Oulun seudulla, 05.07-08 aloitettu, ajo topikki
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Taas net meinaa meikäläistä nöyryyttää
Muuten Metu se tapahtuma olisi lauantaina ja ensimmäinen stunt näytös jo 12.00. Toinen 15.00 ja sitten se kiihdytyskisa mönkijä vastaan evo 8, klo:18.00
Ja jos ajelette lauantaina, niin ajelkaa OjanRautaan, meikä on järkännyt sinne isot tulet ja makkaraa.

Muuten Metu se tapahtuma olisi lauantaina ja ensimmäinen stunt näytös jo 12.00. Toinen 15.00 ja sitten se kiihdytyskisa mönkijä vastaan evo 8, klo:18.00
Ja jos ajelette lauantaina, niin ajelkaa OjanRautaan, meikä on järkännyt sinne isot tulet ja makkaraa.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 6WD
Tuonne Shellille on helpompi löytää
, joten enköhän minä sinne sunnuntaina taas ilmesty.
Kyllähän nämä ajot ovat olosuhteen pakosta pääsääntöisesti pikkutielle suuntautuneet. Toki reitti vaihtuu joka kerta ja keksitään sen mukaan ketä on paikalla.
Se on melkein niin, että jos maastopelillä tahtoo mukaan on laitettava itse kutsua kehiin (ja lähdettävä itse oppaaksi, jos ei mennä Iinattiin). Nythän tuota vähän tulee lunta ja vedet ovat pahimmoilleen riitteessä, joten jotain pientä haastetta saattaisi offiradaltakin löytyä.

Kyllähän nämä ajot ovat olosuhteen pakosta pääsääntöisesti pikkutielle suuntautuneet. Toki reitti vaihtuu joka kerta ja keksitään sen mukaan ketä on paikalla.
Se on melkein niin, että jos maastopelillä tahtoo mukaan on laitettava itse kutsua kehiin (ja lähdettävä itse oppaaksi, jos ei mennä Iinattiin). Nythän tuota vähän tulee lunta ja vedet ovat pahimmoilleen riitteessä, joten jotain pientä haastetta saattaisi offiradaltakin löytyä.
Meura: "onko aiheesta keskustelua jossain?"
Taitaa kuva kertoa enemmän.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=120
Taitaa kuva kertoa enemmän.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=120
Mönkijällä voi ajaa aina
Taas ajeltiin. Tai muut ajoivat ja minä yritin sinnitellä perässä. Väärä rengasvalinta edelleen 
Ihan uusi kokemus ajella näin alkutalvesta, ja ojissa on vain 3-4 sentin jääkerros. Ekana ajava mönkkäri pääsi helposti ja tunnustellen yli ja lopuilla laitteilla oli sitten oma ohjelmanumeronsa ojan ylittämiseksi. Forcella ainakin, taitaa olla tähän oma kommenttinsa
Outin pakoputki veden alla, vinssivaijeri kiinni Tegussa, Tegun vinssivaijeri kiinni moton keulassa. Näin saatiin aikaan hauska letka ja Outti rannalle
Ainoalla takapotkullakaan ei ollut etenemisen vaikeutta matkalla. Olikohan ajojärjestyksellä jotain tekemistä asian kanssa?
Mukana 5 laitetta aluksi ja kun ATC ilmaantui paikalle, minä jäi pois letkasta.
Olihan omituista, kun otsalohkoa alkoi palelemaan. Ei ole kovin kiva tunne kun silmän pohjatkin meinasivat jäätyä
Ihmettelin ja peileistä yritin silmäillä kypärän otsa jäähdytyskanavan suljinta ja kiinni asennossa se oli. Valoisalla kohdalla sitten näki paremmin ja saakutarallaa, siinä oli valmiiksi aukko auki. Elikkä sitä ei saanut kokonaan umpeen ollenkaan.
Kypärä on merkiltään grex ja on avattavaa mallia. Talvivarustuksena on tuplavisiiri, mallia teeseitse
Seuraavaksi otsalohkon tuuletus kanavasta löytyy mustaa ilmastointi teippiä.
Sainpa myös käytännön kokemusta hid xenonista mönkkäri käytössä ja on tosi hyvä lisä moton alkuperäisten valojen lisänä. Yksi sumuvaloumpiossa moton keulassa ja sai jo nimen: kyklooppi
Kiitokset mukavasta ajoseurasta ajokavereille ja ensiviikon loppuna on Helsingin messuamiset. Se karsii osallistujia, mutta ajellaan sitten pienemmällä porukalla.
-M-

Ihan uusi kokemus ajella näin alkutalvesta, ja ojissa on vain 3-4 sentin jääkerros. Ekana ajava mönkkäri pääsi helposti ja tunnustellen yli ja lopuilla laitteilla oli sitten oma ohjelmanumeronsa ojan ylittämiseksi. Forcella ainakin, taitaa olla tähän oma kommenttinsa

Outin pakoputki veden alla, vinssivaijeri kiinni Tegussa, Tegun vinssivaijeri kiinni moton keulassa. Näin saatiin aikaan hauska letka ja Outti rannalle

Ainoalla takapotkullakaan ei ollut etenemisen vaikeutta matkalla. Olikohan ajojärjestyksellä jotain tekemistä asian kanssa?

