TGB 425 ongelmia akun kanssa.
TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Kone on vajaa vuoden vanha ja jos se seisoo tallissa viikon niin täytyy aina ladata akkua että lähtee käymään.
No nyt viikonloppuna se oli 12h laturissa eikä se jaksanut pyörittää sitä silti käyntiin akku ei taida enää ottaa virtaa vastaan.
Onko muutkin joutunut vaihtamaan jo akun koneeseen??
No nyt viikonloppuna se oli 12h laturissa eikä se jaksanut pyörittää sitä silti käyntiin akku ei taida enää ottaa virtaa vastaan.
Onko muutkin joutunut vaihtamaan jo akun koneeseen??
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
12 kk hiekkolaatuiselle akulle on aikalailla maksimi-ikä.
Varsinkin, jos on jäätynyt talvella edes kerran.
Vartan LF tai Exide Imeytetty akku peliin ja ongelmat ovat historiaa.
Varsinkin, jos on jäätynyt talvella edes kerran.
Vartan LF tai Exide Imeytetty akku peliin ja ongelmat ovat historiaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Juu, kuin myös. Tehot on heikot ja akku ei edes ole alkuperäinen. Vaihdettu noin 5kk sitten johonkin isompaan. (joku huuhaa merkki kyllä, 12v 18ah)
Taitaa nämä Bladet vetää ihan sikana käyttöönsä tuota lataus tehoa joten akulle jää aika vähän enää lataus tehoa. Mulla ainakin latausteho putoo todella alas ku laittaa ajovalot päälle. Tuntuu että sais olla lataus teho isompi huomattavasti. Lataa ilman valoja jotai 14v ja valot päällä just ja just 12v. Kierrosten nostaminen ei auta asiaan.
Mittailin tossa että ku olin ajellut päivän ilman valoja ni sen jälkeen seuraavana aamuna akun jännite oli 13.0v. Sitte ajelin seuraavana päivänä päivän valot päällä ja sen päivän jälkeen akun jännite oli enää vain 11.9v!!! Ei montaa starttia kestä. (mutta kun ajelee ilman valoja ni akku kestää useita starttauksia peräkkäin, joten akku ok.)
Mutta kyllähän se valot päällä vetääkin sitte jatkuvalla syötöllä ainakin sitä 130w.. Parkit ja ajovalot ym..
Taitaa nämä Bladet vetää ihan sikana käyttöönsä tuota lataus tehoa joten akulle jää aika vähän enää lataus tehoa. Mulla ainakin latausteho putoo todella alas ku laittaa ajovalot päälle. Tuntuu että sais olla lataus teho isompi huomattavasti. Lataa ilman valoja jotai 14v ja valot päällä just ja just 12v. Kierrosten nostaminen ei auta asiaan.
Mittailin tossa että ku olin ajellut päivän ilman valoja ni sen jälkeen seuraavana aamuna akun jännite oli 13.0v. Sitte ajelin seuraavana päivänä päivän valot päällä ja sen päivän jälkeen akun jännite oli enää vain 11.9v!!! Ei montaa starttia kestä. (mutta kun ajelee ilman valoja ni akku kestää useita starttauksia peräkkäin, joten akku ok.)
Mutta kyllähän se valot päällä vetääkin sitte jatkuvalla syötöllä ainakin sitä 130w.. Parkit ja ajovalot ym..
I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
Juu, munkin huono latausteho tuli sitte selvitettyä.. Lähettivät mulle Modularboxista uuden lataus säätimen takuuseen, sehän sieltä oli menny. Oli jopa liittimen muovit vähän sisältä sulannut, ei lähteny auki ku väkisin vääntämällä.
Mönkijä ollu nyt melkeen kaks viikkoa ja eilen meni 700km puhki. Parina päivänä ei o ehtiny ajelee ollenkaan.
Nyt Blade latailee valot päällä tyhjäkäynnillä yli 14v!! Tolla antaa jo apuvirtaa vaikka traktorille!
Ja mönkiminen jatkuu.. Tosin nyt jo valot päällä.
Mönkijä ollu nyt melkeen kaks viikkoa ja eilen meni 700km puhki. Parina päivänä ei o ehtiny ajelee ollenkaan.

Nyt Blade latailee valot päällä tyhjäkäynnillä yli 14v!! Tolla antaa jo apuvirtaa vaikka traktorille!

Ja mönkiminen jatkuu.. Tosin nyt jo valot päällä.

