comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Repetti kirjoitti: Kierrosrajoitin alkaa tulla vastaan siellä 7800-8100 rpm. :D

Kyllä mulla ei ota yli 7500 rpm. Alkaa ajoittain "porisemaan" jo 7300 rpm kohdalla. Yksilöllistä siis!
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

L7e-pilotti kirjoitti:
Repetti kirjoitti: Kierrosrajoitin alkaa tulla vastaan siellä 7800-8100 rpm. :D

Kyllä mulla ei ota yli 7500 rpm. Alkaa ajoittain "porisemaan" jo 7300 rpm kohdalla. Yksilöllistä siis!
Oletkos ottanut pakkirajoittimen irti?
Se pudottaa kierroksia.
Minulla ottaa rajoitin paikoillaan 8100 rpm ja irti 7500-7800 rpm. Ja sekoilee muutenkin pahasti.
Eli kaikki vaikuttaa kaikkeen. :D
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Avatar
tummu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Loka 2007 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja tummu »

Vika löytyi miksi ei ottanut täysiä kierroksia. ilmanputsarilta kaasariin tuleva kumiletku oli kaasarin toiselta laidalta lähtenyt irti, joten veti sitä kautta liikaa ilmaa täydelläkaasulla ajettaessa. Onko kukaan ilmannut jarruja omasta kömpiästään? Minulla meni jarruputki poikki mutta sain vaihdettua uuden, mutta jarruja en saa ilmattua millään opilla! Käsikahvan ilmaus onnistuu helposti, mutta jarrupolkimen ei. Olen kokeillut vaikka mitä konsteja!!!!! Joten laittakaa vinkkejä ilmauksen suhteen jos on!!!!!!!!!!
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Olisikohan jarrusatuloissa kahdet männät? On silloin jarruletkujakin kahdet. Toiset vaikuttavat kahvasta jarruun ja toiset jalkapolkimesta jarruun.

Ilmaus sillepuolelle josta löysää löytyy :)

Mika
Avatar
tummu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Loka 2007 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja tummu »

käsikahva ottaa vain vasempaan takajarruun. poljin ottaa muihin.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

tummu kirjoitti:käsikahva ottaa vain vasempaan takajarruun. poljin ottaa muihin.
eikö oikeanpuoleinen kahva ole vaijeri toiminen käsijarru ja ottaa vaan vasempaan takajarruun, vasemman puoleinen kahva on neste toiminen ja ottaa kumpaankin takajarruun. Jalkapoljin taas ottaa kaikkiin pyöriin.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
tummu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Loka 2007 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja tummu »

nii se taitaakin olla.
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

VilleM kirjoitti:eikö oikeanpuoleinen kahva ole vaijeri toiminen käsijarru ja ottaa vaan vasempaan takajarruun, vasemman puoleinen kahva on neste toiminen ja ottaa kumpaankin takajarruun. Jalkapoljin taas ottaa kaikkiin pyöriin.
Ei. Poljin vaikuttaa eteen ja oikealle taakse. Käsikahvat molemmat vaikuttaa vasemmalle taakse, toinen vaijerilla ja toinen nesteellä.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Repetti kirjoitti:
L7e-pilotti kirjoitti:
Repetti kirjoitti: Kierrosrajoitin alkaa tulla vastaan siellä 7800-8100 rpm. :D

Kyllä mulla ei ota yli 7500 rpm. Alkaa ajoittain "porisemaan" jo 7300 rpm kohdalla. Yksilöllistä siis!
Oletkos ottanut pakkirajoittimen irti?
Se pudottaa kierroksia.
Minulla ottaa rajoitin paikoillaan 8100 rpm ja irti 7500-7800 rpm. Ja sekoilee muutenkin pahasti.
Eli kaikki vaikuttaa kaikkeen. :D
Itselläni on pakkirajoitin pois käytöstä ja kierosrajotin iskee pääle tasan 8000rpm eikä ole mitään ongelmia, että jotain eroja taas näissä comanche 300 4x4 on.
Junska
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Heinä 2008 18:40
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja Junska »

Ihmettelin tuossa aikasempaa että missä on ollu vikoja jos bensamittari ei toimi....
Vika löytyi. Joku neropatti oli yhdistännyt tankista tulevan johdon virran ulosoton pistokkeeseen :idea:
Ja ilman rajoitinta ottaa 7500 rpm. rajoitin kytkettynä 8000 rpm.
Huippunopeus 73 km/h ja sarvet vatkaa samalla tavalla ku ryssän rekoissa ohjauspyörä :D
Eturenkaat tosin tulossa takuuseen uudet.
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Noniin! Tänään tuli 2000km/ 65h mittariin, niistä n.500km parin vko:n sisällä.

Härkä on toiminut todella hyvin. Maantielläkin menee kuin kiskoilla, renkaiden tasapainotuksen jälkeen, vaikka jotkut tällä foorumilla väittääkin, että näillä ei voi ajaa muun liikenteen mukana, kun on niin paskoja ajaa.
Ilmeisesti Comanchella on vähän teknistä etumatkaa muihin merkkeihin verrattuna.

Pari pientä ongelmaakin on tullut:

- Kaasarista ilmansuodattimelle menevä letku parista kohtaa halki kaasarin puoleisesta päästä.

- Vaihdelaatikosta tihkuu vähän öljyä, siitä kohtaa mistä pitkänperän vaihteensiirtäjä menee laatikon sisälle.

- Meinaa sammua liikkeelle lähtiessä, jos pistää kaasun pohjaan. Tämä oire tuli sen jälkeen kun vaihdoin isomman suuttimen, muistaakseni koko oli 150.

- 26" maastogummit on vähän liikaa tälle mönkijälle, maastossa jaksaa pikkuperällä pyörittää, mutta tieliikenteessä syö liikaa kiihtyvyyttä/huippunopeutta. Vaihtuu takaisin 25:siin.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Jep. Nyt on ihan koputettava puuta sillä bulli on pelannut kuin vessan pönttö! :D
Jopa etuperä on kestänyt.

Tiesivät Gerniltä kertoa, että Comsun Bullista on tulossa uusi "retkuperämalli", tosin samalla koneella.

En sitten tiedä, onko muita muutoksia vehkeessä.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Jossain nettisivuilla oli fotoja siitä. Tai sitten se oli vaan märkäuni.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Juu kyllä mullakin on Komsu pelannut alkuvaikeuksien jälkeen moitteitta. Toivottavasti tätä jatkuu vuosia...
cnc
6WD
Viestit: 318
Liittynyt: 16 Maalis 2008 00:10
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cnc »

Vastaa Viestiin