18.3.2006 Yläneellä ajopäivä!

Tänne ajotapahtumat.
Huom päivämäärä otsikkoon!!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Koheltaja onnistui jälleen kerran kaatamaan ajopäivän päätteeksi... viskiä (ilman jäitä) lasin pohjalle joten tänään ei kannata aikatauluista neuvotella :wink:

Jahka tästä tokenen niin katsotaan tarkemmin aikataulua. Karkeasti sanoen lähden kotoa 7 pintaan, Saloon ajaa reilu tunnin ja siitä Yläneelle vissiin vajaan tunnin jos ajaa Auran kautta. Voitaisiin säätää aikataulua ja tapaamispaikkaa viimeistään tulevalla viikolla, jahka selviän tämän illan koitoksesta :partyman:
Kylätason mönkijäkuski
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

"Etelän miehille" vois olla hyvä kokoontumispaikka Salon ABC-Piihovi huoltsikka moottoritien alussa, aika vois olla 08.00 siinä ehtis juoda aamukahvit kera sämpylän.
Barney
4WD
Viestit: 133
Liittynyt: 16 Loka 2005 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Barney »

lähettiin viimeks yläneelle petikon essolta klo 7:15 ja oltiin yläneellä 8:55 (sillon aloiteltiin vissiin 9 aikaan), ei tolla aikataululla juuri taukoja pidelty.
Kaikki pitäs ite tehä!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Salon ABC kuulostaa hyvältä, näkyillään siellä.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Muutama asia vielä muistutukseksi.

Olethan ajoissa paikalla! Kahvila aukeaa klo:9.00 ja sieltä lähdetään 10.20

Reitiltä löytyy paikkoja joissa tulee tapahtumaan kiinnijäämisiä jolloin jos huomaat ettet pääse helposti eteenpäin niin vinssi tai hinaus käyttöön. Älä kiillota rinteitä siihen kuntoon ettei kukaan muukaan enää niistä pääse ajamalla. Vinssatessa ei nousu ole sen nopeampaa vaikka renkaat suttaisivat sataa ympäri.

Mäkikohdat ovat ainakin tällä hetkellä todella liukkaita joten vauhdinotto on tärkeää, jätä siis kaverille tilaa hakea hyvä linja.

Puunsuojaliinoja tai muutakaan hienouksia ei tule käyttää siitä syystä että kaikki ylimääräinen on pois ajasta.

Puita ei tarvitse varoa ja alkaa pakittelemaan vaan kaarna saa lentää jos niin päästään eteenpäin.

Pidetään pitkissä nousuissa väliä kaveriin. Edellä ajava ei ehkä pääse mäen päälle jolloin jos olet lähtenyt heti perässä niin et pääse sinäkään.

Kaikki paitsi viimeinen ryhmä ajaa reittiä pitkin eikä tee MITÄÄN kiertoreittejä, ja tästä myös pidetään kiinni. Vaikka näyttäisi paljon paremmalta ajaa jonkun puun toiselta puolelta niin EI EI EI. Muuten reitti muuttuu sekavaksi eikä kukaan enää tiedä mistä pitäisi ajaa. Ajolinjaa saa toki etsiä urien vierestä.

Vedän itse viimeisen ryhmän jossa tehdään kompromisseja sitä mukaan kuin niitä tarvitaan. Rata kulkee monissa kohdin rajaa pitkin jolloin omia hortoiluja ei tule tehdä. Saa toki ajaa rataakin pitkin vaikka joku muu taas kiertäisi paikan.

Tarkoitus olisi ettei kaikki halua tuohon viimeiseen ryhmään vaan lähtee rohkeasti kokeilemaan ensimmäisiin. Vaikka sinulla ei vinssiä olisikaan niin edellä ajavalta saat hinausapua. Rata osittain jopa vaikeutuu mitä useampi siitä on mennyt ja kiillottanut sen jäiseksi joten ensimmäisillä urakka on helpompi. Viimeiseen ryhmään ei pääse sillä verukkeella että minulla on uusi mönkijä enkä halua siihen naarmuakaan. Koneet on tehty ajettaviksi ja jos se ei ole sinun tarkoituksesi niin opastamme läheiselle järvelle ja annamme kiillotusliinan mukaan :wink:

Laavulle ajamme muutaman kilometrin tiellä joten siellä varovaisesti. Mahdolliset ketjut sopivalle kireydelle että normaali matkavauhti on mahdollinen.