I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
ostin kesäkuussa TGB 250. Akku sano yks päivä sopimuksen irti. Yritin ladata sitä mutta ei ota mitään vastaan.
Soitin sitten Modularboxiin et miten voi olla mahdollista että uus akku ei kestä kuin 4 kk. Äijä sanoi vaan että se voi olla joku viallinen akku ja sanoi ettei takuu korvaa koska akut ovat kulutustavaraa. Tein saman tien selväksi että kyllä akun täytyy kestää enemmän kuin 4 kk prkl...
Noh lopputulos on että käyn siellä lauantaina vaihtamassa akun uuteen.
Soitin sitten Modularboxiin et miten voi olla mahdollista että uus akku ei kestä kuin 4 kk. Äijä sanoi vaan että se voi olla joku viallinen akku ja sanoi ettei takuu korvaa koska akut ovat kulutustavaraa. Tein saman tien selväksi että kyllä akun täytyy kestää enemmän kuin 4 kk prkl...
Noh lopputulos on että käyn siellä lauantaina vaihtamassa akun uuteen.
TGB Blade 250cc
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Eka orggis akku kesti 2 viikkoa. Korvaava tilalle tullut sitten pari kuukautta ja se oli ihan kuraa. Laitoin Bilteman akun nyt ja se on ainakin toiminut nyt pakkasilla hyvin, muuten vaan se Tegun käynnistyminen on aika nihkeetä. En tiedä mitä ihan uuteen malliin on tehty mut se lähtee aivan eri tavalla käyntiin.
Vielä pitää seuraavan huollon yhteydessä vaihtaa kunnollinen tulppa siihen, sen pitäisi edesauttaa myös tuon käynnistymisen kanssa.
Linkki akkuun: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 5&ryhmaid=
Vielä pitää seuraavan huollon yhteydessä vaihtaa kunnollinen tulppa siihen, sen pitäisi edesauttaa myös tuon käynnistymisen kanssa.
Linkki akkuun: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 5&ryhmaid=
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Siinä on muistaakseni starttiin tehty muutoksia jotta jaksaa pyörittää paremmin,kannattaa laittaa se iridium tulppa jeesaa jonkun verran,btw orkkis akulla mennään jo toista talvea,ja on jo pari kertaa päässyt ihan tyhjäksikinfka kirjoitti: En tiedä mitä ihan uuteen malliin on tehty mut se lähtee aivan eri tavalla käyntiin.

Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Näyttää olevan jonkin verran laatuheittelyä niissä akuissa, mulla se toinenkaan ei ota virtaa vastaan enää. Se on aivan mykkä. Mutta hyvä ettei kaikki oo samanlaisia, turhaa menoerää tuokin kun joutuu itse sitten kustantamaan uuden akun, kiitos kätevän takuusäännöstön.P3t3 kirjoitti:Siinä on muistaakseni starttiin tehty muutoksia jotta jaksaa pyörittää paremmin,kannattaa laittaa se iridium tulppa jeesaa jonkun verran,btw orkkis akulla mennään jo toista talvea,ja on jo pari kertaa päässyt ihan tyhjäksikinfka kirjoitti: En tiedä mitä ihan uuteen malliin on tehty mut se lähtee aivan eri tavalla käyntiin.
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Samalla akulla täälläkin, toimitaan kun ostaessa.
Nyt tämä talvi on ollut, lähinnä hälyyttimen ylläpitona. 2-kertaa olen käynnistänyt ja laite on sään armoilla tosin peitepäällä.
Ne kerrat kun on ollut käynnistysongelmia, ei syynä ole ollut akku vaan jokin muu.
Latausyksikössä oli minullakin 1-kerran ongelmia.
Tosin TGB250 kyseessä. Mutta sama virrankulutus ajossa ja pienempi akku (vakiona).
Tosin muistakaa jos pidätte laitteenne vähänkin pidempään parkissa akkua pitäisi välillä vähän "rasittaa"
Oli kyseessä autonakku tai mikä tahansa akku(videokamera, kamera, digikamera, känny)siis kaikki akut! ja latausta perään silloin akkujen ikä pitenee.
Nyt tämä talvi on ollut, lähinnä hälyyttimen ylläpitona. 2-kertaa olen käynnistänyt ja laite on sään armoilla tosin peitepäällä.
Ne kerrat kun on ollut käynnistysongelmia, ei syynä ole ollut akku vaan jokin muu.
Latausyksikössä oli minullakin 1-kerran ongelmia.
Tosin TGB250 kyseessä. Mutta sama virrankulutus ajossa ja pienempi akku (vakiona).
Tosin muistakaa jos pidätte laitteenne vähänkin pidempään parkissa akkua pitäisi välillä vähän "rasittaa"
Oli kyseessä autonakku tai mikä tahansa akku(videokamera, kamera, digikamera, känny)siis kaikki akut! ja latausta perään silloin akkujen ikä pitenee.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Jos joku sattuu etsimään sopivaa akkua TGB Bladeen (ainakin 425) niin Bilteman valikoimasta löytyy juuri täydellisen kokoinen versio! Geeliakku puolelta löytyy tuotenumerolla tuollainen kuin 80-827 (175/100/156). On 12v ja 18ah ja sopii kuin valettu Bladeen. Vähän on kyllä kallis, (74e) mutta tuntuisi olevan hyvä.
Myös jaksaa pakkasillakin käynnistää Bladen parremmin, näissähän jotain pientä talvikäynnistys ongelmaa on olevinaan..
Ostin itse tuollaisen ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
Myös jaksaa pakkasillakin käynnistää Bladen parremmin, näissähän jotain pientä talvikäynnistys ongelmaa on olevinaan..

