500cc catin kaasari tulvii.
500cc catin kaasari tulvii.
Hei. 500catin pitkästä aikaa laitoin tulille.Viimmeksi oli käynnissä 3-4kk sitten ja jonkin aikaa kävi ihan hyvin kunnes sammui ja bensaa valuu kaasarista läpi,
Missä vika? Koho juuttonis vai?
Missä vika? Koho juuttonis vai?
-
- 6WD
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Re: 500cc catin kaasari tulvii.
koho tai neula vaikuttaisi olevan jumissa, liekköhän bensat kuivaneet kaasarista tauon aikana ja muodastaneet sinne sakkaa. ei muutakuin kaasari auki ja neulan putsaus.
nyky ajan bensa on pirullista tavaraa kun on niin lisäaineistettua. kuivaessaan muodostaa sellaista vihreää limaa kaasarin pohjalle joka tukkii tehokkaasti joka paikan. tuo möhnä ei meinaa liueta bensaa uudelleen millään joten ainoaksi vaihtehdoksi jää mekaaninen puhdistus. tästä syystä laitetta kannattaisi käyttää silloin tällöin säilytyksen aikana tai laittaa tankkiin stabilointi ainetta pidempää säilytystä varten.
tarkista myös suuttimet niihin kertyy myös helposti tota möhnää jolloin vetää seokset laihalle joka taas aiheuttaa männän palamisen.
tv nimim: muutaman kelkan männän sulattanut.
nyky ajan bensa on pirullista tavaraa kun on niin lisäaineistettua. kuivaessaan muodostaa sellaista vihreää limaa kaasarin pohjalle joka tukkii tehokkaasti joka paikan. tuo möhnä ei meinaa liueta bensaa uudelleen millään joten ainoaksi vaihtehdoksi jää mekaaninen puhdistus. tästä syystä laitetta kannattaisi käyttää silloin tällöin säilytyksen aikana tai laittaa tankkiin stabilointi ainetta pidempää säilytystä varten.
tarkista myös suuttimet niihin kertyy myös helposti tota möhnää jolloin vetää seokset laihalle joka taas aiheuttaa männän palamisen.
tv nimim: muutaman kelkan männän sulattanut.
pistetäämpä hösseliksi.
- Vee-äM
- R.I.P
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Pyörästä sain joskus jumit irti ihan vaan lenkkiavaimella kaasarin kylkeen koputtelemalla.
Eikä kiusannut sen jälkeen eli rupes liikkuun,pikkasen vaan jumissa.
Eikä kiusannut sen jälkeen eli rupes liikkuun,pikkasen vaan jumissa.

Epäilen samaa kuin mh eli kohon neulaventtiili jumissa tai kakkaa välissä. Jos ei muuten ala toimimaan niin kaasari auki ja kunnollinen puhdistus.
- mönky
- 6WD
- Mönkijä:: KQ700
- Viesti:
Mulla tuota samaa ongelmaa eikä lähe vaikka oon puhdistanu moneenmoneen kertaan...!Siinäpä sonta sit tulvii...
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
- mönky
- 6WD
- Viesti:
Joo, elikkä kaasari tulvii ainavaan vaikka on nyt vaihdettu imukurkku, alipainekalvo ja neulaventtiili(N.200€
).Missä mahtaa olla vika??Auttakee!Alkaa loppumaan mielenkiinto... Siis kaasari on keihinin cvk36 josko joku ei catin omistaja mahtaa lukasta.

- jko
- 3WD
- Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
Voisko olla, että ns. " automaatti- bensahana" olisi jäänyt auki asentoon ja neulaventtiili ei jaksa pitää kiinni...
Joskus mopoaikaan kohoon oli päässyt bensaa sisään ja pinta väärä...

Joskus mopoaikaan kohoon oli päässyt bensaa sisään ja pinta väärä...
T. Jusa
- mönky
- 6WD
- Viesti:
Koho on kyllä ehjä jotta ei ainakaa siitä oo kiinni.Alkaa v**uttamaan jo pikkuhiljaa tuo kaasarin toiminta.Dynojettiki toimi aikonansa sen yhen päivän ja sen jälkeen ei oo vaikutusta mun huomatakseni ollu( siis vaikutti pirusti ku sain jetin kiinni mut seuraavana päivänä ei mitään...
).Tiä sit mikä sielä kaasaris on menny pieleen.

- jko
- 3WD
Oisko kohossa oleva neulaventtiiliin painava osa päässyt vääntymään?mönky kirjoitti:Koho on kyllä ehjä jotta ei ainakaa siitä oo kiinni.Alkaa v**uttamaan jo pikkuhiljaa tuo kaasarin toiminta.Dynojettiki toimi aikonansa sen yhen päivän ja sen jälkeen ei oo vaikutusta mun huomatakseni ollu( siis vaikutti pirusti ku sain jetin kiinni mut seuraavana päivänä ei mitään...).Tiä sit mikä sielä kaasaris on menny pieleen.
Dynojet:
Mikä suuttimen koko ja monesko lovi alhaalta prikka neulassa?
Onko sovitusprikat molemmin puolin?
Onko alipainekalvo kunnolla paikoillaan?
Montako kierrosta tyhjäkäyntiseosruuvi auki?
Itse olen säätänyt kaikki kohdilleen laajakaista lambdan ja seosmittarin avulla...
nimim. 28 kertaa kaasarin pois käyttänyt

