tehoyksiköt

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
tonkia88
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Joulu 2008 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja tonkia88 »

iltaa onko kellään kokemuksia näistä http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... siköt.html
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Alumiinipönttö, pari letkuliitintä, letkua ja nippareita...Mitäs tämän pitäisi tehdä?

Hintaahan tällä kapineella on noin 20€, joten tappio ei ole suuri jos ei tee mitään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Jtn. tämän suuntaista olevinaan, siis olevinaan. Power Box :lol:

Power box ensure there for, which the moment there is a surplus to combustion mixture, which the powerbox start it on, and at too short that mixture which it is added so that you get better an evener combustion
tonkia88
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Joulu 2008 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja tonkia88 »

vois tilata tommosen aivan kokeilu mieles :D eikös se säiliö tule bensa letkun väliin vai miten se nyt oli
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Multa ei kannata puoltoa haikailla moiseen poppapönttöön.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Kyllä taitaa rahat mennä aivan hukkaan,minä en henk kohtasesti sijoittas,mutta......
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Jossain autolehdessä testattiin kaikki nää bensat ioneitten jrjestelijät.Tulos painokelvoton.

Hae kaljaa kahellakympillä,paljon mukavempaa ja ei mee rahat hukkaan :wink:
Kuva
tonkia88
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Joulu 2008 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja tonkia88 »

juu niin mä teen kun ei ole muutakaan tekemistä kun on lomautettu perkeles ja kinuskista kansi pahvi palanut että silleen...........
Avatar
B12
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Joulu 2007 19:43

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja B12 »

Taitaa olla samanlainen resonanssikammio kuin Yamaha käytti 80-luvulla.
Kinroad XT250ATV-C
Avatar
ITP
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Joulu 2007 11:54
Paikkakunta: Veteli

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja ITP »

2-tahti moottorissa kyseisellä pömpelillä voi olla vaikutusta.
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Duster »

Pikkusessa 26cc 2 tahti koneessa mulla oli imusarjassa letkulla liitettynä semmonen "haitarin" tapainen kumi tötterö jossa jousi sisällä.
Tällä oli kait tarkoitus pitää imusarjan/kaasarin alipaine kunnossa, ettei tule niin paljon kaasun viivettä kaasua pumppailessa.
...vai miten se nyt oli...
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Duster kirjoitti:Pikkusessa 26cc 2 tahti koneessa mulla oli imusarjassa letkulla liitettynä semmonen "haitarin" tapainen kumi tötterö jossa jousi sisällä.
Tällä oli kait tarkoitus pitää imusarjan/kaasarin alipaine kunnossa, ettei tule niin paljon kaasun viivettä kaasua pumppailessa.
Sama paineen tasaaja siinä 300 Comukassakin on orig. kaasarilla/imukurkulla.
Viimeksi muokannut Hiikeri, 20 Tammi 2009 07:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Onhan noita ton tyyppisiä powerbokseja 2-tahtikoneissa ollu kohta iät ja ajat, ainaki 80 luvun yamahan piikeissä noita näkyi, samaten kuin esim. joissakin Rotaxin kelkankoneissa... Nelitahtisessa vaikutus lie pyöreä nolla...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: tehoyksiköt

Viesti Kirjoittaja Mce »

Resonanssikammio on kamppeen oikea nimi, kai?
Toiminta perustuu matalilla kierrosluvuilla tapahtuvaan ilma/bensa seoksen pumppaus ilmiön vähentämiseen.
Siis jos ilma kulkee neulaputken ohi edestakaisin, niin seos rikastuu.
Pömpeli varmaankin hyödyllinen 2-T kamppeissa ja voi auttaa kaasunvastaavuuden parantuessa.
Liittyy myös etupäässä läppäventtiili ohjattuihin vajaatahtisiin..ei se kyllä mitään jousia tarvitse, toiminta perustuu aineen hitauteen/massaan, kaasullakin on siis hitautensa kun se liikkuu.
Korkeammilla kierrosluvuilla pömpeli ei oikeastaan ole kuin haitaksi, aiheuttaen pyörteilyä imukanavissa.

Näin lyhyellä oppimäärällä kerrottuna :wink: .
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Vastaa Viestiin