MXU500

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
KVe
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:27
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja KVe »

Huolloista vielä: olin tänään yhteydessä maahantuojaan, joka sanoi, että huolloissa noudatetaan käyttöohjekirjan huoltovälejä. (150 km, 1000, 2000...tai aikaväli). Syynä se, ettei tuntilaskuria ole ja käyttö voi olla paljon muutakin kuin maantieajoa, jolloin tunteja voi tulla paljonkin vähäisillä kilometreillä.

Jokainen voi tässä kohtaa miettiä omaa käyttöään kumpi parempi, mutta tota ekaa huoltoa ei ehkä kannata venyttää tonne 1000 km asti?
MXU 500
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Jokos on vehkeet käyneet huolloissa muilla. Omani vien vasta ens viikolla.
Ovatko ottaneet kantaa polttoainemittarin toimintaan ? Maahantuojan huolto ei ongelmaa ainakaan tunnustanut kun sinne olin yhteydessä rengas ongelman tiimoilta.
Omassani on ongemia takarenkaasta, joka vaikuttaisi vialliselta. On pysty ja sivuttais heittoa aikaslailla. No oikea vika selvinnee kunhan saan vietyä laitteen vianorille rengas tsekkaukseen.
Laitteessa on muuten sytytyksessä rajoitin( tai jossain) joka rajoittaa vauhdin 95 mittarinopeutta. Mutta siihen asti menee makeesti :D
Sami
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
spot_monkey
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Syys 2004 13:44

Viesti Kirjoittaja spot_monkey »

Tarkoitatko, että vaikka muut kuristukset (eikö niitä ole putkessa tms?) on poistettu, elektroninen lyö jarrua 95:n kohdalla? Eipä tuo paljoa kyllä haittaa, jos kaikki hummat (35?) on siihen asti käytössä :)

SM
Kymco MXU 250 - All Terrain Vegetable.
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

:shock: no nuh huh :!: Kiekan estäjä pätkii jo tossa vauhdissa :?
Ja jos gps:llä katotaan niin ehkä joku85-87 törkeetä....
Toivotaan että kone kestää rajottimen poiston,muuten on aikas aseeton ton kulkupuolen suhteen kun ratastaa ei voi :?
Köyhillä tietysti vaan on kiire,mutta jos ostaa viis-satkun niin kyllä huippujen pitäs olla jo ilman muuta +100
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Kuristuksista en tiedä. Mutta valmistus vaiheessa oli joku Taiwanin poika unohtanut imusarjaan 1,5 senttiä paksun prikan näköisen esineen joka on jotain aluseosta. :shock: Kun sitä ei ollut merkitty hajoitus kuvaan otaksuin sen olevan sinne vahingossa jääneen ja otin pois. No sattuuhan noita. Jotenkin pirteämmälle on tosiaan kone sen jälkeen tuntunut :roll: .
Sami
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
Avatar
Viilaaja
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Syys 2005 23:31
Paikkakunta: Kymi Sportsman 500E H.O

Viesti Kirjoittaja Viilaaja »

Minkälainen etuperä tossa 500:sessa on? vetääkö kaikilla 4 pyörää?
On kuulemma samaa näköä kun Yamahan jossain mallissa on,
eli onko oikea maasturi vai City malli?
Harrastus ei ole oikea Harrastus
jos se ei maksa :)
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Ulkonäkö on tosiaan hyvin Yamaha:mainen. Sanoisin jopa että ovat samasta pajasta lähtöisin. Tiedä häntä. Toiminta maahantuojan mukaan Hondaa eli ei lukkoa. Tosin en ole vielä itte kerinny mettässä möyrimään joten todellisuutta en tiedä, vielä. Nelivedolla muuttuu kuitenkin huitsin jäykäksi, jopa lukkomaiseksi. Joten tiedä häntä.
Kokeillaan kun keritään.
Renkaista muuten yksi oli aika karu massoiltaan ja siihen sai laittaa n.100g yhteen kohtaan punttia. Ja tietenkään se ei poistanut pysty heittoa pyörästä, jota oli jonniin verran. Mutta aikas hyvä tosta tuntui kuitenkin tulevan. Matka kuitenkin rengasliikkeestä oli lyhyt ja testikin jäi lyhyeksi. No keskiviikkona jos ajelis kokoontumiseen stadiin, siinä hötkyilyt tulee esiin viimeistään.
Sami
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Empä malttanut odottaa viikolle, vaan kävin ulkoiluttamassa muksua 150 km verran. Ja kyllä vaikutus oli tasapainoituksella aikamoinen. Oli oikeen nautinto pudotella pikku teitä ja haistella tuulta. Tuli parinkymmenen vuoden takaa muistot mieleen , silloin kun tuli (katu)enduro vehkeellä ajeltua ees sun taas etelä-Suomessa. Tärinä joka pyöristä enää tulee on samaa luokkaa kun (katu)enduroissa silloin ja sillehän ei mahda mitään.
Vaan kyllä on mukavaa. :D
Sami
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
MXU 500
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 17 Elo 2006 07:45

