Mäxä kirjoitti:Olisiko se kokeilemisen arvoinen kömpijässä..?



Toi mun oma tekele puskulevy /perälevy yhdistelmä oli toteutettu 250 suitzassa siten että, mönkkärin/kuskin painoa pystyi hyödyntään auratessa. Eli mönkkärin renkaat sai lähes irti maasta, kun laski molemmat levyt maahan. Kampa terästä ei nyt niin paljoa ollut hyötyä mitä äkkiseltään luulisi. Tosin eipä siitä kampa terästä mitään haittaakaan ollut joten, jos sellasen haluaa tehdä niin, ei siinä mitään.Mäxä kirjoitti:Heitän nyt ilmoille ehkä jonkun mielestä hullun idean mutt ajattelin toteuttaa sen autooni (Dodge RAM 4x4) ja mielessä kävi josko moinen olisi kömpijäänkin mahdollinen ratkaisu, Eli kyseessä on kuorma-autoistakin tuttu alusterä joka mahdollistaisi koko ajoneuvon painon hyödyntämisen sekä etu- ja takalevyyn verrattuna ohjaustuntuma säilyisi parempana. Toki jonkinlainen hammastus lisäisi terän purevuutta ja samalla karhentaisi tien/pihan pinnan estäen liukkautta. Etu- ja takalevyssä tuota hammastusta ei pääse niin tehokkaasti hyödyntämään ilman lisäpainoja. Mitä mieltä moisesta tekeleestä olette? Korostan että en ole keksimässä pyörää uudelleen eli keksintö on vanha mutta olisiko se kokeilemisen arvoinen kömpijässä..?
Onko toi sun oma toteutusjussih1977 kirjoitti:http://kuvablogi.com/blog/5288/6/ siinä mun versio vaan puree tarvittaessa aivan tarpeeksi! suunnitelin tohon niitä pikkiteriä vaan sitten loppuis vetokyky joka mönkijästä!
oma on ihan itte räpelletty!Merilokki kirjoitti:Onko toi sun oma toteutusjussih1977 kirjoitti:http://kuvablogi.com/blog/5288/6/ siinä mun versio vaan puree tarvittaessa aivan tarpeeksi! suunnitelin tohon niitä pikkiteriä vaan sitten loppuis vetokyky joka mönkijästä!![]()
Mites toi mahtaa toimia? Onko jollain kokemusta?