Honda trx 650 rincon

Keskustelua Honda mönkijöistä.
taistovainaa
2WD

Re: Rincon 650cc kylmäkäynnistys?

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

ittellä juurikin sama laite ja hyvin lähtee käyntiin.

1-3 krt primeria, ryyppy päälle, käyntiin ja ryyppy pois.

liekö tulppa sökö?? kaasarissa kökköä??
jukes
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jukes »

taistovainaa kirjoitti:ittellä juurikin sama laite ja hyvin lähtee käyntiin.

1-3 krt primeria, ryyppy päälle, käyntiin ja ryyppy pois.

liekö tulppa sökö?? kaasarissa kökköä??

uus tulppa on. missä siinä on primeri??
hyvällä on hyvä ajaa..
tiennäyttäjä
6WD

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

kaasuttimen pohjassa.
ja höh tietenkin se on honda
flyer
2WD

Viesti Kirjoittaja flyer »

Ihme että olet saanut edes käyntiin jos et ole käyttänyt primeriä :D
rekisteri
Tracks

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

höh?!? itse olen viime talvena jokaisena päivänä pelkällä imulla ja startilla käyntihi ?!?
JoxaGo
4WD
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

flyer kirjoitti:Ihme että olet saanut edes käyntiin jos et ole käyttänyt primeriä :D
Vähän samaa mieltä kokemuksella joka on kertynyt edellisistä, uusista kömpijöistä, Hondan 350:sta sekä 400:sta. Ei mitään mahdollisuutta saada käyntiin pakkaskelillä ilman primerin käyttöä. Mutta mutta... sitten toinenkin asia mikä helposti vaikuttaa käynnistyvyyteen kylmällä. Jos joudut pyörittämään pitkään käynnistäessä, käytät valoja ja vinssiä ja toisaalta ajo- /latausaika jää lyhyeksi, akun jännite voi olla niin alhaalla seuraavalla kerralla tartatessa että tartti kyllä pyörittää mutta kone ei vaan käynnisty kun jännite ei riitä kipinään. Tuohon johtopäätökseen olen tullut koskapa turhien tarttausyrityksien jälkeen laitoin vain virrat päälle ja nykäisin käsikäynnistyskahvasta ja heti pamahti kone tulille. Pitkästi piti kirjoittaa pienestä asiasta mutta yrittäkää ottaa selvää :?
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
jce917
3WD

Viesti Kirjoittaja jce917 »

juuh...pakko oli ilmaista omakohtainen kokemus myös käynnistyksien suhteen:
laite1 -99, 400 foreman ,ajettu paljon: vaikka seisois kuinka pitkään,ei tarvii kuin ryyppyä käyttää täysillä, ja melkeen heti pois(talvella),(kesällä ei vaadi mitään huikkia koskaan siis.) praimia en oo käyttäny ikinä:)ja siis lähtee siis erittäin herkästi käymään,aina!!!!oli kesä tai talvi,puristuksen yli ja papatus alkaa:)

-05, 500 foreman : varsinkin kylminä aikoina pitkän seisomisen jälkeen( 2vk) saa pyörittää hetken aikaa (2-4sek.), ennenkuin hörähtää,mutta kun painaa praimeria 2-3 kertaa ja huikka nuppi ylös ja starttaa niin, kun kone pyörähtää, ni käy heti!!! eli nuukempi on tuo uus malli,,,,oon useasti asiaa kokeillu ja tullu aina samaan tulokseen....tyhjäkäyntisuuttimella asiaan tietysti vaikutusta,ehkä,,,,mutta molemmissa ilmeisimmin vakiot,,,,uudemmassa täysin varma, vanhaakin epäilen, että tuskin kukaan koskenu....

jotenka luulen että 650 rincon on 500 sen lailla "tarkempi" mitä ainakin nuo wanhat 3-450cc)
rinconista varsin ei omakohtaisia kokemuksia,vaikka mielitokoja oiski ollu:)
honda foreman 500 & 680i rincon
taistovainaa
2WD

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

raimerista.

otat oik. puoleisen muovin siitä penkin vierestä pois niin pääsee primeriin käsiksi.

itse tuli ajateltua, että ko se primeri on suunniteltu muovilipareiden alle jne. ettei sitä olekkaan tarkoitettu käytettävän kuin äärimmäisen kovissa pakkasissa.
mutta toisin on ainakin meillä.

tais muuten ohjekirjassakin olla että vasta -15c tahi kylmempää...??!
flyer
2WD

Itse en ota sivumuovia pois primeriä painettaessa, vaan vasemman takarattaan etu-ylänurkasta ylettyy mainiosti painaan primeriä.
jukes
Noppeli

flyer kirjoitti:Itse en ota sivumuovia pois primeriä painettaessa, vaan vasemman takarattaan etu-ylänurkasta ylettyy mainiosti painaan primeriä.
itse en ole löytänyt koko primeria vielä vaikka tonkinu jo aika lailla oisko entinen omistaja siirtänyt sen helpompaan paikkaan ..aika mystistä,,
hyvällä on hyvä ajaa..
flyer
2WD

Se on KAASUTTIMESSA oikealla puolella kohokammion kyljessä, siitä vaan käsikopelolla takarattaan vierestä ronklaa.
tiennäyttäjä
6WD

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

randin sivuilla olevassa ohjekirjassa sivu 24 on ohjeet ja epämääräinen kuva siitä rimeristä.jos sitä ei löydy kaasuttimesta vois epäillä kaasuttimen oikeellisuutta
ja höh tietenkin se on honda
J.P
Noppeli

Viesti Kirjoittaja J.P »

Kyseinen laite ei tarvitse akun jännitettä ollenkaan mikäli nykii narusta käyntiin! Eli se voi olla vaikka irti kytketty. Jos kone on nihkeä lähtemään kylmänä käyntiin ja on nuhanen alakierroksilla niin kannattaa avata seosruuvia vartin verran. Paranee oleellisesti...
jukes
Noppeli

jep kyllä se primeri sieltä löyty ja nyt ei kerkee kone kunnolla pyörähtää niin kone jo käypi.....Mahtava homma ei tarvinnu vaihtaa polleen.. :lol: :lol: :lol:
hyvällä on hyvä ajaa..
Pauni
Noppeli

Rincon käynnistys

Viesti Kirjoittaja Pauni »

Moi

Olen uusi ( vihreä ) harrastelija. Ongelmanani on Rincon 650 vm.2004 huono käynnistyvyys. Ei tahdo pakkasilla käynnistyä, pyörittää kyllä hyvin, mut ei ees lupaa. Oon täyttänyt kaasuttimen primerilla ja antanut huikkaa mut kun ei......... Sitkun käynnistyy ei enää mitään ongelmia. Voisko joku neuvoo. Kiitos.
Vastaa Viestiin