Järkyttävä vakuutusmaksu??
-
- 3WD
Niin siis tieliikennemalli mulla nimenomaan on, eikä mulla mitään kaksinkertaista vakuutusmaksua laitettu. 131 e näytti olevan vuoden liikennevakuutus. Palo ja varkausvakuutus tais olla muutaman kymmenen euroa vuodessa.k-mies kirjoitti:ai metsämalli. Kylläpä nyt nolottaa... Luulin että tiemallin vakuutuksista puhutaan. no ne on tapiolassa 2x.
-
- Tracks
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Sitten on Tapiolan virkailija ehnyt selvän virheen. Tämä on nyt niin monta kertaa Tapiolassa tarkastettu ja vaimo on jopa siellä töissä:Kymco mx-er 125 kirjoitti:Niin siis tieliikennemalli mulla nimenomaan on, eikä mulla mitään kaksinkertaista vakuutusmaksua laitettu. 131 e näytti olevan vuoden liikennevakuutus. Palo ja varkausvakuutus tais olla muutaman kymmenen euroa vuodessa.
- Maastomallille liikennevakuutus siinä 140 ekun hujakoilla
- Tieliikennepelille aina kaksinkertainen hinta maastopeliin verrattuna
Eli sulla on sitten vehkeessäsi maastoversion vakuutus. No sehän ei ole sinun vika jos Tapiola töppää eli ihan samat korvaukset saat, jos vahinko tapahtuu. Saattaa vaan se vakuutusmaksu jossain vaiheessa nousta, kun huomaavat mokansa.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- 3WD
Noh, saattaapa sitten olla. Kummallista jos näin, sillä ajoin mönkijällä toimiston ikkunan alla (josta virkailija varmasti näki minut) ja toisekseen vein sinne rekisteröintipaperit (!) ja kolmanneksi virkailija vielä soitti johonkin keskustoimistoon ja varmisti mihin luokkaan laite merkitään. Vakuutuksen otin viime vuonna loppukesästä, pienellä paikkakunnalla.Viljami kirjoitti:Sitten on Tapiolan virkailija ehnyt selvän virheen. Tämä on nyt niin monta kertaa Tapiolassa tarkastettu ja vaimo on jopa siellä töissä:Kymco mx-er 125 kirjoitti:Niin siis tieliikennemalli mulla nimenomaan on, eikä mulla mitään kaksinkertaista vakuutusmaksua laitettu. 131 e näytti olevan vuoden liikennevakuutus. Palo ja varkausvakuutus tais olla muutaman kymmenen euroa vuodessa.
- Maastomallille liikennevakuutus siinä 140 ekun hujakoilla
- Tieliikennepelille aina kaksinkertainen hinta maastopeliin verrattuna
Eli sulla on sitten vehkeessäsi maastoversion vakuutus. No sehän ei ole sinun vika jos Tapiola töppää eli ihan samat korvaukset saat, jos vahinko tapahtuu. Saattaa vaan se vakuutusmaksu jossain vaiheessa nousta, kun huomaavat mokansa.
-
- Tracks
Ei sillä ole mitään merkitystä, miten olet mönkijällä pihalla kurvaillut. Virkailija on ilmeisesti ymmärtänyt mönkijöistä suunnilleen yhtä paljon kuin sika kuuraketista. Ja kun puhelimitse kysyy asiaa, josta ei mitään itse ymmärrä, niin todennäköisesti ei ymmärrä myöskään vastaustaKymco mx-er 125 kirjoitti:Noh, saattaapa sitten olla. Kummallista jos näin, sillä ajoin mönkijällä toimiston ikkunan alla (josta virkailija varmasti näki minut) ja toisekseen vein sinne rekisteröintipaperit (!) ja kolmanneksi virkailija vielä soitti johonkin keskustoimistoon ja varmisti mihin luokkaan laite merkitään. Vakuutuksen otin viime vuonna loppukesästä, pienellä paikkakunnalla.

Ole sinä vain tyytyväinen saamastasi "hyvän asiakkaan alennuksesta". Ainakaan minä en menisi tilanteessasi kyselemään, että "Meniköhän homma nyt ihan oikein, kun kaverit Foorumilla väitti että ...", jos vakuutuksen meinaat Tapiolassa pitää. Maksat vaan kyselemättä laskun, ja jos sitten jossain vaihessa meinaavat hintaa nostaa, niin menet sitten meuhkaamaan törkyriistämisestä

Viljami
-
- 6WD
Elikkä samat arpajaiset jatkuu edelleen. Riippuu siitä keltä kysyy ja paistaako aurinko. Kumma juttu että vakuutusyhtiöt saikkaa hintojen kanssa näin paljon. Vai onko pari kolaria jo nostanut hintoja 200-300%. Hyvin menee. 

- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Kysykää nyt hyvät ystävät Pohjantähdestä, ja äkkiä. Mikäli oiken muistan niin sielläkin vakuutus (mönkijä) hinnoittelu muuttuu ihan piakkoin (n. 4 vk:n sisällä). Liikennevak. n. 146 € KASKO 280€ On varmaan kohdillaan kaikille jotka KASKON haluavat! Enkä ole itse Pohj.tähd. myyjä!!
" Vain arvokalat uivat vastavirtaan! "
Juuri näin, alkaa mälläämiset tuottamaan tulosta, reiluu kerpeleMikako kirjoitti:Mikäli oiken muistan niin sielläkin vakuutus (mönkijä) hinnoittelu muuttuu ihan piakkoin (n. 4 vk:n sisällä).