Viesti Kirjoittaja MXU 500 »

Jos joku muuten tarvitsee räjäytyskuvia 500 muksusta niin multa saa maililla! Taitaa mulla olla myös korjaus opaskin tuohon... en ole vielä kerennyt perehtyy siihen.
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Räjäytys kuvat multa löytyy, mutta jos sulla on se korjaus manuali niin siitä olisin erittäin kiitollinen. Mailaa jos mahdollista.
Sami
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
MXU 500
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 17 Elo 2006 07:45

Viesti Kirjoittaja MXU 500 »

samima kirjoitti:Räjäytys kuvat multa löytyy, mutta jos sulla on se korjaus manuali niin siitä olisin erittäin kiitollinen. Mailaa jos mahdollista.
Sami
Noin... mailasin sen sinulle! Ilmoittele jos se ei tullut koska se on aika kookas paketti!

Pete
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Kävin tänään koeajamassa MXU-500:n Tampereella Mototownissa. Ajoin lenkin katuliikenteessä ja koeajokentällä. Asfaltilla laite tuntui mukavalta ja kuristetuksi peliksi varsin pirteältä. Eturenkaat pompottivat huomattavasti, mutta asia lienee korjattavissa kääntelemällä renkaita vanteilla ja tasapainottamalla.

Pieni pyrähdys "maastossa" osoitti, että etujousitus taitaa olla maastoajoon kelvoton. Jouset tuntuvat aivan liian jäykiltä, joten pienikin ristikkäinen epätasaisuus, niin toinen etupyörä on ilmassa ja lukottomana etupään veto karkaa ilmassa olevaan pyörään. Pehmeyttä ja ulosjoustoa siis kaivattaisiin. Toisaalta pehmeys huonontaisi maantieominaisuuksia ja lisäisi kallistumista kaarteissa sekä tekisi laitteesta kiikkerämmän räppäilyssä". Ohjaus lyö käsille jo varsin pienissä epätasaisuuksissa.

Käsitykseni mukaan Kymco sopisi hyvin tieliikenteeseen ja kevyeen työntekoon, aura- ja pihahommiin, suhteellisen tasaisille ajoalustoille. Mönkimiseen ja puunajoon on paljon parempiakin laitteita. Laite tuntui ainakin yhtä laadukkaalta kuin MXU-250.

Ehkä olen turhan kriittinen, mutta juuri ennen Kymcoa koeajamani Yamaha Grizzly 700 efi tuntui olevan aivan eri planeetalta: tahtoo Yammun!

Olen tullut kokemusteni ja lehtijuttujen perusteella siihen tulokseen, että tieliikenne ja maastoajo edellettyvät mönkkäriltä niin erilaisia ominaisuuksia, että ilman rajua kompromissia on oltava kaksi mönkkäriä!
- Terv. Laituri -
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Noihin ajo-ominaisuuksiin pystyy vaikuttamaan ihan jousituksen säädöillä ja rengaspaineilla. Säätö on aina kompromissi maastoajon ja katuajon välillä. Koeajokokemukset riippuvat ihan siitä millaiseksi myyjäliike on säätänyt alustan.
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Säädöillä pystyy kyllä vaikuttamaan ominaisuuksiin, se on totta. Tässä tapauksessa etujousitus oli jo säädetty toiseksi alimpaan asentoon eli ulosjouston kannalta toiseksi parhaaseen ja rengaspaineet tuntuivat varsin alhaisilta. Jouset vaan ovat maastoajoon aivan liian jäykät!

Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni, joka muodostui lyhyellä koeajolla ja vertailulla Yamaha Grizzly 700 efi:in!
Kokonaisuutena pidän kuitenkin Kymcoa hyvänä kompromissina maantie- ja maasto-ominaisuuksien välillä, varsinkin, kun ottaa huomioon laitteen hinnan ja laadun.
- Terv. Laituri -
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

En tiedä sitten lukeeko MXU500 käyttöohjekirjassa samoin kuin 250MXU mallissa ensimmäisellä sivulla englanninkielisessä ohjekirjassa :

"Tämä laite on suunniteltu ja valmistettu ainoastaan maantiekäyttöön. On laitonta ja turvatonta käyttää tätä laitetta kukkuloilla ja hankalassa tai irtonaisella alustalla. :!: "

Toi selittäisi osittain kokemuksiasi.
Vastaa Viestiin