Kärryistä...
-
- Noppeli
Kärryistä...
KERTOISKO JOKU MITEN ON KAIKKEIN JÄRKEVIN/HELPOIN TOTEUTTAA YMPÄRIPYÖRIVÄ VETOPÄÄ NELIÖPUTKELLISEEN RUNKOPALKKIIN -> MÖNKKÄRIN TUKKIKÄRRY???
KIRJOITETTASKO NIIN ETTEI CAPS LOCK OLE PÄÄLLÄ, TÄLLÄISTÄ TEKSTIÄ ON AIKA V-MÄISTÄ LUKEA JA NÄYTTÄÄ SILTÄ KUIN KIRJOITTAJA HUUTAISI
Pyörivä vetopää on yksinkertaisin tehdä niin, että neliöputken sisälle hitsataan kiinni putki, johon menee toinen putki jämptisti sisälle. Tämän sisimmäisen putken toiseen päähän tulee sitten kiinni vetopää ja toiseen jokin holkki, joka estää sen tulemisen ulos vedettäessä. Omassa kärryssäni käytännön toteutus oli hieman hankalampi: 50x50x5 RHS:n sisään ei käytännössä ollut mahdollista saada putkiholkkia, jonka sisälle olisi mennyt 35mm putki, jonka vetopää vaati. Niinpä tein aisan päähän holkin 60x60 RHS:stä, johon meni sopiva vesijohtoputki helposti sisälle. Sen vesijohtoputken sisälle sitten vaan 35mm jööti, jonka päähän pulteilla vetopää
Kannattaa tehdä aisa 50x50x4 putkesta, jolloin muistaakseni sai suoraan putket sen sisälle, ilman mitään 60x60 pätkää aisan päässä, sillä se tekee turhaa aisapainoa
Olipas taas epäselvä viesti

Pyörivä vetopää on yksinkertaisin tehdä niin, että neliöputken sisälle hitsataan kiinni putki, johon menee toinen putki jämptisti sisälle. Tämän sisimmäisen putken toiseen päähän tulee sitten kiinni vetopää ja toiseen jokin holkki, joka estää sen tulemisen ulos vedettäessä. Omassa kärryssäni käytännön toteutus oli hieman hankalampi: 50x50x5 RHS:n sisään ei käytännössä ollut mahdollista saada putkiholkkia, jonka sisälle olisi mennyt 35mm putki, jonka vetopää vaati. Niinpä tein aisan päähän holkin 60x60 RHS:stä, johon meni sopiva vesijohtoputki helposti sisälle. Sen vesijohtoputken sisälle sitten vaan 35mm jööti, jonka päähän pulteilla vetopää

Olipas taas epäselvä viesti

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Tuolta toisesta topicista jo luinkin, että sinulla on ilmeisesti aisa myös tehty 50x50x5 värkistä. Toinen vaihtoehto 60x60 holkin sijaan on teettää koneistamolla sellaiset hokit, minkä avulla saat putket mahtumaan suoraan aisan sisään. Tämä voi olla turhaa hienostelua, mutta varteenotettava vaihtoehto
Jaa niin ja voihan sen pyörinnän tehdä niinkin että vetopää on akseloitu aisan ylä - tai alapuolelle, jolloin ei tule ainakaan tilan kanssa ongelmia 

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
-
- Noppeli
Kiitosta
MItenkä sitten tuo sanomasi neliöputken sisään tuleva putki? Sen pitäisi varmaan olla jotain liukasta ainetta esim messinkiä, pronssia tms.. ettei se jööti hirtä kiinni.? vai? saako sellaista hitsattua jotenkin mustaan rautaan kiinni.
Näköjään tuli just Kukkumyyltä kuva omasta toteutuksesta. Edelleen ihmettelen sitä et pyöriikö toi vetopää tosissaan samasta aineesta tehdyn holkin kanssa??? Ettei hirtä kiinni?
Näköjään tuli just Kukkumyyltä kuva omasta toteutuksesta. Edelleen ihmettelen sitä et pyöriikö toi vetopää tosissaan samasta aineesta tehdyn holkin kanssa??? Ettei hirtä kiinni?
Kyllä se pyörii. Siihen voi laittaa vielä vaikka rasvanipan, niin sitten ei edes kirsku
Niissä putkissa voi olla pieni välys toisiinsa nähden, jotta ei jumita jos sattuu ruostumaan hiukkasen 

-
- Noppeli
Ok
Kiitos.
Mulla on ihan sellanen olo et siellä välissä pitäis olla jotain ettei hrtä kiinni, mut jos sun kärryn vetopää pyörii nätisti ni ei kai siinä sitten mitään..
Yritän vielä pähkäillä jotain
Mulla on ihan sellanen olo et siellä välissä pitäis olla jotain ettei hrtä kiinni, mut jos sun kärryn vetopää pyörii nätisti ni ei kai siinä sitten mitään..

-
- Noppeli
Kyllä se pyörii vaikka olis miten vetoa. Sen pinta-ala on niin pieni ja massat suuria ettei se jaksa kiinni pitää.
Kysele vaan niin tulee ainakin tutkittua joka kantilta, sekä onhan loppu tulos sitten hyvä.
Se "toppari" ei ole minulla ainakaa umpi tulppa vaan reikä keskellä koska olen vetänyt kärryn rungon läpi sähköt peräkärryyn.
Kysele vaan niin tulee ainakin tutkittua joka kantilta, sekä onhan loppu tulos sitten hyvä.
Se "toppari" ei ole minulla ainakaa umpi tulppa vaan reikä keskellä koska olen vetänyt kärryn rungon läpi sähköt peräkärryyn.
-
- Noppeli
Yksinkertaisin on hitsata sen pienemmän putken päähän pätkä sitä isompaa putkeakukkumyy kirjoitti:Se "toppari" ei ole minulla ainakaa umpi tulppa vaan reikä keskellä koska olen vetänyt kärryn rungon läpi sähköt peräkärryyn.

Siinä se rasvanippa on tuossa sivussa. Just ja just pilkottaa tuossa kuvassa vasemmalla puolella siinä lumen kohdalla.Polar Instruments kirjoitti:MIhin siinä sun kärryssä on se rasvanippa laitettu?
Nyt kun alan ajattelemaan noita massoja ni joo - tuskin jää kiinni mistään eikä ainakaan sitten jos on muistanu laittaa rasvoja tarpeeks usein sisälle
Tuossa kuvassahan tuo sitten on ylösalaisin koko vetopää eli se on yläpuolelta ummessa.
Tuo levy johon tuo suurempi putki on hitsattu kiertää siis toiselta laidalta yli ja toiselle laidalle. Alhaalta on tuon kuvan näköinen.