Jos Pohjantähden Kasko nousee niin kyllä se nousee myös vanhoille vakuutuksen ottajille joten se on aivan sama koska sen kaskon sieltä ottaa.
Mun puolesta Kaskon voisi nostaa 1000 egeen ja käyttää sitten perinteistä bonus järjestelmää kaskoon, silloin se olisi oikeudenmukainen niille jotka yrittävät ajaa mälläämättä. Nyt kun kasko maksaa 280 vuodessa ja omavastuu on 300€ niin hyvin usean suusta olen maastossa kuullut että mitä sitä säälimään, kasko siinä on. Toki vahinkoja sattuu mutta korkeampi kasko edesauttaisi järjen käyttöä maastoajossa. Ei kun bonukset peliin.
Kylätason mönkijäkuski
Mulle tuli juuri Pohjantähdestä liikenne ja kasko vakuutuksen laskut.
Maksu yhdessä erässä:
Maksut ajalle 1.5.2007-30.4.2008
Liikennevak. 153,54 € -2,5% maksutapa-alennus -5% keskittämis alennus, netto 142,23 €/ vuosi
Kaskovak. 280 € -2,5% maksutapa-alennus -10% keskittämis alennus, netto 245,70 €/vuosi.
Yhteensä 387,93 € (kaskossa 300 € omavastuu)
Maksu yhdessä erässä:
Maksut ajalle 1.5.2007-30.4.2008
Liikennevak. 153,54 € -2,5% maksutapa-alennus -5% keskittämis alennus, netto 142,23 €/ vuosi
Kaskovak. 280 € -2,5% maksutapa-alennus -10% keskittämis alennus, netto 245,70 €/vuosi.
Yhteensä 387,93 € (kaskossa 300 € omavastuu)

-
- Tracks
Voi pahus. Just tällä viikolla otin Pohjantähdestä kaskon, kun oli niin hurjia jutuja tuolta Saaramaan ajoistaMikako kirjoitti:Kysykää nyt hyvät ystävät Pohjantähdestä, ja äkkiä. Mikäli oiken muistan niin sielläkin vakuutus (mönkijä) hinnoittelu muuttuu ihan piakkoin (n. 4 vk:n sisällä). Liikennevak. n. 146 € KASKO 280€

Samat hinnat ne Pohjantähdestä mullekin ilmoittivat. Onneksi sentään otin vakuutusmaksun yhdessä erässä. Nyt kun kerralla maksaa vuodeksi eteenpäin, niin mahdollinen korotus purasee siten vasta ensi vuonna.
Kun vajaa vuosi sitten asiaa laajemmin selvittelin, niin pelkkä liikennevakuutus sekä palo- ja varkausvakuutus tuli edullisimmaksi Pohjolasta. Pohjantähdellä taas oli selvästi edullisin kasko ja myös liikennevakuutus + kasko pakettina tuli Pohjantähdestä edullisimmin. Jos nyt Pohjantähti nostaa kaskonsa hintaa, niin sitten on mielenkiintoista verrata sitä Pohjolan hintoihin.
Vaan taitaapa se olla niin, että hintojaan nostaa jokainen vakuutusyhtiö.
Viljami
-
- 6WD
- Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
tänään juuri kyselin hintoja,kyseessä tieliikeenne Kymco Mxu 250 ja liikennevakuutus
If 220 euroa
Tapiola 268 euroa
Lähivakuutus 122 euroa,joten päädyin viimeiseen ,muissa firmoissa oli maastokäyttöön sama hinta kuin tuo lähivakuutus ja sitten jos tieliikenteessä niin hinta hyppäsi aikas lailla...
Lähivakuutuksessa vain yksi hinta maasto ja tieliikenne mönkijöille
If 220 euroa
Tapiola 268 euroa
Lähivakuutus 122 euroa,joten päädyin viimeiseen ,muissa firmoissa oli maastokäyttöön sama hinta kuin tuo lähivakuutus ja sitten jos tieliikenteessä niin hinta hyppäsi aikas lailla...
Lähivakuutuksessa vain yksi hinta maasto ja tieliikenne mönkijöille
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Vaihtoehdot ei todellakaan lopu kolmeen eikä neljään, mutta eihän noita tosin kaikkia jaksa kukaan kiertää kysymässä....
Rekiseröimätön 200cc mönkijä.
Mun kierros:
Tapiola 137e/vuosi
Fennia 128e/vuosi
Lähivakuutus 122e/vuosi
Pohjola 120e/vuosi
Tohon pohjolaan sitten päätyin ku kerran siellä oli autovakuutuskin ja osakaskokaa ollu kallis vain 32e vuosi (siis hirvi,palo,varkaus,oikeusturva)
Ei noi enää kalliita oo ku on kilpailutettu jo tarpeeksi ja alkavat tuntea miten turvallisia mönkijät oikeasti ovat....
Rekiseröimätön 200cc mönkijä.
Mun kierros:
Tapiola 137e/vuosi
Fennia 128e/vuosi
Lähivakuutus 122e/vuosi
Pohjola 120e/vuosi
Tohon pohjolaan sitten päätyin ku kerran siellä oli autovakuutuskin ja osakaskokaa ollu kallis vain 32e vuosi (siis hirvi,palo,varkaus,oikeusturva)
Ei noi enää kalliita oo ku on kilpailutettu jo tarpeeksi ja alkavat tuntea miten turvallisia mönkijät oikeasti ovat....
If you don't GO, you NEVER know!