haju on varmaan ihan kauhia!
Kiinasta Japaniin ja sieltä jenkkeihin...

polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Takahammasrattaan alkuperäiset pultit kannattaa vaihtaa parempiin jos asennat hampin missä on keskireikä isompi kuin alkuperäisessä. Äskön tuossa ihmettelin kun ketjut ei pysynyt päällä, oli mennyt kaikki 4 pulttia poikki.

Testasin myös taka-akselin hitsausta. hitsasin takanavan kohdalle tulevan boorin pätkän takaisin paikoilleen ja navankin hitsasin varmuuden vuoksi akseliin kiinni niin ainakin tunnin monttureissun tuntui kestävän.
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Mikäs se aiheuttaa tuota pätkimistä ja sammumista kun ajaa kunnon rapakosta? ilmeisesti sähköistä on kyse?
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja retale76 »

virtalukko, puola tai jopa ilmanputsari hörpää vettä
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Laittakaa vapaammin hengittävä ilmanputsari kaasariin kiinni. Alkuperäinen putsari ilman muovikoteloa rajoittaa noin 2heppaa ja ylävääntöä ei ole juurikaan jos putsari on paikoillaan. huiput nousi noin 10km/h kun putsari lähti irti kaasarista :). Virit n.120 suutin, kanavia hoonattu ja paremmin virtaava takapönttö.

Myös monesti valittamani pauke ja hyytyminen yläkierroksilla loppui täysin.

Jos epäillyttää onko jutussa perää niin ota ilmanputsari kokonaan irti ja sitten huippuja testailemaan puhtaalla asvaltilla(en suosittele hiekkatiellä)

ja x-racelle, olit väärässä, ilmanpuute aiheuttaa pauketta.
tsuupparu
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Helmi 2009 13:33
Mönkijä:: Polaris predator 500
Paikkakunta: Kotka

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja tsuupparu »

No niin nyt puuttuu enää ratas ja kytkin, sit ois taas härveli kasassa! taidan jättää alkuperäisen kytkimen paikoilleen "sulakkeeksi" luistakoon jos luistaa! Koppia tosiaan pystyy hitsailemaan ja omasta mielestäni kanavakin tuli korjattua ihan ok! vähän joutuu varmaan silkkaria laittamaan tiivisteen lisäksi kun kasaa!

Jos jollakulla on tietoja go-kart autoista vois heittää vaikka yv:tä!

Kömpijä lähtee kunhan vähän siistin! hävettää oikein myydä, mut jollain on rahoitettava tulevat hankkeet! go-kart autoon on jo kone tiedossa... 130hv, vahinko ettei saa osumaan commuun...
Kiinasta Japaniin ja sieltä jenkkeihin...

polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
P205GTI
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 25 Joulu 2008 21:28
Mönkijä:: Comanche 200cc
Paikkakunta: Kotka

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

hdsdhffsh kirjoitti:Laittakaa vapaammin hengittävä ilmanputsari kaasariin kiinni. Alkuperäinen putsari ilman muovikoteloa rajoittaa noin 2heppaa ja ylävääntöä ei ole juurikaan jos putsari on paikoillaan. huiput nousi noin 10km/h kun putsari lähti irti kaasarista :). Virit n.120 suutin, kanavia hoonattu ja paremmin virtaava takapönttö.

Myös monesti valittamani pauke ja hyytyminen yläkierroksilla loppui täysin.

Jos epäillyttää onko jutussa perää niin ota ilmanputsari kokonaan irti ja sitten huippuja testailemaan puhtaalla asvaltilla(en suosittele hiekkatiellä)

ja x-racelle, olit väärässä, ilmanpuute aiheuttaa pauketta.
Mulla 115 suutin, power filtteri, kaasunrajoitus poistettu ja CRD:n takapönttö. Kiersi n.7500 ja röpötti täydellä kaasulla. Otin tänää filtterin kokonaa pois testiksi, mittarin mukaa kiertää 10 000 ja ihan eripeli kuin filtterin kanssa. Filtteri ei ollut tukkeessa ja muutenkin nuo power filtterit virtaa "tarpeeksi". Jännä juttu. Mikähän filtteri sitten päästäisi kaasariin paremmin ilmaa?
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

P205GTI kirjoitti:
Mulla 115 suutin, power filtteri, kaasunrajoitus poistettu ja CRD:n takapönttö. Kiersi n.7500 ja röpötti täydellä kaasulla. Otin tänää filtterin kokonaa pois testiksi, mittarin mukaa kiertää 10 000 ja ihan eripeli kuin filtterin kanssa. Filtteri ei ollut tukkeessa ja muutenkin nuo power filtterit virtaa "tarpeeksi". Jännä juttu. Mikähän filtteri sitten päästäisi kaasariin paremmin ilmaa?
Minkalainen filtteri sulla on ? vaahtomuovinen vai rautalangasta väännetty?

