ajattelin omaani laittaa kanssa 150 suuttimen.tarkoittaako tuo että se on 1,5milliä tuo 150 vai onko joku eri juju millä voi milleissä laskea suuttimen koon?sisua45 kirjoitti:Tänään sain kahden kaljan voimalla itsestäni irti, ja otin kaasarin käteen. Sehän on Keihin CVK, 34 millinen. Pääsuutin oli minulla 135, porasin sen 150 kokoiseksi. Nyt se jaksaa jäisellä asfaltilla heittää iloisesti perää kakkosella.Olen vaihtanut suuttimen keihinin (145) pyöreä. Vakio oli (138). tekee kiihtyvyyteen ja alavääntöön ja etuputken osassa on kattia muistuttava kikkare se on poistettu. Ja tämäkin auttoi.....Ennen 135 suuttimella se ei ruopinut edes liukkaammalla, lumisella tiellä. Kone on tehtaan jäljiltä todella laihalla, sillä saatu päästöhyväksytyksi...!?
ODES 400 4x4
toiset tekee mitä osaa...toiset mitä haluaa...=)
Tässä tapauksessa 150 on 1,5mm.
Juuri porasin kaverin mönkkärin suuttimen, siinä ei täsmännyt. 165 oli noin 1,1mm, ja 180 oli 1,2. Jos oikein muistan...
Juuri porasin kaverin mönkkärin suuttimen, siinä ei täsmännyt. 165 oli noin 1,1mm, ja 180 oli 1,2. Jos oikein muistan...
_________________
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 05 Helmi 2008 13:07
- Paikkakunta: ylivieska
Re: ODES 400 4x4
Valtti76 kirjoitti:Ostin tuollaisen Odes merkkisen mönkijän ja siin on täyskopio Honda Foreman 350cc moottorista<== vuosmallia en tarkkaa muista. Mutta kun papereissa lukee että kuristettu niin oisko joku esim. (foreman mies) löytänyt missä kuristukset voipi olla kun ite olen kokeillut toista cdi boksia joka oli kuristamattomassa mönkijässä ja ei auttanut ja suutinta olen koittanut vaihtaa ja äikkäri on vaihettu, mutta ei mitään.... Missä lie helppiä, kun en viittisi tuollaisella nuhapumpulla ahaa ja kuuluhan tuollaisessa 350:ssä potkua olla kun 250cc on enempi.... Ja olisin pois liikenteen alta (tieliikenne)
Mulla on kans tuommonen odesi ja vikoja on kyllä piisannu!! on menny takalaakerit ja vaihdelaatokko ja vinssi ja nyt äskön vaihdoin uuden kardaanin!!! Muuten on kyllä toiminu ihan hyvin ja nyt kun kohta alkaa olla 2200km takana vajaan kolmen kk siitä kun ostin odesin. mutta kyllä se kohta alkaa kestään kun on kulutusosat vaihdettu. onko muilla ollu ongelmia??
odes 400cc
Morjensta !
Tuli hankittua tuo odes 400 2008 malli elektrosift vaihteistolla. Mitenkäs se on tuo kytkimen pitävyys nuissa laitteissa?? mulla pitää ykkösellä suht hyvin mutta kakkosella tuntuu että ei pääse liikkeelle, etenkään neliveto päällä. voiko tuota säätää mitenkään?
jos pistää narun päähän painoa ja yrittää vetää liikkeelle niin alkaa vaan turraan eikä renkaat pyöri. tosin pikku rytkäytys ja sitten kyllä vetää.
Onko tuo ominaisuus vai vika...
Tuli hankittua tuo odes 400 2008 malli elektrosift vaihteistolla. Mitenkäs se on tuo kytkimen pitävyys nuissa laitteissa?? mulla pitää ykkösellä suht hyvin mutta kakkosella tuntuu että ei pääse liikkeelle, etenkään neliveto päällä. voiko tuota säätää mitenkään?
jos pistää narun päähän painoa ja yrittää vetää liikkeelle niin alkaa vaan turraan eikä renkaat pyöri. tosin pikku rytkäytys ja sitten kyllä vetää.
Onko tuo ominaisuus vai vika...
juu niin olen käsittänytkin ja myös teen, mut mitäs sitten kun ei lähde liikkeelle
Se oli niinkuin kysymyksenä.. Työkäytössähän tuollainen kytkin on sama kuin vetäis käsin sitä kärryä, ei ole kone työkäytössä. Kunhan ihmettelin vaan. Tiedä sitten miten tuo oikeasti pitäisi toimia kun ei ole hondalla koskaan ajanut. Kait se vaan on plagioinnin haittapuolia
Pitää kokeilla eri öljyjä laatikkoon josko se parantais hiukan pitoa. Tiedä mitä ne kinkit on sinne tunkenu.