Nopean rytmin vuoksi jää kuvaamiset vähemmälle mutta ei hätää, paikalla on sitä varten, yllätys yllätys, kuvaaja. Toki voit itsekkin räpsiä jos ryhmä tahkoaa vaikeassa paikassa eikä kiirettä ole.

Kertaillaan noita juttuja vielä paikanpäällä ja mietitään miten jaamme porukan.

Siinä nyt taisi olla kaikki mitä tulee muistaa joten ei muuta kuin odottelemaan lauantaita.
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Ja sitten vielä tuo kympin maksu. Varaa tasaraha niin ei tarvitse kuluttaa aikaa vaihtorahoja kaivellessa. Sen voi antaa vaikkapa siellä teboililla tai sitten laavulla.
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Onko ajoalue kaukana parkkipaikasta? Eli pitääkö ottaa 5l kannu mönkkäriin mukaan vai pääseekö autolle tankkailemaan jos sattuu tankki tyhjenemään?
Traktori..
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Robbe- kirjoitti:Onko ajoalue kaukana parkkipaikasta? Eli pitääkö ottaa 5l kannu mönkkäriin mukaan vai pääseekö autolle tankkailemaan jos sattuu tankki tyhjenemään?
Ei ole parkkikseen pitkä matka joten ei kannata rahdata kannuja mukana. Tankilla voi poiketa vaikkapa silloin kun ajellaan laavulta takaisin.
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

Iteltä jää nyt väliin, kuitenkin työkiireiden takia.
Toivottavasti järjestetään vielä jatkossakin, niin pääsee taas mukaan.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
Juho
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Elo 2005 00:59
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Juho »

KIVVAA OLI TAAS... Ainakin oma vetämäni (lähtiessä 3) ryhmä pärjäsi hienosti!! Kiitokset siitä teille.

Eipä juuri mitään muuta tuu mieleen, jaa niin oli hyvä tuuri siinä "Vittumaisessa" nousussa ettei mennyt kuin muoveja kappaleiksi!!! Niitä kun saa aina uusia!

Kiitos Hei!
Avatar
lukkomestari
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukkomestari »

Kiitos taasen kerran Yläneen ajotapahtuman järjestäjille.
Reitit oli avain mahtavat ja haasteeliset. Ainakin se "pesämäinen" nousu, jossa taisin järjestää verethyydyttävän ajonäytöksen. :oops: Kiitos kaikille auttajille. :D :D :D
Muoveja meni, mutta niitä saa uusia. No, niitä on mennyt tällä viikolla allekirjoittaneella oikein urakalla. Verstaalta loppu kohta tila. Tällä hetkellä 400 ja 800 vierekkäin ilman nokan muoveja.

Vielä Kiitokset emännälle hienosta ruokahuollosta laavulla. Emäntä toi paikalle kahvin, juomat, piirakan, juustosarvet, makkarat......... yms.
10€ reittimaksu oli naurettavan pieni. :D

KIITOS
Viimeksi muokannut lukkomestari, 18 Maalis 2006 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:prayer: POLARIS
Avatar
tinke76
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Maalis 2006 18:49
Paikkakunta: Kuusniemi Turpeisen baari

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

lukkomestari kirjoitti:Kiitos taasen kerran Yläneen ajotapahtuman järjestäjille.
Reitit oli avain mahtavat ja haasteeliset. Ainakin se "pesämäinen" nousu, jossa taisin järjestää verethyydyttävän ajonäytöksen. :oops: Kiitos kaikille auttajille. :D :D :D
Muoveja meni, mutta niitä saa uusia. No, niitä on mennyt tällä viikolla allekirjoittaneella oikein urakalla. Verstaalta loppu kohta tila. Tällä hetkellä 400 ja 800 vierekkäin ilman nokan muoveja.
[-X No no rauhotetaan vähän sitä ajoa niin pysyvät vehkeet kasassa.
Avatar
lukkomestari
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukkomestari »

Tai ainakin valitaan ajolinjat paremmin, eikä yritetä kiivetä puita pitkin. :?
:prayer: POLARIS
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuli siellä käytyä ja jos Webbert joskus vielä haluaa foorumilaisia riesakseen niin täältä löytyy heti yksi vapaaehtoinen :D

Kiitokset koko kaikille jotka mahdollistivat tämän hienon tapahtuman, on se hienoo että meilla "maattomille" suodaan tällaisia tapahtumia.

