ODES 400 4x4

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
pallero
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 02 Helmi 2007 14:42
Paikkakunta: mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja pallero »

sisua45 kirjoitti:
Olen vaihtanut suuttimen keihinin (145) pyöreä. Vakio oli (138). tekee kiihtyvyyteen ja alavääntöön ja etuputken osassa on kattia muistuttava kikkare se on poistettu. Ja tämäkin auttoi.....
Tänään sain kahden kaljan voimalla itsestäni irti, ja otin kaasarin käteen. Sehän on Keihin CVK, 34 millinen. Pääsuutin oli minulla 135, porasin sen 150 kokoiseksi. Nyt se jaksaa jäisellä asfaltilla heittää iloisesti perää kakkosella. :D Ennen 135 suuttimella se ei ruopinut edes liukkaammalla, lumisella tiellä. Kone on tehtaan jäljiltä todella laihalla, sillä saatu päästöhyväksytyksi...!?
ajattelin omaani laittaa kanssa 150 suuttimen.tarkoittaako tuo että se on 1,5milliä tuo 150 vai onko joku eri juju millä voi milleissä laskea suuttimen koon?
toiset tekee mitä osaa...toiset mitä haluaa...=)
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Tässä tapauksessa 150 on 1,5mm.

Juuri porasin kaverin mönkkärin suuttimen, siinä ei täsmännyt. 165 oli noin 1,1mm, ja 180 oli 1,2. Jos oikein muistan...
peltokorpi
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2008 13:07
Paikkakunta: ylivieska

Re: ODES 400 4x4

Viesti Kirjoittaja peltokorpi »

Valtti76 kirjoitti:Ostin tuollaisen Odes merkkisen mönkijän ja siin on täyskopio Honda Foreman 350cc moottorista<== vuosmallia en tarkkaa muista. Mutta kun papereissa lukee että kuristettu niin oisko joku esim. (foreman mies) löytänyt missä kuristukset voipi olla kun ite olen kokeillut toista cdi boksia joka oli kuristamattomassa mönkijässä ja ei auttanut ja suutinta olen koittanut vaihtaa ja äikkäri on vaihettu, mutta ei mitään.... Missä lie helppiä, kun en viittisi tuollaisella nuhapumpulla ahaa ja kuuluhan tuollaisessa 350:ssä potkua olla kun 250cc on enempi.... Ja olisin pois liikenteen alta (tieliikenne) :?:

Mulla on kans tuommonen odesi ja vikoja on kyllä piisannu!! on menny takalaakerit ja vaihdelaatokko ja vinssi ja nyt äskön vaihdoin uuden kardaanin!!! Muuten on kyllä toiminu ihan hyvin ja nyt kun kohta alkaa olla 2200km takana vajaan kolmen kk siitä kun ostin odesin. mutta kyllä se kohta alkaa kestään kun on kulutusosat vaihdettu. onko muilla ollu ongelmia??
odes 400cc
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

Morjensta !

Tuli hankittua tuo odes 400 2008 malli elektrosift vaihteistolla. Mitenkäs se on tuo kytkimen pitävyys nuissa laitteissa?? mulla pitää ykkösellä suht hyvin mutta kakkosella tuntuu että ei pääse liikkeelle, etenkään neliveto päällä. voiko tuota säätää mitenkään?
jos pistää narun päähän painoa ja yrittää vetää liikkeelle niin alkaa vaan turraan eikä renkaat pyöri. tosin pikku rytkäytys ja sitten kyllä vetää.
Onko tuo ominaisuus vai vika...
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Yleensä ykkösellä lähdetään paikaltaan.
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

juu niin olen käsittänytkin ja myös teen, mut mitäs sitten kun ei lähde liikkeelle :-) Se oli niinkuin kysymyksenä.. Työkäytössähän tuollainen kytkin on sama kuin vetäis käsin sitä kärryä, ei ole kone työkäytössä. Kunhan ihmettelin vaan. Tiedä sitten miten tuo oikeasti pitäisi toimia kun ei ole hondalla koskaan ajanut. Kait se vaan on plagioinnin haittapuolia :roll: Pitää kokeilla eri öljyjä laatikkoon josko se parantais hiukan pitoa. Tiedä mitä ne kinkit on sinne tunkenu.
Putko
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Joulu 2007 14:52

Viesti Kirjoittaja Putko »

Kyllä sillä pitäis pystyä lähtemään 2 vaihteella kytkintä luistamatta, kuitenkin siinä on saman pituiset välitykset kuin hondassa, jolla yleensä lähdetään 2 vaihteella liikenteeseen, jos ei ole kuormaa vetettävänä. Kokeile ensiksi uusilla öljyillä, kuitenkin se ensimmäinen vaihtoväli on jo 5h kohdalla. Huoltokirjassa pitäisi olla ohjeet kytkimen säätämiseen.
-Aikoinaan kovakin-
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

Juu huomenna vaihdan öljyt ja suodattimen. käykö honda foremanin 350cc suodatin tuohon? niin ja onko kendall 20w-40 huono idea tuolle? Ainakin moottoripyörissä se on hyvä kytkimelle.
Olis kiva saada kytkin kuntoon kun huomenna tulee alle itp mud lite xl renkaat 26x12x12 ja 26x9x12 :-) aika karkee on kuvio. Mahtaa huutaa kiinan pata punaisena kun muta poorissa pukkaa....
Niin ja oli tuossa topikissa aikaisemmin puhetta tuosta kulkupuolesta sain just ja just mittariin 80 , :roll:
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

