Geokätkentää mönkijällä

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
jusa
6WD
Mönkijä:: CF-Moto 500
Viesti:

Geokätkentää mönkijällä

Viesti Kirjoittaja jusa »

Tässäpä olisi uusi lisä mönkkäriharrastukseen.
Kätköjä voisi ripotella metsäautoteiden varsille tai muille "yleisille" paikoille, ilman että tarvis luvattomasti mennä maastoon.
Lisätietoa kätkennästä: http://www.geocaching.fi/wiki/Geok%C3%A4tkent%C3%A4
Kommenttia!
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä on geokätköä aivan tarpeeksi kun kilpailunjärjestäjä käy piilottamassa suunnistusrastit kieroutuneella huumorintajulla vellimäiseen paikkaan... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Meillä on tiedossa tulevana viikonloppuna oikea Geopro reissu, 24 h ja 300 kätköä :lol: 8)

Minä en henk. koht. ymmärrä tätä geo kätkentä touhua sitten ollenkaan, mutta ei toki kaikki ymmärrä mua ja mun tekemisiä.... :lol:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Geokätkennässä on kyse myös siitä kirjanpidosta kätköllä ja myös vähäisen arvon omaavan tavaran vaihtamista kätköllä olevan tavaran kanssa (Stidit, Stendari, kynä, jne. Voisi olla ihan kiva etappiajon toteuttamistapa.

PariUraan ? miksei...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
rane
6WD
Mönkijä:: Can-Am 800 XT

Viesti Kirjoittaja rane »

Varmaan ihan kiva lisä mönkikimiseen,jos ei tuu noita SML:n sääntöjä mukaan. :) :)
Uudenmaan Mönkijät Ry
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

geokätköily ei ole kisaamista, vaan ajotapahtuman yksi muoto...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Janne 450R kirjoitti:Meillä on tiedossa tulevana viikonloppuna oikea Geopro reissu, 24 h ja 300 kätköä :lol: 8)

Minä en henk. koht. ymmärrä tätä geo kätkentä touhua sitten ollenkaan, mutta ei toki kaikki ymmärrä mua ja mun tekemisiä.... :lol:
Uskonpa että suurin osa geokätkeilijöistä ei myöskään ymmärrä tuota mönkijäsuunnistusta :lol:
Kyseessä on kuitenkin sama idea, eli etsiä koordinaattien ilmoittamasta paikoista rasti/kätkö. :wink:
Viimeksi muokannut ATC, 09 Huhti 2008 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

ATC kirjoitti:
Janne 450R kirjoitti:Meillä on tiedossa tulevana viikonloppuna oikea Geopro reissu, 24 h ja 300 kätköä :lol: 8)

Uskonpa että suurin osa geikätkeilijöistä ei myöskään ymmärrä tuota mönkijäsuunnistusta :lol:
Kyseessä on kuitenkin sama idea, eli etsiä koordinaattien ilmoittamasta paikoista rasti/kätkö. :wink:
Tuosta oon ATC:n kans täysin samaa mieltä. :wink:

Kerran oon paikallislehdestä lukenu geohässäkästä ja totesin heti, ettei laji oo mua varten.... Liian rauhallista.... tai sitten vaan fiksujen hommaa :lol:

Jokaiselle jotain, se on pää asia :!: :D
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Janne 450R kirjoitti:Jokaiselle jotain, se on pää asia :!: :D
Jep ja jotkut keksii jatkuvasti lisää, neljäs harrastus lähti käyntiin toisen pojan kanssa... :lol:
Kylätason mönkijäkuski
vaughan
Tracks
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Geo kätkentää... :roll: Ekaks sählyn peluu muutettiin salibandyksi, sitten yleisestä hillumisesta tuli parkouria ja nyt tää...

Hoh hoijaa. 8)
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
jusa
6WD
Mönkijä:: CF-Moto 500
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Aika paljonhan nuita valmiita kätköjä näyttäs olevan, tässä Lahden seutua..

Kuva
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
juniorijussi
Tracks
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

seppoT foorumilta harrastaa tuota geokätkeilyä tai lähinnä etsimistä.
Paikat mitä on löytäneet ovat olleet mitä mielenkiintoisempia.Mukava harrastus mamman kans ajella ja etsiä kätköjä tieliikennekömpijällä.Kätkö saattaa olla vaikka kannon sisällä ja kun sen avaa niin musiikki soi ja valot vilkkuu..Tämmöistä olen kuullut sepon kertovan.Seppo voisi itse valaista lisää asian tiimoilta.Yksi varteen otettava vaihtoehto tieliikennemönkkärillä ajeluun :D
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
kartsa70
6WD
Mönkijä:: linhai 520

Viesti Kirjoittaja kartsa70 »

