CPI XS 250 sport
-
- 4WD
- Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Hyvin vähän on ollu hyötyjä kun on mönkkäri muuten ollu remontissa kokoajan eikä oo sen suhteen päässy muuta kokeilemaan kun että toimii. Eli ei oo ihmeemmin säädetty vaan pistin lineaarisen kartan vaan sisään ja kokeilin että lähtee käyntiin.
MAP:n kanssa oon tota nyt koitellu kun omassa on tuo turbo kiinni että saa ahtopaineen mukaan sytkää myöhäselle, näyttäis seki pelaavan.
Turbo-hommat taas on vähän jäissä sen suhteen että megasquirtia ei myöskään oo tullu vielä ja toisaalta ton kaasarin kanssa on menny vähän ihmettelyks. Viimisin kokeilu oli että laitoin kaasarin taas turbon imupuolelle ja vastaventtiilin avulla ohituksen niin että kone voi tyhjäkäynnillä vetää matskut ohi turbon. Virtaus on vaan niin kova että joka tapauksessa vaikka tuon lisäkanavan rakenskin niin silti imasee öljyt turbolta aika tehokkaasti koneeseen.
Että jos jollain on niitä CPI:n alkuperäsiä putkia tallessa niin mulle saa myydä
Omasta ollut putki tulossa jo vissiin koht 3kk ja ei vielkään oo mopo-sportil mitää tietoa asiasta että missä se putki on. Ja jos jollain on Dellorton kaasareita (esim phbg) myydä muutamalla kympillä niin viestiä saa myös laitella!
MAP:n kanssa oon tota nyt koitellu kun omassa on tuo turbo kiinni että saa ahtopaineen mukaan sytkää myöhäselle, näyttäis seki pelaavan.
Turbo-hommat taas on vähän jäissä sen suhteen että megasquirtia ei myöskään oo tullu vielä ja toisaalta ton kaasarin kanssa on menny vähän ihmettelyks. Viimisin kokeilu oli että laitoin kaasarin taas turbon imupuolelle ja vastaventtiilin avulla ohituksen niin että kone voi tyhjäkäynnillä vetää matskut ohi turbon. Virtaus on vaan niin kova että joka tapauksessa vaikka tuon lisäkanavan rakenskin niin silti imasee öljyt turbolta aika tehokkaasti koneeseen.
Että jos jollain on niitä CPI:n alkuperäsiä putkia tallessa niin mulle saa myydä

- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
UGH!Käytetty cpi kotiutui talliin.Suurinta ihmetystä 10 kilsan testailuajon jälkeen oli jousitus.Luulin et olis vaan pumput jäätyny matkustamisesta,mut eipä nuo lämpösessä mikskään muuttunu.Tuntu et ainoo mikä joustaa on välilevyt
Pakki ei mee päälle ja takavilkut on kahvilla.Muuten värkki tuntuu oikeen kivalta ja nuo vaivatkin tuntuis olevan sitä "vakiokauraa".Eihän täältä kotomaasta vaan sais nöyrempiä jousia mistään?Kun nyt satun oleen niin käsi tän nettitilailun suhteen et ei mitään rajaa
TV:Oravan nahat ja paperirahat sulle,joustoo mulle.

- Jonska
- 6WD
- Mönkijä:: No quad
- Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra
Joustoahan ei löydy kuin kakspäällä ajaessa. Kallista on ruveta jousitusta pehmentämään. Eteen taitaa jouset pystyy vaihtamaan mut taakse ei. Ite kattelin et taakse saattas pikkuraptorin pumppu mennä melkein heittämällä. Derbin etuiskarit jos löydät jostain, ni osta. Kaikkein edullisin vaihtoehto ja mitä oon Derbillä ajanu ni paljon pehmeemmät on.
Ne ledi vilkut ei kestä ku pyhättömän viikon. Itelläni on normi hehkulamppuvilkut takana, ja vielä riittää virta niillekin. En ole sitä vilkkurelettä kopeloinu, mut jos eteenkin vaihtaa hekulamppuvilkut joutuu releen vaihtamaan, kun ymmärtääkseni releessä on vastukset niitä ledejä varten
Pakin kanssa saakin tehä jonkun aikaa töitä että saa säädettyy kohilleen, mutta sitte kun saa ni toimii joka kerta. Kannattaa öljyt vaihtaa sinne perään, jos ei oo varmuutta milloin ne on vaihettu. Ja tietysti koneeseen myös. Ja öljynsuodatinta on turha ettii, ei ole.
Ne ledi vilkut ei kestä ku pyhättömän viikon. Itelläni on normi hehkulamppuvilkut takana, ja vielä riittää virta niillekin. En ole sitä vilkkurelettä kopeloinu, mut jos eteenkin vaihtaa hekulamppuvilkut joutuu releen vaihtamaan, kun ymmärtääkseni releessä on vastukset niitä ledejä varten