Mukana 5 laitetta aluksi ja kun ATC ilmaantui paikalle, minä jäi pois letkasta.
Olihan omituista, kun otsalohkoa alkoi palelemaan. Ei ole kovin kiva tunne kun silmän pohjatkin meinasivat jäätyä

Kypärä on merkiltään grex ja on avattavaa mallia. Talvivarustuksena on tuplavisiiri, mallia teeseitse

Sainpa myös käytännön kokemusta hid xenonista mönkkäri käytössä ja on tosi hyvä lisä moton alkuperäisten valojen lisänä. Yksi sumuvaloumpiossa moton keulassa ja sai jo nimen: kyklooppi

Kiitokset mukavasta ajoseurasta ajokavereille ja ensiviikon loppuna on Helsingin messuamiset. Se karsii osallistujia, mutta ajellaan sitten pienemmällä porukalla.
-M-
-
- 6WD
Hieno oli päivä. Kiitoksia vaan seurasta kaikille mukana olleille.
Tänään oli varmasti helpointa ajaa keulilla, ehkäpä jatkossa on enemmän tunkua vetohommin?
Taisi tulla muutamassa kohtaa valikoitua pahimmoilleen sellainen reitti, josta itse pääse läpi, mutta jäät rikkoontuvat sopivasti takana tulevien menoa hankaloittamaan.
Kahvin jälkeen tuli ajeltua jonossa takempana ja oli siinä jonkin ojan kanssa hieman enemmän "ohjelmaa".
Yllättävän hyvin meni takapotku monessa paikkaa. Taitaa tuolla painollakin olla jotain merkitystä?
Olihan tuota vesi/jää puuroa tielläkin muutamassa kohtaa. Yhdet isot rapakot pääsivät kyllä yllättämään aika pahasti ja silloin taisi hieman vesi roiskua vaikka talvisessa pakkaskelissä ajeltiinkin.
Tänään oli varmasti helpointa ajaa keulilla, ehkäpä jatkossa on enemmän tunkua vetohommin?
Taisi tulla muutamassa kohtaa valikoitua pahimmoilleen sellainen reitti, josta itse pääse läpi, mutta jäät rikkoontuvat sopivasti takana tulevien menoa hankaloittamaan.

Kahvin jälkeen tuli ajeltua jonossa takempana ja oli siinä jonkin ojan kanssa hieman enemmän "ohjelmaa".
Yllättävän hyvin meni takapotku monessa paikkaa. Taitaa tuolla painollakin olla jotain merkitystä?
Olihan tuota vesi/jää puuroa tielläkin muutamassa kohtaa. Yhdet isot rapakot pääsivät kyllä yllättämään aika pahasti ja silloin taisi hieman vesi roiskua vaikka talvisessa pakkaskelissä ajeltiinkin.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Kiitos vaan, porukalle, että huolivat vanhan joukkoonsa. Siis minähän tiesin tullessani koko ajan missä olin, enkä ollut eksyksissä
Ongelma oli siinä, etten tiennyt missä muut olivat. No löydettiin toisemme kuitenkin,mkn:nän suosiollisella avustuksella. Keli oli mainio, vaikka pikkaisen heppasin kamppein lähdinkin matkaan. Reitillä pysyi vauhdit kurissa. eikä viimä päässyt puraisemaan. Uusi kuskikin tuli bongattua, ja takapotkuTegu osoitti hyvää etenemiskykyä nelikkojan seassa. Metu mokoma meinasi hyydyttää ajatuselimensä, josko tuosta enää paljon muutenkaan jäljellä, onneksi kuitenkin hokasi poistua sitä sulattelemaan. Kohta kuitenkin mies tuli uudelleen meitä vastaan, mistä lie oikaissut, ja toivotti käsi pystyssä hyvää matkaa. Lysti se mukavassa seurassa, on viettää aikaa ja päristellä. 

¤VETERAANIT¤
-
- 4WD
Mukavasti taas päivä hurahti. Perinteisesti minun vinssi ei taas käytön puutteesta kärsinyt vaan pääsi tositoimiin kun ojan jää pahimmoilleen petti.. Tegu tarvi tosiaan yhden Moton lisäpainoksi vinssauksessa ettei tullut mukana avantoon.
Hyvin kyllä takapotku selvisi mukana vaikka ei aivan kokoaikaa tiellä maltettu pysyäkkään. Se viimeinen "oikoreitti" ei tainnut TGB miehen kotiintulo aikaa ainakaan aikaistaa... Xenonvalo toimi tosiaan motossa hienosti, näki nyt paljon kauempaa että missäs ihmeessä se Meuran kyklooppi on tulossa.