I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
No niin ny se sattu omalle kohdalle MUTTA!
Kummastelin kun ei tekele lähe käyntiin parin päivän seisomisen jälkeen.
Meinasin et joku purkaa akun.
Tänään sama juttu ja ryhdyin tutkimaan asiaa.
Akun suojatulppa oli lähtenyt yhden kennon päältä pois ja toisen kohdalla irvisti.
Hetken mietiskelin asiaa ja kun sain tekeleen nykäistyä narusta käyntiin niin latausjännitettä mittailemaan.
Aluksi jännite oli n. 14.5V luokkaa ja hetken päästä kipusi yli 17V.
Sammutin ja annoin akun tasaantua. Jännite jäi n. 13.2V ja täräytti tekeleen ihan ok käyntiin.
Toisella kerralla latausjännite jäi sinne 14.5V korville ja laski hieman alle 14V kun laitteli valoja päälle.
Kolmannella startilla Jännite kipusi taas yli 17V eikä laskenu kuin hieman alle 17V kun laitteli kuluttajia päälle.
Onko nyt akku sanonut poks ja nostaa latausjännitteet noin ylös, vai onko regu irtisanomassa työsopimustaan?
Se että latausjännite nousee noin ylös saa helposti akun kiehumaan ja ampumaan korkit pois.
Jolloin tietenkin oireet viittaa hajoavaan reguun.
Mielenkiintoisinta vain on se että välillä jännitteet pysyy alhaalla ja välillä nousee.
Ja sekin pisti pähkäilemään tuota regua kun pääsulakkeen pesä/liitin tuppas hieman lämpenemään kun jännitteet oli ylhäällä.
Sulakkeen se sulatti tuossa viikko takaperin kun metsässä oltiin ja oireet alkoi sen jälkeen.
Sulake ei siis ollut vain napsahtanut poikki vaan ottanut jonkin aikaa lämpöä ja sulanut poikki.
Sori romaani mut jos jollakulla kokemuksia asiasta niin mielelläni kuulisin.
Huomenna pitäis päästä stadiin ja ei hirveesti houkuta hehkuttaa akkua persauksen alla.
Kummastelin kun ei tekele lähe käyntiin parin päivän seisomisen jälkeen.
Meinasin et joku purkaa akun.
Tänään sama juttu ja ryhdyin tutkimaan asiaa.
Akun suojatulppa oli lähtenyt yhden kennon päältä pois ja toisen kohdalla irvisti.
Hetken mietiskelin asiaa ja kun sain tekeleen nykäistyä narusta käyntiin niin latausjännitettä mittailemaan.
Aluksi jännite oli n. 14.5V luokkaa ja hetken päästä kipusi yli 17V.
Sammutin ja annoin akun tasaantua. Jännite jäi n. 13.2V ja täräytti tekeleen ihan ok käyntiin.
Toisella kerralla latausjännite jäi sinne 14.5V korville ja laski hieman alle 14V kun laitteli valoja päälle.
Kolmannella startilla Jännite kipusi taas yli 17V eikä laskenu kuin hieman alle 17V kun laitteli kuluttajia päälle.
Onko nyt akku sanonut poks ja nostaa latausjännitteet noin ylös, vai onko regu irtisanomassa työsopimustaan?
Se että latausjännite nousee noin ylös saa helposti akun kiehumaan ja ampumaan korkit pois.
Jolloin tietenkin oireet viittaa hajoavaan reguun.
Mielenkiintoisinta vain on se että välillä jännitteet pysyy alhaalla ja välillä nousee.
Ja sekin pisti pähkäilemään tuota regua kun pääsulakkeen pesä/liitin tuppas hieman lämpenemään kun jännitteet oli ylhäällä.
Sulakkeen se sulatti tuossa viikko takaperin kun metsässä oltiin ja oireet alkoi sen jälkeen.
Sulake ei siis ollut vain napsahtanut poikki vaan ottanut jonkin aikaa lämpöä ja sulanut poikki.
Sori romaani mut jos jollakulla kokemuksia asiasta niin mielelläni kuulisin.

