Telat mönkijään
Hiukan lisää vaihtoehtoja...
Tässä on tutkinnu jenkkilän ja Kanadan poikain sivuja asiasta ja hiukan alkaa tuntua siltä että litefoot on suhteellisen harvinainen...
Suositumpia näkyvät olevan
- Apache
- Commander
- Cat Tracks
- X-Gen
- jne...
Näistä Apache ja Commander ovat valmistajan ilmoituksen mukaan lumelle tarkoitettuja. X-Gen ja Cat Tracks kestävät kesäisen kivikossa pörräämisenkin ja eivät ole moksiskaan nevalla liikkumisesta.
... Mutta suuri kysymysmerkki lienee, onko ko. härveleistä kovasti kokemuksia kertynyt? Kiinnostaisi kuulla niin hyvät kuin pahat ennenkuin tekee lopullista päätöstä asian tiimoilta. Varsin vahvoilla ovat TJD:n tuotteet. Hintansa puolesta ovat jo hiukan inhimillisemmällä tasolla kuin Litefoot M3. Tuommoinen pikainen laskutoimitus osoittaa että X-Gen saattaisi rantautua noin 4500€ hinnalla kaikkien rahtien ja verojen jälkeen. Cat Tracks hiukan edullisemmin.
Tuossa Cat Tracks:issä arveluttaa telan malli. Etutela on varsin lättänä, joten miten se todellisuudessa nousee hangessa, jos joskus eksyy tuonne pohjoiseenkin möyrimään? X-Gen on tuossa suhteessa käsittääkseni enemmän syvän lumen tela. Toisaalta Kovaa kuormaa kiskoessa varmaan Cat Tracks pesee X-Gen:in lujuudessa ollessaan kokonaan metallirunkoinen. Painot ovat kummallakin samat (hiukan vajaat 40kg kipale)
Eli antaakaa hiukan vinkkiä jos kokemuksia löytyy
Suositumpia näkyvät olevan
- Apache
- Commander
- Cat Tracks
- X-Gen
- jne...
Näistä Apache ja Commander ovat valmistajan ilmoituksen mukaan lumelle tarkoitettuja. X-Gen ja Cat Tracks kestävät kesäisen kivikossa pörräämisenkin ja eivät ole moksiskaan nevalla liikkumisesta.
... Mutta suuri kysymysmerkki lienee, onko ko. härveleistä kovasti kokemuksia kertynyt? Kiinnostaisi kuulla niin hyvät kuin pahat ennenkuin tekee lopullista päätöstä asian tiimoilta. Varsin vahvoilla ovat TJD:n tuotteet. Hintansa puolesta ovat jo hiukan inhimillisemmällä tasolla kuin Litefoot M3. Tuommoinen pikainen laskutoimitus osoittaa että X-Gen saattaisi rantautua noin 4500€ hinnalla kaikkien rahtien ja verojen jälkeen. Cat Tracks hiukan edullisemmin.
Tuossa Cat Tracks:issä arveluttaa telan malli. Etutela on varsin lättänä, joten miten se todellisuudessa nousee hangessa, jos joskus eksyy tuonne pohjoiseenkin möyrimään? X-Gen on tuossa suhteessa käsittääkseni enemmän syvän lumen tela. Toisaalta Kovaa kuormaa kiskoessa varmaan Cat Tracks pesee X-Gen:in lujuudessa ollessaan kokonaan metallirunkoinen. Painot ovat kummallakin samat (hiukan vajaat 40kg kipale)
Eli antaakaa hiukan vinkkiä jos kokemuksia löytyy
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Tässä ainakin jotain juttua asian tiimoilta.
Cat Tracks
http://www.atvtracks.net/trackscompare/ ... tracks.htm
X-Gen TJD:n omilla sivuilla
http://www.tjdusa.com/
Ja kasa videoita
http://www.atvtrackkit.com/videoclips.html
Timo
Cat Tracks
http://www.atvtracks.net/trackscompare/ ... tracks.htm
X-Gen TJD:n omilla sivuilla
http://www.tjdusa.com/
Ja kasa videoita
http://www.atvtrackkit.com/videoclips.html
Timo
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Terve vaan!
Paljon tekstiä teloista... Itse olen ostamassa teloja (KQ 700) tämän vuoden puolella. Kaksi asiaa jotka vaikuttavat ostopäätöksen ovat paljonko nopeus putoaa pyörämalliin verrattuna ja tietenkin hinta. Jos saisi vastauksia nopeuden putoamisesta eri telamalleilla ja mistä olette hintoja kyselleet.
Nopeuden putoamisesta löysin seuraavaa: tatou 50%, mattracks litefoot 33%...
Paljon tekstiä teloista... Itse olen ostamassa teloja (KQ 700) tämän vuoden puolella. Kaksi asiaa jotka vaikuttavat ostopäätöksen ovat paljonko nopeus putoaa pyörämalliin verrattuna ja tietenkin hinta. Jos saisi vastauksia nopeuden putoamisesta eri telamalleilla ja mistä olette hintoja kyselleet.
Nopeuden putoamisesta löysin seuraavaa: tatou 50%, mattracks litefoot 33%...
telat ja etulevy
Kuinkas os, jos laittaa mönkijään telat niin mahtuuko olemaan puskulevy samalla, eli onko telat niin pitköt, että ne ottaa edessä levyyn kiinni?
Re: telat ja etulevy
No riippuu täysin soviterungosta ja levystä. Auran ollessa ns. vinoasennossa saattaapi heleposti ottaakkin telaan kiinni.jalo2001 kirjoitti:Kuinkas os, jos laittaa mönkijään telat niin mahtuuko olemaan puskulevy samalla, eli onko telat niin pitköt, että ne ottaa edessä levyyn kiinni?