filtterin kaulan pituudella näyttäisi olevan merkitystä. Pitää ruveta itse väsäämään jonkinlainen filtteri jos nuo kaupan vermeet ei ala toimimaan.
P205GTI
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 25 Joulu 2008 21:28
Mönkijä:: Comanche 200cc
Paikkakunta: Kotka

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

hdsdhffsh kirjoitti:
P205GTI kirjoitti:
Mulla 115 suutin, power filtteri, kaasunrajoitus poistettu ja CRD:n takapönttö. Kiersi n.7500 ja röpötti täydellä kaasulla. Otin tänää filtterin kokonaa pois testiksi, mittarin mukaa kiertää 10 000 ja ihan eripeli kuin filtterin kanssa. Filtteri ei ollut tukkeessa ja muutenkin nuo power filtterit virtaa "tarpeeksi". Jännä juttu. Mikähän filtteri sitten päästäisi kaasariin paremmin ilmaa?
Minkalainen filtteri sulla on ? vaahtomuovinen vai rautalangasta väännetty?

filtterin kaulan pituudella näyttäisi olevan merkitystä. Pitää ruveta itse väsäämään jonkinlainen filtteri jos nuo kaupan vermeet ei ala toimimaan.
Mulla on rautalangasta väännetty malli. Ihmetyttää ettei muka virtaa, no pitää kokeilla vaikka pipercrossin vaahtomuovista "sukkaa".
hyseri
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Elo 2008 01:17

Commu 200cc TL

Viesti Kirjoittaja hyseri »

Tähän mennessä tehdyt parannukset ja muutokset:

- Pyöränlaakerit
- Vapaavirtasuodatin
- Suutinsarja
- Rullakaasu
- Ratastettu
- Kaasu avarrettu
- Bensaletkut uusittu
- Kuristukset poistettu
- Minivilkut
- Madallettu
- Duro Top Fighter renkaat edessä ja takana
- Mersun yläpallonivelet
- Sähköt rakennettu uusiksi (edellisellä omistajalla oli vissiin kiire päästä ajamaan, kun oli piuhat ihan juosten kustu)
- Sigman nopeusmittari (MP-Sigma MC8)
- Shinerayn 11,5 bensatankki
- Etumaski maalattu mustaksi
- Uudet ketjut

Tarkoitus olisi ostaa stormista vanteet, heti kun joku ystävällinen ihminen vahvistaa kysymykseni TÄÄLTÄ :biggrin:

Kuvat puuttuu vieläkin. Katsotaan jos tänään saisi jotain aikaiseksi...
KiNmo
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2008 19:40

Re: Commu 200cc TL

Viesti Kirjoittaja KiNmo »

hyseri kirjoitti:Tähän mennessä tehdyt parannukset ja muutokset:

- Pyöränlaakerit
- Vapaavirtasuodatin
- Suutinsarja
- Rullakaasu
- Ratastettu
- Kaasu avarrettu
- Bensaletkut uusittu
- Kuristukset poistettu
- Minivilkut
- Madallettu
- Duro Top Fighter renkaat edessä ja takana
- Mersun yläpallonivelet
- Sähköt rakennettu uusiksi (edellisellä omistajalla oli vissiin kiire päästä ajamaan, kun oli piuhat ihan juosten kustu)
- Sigman nopeusmittari (MP-Sigma MC8)
- Shinerayn 11,5 bensatankki
- Etumaski maalattu mustaksi
- Uudet ketjut

Tarkoitus olisi ostaa stormista vanteet, heti kun joku ystävällinen ihminen vahvistaa kysymykseni TÄÄLTÄ :biggrin:

Kuvat puuttuu vieläkin. Katsotaan jos tänään saisi jotain aikaiseksi...
meneekö miten kivuttomasti shinerayn tankki paikoilleen? ite meinasin tuohon 250cc bashaniin sitä..
_el0_
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Heinä 2009 21:28

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja _el0_ »

kuinkas nuos 200cc rossi comansseissa on jotaki kuristuksia,kun on itselle tulos tuollaanen ja on vakio. niin onkos holkkia johnaki putkes, mikäs kaasus oli joku ja mistä suuttimia saa? ja minkä kokoonen saa olla jos haluaa ottaa kaasusta rajoottimen pois, holkin ja sit pitää vaihtaa suutin niin minkä kokoonen saa olla ja mistä saa tilattua?
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: 200cc parantelu

Viesti Kirjoittaja ^badi »

kokeileppas hakua. löytyy kyllä juttuja paljon nuista kuristuksista.
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Vastaa Viestiin