Huomenna pitäis päästä stadiin ja ei hirveesti houkuta hehkuttaa akkua persauksen alla.

http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Mikäli nuo antamasi lukemat pitää paikkansa niin lataa ehdottomasti liikaa ja näyttäisi siltä että "ylilatauksen" ansiosta on akkukin päässyt kiehahtamaan.
Vahvasti reguvialta haiskahtaa, paras olisi ottaa yhteys modularboxiin asian varmistamiseksi. En nyt heti muista kuulleeni että bladessa ois noita säätimiä menny, akkuja on ollut susia jonnin verran tehtaan jäliltä kuulemma...
Vahvasti reguvialta haiskahtaa, paras olisi ottaa yhteys modularboxiin asian varmistamiseksi. En nyt heti muista kuulleeni että bladessa ois noita säätimiä menny, akkuja on ollut susia jonnin verran tehtaan jäliltä kuulemma...
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Näin itsekkin uumoilin.
Täytynee ottaa huomenissa yhteyksiä jos sais vielä osan ennen stadin rundia paikalleen.
Laitteitahan nää vaan on.
Ei koskaan aikaisemmin ei kuitenkaan tarkoita ei koskaan.
Täytynee ottaa huomenissa yhteyksiä jos sais vielä osan ennen stadin rundia paikalleen.
Laitteitahan nää vaan on.
Ei koskaan aikaisemmin ei kuitenkaan tarkoita ei koskaan.

http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: TGB 425 ongelmia akun kanssa.
Jos tota nyt miettii ni kyllähän sen melkeenpä täytyy olla se regu. Eihän se (hajonnu) akku sinne mistään ylimäärästä jännitettä saa kehitettyä jos regu on kunnossa, kun se ainoo "negatiivinen resistanssi" on siellä regun takana. Siellä regussahan on voinu vaikka kehittyä jonkunasteinen juotosvika, joka sitte välillä pätkii ja toisaalta sitte ei. Jos uuden hommaat ei-takuuseen ni mua kyllä ainaki huvittais kattoa mitä tommonen regu on käytännössä syöny. Sinälläänhän toi akku voi olla vielä ihan toimiva, kuhan katot nesteet kohilleen.Nege kirjoitti:Onko nyt akku sanonut poks ja nostaa latausjännitteet noin ylös, vai onko regu irtisanomassa työsopimustaan?
Se että latausjännite nousee noin ylös saa helposti akun kiehumaan ja ampumaan korkit pois.
Jolloin tietenkin oireet viittaa hajoavaan reguun.
Mielenkiintoisinta vain on se että välillä jännitteet pysyy alhaalla ja välillä nousee.
Akulla on sisänen resistanssi, joka riippuu mm. varaustilasta ja lämpötilasta, ja se käytännössä rajottaa akun kautta menevää virtaa. Siellä sulakkeen kontakteissa on aina jonkun verran vastusta, joka lisääntyy dramaattisesti ku sinne pääsee likaa/hapettumaa. Kun (lataus)jännite kasvaa, kasvaa myös latausvirta, joka kulkee myös sieltä sulakkeen läpi, samalla lämmittäen niitä kontakteja lisää. Nyt jos kontaktit on likaset, niiden vastus on kasvanu ja niiden yli jää isompi jännite, joka edelleen lisää niissä tapahtuvaa tehohäviötä, joka sitte lopulta muuttuu lämmöks. Näin teoretisoiden.Nege kirjoitti:Ja sekin pisti pähkäilemään tuota regua kun pääsulakkeen pesä/liitin tuppas hieman lämpenemään kun jännitteet oli ylhäällä.
Sulakkeen se sulatti tuossa viikko takaperin kun metsässä oltiin ja oireet alkoi sen jälkeen.
Sulake ei siis ollut vain napsahtanut poikki vaan ottanut jonkin aikaa lämpöä ja sulanut poikki.
Se että myyjä sanoo "ei koskaan ennen" tai "tosi harvoin" kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Esim. tää foorumi paljastaa kummasti lisäulottuvuuksia moniin asioihin.ViiMax kirjoitti:En nyt heti muista kuulleeni että bladessa ois noita säätimiä menny, akkuja on ollut susia jonnin verran tehtaan jäliltä kuulemma...
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013