Eihän tuo ole edes propleema, siirrämmä levyä riittävästi eteenpäin jatkokappaleen avulla. Eli telat alle ja sit sovittamaan siinä se yksi vapaapäivä menee mukavasti rakennellessa.

- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: telat ja etulevy
Can-Amin auraan on saatavana jatkokappale, juuri telasarja varten. Tuo aurahan käy moneen muuhunkin merkkiin.jalo2001 kirjoitti:Kuinkas os, jos laittaa mönkijään telat niin mahtuuko olemaan puskulevy samalla, eli onko telat niin pitköt, että ne ottaa edessä levyyn kiinni?
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- JaMaHi
- 6WD
- Viestit: 711
- Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
- Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
- Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
- Viesti:
Muistaakseni Koneviesti testas taannoin Hondan 500cc + Tatou telat. Kamppeeseen oli asennettu jälkiasennuksena ohjauksen tehostin ja testiporukka kyllä tykkäs yhdistelmästä...marko83 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta miten soveltuu honda trx 420 kanssa.? Ja mikähän noista monista telasarjoista olisi toimiva ja kestävä paketti.?!
Varmaan kaikki toimii jollaintapaa kaikissa laitteissa, mutta pienitehoisissa laitteissa luulisi olevan etua jos välitys hieman lyhenisi...
En ole varmastikaan paras henkilö neuvomaan tässä asiassa, kun mitään käytännön kokemusta ei ole.

Liikaa on sopivasti!!!
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Mönkijän leveys teloilla
Paljonko tulee levyttä lisää Polariksen uusilla teloilla, jos näihin hurahtaa niin mahtaako mennä kuljetuskärrykin hankintaan, entäs pituutta..onko kellään tietoa
Jatkokysymys
Niin, entä korkeuskin, karahtaako vielä kuuppaankin kiinni....
TJD:n teloilla on pituutta liki metrin verran / kappale, Leveyttä jonkin verran enemmän kuin 12" renkaalla, eli hiukan tulee leveyttä lisää. Pituutta sitten sitäkin enemmän, koska tela kun on kolmion mallinen ja etutelassa takaseura, takatelassa etureuna, niin telat tulevat sekä edessä että takana selvästi koneen ääriviivojen ulkopuolelle. Telat odottelevat asennusta tallissa. Lisäksi telat ovat korkeammat kuin 12" rengas, joten korkeutta kyllä tulee lisää ja esin TJD:n telojen asennussarjassa (Grizzly 700) on mukana 2" korokepala eteen.
... Grizzly 700 FI ...
Jalo2001: En tiedä, mitkä ovat pollen uudet telat, mutta pari vuotta vanhat Prospectorit levittävät sen verran, että 150 cm leveä kärry on juuri oikea. Saa sisäpuoliset sidontalenkit käyttöön. Pituus meidän kärryllä muistaakseni 3,2 metriä. Kuomua ei ole, ja tuskin tuleekaan. Korkeuden pääsen tarkistamaan vasta, kun lunta tulee!