Kyllä sillä pitäis pystyä lähtemään 2 vaihteella kytkintä luistamatta, kuitenkin siinä on saman pituiset välitykset kuin hondassa, jolla yleensä lähdetään 2 vaihteella liikenteeseen, jos ei ole kuormaa vetettävänä. Kokeile ensiksi uusilla öljyillä, kuitenkin se ensimmäinen vaihtoväli on jo 5h kohdalla. Huoltokirjassa pitäisi olla ohjeet kytkimen säätämiseen.
-Aikoinaan kovakin-
Juu huomenna vaihdan öljyt ja suodattimen. käykö honda foremanin 350cc suodatin tuohon? niin ja onko kendall 20w-40 huono idea tuolle? Ainakin moottoripyörissä se on hyvä kytkimelle.
Olis kiva saada kytkin kuntoon kun huomenna tulee alle itp mud lite xl renkaat 26x12x12 ja 26x9x12
aika karkee on kuvio. Mahtaa huutaa kiinan pata punaisena kun muta poorissa pukkaa....
Niin ja oli tuossa topikissa aikaisemmin puhetta tuosta kulkupuolesta sain just ja just mittariin 80 ,
Olis kiva saada kytkin kuntoon kun huomenna tulee alle itp mud lite xl renkaat 26x12x12 ja 26x9x12

Niin ja oli tuossa topikissa aikaisemmin puhetta tuosta kulkupuolesta sain just ja just mittariin 80 ,

No niin öljyt vaihdettu kendaaliin, ei muutosta kytkimessä. renkaat vaihdettu, nyt jää jyrkkään rinteeseen paikoilleen kun buuaa vaan renkaissa ainakin riittää pitoa. kulku puoli katosi sen saman tien, mittariin saa juuri ja juuri kelattua 60, tosin onhan renkaiden halkaisija isompi joten mittarikin näyttää vähemmän kuin orkkis tassuilla. Pitää viedä jollekkin gurulle toi säädätyksiin kun ei tuosta itse niin paljon ymmärrä. Alkaa oikeesti voima loppuun kesken.
Laitoin kaasariin 145:n suuttimen, pitäisköhän laittaa se 150 mitä täällä on ehdoteltu? pitää vielä tutkia se pakoputki, että saa senkin hengittään kunnolla. Jos ei ala kulku paraneen niin pitää alkaa laittaan puhallin koneeseen ja mättää puoli kiloa ahtoja josko se sillä paranis
Laitoin kaasariin 145:n suuttimen, pitäisköhän laittaa se 150 mitä täällä on ehdoteltu? pitää vielä tutkia se pakoputki, että saa senkin hengittään kunnolla. Jos ei ala kulku paraneen niin pitää alkaa laittaan puhallin koneeseen ja mättää puoli kiloa ahtoja josko se sillä paranis