Pakin kanssa saakin tehä jonkun aikaa töitä että saa säädettyy kohilleen, mutta sitte kun saa ni toimii joka kerta. Kannattaa öljyt vaihtaa sinne perään, jos ei oo varmuutta milloin ne on vaihettu. Ja tietysti koneeseen myös. Ja öljynsuodatinta on turha ettii, ei ole.
Ahaa.Taidanpa siis taivutella jouset katajasta ja tehdä itse
Kestääks noi etuvilkut sit oikeen pitempäänkin
?Tuo pitäis kohta tuupata sinne puolivuosihuoltoon.Kuinka lie kallista ja vaihtaakohan ne siellä rasvoja tohon koneeseen?Suunnanvaihtaja lainehti vettä kun nappasin ne 3 ruuvii auki ja kurkkasin sisään.Näkyy pääsevän sieltä ylhäältä mistä vaijerit tulee sisään tuota vetehistä.porasin kuoren alalaitaan 6mm reiän ja pistin kumiletkua 5 cm:n pätkän liimalla kiinni.Jos ei pysty tuloo estää niin kannusta jatkamaan eteenpäin 

Mitenkäs näitä viestejä nyt pitäis tulkita.
CPI on huono vehje vai se on vaan huono jos se ei ole ostettu esim Lamokselta?
Ja onko niin että Derbi DXR 250 on luotettavuudeltaan ihan eri tasoa koska mainos teksti on jo ihan eri luokkaa
:
smc:n takuu on aina 2 vuotta
smc on keskittänyt tuotantonsa tieliikennemönkijöihin
smc kulkee sen minkä lupaakin
smc:llä voit ajaa huippunopeutta pelkäämättä että
osat irtoaa
smc mönkijään löytyvät varaosat ilman 4 kuukauden odottamista
smc mönkijät ollaan kehitetty katuliikenteeseen
siksi sen sen laatuun ollaan erityisesti kiinnitetty
huomiota JO TEHTAALLA
smc:n renkaat ei väpätä eikä ohjaus täristä
smc:n tehdas on testannut laitteen jo tehtaalla
sinun puolestasi
eli sinun huoleksesi jää se olennaisin
ELI AJAMINEN
Itse ajattelin ostaa CPI:n ihan pelkästään koon takia mutta alkaa kyllä päätös kallistumaan Derbin suuntaan.
CPI on huono vehje vai se on vaan huono jos se ei ole ostettu esim Lamokselta?
Ja onko niin että Derbi DXR 250 on luotettavuudeltaan ihan eri tasoa koska mainos teksti on jo ihan eri luokkaa

