Muutama asia vielä muistutukseksi.
Olethan ajoissa paikalla! Kahvila aukeaa klo:9.00 ja sieltä lähdetään 10.20
Reitiltä löytyy paikkoja joissa tulee tapahtumaan kiinnijäämisiä jolloin jos huomaat ettet pääse helposti eteenpäin niin vinssi tai hinaus käyttöön. Älä kiillota rinteitä siihen kuntoon ettei kukaan muukaan enää niistä pääse ajamalla. Vinssatessa ei nousu ole sen nopeampaa vaikka renkaat suttaisivat sataa ympäri.
Mäkikohdat ovat ainakin tällä hetkellä todella liukkaita joten vauhdinotto on tärkeää, jätä siis kaverille tilaa hakea hyvä linja.
Puunsuojaliinoja tai muutakaan hienouksia ei tule käyttää siitä syystä että kaikki ylimääräinen on pois ajasta.
Puita ei tarvitse varoa ja alkaa pakittelemaan vaan kaarna saa lentää jos niin päästään eteenpäin.
Pidetään pitkissä nousuissa väliä kaveriin. Edellä ajava ei ehkä pääse mäen päälle jolloin jos olet lähtenyt heti perässä niin et pääse sinäkään.
Kaikki paitsi viimeinen ryhmä ajaa reittiä pitkin eikä tee MITÄÄN kiertoreittejä, ja tästä myös pidetään kiinni. Vaikka näyttäisi paljon paremmalta ajaa jonkun puun toiselta puolelta niin EI EI EI. Muuten reitti muuttuu sekavaksi eikä kukaan enää tiedä mistä pitäisi ajaa. Ajolinjaa saa toki etsiä urien vierestä.
Vedän itse viimeisen ryhmän jossa tehdään kompromisseja sitä mukaan kuin niitä tarvitaan. Rata kulkee monissa kohdin rajaa pitkin jolloin omia hortoiluja ei tule tehdä. Saa toki ajaa rataakin pitkin vaikka joku muu taas kiertäisi paikan.
Tarkoitus olisi ettei kaikki halua tuohon viimeiseen ryhmään vaan lähtee rohkeasti kokeilemaan ensimmäisiin. Vaikka sinulla ei vinssiä olisikaan niin edellä ajavalta saat hinausapua. Rata osittain jopa vaikeutuu mitä useampi siitä on mennyt ja kiillottanut sen jäiseksi joten ensimmäisillä urakka on helpompi. Viimeiseen ryhmään ei pääse sillä verukkeella että minulla on uusi mönkijä enkä halua siihen naarmuakaan. Koneet on tehty ajettaviksi ja jos se ei ole sinun tarkoituksesi niin opastamme läheiselle järvelle ja annamme kiillotusliinan mukaan
Laavulle ajamme muutaman kilometrin tiellä joten siellä varovaisesti. Mahdolliset ketjut sopivalle kireydelle että normaali matkavauhti on mahdollinen.
Nopean rytmin vuoksi jää kuvaamiset vähemmälle mutta ei hätää, paikalla on sitä varten, yllätys yllätys, kuvaaja. Toki voit itsekkin räpsiä jos ryhmä tahkoaa vaikeassa paikassa eikä kiirettä ole.
Kertaillaan noita juttuja vielä paikanpäällä ja mietitään miten jaamme porukan.
Siinä nyt taisi olla kaikki mitä tulee muistaa joten ei muuta kuin odottelemaan lauantaita.