On huoltokirja, mut siinä oleva säätö ei vaikuta kytkimen "pitoon" vaan irroitukseen vaihteen vaihdon yhteydessä.irroitus ja vaihteet toimii nyt ok, mut edelleen on ongelmia pidon suhteen.
Olis mukava saada kommentteja hondan omistajilta joilla on moinen oikea laitos ja kuinka se toimii. Jos sitoo mönkijän narulla puuhun ja alla on sula ja pitävä pinta, niin miten käy kun painaa kaasua, alkaako sutimaan vai alkaako buuaan?
Muuten olen vaihde systeemiin tyytyväinen, etenkin vaikeissa paikoissa kun ei tarvi hamuta vaihdekeppiä. Riittää kun liikuttaa peukaloa
Voihan olla että laitteesta loppuu voima kesken eikä sen takia lähde pienillä kierroksilla liikkeelle. Kyllä se kytkin hiukan parani kun vaihtoi öljyt meni vaan paripäivää että alkoi vaikuttaan
Onko kellään sulakerasiaan karttaa, että mikä sulake on mihinkin?? ei selviä kirjasta eikä mönkijässä ole siinä kannessa mitään merkintää.
Polttanut pari kertaa 15A sulakkeen joka pimentää näytön ja kaikki muut paitsi vinssin. Narusta kun vetäisee niin lähtee käyntiin ja näyttö ja sähkö vaihteet toimii. jännää..
Olis mukava saada kommentteja hondan omistajilta joilla on moinen oikea laitos ja kuinka se toimii. Jos sitoo mönkijän narulla puuhun ja alla on sula ja pitävä pinta, niin miten käy kun painaa kaasua, alkaako sutimaan vai alkaako buuaan?
Muuten olen vaihde systeemiin tyytyväinen, etenkin vaikeissa paikoissa kun ei tarvi hamuta vaihdekeppiä. Riittää kun liikuttaa peukaloa

Voihan olla että laitteesta loppuu voima kesken eikä sen takia lähde pienillä kierroksilla liikkeelle. Kyllä se kytkin hiukan parani kun vaihtoi öljyt meni vaan paripäivää että alkoi vaikuttaan
Onko kellään sulakerasiaan karttaa, että mikä sulake on mihinkin?? ei selviä kirjasta eikä mönkijässä ole siinä kannessa mitään merkintää.
Polttanut pari kertaa 15A sulakkeen joka pimentää näytön ja kaikki muut paitsi vinssin. Narusta kun vetäisee niin lähtee käyntiin ja näyttö ja sähkö vaihteet toimii. jännää..
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Sulla on varmaan samanlainen kaasari kun meillä on. Katos onko kiihdytinpumpun vivusto paikoilla?! Eppäilen että ei ole mitään...Siinä on suuri syy miksei se mene eikä jaksa. Ja katti ehdottomasti pois!! Käy kurkkaan http://sikailua.suntuubi.com/?cat=0 !! Se on meitin omalaatuinen pikkusivusto ja siellä on mitä me olemme velipoijaan kans väsätty.kippari kirjoitti:On huoltokirja, mut siinä oleva säätö ei vaikuta kytkimen "pitoon" vaan irroitukseen vaihteen vaihdon yhteydessä.irroitus ja vaihteet toimii nyt ok, mut edelleen on ongelmia pidon suhteen.
Olis mukava saada kommentteja hondan omistajilta joilla on moinen oikea laitos ja kuinka se toimii. Jos sitoo mönkijän narulla puuhun ja alla on sula ja pitävä pinta, niin miten käy kun painaa kaasua, alkaako sutimaan vai alkaako buuaan?
Muuten olen vaihde systeemiin tyytyväinen, etenkin vaikeissa paikoissa kun ei tarvi hamuta vaihdekeppiä. Riittää kun liikuttaa peukaloa![]()
Voihan olla että laitteesta loppuu voima kesken eikä sen takia lähde pienillä kierroksilla liikkeelle. Kyllä se kytkin hiukan parani kun vaihtoi öljyt meni vaan paripäivää että alkoi vaikuttaan
Onko kellään sulakerasiaan karttaa, että mikä sulake on mihinkin?? ei selviä kirjasta eikä mönkijässä ole siinä kannessa mitään merkintää.
Polttanut pari kertaa 15A sulakkeen joka pimentää näytön ja kaikki muut paitsi vinssin. Narusta kun vetäisee niin lähtee käyntiin ja näyttö ja sähkö vaihteet toimii. jännää..
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
No mulla on on jonkinlainen. Minusta se on ihan "kunnollinenkin" ! Myös tukivarsiin on tehty omat panssarit. Muovin tyyppi on HDPE 300. Kotisivuille en ole viel kuvaa saanut panssarista, mutta paljon muuta siell on ==> http://sikailua.suntuubi.com/?cat=1 (laitan jossakin vaiheessa kuvia niistä) eli käy toistekin jos kiinnostaaubu kirjoitti:Onkos ketään tehnyt kunnon pohjapanssaria Odes 400 4x4:seen?