Tilanteita oli yllin kyllin yhdellä sun toisella, joillain enemmän ja toisilla vähemmän. Jokainen kuitenkin pääsi mönkimään koko rahan edestä, itsekkin joutui välillä ottamaan vauhtia useampaan kertaan että pääsi eteenpäin, se oli kato pakko viihdyttää yleisöä kun sitä oli paikalla :D Meidän ajoporukka oli loistavassa vireessä niin ajon kuin suunsoitonkin osalta, ei voi muuta sanoa kuin kiitokset meidän ryhmälle loistavasta päivästä, tää on hienoo :wink:

Suurin säikähdys tuli Lukkomestarin "pikku lipasta", olin mäen päällä hiukan paitsiossa ja en nähnyt muuta kuin puuhun kiipeävän Polariksen, Lukkomestarin yllättyneen ilmeen ja samassa he katosivat rinnettä pitkin alas... onneksi henkilövahingoilta säästyttiin.

Maastot oli toisin paikoin todella haastavia, ne paikat mitkä näytti helpolta osoittautuikin melkoisen vaativiksi kun taas jotkus vaikeilta näyttävät paikat meni heittämällä läpi. Jatkuvasti oppi ajamisesta lisää ja kun rohkeus kasvoi niin joistain paikoista pääsi ihan ilman vinssiä tai ulkopuolista apua. Kuitenkin jatkuvasti piti olla äärettömän skarppina koska muuten homma kostautui ja palkinnoksi sai ajokavereiden vilpittömän vahingoniloisen naurunremakan :wink:

Itse yllätyin useaan otteeseen KQ:n etenemisestä vaikka alla oli alkuperäiset Dunlopin "sliksit", ilmeisesti kumiseos on pitävä ja se tuli huomattua että laite kulki monesta paikasta eturenkaiden turvin jotka on selkeästi karkeammat kuin takarenkaat. En usko että keveys, teho, etulukko, ketteryys ja loistavasti toimiva alusta ainakaan huononsi tilannetta etenemisen suhteen. Mielenkiintoista nähdä keväämmällä paljonko eteneminen helpottuu Kendojen myötä.

Ei voi muuta sanoa kuin että tapahtuma oli kaikin puolin hienoa ja nauru oli herkässä, varsinkin makkarapaikalla kun isot pojat "kehui" toisiaan ja toisten laitteita kilpaa :D
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Upeeta, Ei voi muuta sanoa. Kalliota, mättäitä ja muutenkin kaikkea kivaa. Webbert voimajoukkoineen olivat pistäneet metsään mainiot reitit ja ehdottoman hyvä asia oli, ettei reitiltä saanut poiketa, vaan piti mennä samaa uraa. Tästä seurasi reitin vaikeus. Koska piti olla samalla uralla koko ajan, se vaikeutui takanatulijoille. Liukastui ja muutenkin hankaloitui. Paras koskaan käyttämäni 10€-> rataan ja palveluun nähden ehdottomasti liian vähän :!:

Taikasanat olivat ketjut, niin joilla ne oli, mutta Kendoillakin pärjäsi, kun piti matalat paineet ja antoi happea kun oli vauhdin tarve mäkeen.

Ehdottomasti yleisin rengan oli Kendan BearClaw. Myöskin Carlislet oli edustettuna. Yhdet MUD-liten 27" oli ja voin sanoa ettei niillä renkailla tee mitään talvisessa metsäajossa. Pito kaikkiin suuntiin oli aivan olematon.
Pärjäsi siellä muillakin, sillä kuskin ajotaidot ja hienoinen riskinotto takasi lopputuloksen.

Nooh, vaikka itsellä oli ne Kendat alla, niin pajautin silti päin suomalaista mäntyä ja siinähän Polle antaa periksi. Puskuri, kummatkin vilkut, ajovalo ja laatikon kansi meni säpäleiksi. Virhe oli naurettava, pitäisi seurata omaa ajoa tarkemmin. Katselin edessä olevaan mäkeen ja Polle pomppasi pehmeälle ja siitä sitten kääntymättömänä puuhun, vauhtia alle 10 km/h.

Tulen ehdottomasti seuraavaan Yläneen ajoon, jos vaan Herrat jaksavat sellasen järjestää. Huhujen mukaan uutta tiedossa. Raivausvehkeet pysyy käsissä jos kutsu käy.

Loppuun vielä iso KIITOS :!:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin