Löytyisiköhän tuo jostain lakitekstistäkin?
Asun "yksityis"tien varrella, jossa on noin nelisenkymmentä vuokramökkiä ja vakituista asutusta kymmenkunta kappaletta.
Naapurin isännän tenavat ajavat liki päivittäin jonossa kahdella maastomönkijällä ja yhdellä rekisteröidyllä pelillä, tenavista yksi taitaa olla yli 15vuotias.
Naapurin mies väittää että yksityistiellä saa ajaa niin paljon kuin jaksaa, minä olen hiukan erimieltä.
Sinällään tuo ei minua haittaa, sillä ajan sillä tiellä itsekin maastomönkijällä, mutta aika harvoin ja maltillisella vauhdilla. (ei ole mikään puolustus)

Saattaa vaan joku etelän herraisoherra lomalainen ihmetellä kun pärinää riittää joka suunnalle..
Naapurin isäntä sanoi että jos mönkijällä ajo loppuu niin sitten loppuu kelkkailu ja autolla ajokin...

Luulisin olevani oikeassa, ja epäilen että naapurin mies ei oikeasti tiedä missä saa ajaa ja missä ei.
Tuo finlexin kohta "saa kuitenkin tarpeellista varovaisuutta noudattaen muutoinkin tilapäisesti kuljettaa tiellä" ei kyllä yhtään helpota asiaa...
Ja onhan muutamalla mökkiläiselläkin mönkijä...
Vaan mitäpä asia minulle kuuluu, enhän syytön ole itsekään, mutta ainakin tiedän tekeväni väärin...