T. Jusa
- mönky
- 6WD
- Viesti:
Kyllä ne pitäis täysin ohjeen mukaan olla.(oliko ny sit 3. ura, 144 ja 3 kierrosta auki[on muuten tuo seosruuvi pirummoises paikas...])Mutta noista sovitusprikoista en mee takuuseen.Kuvan mukaan ne tulis vaan toiselle puolen? Joo onhan tuo kaasari ollu kädes kans muutaman kymmentä kertaa...
Täytyy huomenna sit taaaaaaas avata...
Ei se kaasari välttämättä tulvi. Katoppa sieltä kaasarin pohjasta se tyhjennysruuvi. Ota irti, puhdista kierteet ja se jousi. Saattaapi loppua vuodot, kun kirit kunnolla kiinni 

Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
- jko
- 3WD
Tuntuu olevan kohdillaan...mönky kirjoitti:Kyllä ne pitäis täysin ohjeen mukaan olla.(oliko ny sit 3. ura, 144 ja 3 kierrosta auki[on muuten tuo seosruuvi pirummoises paikas...])Mutta noista sovitusprikoista en mee takuuseen.Kuvan mukaan ne tulis vaan toiselle puolen? Joo onhan tuo kaasari ollu kädes kans muutaman kymmentä kertaa...
Saitko korjattua?
T. Jusa
- mönky
- 6WD
- Viesti:
Jousi???? Siis se praimeripumpun jousi vai??Joo sain vuodot loppumaan ku väänsin kohosta neulaventtiiliä painavaa liparesta vähä alaspäin.<-- tuo toimi vanhallaki neulaventtiilillä yhden ajokerranVPx kirjoitti:Ei se kaasari välttämättä tulvi. Katoppa sieltä kaasarin pohjasta se tyhjennysruuvi. Ota irti, puhdista kierteet ja se jousi. Saattaapi loppua vuodot, kun kirit kunnolla kiinni

Onko kellää muuten mitää järkevää konstia säätää tuota seosruuvia???Oon ruuvauskärjellä sitä säätäny mut on aika hanurista

Eikäkö, siellä kaasarin pohjassa on se kaasari "sakkakupin" tyhjennysruuvi. jousellinen ruuvi alimmaisena. Oikian kylen kun ottaa auki, niin pystyy aukasemaan. Itellä oli täynnä mönjää ne kierteet ja ilmeisesti ei ollu kovin tiukalle sitä aikoinaan väännetty, niin lorotteli bensaa aina välillä startin päälle.mönky kirjoitti:Jousi???? Siis se praimeripumpun jousi vai??Joo sain vuodot loppumaan ku väänsin kohosta neulaventtiiliä painavaa liparesta vähä alaspäin.<-- tuo toimi vanhallaki neulaventtiilillä yhden ajokerranVPx kirjoitti:Ei se kaasari välttämättä tulvi. Katoppa sieltä kaasarin pohjasta se tyhjennysruuvi. Ota irti, puhdista kierteet ja se jousi. Saattaapi loppua vuodot, kun kirit kunnolla kiinniMutta dynojetin tuomat "lisäpotkut" on todellaki kateis... Purin koko kaasarin täysin ja puhdistin kaasarinputsausspraylla joka paikan, tarkistin neulan ja prikat ja kalvon.Kaikki on just niinku pitää mut ei oo mitää vaikutusta.Pitää varmaan seuraavaksi pienentää suutinta ku tuntuu tuota keittoa saavan liikaa... Jotenki tuntuu vaan niin HELV. kummalliselta jotta tuo jetti toimi yhden ainoan testauskerran ja se oli siinä
Onko kellää muuten mitää järkevää konstia säätää tuota seosruuvia???Oon ruuvauskärjellä sitä säätäny mut on aika hanurista
Itsellä muuten tällä hetkellä 146 suutin ja neula suunnilleen samalla lailla kuin sulla ja muuten liikkuu 500cc Arska

Seosruuvia ite oon säädelly ihan tollasella irtokärellä sen akkuporakoneen vaihtokärkisovittimen kanssa.
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
- jko
- 3WD
No hyvä, että tulvimiseen vaikutti edes se lipareen vääntäminen.
Sehän vaikuttaa bensapintaan muutenkin ja koko kaasarin toimintaan.
Tuo seosruuvi ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseoksiin.
Neulan korkeus vaikuttaa osakaasun soppaan.
Pääsuutin vaikuttaa kokoalueelle, pääosin osakaasulle ja etenkin täyskaasulle.
Mulla 400:ssa 142 pääsuutin, mutta motarin äänenvaimennin ja k&n- ilmanputsari.
Olen kokeillut 132-160- koko alueen 2 välein ja tässä omaani sopiva.
Olisiko sulla muuten vakio, suutin satsi vain vaihdettu?
Sehän vaikuttaa bensapintaan muutenkin ja koko kaasarin toimintaan.
Tuo seosruuvi ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiseoksiin.
Neulan korkeus vaikuttaa osakaasun soppaan.
Pääsuutin vaikuttaa kokoalueelle, pääosin osakaasulle ja etenkin täyskaasulle.
Mulla 400:ssa 142 pääsuutin, mutta motarin äänenvaimennin ja k&n- ilmanputsari.
Olen kokeillut 132-160- koko alueen 2 välein ja tässä omaani sopiva.
Olisiko sulla muuten vakio, suutin satsi vain vaihdettu?
T. Jusa