Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

Onko siinä samalla tavalla kun tuossa pikkulohkossa että se öljytikku on tuossa öljysäiliössä joka on erillään koneesta vai onko se koneen kyljessä?
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Koneen kyljessä se majailee. Käsittääkseni samaa osaa moottorilohkon kanssa. Oliskin ollu erillinen säiliö :-?

Koitan laittaa kuvan jossain välissä.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Tuohan tapahtuu (tikun katkeaminen) helpoiten siten että ottaa öljytikun pois kun kone käy, kampiakselin limput pyörivät niin liki tikkua.
Nähnyt joskus noin käyvän....
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Yllättäen keskustelu ajautui merkkikoneet vs kiinantuotteet linjalle. Valmistusmaalla tai laitteen hinnalla ei liene juurikaan merkitysta jos supisuomalainen huoltomies mokaa eikä huomaa/viitsi kertoa tekemästään virheestä. Älä anna kekkonem moisen masentaa. Iso xp on hieno peli ajaa ja toivotaan että ajot jatkuvat mahdollisimman pian. Haters gonna allways hate sanoisi american joe :D
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Tuo mitä maintenanceman sanoi ( kirjoitti ), voisi hyvinkin pitää paikkansa. Tikussa on sellainen murtumajälki. Minkä ihmeen takia tikkua pitää ottaa pois koneen käydessä? Koitanpa saada kuvan aikaiseksi tänne foorumille.

No, menihän se tämä päivä kukkia istutellessa. Reippaan miehekästä hommaa mönkimiseen verrattuna :badgrin:

EDIT:

Pari valokuvaa aiheeseen liittyen linkeissä:

https://picasaweb.google.com/1134582533 ... 0945928802

https://picasaweb.google.com/1134582533 ... 7238262162
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Tästä inspiroituneena katselin itsekin kaikki nesteet läpi ja kyllähän niitä melkein kaikkia joutaisi lisäämäänkin. Ohjekirjassa sanotaan moottoriöljyn kohdalla "PS-4 PLUS Performance Synthetic 2W-50 4-Cycle Oil", ei ollut mitään tuon tapaista tallissa joten täytyy huomenna käydä hankkimassa. Haenko Polaris myyjältä juuri tuota vai marketista jotain puolta halvemmalla? Onko siihen joku tietty hyvä?
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Onko All terrain tämmöistä huomannu http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=35748 ....pelaisko tuo öljy??
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

kekkonem kirjoitti:Tuo mitä maintenanceman sanoi ( kirjoitti ), voisi hyvinkin pitää paikkansa. Tikussa on sellainen murtumajälki. Minkä ihmeen takia tikkua pitää ottaa pois koneen käydessä?
No joo, siltähän tuo näyttää että juuri noin olisi käynyt, tai sitten laitetty öljyt koneeseen ja startattu, ja siinä vaiheessa huomattu että tikku ei ole paikoillaan ja öljyä roiskuu.
Paniikin omainen reaktio on yrittää nopeasti laittaa tikku paikoilleen ja tuo on lopputulos.
Se tikun pää on tod. näk. öljypumpun imusiivilässä, tuskin tekee suurta vahinkoa, tai sitten tekee. Hyvällä säkällä sen saa pyydystettyä alipainetoimisella öljyimurilla kun laite on kallistettu tuolle kyljelle, muutoin menee purku hommiksi.
Siinäkin kannattaa sitten miettiä että antaako sen natsan vain olla siellä ja toivoa parasta, vai antaako ko huollon purkaa ja kasata kone, siinäkin voi mennä monta asiaa pieleen.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Kyllä se pajalle lähtee. Saavat siellä päättää mitä tehdään. Ei parane ottaa riskiä tässä asiassa.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Jaa no hainpa sitten diileriltä, kun ei juuri tuommoista öljyä näkynyt marketeissa. Kuulemma sen pitää tuota Polariksen omaa ollakin, koska siellä on seassa vuorenpeikkojen maahan pudonneesta meteoriitista louhimaa ihmeainetta, jota ilman ei kaikkia kisakoneen villejä hepoja saada ulosmitattua täysin.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Löytyyköhän mistään muualta kuin maahantuojalta jarrukahva nestesäiliöllä Polariksen 3 sataseen Sportsmaniin tai saakohan siihen sylinteriin tiivistesarjaa?
Innokkaana ilmailin jarrut ja kuinka ollakaan hajoitin kannesta toisen kiinnitysruuvin :roll: No kahva kuitenkin painuu hetken puristamisen jälkeen pohjaan edelleen ja epäilen siis vian olevan siinä sylinterin tiivistyksessä. Kahvajarru vaikuttaa pelkästään takapyöriin ja jalkajarru kaikkiin rinkuloihin. Jalkajarrussa ei siis mitään vikaa...
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Uusi täydellinen orkkis kahvatsydeemi ostettu Bikeworldistä hintaan 243.80 euroo :shock: Pelkkä sylinterisarja olis kustantanu taas 225 eur :mrgreen: wtf :butthead: Kahva paikallaan ja jarrut pelaa niinku kuuluuki.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
GrazyNuikki
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Touko 2013 20:28
Mönkijä:: Polaris Sportsman 700 twin efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GrazyNuikki »

Morjens! Kaveri kertoi tämän foorumin mahtavasta ongelmanratkonnasta =D> , jotenka annanpa kiperän kysymyksen heti kärkeen.
Taustaa: Mönkkärinä toimii Pollen Sportmansman 700 twin efi vuodelta 2004. Oltiin kaverin kanssa ajelemassa ja ajojen jälkeen jätin virrat päälle. Noh. Akkuhan siinä loppus. Eikun apuvirtaa ja ajaen kotiin.
Seuraavana päivänä sitten ei enää lähtenytkään edes autonakulla käyntiin. Kuulosti siltä, kuin startti ei jaksaisi pyörittää ku kierroksen tai puolikkaan ja senkin todella raskaasti.
Mitä olen tehnyt:
-Moottori pyörii käsin.(ei oo siis leipassu kiinni)
-Vaihdoin uuden startin. :doubt:
-Pyörittää yhtä laiskasti kun variaattorin hihna on irti.
-Bendix-laite toimii, ku kerran pyörittää sen vähänkin.
-Koitin myös akusta suoraa startille.(ei vaikutusta)
-Pyörittää hyvin ilman tulppia.(puristukset pois)
-Kurkkasin venttilikopan alle.(näyttää ehjältä)
-Vauhtipyörän puoleltaki näyttää ehjältä.

Kyselin Paikallisesta merkkikorjaamosta, että mitä vois seuraavaksi tutkia. Ei ollut apua. Tiskintakana hämmästelivät vain ja aukoivat suutaan, kuin karppi kuivalla maalla. :(

Ps. foorumeita kahlaillessa törmäsin aiheeseen "puolipuristin". Sanoivat korjaamolla, ettei tuossa sitä ole. Mutta mistä sen näkee, ilman purkamatta koko moottoria?
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Epäilisin starttia, että se on mennyt jostain syystä voimattomaksi.
Viimeksi muokannut jukka81, 16 Touko 2013 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yritetään muistaa lainauksia koskevat säännöt. Turha lainaus poistettu.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Katohan ettei oo virta- tai maajohdot poikkiviassa tai huonosti kiinni. Käytä irti, katso liitokset jne.

Mulla kävi kerran auton kanssa niin että akkukaapeli oli puoliksi poikki, eikä siitä kulkenut enää tarpeeksi virtaa läpi jotta olisi jaksanut startata vähänkään tyhjemmällä akulla. Vika korjaantui kun vaihtoi akkukaapelin.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Vastaa Viestiin