Eilisessä Nokian Uutiset lehdessä oli juuri juttu geokätköilystä!!! Soiva ja vilkkuva "kanto" on nyttemmin Karkussa asuvan Marko Hakalan käsialaa!!
Sama kaveri on myös tehnyt kätkön nimeltään "Tarttuva mysteeri" :shock: :?
Lehteä lainatakseni: Maailmalla kätköjä yli 500 000, Nokialla 79 ja 30 kilometrin säteellä Nokiasta noin 500, ei muuta kuin etsimään vaan kaikki :!:
seppoT
2WD

Viesti Kirjoittaja seppoT »

No niin, nyt se JunnuJussi paljasti meikäläisen salaiset paheet :D :D
Laitan tuossa juttua lisää aiheesta, kun on aikaa enemmän näppylöidä
seppoT
2WD

Viesti Kirjoittaja seppoT »

Mulla ja mammalla tätä kätköily juttua on harrastettu jonkun vuoden sillai tosi rauhallisesti. Kun on ollut sopivaa aikaa ja halu lähteä vähän metsään ja muuallekin kuleksimaan. Meikä on vähän katsellut reittejä ja paikkoja missä vois käydä, naputellut kepsiin koordinaatit ja sitten vaan harrastamaan.
Kätköjähän pyritään laittamaan sellaisiin paikkoihin, joissa on sitä jotakin. Maisemaa, historiallisia paikkoja, jotakin erikoista jne..
Se on kyllä todettu, että hienoihin paikkoihin on eksytty, ei oltas varmasti tajuttu sinne ilman kätkömotivaatioo mennä.

Mökkärihän hommattiin tuossa kaks vuotta sitten keväällä ja yhtenä syynä oli, että sitä vois myös hyödyntää kätkötouhuissa.
Juttuhan on tapahtunut meillä siten, että kun tuo Derbi on kooltaan sellainen pienokainen, se mahtuu hyvin transportterin mukaan ja kun on tultu sopivalle parkkipaikalle, on mönkkäri putkautettu perästä pihalle ja sitten menoks.

Kätköily jutuissahan oman haasteensa antaa lähestyminen varsinaista kätköpaikkaa. Siinä mönkkäri, varsinkin tuolla sivukulmilla, on parempi kuin auto ja muutenkin sillä on hyvällä säällä tosi mukavaa liikuskella ja pääsee useasti paljon lähemmksi kuin autolla. Pitää kuiteskiin muistaa, että lakien mukaan täytyy ajella.
Monta mukavaa reissua on tehty mönkkärin kanssa kätköjä etsiessä. Toissa kesänä esim.haettiin kätköjä Ivalo-Inari välillä ja hienosti toimi hommat.

Tästä topiikista:
Kätköjähän kyllä löytyy jo valmiiksi metsäautoteiden läheisyydestä ( =pientä patikointia ). Se on toinen juttu jos jonnekkin laitetaan omia privaatti kätköjä.
Tuntuu jotenkin hupalta, kun 5-10 äijänkörilästä kurkkii jossain kivihelvetissä tuhannesta kolosta aarretta, voishan sinne tapahtuman muistoksi laittaa vaikka kanisterin ja jotakin täytettä, ensimmäinen löytäjä saa sen.

Mun mielestä, näin äkkiseltään ajateltuna, saattais sellainen homma jossain tiesafarin yhteydessä toimia, että jossain taukopaikalla vois halukkaat käydä bonkaamassa jonkun lähikätkön.
Tulee tässä mieleen Ruutanajärven reissu toissa kesänä, silloin siellä ei ollut kätköö, mutta nyt siellä on.
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 8abb148c82
Sori, mutta linkistä suoraan ei rekisteröimätön käyttäjä tunnista missä kätkö on, mutta tämä on vain viitte ideaan.

Geokätköilystä nyt sen enempää, mutta tässä joku linkki jos jotakuta kiinnostaa.
Kysyä saa ja autan mitä pystyn.
http://personal.inet.fi/hima/pekkar/ Tästä perussäädöt
http://www.geocache.fi/index.php Täältä jatkoon

http://www.geocache.fi/materiaali/ala_r ... ijaksi.pdf Tää on kans hyvä juttu

Kätköjen koordinaatit ja kartat saa kätkötiedotesivulta, vasta rekkaamalla itsensä sinne jenkkisivuille.
Ja sitten kun menette sinne kätköille. Muistakaa, kaikki siellä ei välttämättä ole vaihtotavaraa.
Siellä saattaa olla ns. matkalaisia (TB) ja geokolikoita, jotka ovat joidenkin ihmisten omaisuutta, eli niitä ei saa omia. Niillä on oma tehtävänsä esim. kierävät muailmaa. Tunnistaa lätkästä, jossa on tunnus.
Vastaa Viestiin