No kävin tos viikon loppuna reilun 100km lenkin taas..
Kulkee loivaa alamäkee 87km/h kaks päällä.. Vaikea uskoa et laakerit ois kökkönä koska kyl sen kuulis. Jokanen konehan on yksilö ja minkäs sille voi jos toi ei vaa kule yli 90km/h.
Metikös ainaki liikkuu tosi hyvin jopa kakspäällä ollaksee "laiska" takaveto.
Meinasin kyl lisäillä tehoja tohon tehoputkilla, tankkaamal vaik v-poweria ja siihen kaasuttimeen 120 suutin, rissan vaihto ja tulppa pitäs tarkistaa. Jos tulppa sontana tai nokinen eikä saa kunnon kipinää vaikuttaa heti tehoihin..
Viimeksi muokannut infinitus, 01 Kesä 2008 12:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
moi. ostin tossa viimeviikolla tgb 425:en ja on toiminut moitteetta. yksi asia kuitenkin häiritsee, eli öljyvalo vilkkuu välillä himmeenä kun painaa kaasua kunnolla. oon liittimiä putsaillu ja kiristellyt mutta ei ole ollut mitään vaikutusta asiaan. missä päin se öljynpaine anturi sijaitsee vai onko se siellä koneen sisällä piilossa? takuuta on kyllä jäljellä mutta ei raaskis sitä viedä sinne boxiin seisomaan pikkujutun takia jos on vaan pientä sähkövikaa. öljyt olen tarkistanut ja sitä kyllä piisaa.
Mulla oli alussa sama juttu ja piti jossain vaiheessa vaihtaa öljynpaine anturi,kun kuulemma niissä on joskus vikaa.Mutta nyt kun vehje on yli vuoden vanha välkkyminen on hävinnyt ilman anturin vaihtoa.
dodii, nyt on jotain hämärää 425:en koneessa kun ajaa esim taajamaa tasakaasulla niin se tekee semmosta pehmeetä ailahtamis liikettä. eli nykii ihan pikkasen. onkohan kaasarin säädössä hiomista?
tgbman kirjoitti:dodii, nyt on jotain hämärää 425:en koneessa kun ajaa esim taajamaa tasakaasulla niin se tekee semmosta pehmeetä ailahtamis liikettä. eli nykii ihan pikkasen. onkohan kaasarin säädössä hiomista?
Ei se mikään tarkkuuden esikuva ole se kaasari, tasanopeuden pitäminen on melko hankalaa ellei mahdotonta, se vaan veivaa siinä sinne päin nopeutta. Nykiminen on tosin jo eri juttu, ei se nykimiseltä tunnu, se on vaan niin epätarkka ylipäätään ilmeisesti.
joo muttakun se toimii kylmällä koneella täydellisesti. kun on ajanut joku 15-30min alkaa semmonen vatkaaminen kierrokset nousee ja laskee hitaasti ja tasasesti. ei sinäänsä haittaa mutta on vaan ärsyttävää ajaa. pitäneen viedä huoltoon kuukaudeks seisomaan
tgbman kirjoitti:joo muttakun se toimii kylmällä koneella täydellisesti. kun on ajanut joku 15-30min alkaa semmonen vatkaaminen kierrokset nousee ja laskee hitaasti ja tasasesti. ei sinäänsä haittaa mutta on vaan ärsyttävää ajaa. pitäneen viedä huoltoon kuukaudeks seisomaan
Kysy ensin onko niillä hajuakaan mistä se johtuu vai onko se 'ominaisuus', ei jää turhaan seisomaan nyt kun paras ajosesonki on menossa.
Tänään hain tegun korjaajalta 3 viikon odottelun jälkeen.
Katkenneen vetarin lisäksi etuperän laakerit ym. tohjona... lähettivän maahantuojalta uudet sisuskalut. Toivottavasti nyt kestää.
Yksi vika tai "ominaisuus" vielä hieman vaivaa... takavedolla alamäkeen moottorijarrutuksessa saattaa kuulua jotain ihme rutinaa vaihteistosta... tai takajarrulla jarruttaessa esim. hiekalla...onkohan muilla vastaavasta kokemuksia? onko normaalia?
tuurim kirjoitti:
Yksi vika tai "ominaisuus" vielä hieman vaivaa... takavedolla alamäkeen moottorijarrutuksessa saattaa kuulua jotain ihme rutinaa vaihteistosta... tai takajarrulla jarruttaessa esim. hiekalla...onkohan muilla vastaavasta kokemuksia? onko normaalia?
Kyllä toi jo vialta kuullosta,ei siellä minkään kyllä rutista kuulu,tai ei ainakaan minulla kuulu.
Vaihteen siirtäjän välitys oikealtapuolelta vasemmallepuolelle,eli putki kiinnikkeineen jossa akseli ja sen päissä vivut .Oli akseli katkennut ja vaihteet ei välittynyt laatikkoon.Otin yksikön irti ja menin maahantuojalle ja odotin pitkää odotusaikaa osalle,mutta yllätys oli suuri kun kaveri meni varastoon ja toi uuden yksikön käteen takuuseen.Modularboxille iso plussa asian ja varaosien hoidosta eikä ollut ekakerta kun palvelu pelaa.
Kolme kertaa on mun tegussa solenoidi kärähtäny ja kerran akku paukkunu ja päästäny ulos höyryt. Modularilla ollu vähän ongelmia noiden huoltotöiden kanssa. Eivät oikein malta tehä huoltoja kunnolla, joten monet asiat tarkastamatta.
Oli sittenkin polttimovika, langat ehjät, jarruvalo toimi, ajovalo ei. Uusi polttimo ja kaikki skulaa!!
Niin ja irtosi se vaihdekepakko tuolta nivelestä lootan päästä. Yllätykseni oli suuri, kun totesin siellä olevan kierteet . 15min räpellys ja pelittää hyvin. Soitin modularboxiin ja varasin 500km:n huollon lupasivat tarkistaa ko.liitoksen, ettei tarvi uudestaan fixata tien päällä. Muuten olen tyytyväinen, ainakin vielä. On muuten siirretty uuteen teguun nopeusanturi eturattaalle.
Hain oman TGB:n toissapäivänä ja ainakin vielä toimii hyvin. Yksi kysymys tuosta vetokäynnistämisestä. Jessus, eihän tota saa millään vetämällä käyntiin, hyvä kun saa edes vedettyä sitä narua mihinkään, sen verran tuntuu olevan puristuksia. Laitteessa ei taida olla puolipuristus namikkaa? en ainakaan löytänyt...