No niin öljyt vaihdettu kendaaliin, ei muutosta kytkimessä. renkaat vaihdettu, nyt jää jyrkkään rinteeseen paikoilleen kun buuaa vaan renkaissa ainakin riittää pitoa. kulku puoli katosi sen saman tien, mittariin saa juuri ja juuri kelattua 60, tosin onhan renkaiden halkaisija isompi joten mittarikin näyttää vähemmän kuin orkkis tassuilla. Pitää viedä jollekkin gurulle toi säädätyksiin kun ei tuosta itse niin paljon ymmärrä. Alkaa oikeesti voima loppuun kesken.
Laitoin kaasariin 145:n suuttimen, pitäisköhän laittaa se 150 mitä täällä on ehdoteltu? pitää vielä tutkia se pakoputki, että saa senkin hengittään kunnolla. Jos ei ala kulku paraneen niin pitää alkaa laittaan puhallin koneeseen ja mättää puoli kiloa ahtoja josko se sillä paranis :-)
Putko
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Joulu 2007 14:52

Viesti Kirjoittaja Putko »

Eikö sulla ole huoltokirjaa tuohon mönkijään? siinä kerrotaan perusteellisesti miten kytkin säädetään. Eikä ole kovin kummoinen homma :)
-Aikoinaan kovakin-
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

On huoltokirja, mut siinä oleva säätö ei vaikuta kytkimen "pitoon" vaan irroitukseen vaihteen vaihdon yhteydessä.irroitus ja vaihteet toimii nyt ok, mut edelleen on ongelmia pidon suhteen.
Olis mukava saada kommentteja hondan omistajilta joilla on moinen oikea laitos ja kuinka se toimii. Jos sitoo mönkijän narulla puuhun ja alla on sula ja pitävä pinta, niin miten käy kun painaa kaasua, alkaako sutimaan vai alkaako buuaan?
Muuten olen vaihde systeemiin tyytyväinen, etenkin vaikeissa paikoissa kun ei tarvi hamuta vaihdekeppiä. Riittää kun liikuttaa peukaloa :shock:
Voihan olla että laitteesta loppuu voima kesken eikä sen takia lähde pienillä kierroksilla liikkeelle. Kyllä se kytkin hiukan parani kun vaihtoi öljyt meni vaan paripäivää että alkoi vaikuttaan
Onko kellään sulakerasiaan karttaa, että mikä sulake on mihinkin?? ei selviä kirjasta eikä mönkijässä ole siinä kannessa mitään merkintää.
Polttanut pari kertaa 15A sulakkeen joka pimentää näytön ja kaikki muut paitsi vinssin. Narusta kun vetäisee niin lähtee käyntiin ja näyttö ja sähkö vaihteet toimii. jännää..
Putko
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Joulu 2007 14:52

Viesti Kirjoittaja Putko »

Sulla on kuitenkin takuu peli, niin sinuna veisin sen huoltoon. Se booaminen voisi myös johtua liian laihasta seoksesta, jonka eritoten huomaa raskaammilla renkailla. Isompi suutin ja kiihdytys pumppu toimimaan niin vastaa kaasuun ihan erilailla.
-Aikoinaan kovakin-
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

kippari kirjoitti:On huoltokirja, mut siinä oleva säätö ei vaikuta kytkimen "pitoon" vaan irroitukseen vaihteen vaihdon yhteydessä.irroitus ja vaihteet toimii nyt ok, mut edelleen on ongelmia pidon suhteen.
Olis mukava saada kommentteja hondan omistajilta joilla on moinen oikea laitos ja kuinka se toimii. Jos sitoo mönkijän narulla puuhun ja alla on sula ja pitävä pinta, niin miten käy kun painaa kaasua, alkaako sutimaan vai alkaako buuaan?
Muuten olen vaihde systeemiin tyytyväinen, etenkin vaikeissa paikoissa kun ei tarvi hamuta vaihdekeppiä. Riittää kun liikuttaa peukaloa :shock:
Voihan olla että laitteesta loppuu voima kesken eikä sen takia lähde pienillä kierroksilla liikkeelle. Kyllä se kytkin hiukan parani kun vaihtoi öljyt meni vaan paripäivää että alkoi vaikuttaan
Onko kellään sulakerasiaan karttaa, että mikä sulake on mihinkin?? ei selviä kirjasta eikä mönkijässä ole siinä kannessa mitään merkintää.
Polttanut pari kertaa 15A sulakkeen joka pimentää näytön ja kaikki muut paitsi vinssin. Narusta kun vetäisee niin lähtee käyntiin ja näyttö ja sähkö vaihteet toimii. jännää..
Sulla on varmaan samanlainen kaasari kun meillä on. Katos onko kiihdytinpumpun vivusto paikoilla?! Eppäilen että ei ole mitään...Siinä on suuri syy miksei se mene eikä jaksa. Ja katti ehdottomasti pois!! Käy kurkkaan http://sikailua.suntuubi.com/?cat=0 !! Se on meitin omalaatuinen pikkusivusto ja siellä on mitä me olemme velipoijaan kans väsätty.
ubu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Helmi 2008 20:25

Viesti Kirjoittaja ubu »

Onkos ketään tehnyt kunnon pohjapanssaria Odes 400 4x4:seen?
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

ubu kirjoitti:Onkos ketään tehnyt kunnon pohjapanssaria Odes 400 4x4:seen?
No mulla on on jonkinlainen. Minusta se on ihan "kunnollinenkin" ! Myös tukivarsiin on tehty omat panssarit. Muovin tyyppi on HDPE 300. Kotisivuille en ole viel kuvaa saanut panssarista, mutta paljon muuta siell on ==> http://sikailua.suntuubi.com/?cat=1 (laitan jossakin vaiheessa kuvia niistä) eli käy toistekin jos kiinnostaa
Vastaa Viestiin