smc:n takuu on aina 2 vuotta
smc on keskittänyt tuotantonsa tieliikennemönkijöihin
smc kulkee sen minkä lupaakin
smc:llä voit ajaa huippunopeutta pelkäämättä että
osat irtoaa
smc mönkijään löytyvät varaosat ilman 4 kuukauden odottamista
smc mönkijät ollaan kehitetty katuliikenteeseen
siksi sen sen laatuun ollaan erityisesti kiinnitetty
huomiota JO TEHTAALLA
smc:n renkaat ei väpätä eikä ohjaus täristä
smc:n tehdas on testannut laitteen jo tehtaalla
sinun puolestasi
eli sinun huoleksesi jää se olennaisin
ELI AJAMINEN
Itse ajattelin ostaa CPI:n ihan pelkästään koon takia mutta alkaa kyllä päätös kallistumaan Derbin suuntaan.
Älä räplää vaan tee!
-
- 4WD
- Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Kyllä mun mielestä tuo CPI on ollu ihan asiallinen peli kaikesta huolimatta. Sellanen peruslista tossa taitaa olla että:
- Perän suunnanvaihtaja on ihan haitarista alkuperäsenä. mulle sinne on jotaa vaihettu ja on pelannu sen jälkeen täydellisesti.
- Pakoputket katkeilee. Tehoputki kannattaa hommata jo valmiiks että kun orkkikset menee poikki voi lennosta vaihtaa uuen tilalle(takuuseen näitä putkia et saa)
- Sulakkeita kannattaa pitää taskussa. Jos jännitteentasaaja menee reissun päällä niin uuen sulakkeen laittamalla saat vielä tiukassa paikassa vehkeen käyntiin ja ajeltua kotiin.
- Vilkut pitää vaihtaa normipolttimollisiin tai tarvikkeisiin jotka kestää
- Välitykset pitää vaihtaa jos meinaa ajella yli 80km/h nopeuksia pidempiä matkoja, muunlaiseen räppäämiseen ihan asialliset nuo vakiotkin
Lamokselta jos ostat niin on ainakin asiantuntevat kaverit tukena.
- Perän suunnanvaihtaja on ihan haitarista alkuperäsenä. mulle sinne on jotaa vaihettu ja on pelannu sen jälkeen täydellisesti.
- Pakoputket katkeilee. Tehoputki kannattaa hommata jo valmiiks että kun orkkikset menee poikki voi lennosta vaihtaa uuen tilalle(takuuseen näitä putkia et saa)
- Sulakkeita kannattaa pitää taskussa. Jos jännitteentasaaja menee reissun päällä niin uuen sulakkeen laittamalla saat vielä tiukassa paikassa vehkeen käyntiin ja ajeltua kotiin.
- Vilkut pitää vaihtaa normipolttimollisiin tai tarvikkeisiin jotka kestää
- Välitykset pitää vaihtaa jos meinaa ajella yli 80km/h nopeuksia pidempiä matkoja, muunlaiseen räppäämiseen ihan asialliset nuo vakiotkin
Lamokselta jos ostat niin on ainakin asiantuntevat kaverit tukena.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Mulla on ollu noin 2kk CPI ja olen ajanut sillä 2000km. Ilmenneitä vikoja ovat: bensamittari ei toimi ja toinen takavilkku meni rikki. Eli aika hyvin on toiminut!!
- Itseäni kiinnostaisi minkälaisia välityksiä olette vaihtanut laitteisiinne ja mistä olette rattaat ostaneet, sekä löytyykö valmista suoraan käyvää tehoputkea cpi:n?

Näistä cpi.stä taitaa mennä noi pakoputket rikki ton järkkykovan jousituksen takia vai?Takavilkut vaihdoin kunnon tarvikeledeihin ja hyvin on kestäny.Kyllä kunnon mökkitiellä tuntuu hirveeltä toi jousitus.Eka omistaja oli ajanut tolla 800 kilsaa ja vieläkin on niin pintakova et pomppii kun superpallo.Pitäis päästä tutkii jonkun toisen samanlaista et onko noin kova vai onko omasta tullut vainaat.Täytyy ryhtyy tutkii et mistä tekis uuden alustan tohon.Muuten onkin varsin hauska säksätin 

- Jonska
- 6WD
- Mönkijä:: No quad
- Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra
Ekasta CPI:stä meni takaiskari noilla kilometreillä. Sittepä se olikin hauska ajettava. Pikkunen töyssy ku oli polulla, perä pomppas ilmaan ja jatko pomppimista seuraavaan töyssyyn asti. Ei nuo vakio iskarit oo mitään laatukeppejä. Tuosta nykyisestä on toinen etuiskari vaihettu takuuseen, kun puhals öljyt pihalle. Päällystettyjä katuja pitkin kun ajelee, ni varmaan toimii ihan hyvin tuo cepari. Mutta kun sen olemuskin huutaa, mettään ja soramontulle, mutkasia polkuja ajamaan, ni sais tuo alusta olla yhteensopiva yleisilmeen kanssa. Eiku enganssia alle ja mönkän hinta nousee puolella, mutta arvo ei. Ajo-ominaisuudet kylläkin.
Miulla tuo on onneks vara ajokkina, kunnes joku haluu sen ostaa.
Miulla tuo on onneks vara ajokkina, kunnes joku haluu sen ostaa.