sähkösylinterit
sähkösylinterit
Onko kenelläkäään tollaisia sähkösylintereitä esim. perävaunu kipissä? Tekeekö niillä mitään?
tänne vaan mielipiteitä koska ite tarttis kärryyn kippiä saada.
EDIT:olen nähnyt niitä käytettävän linja-autojen ovissa ja silppureiden torven säätimenä.
tänne vaan mielipiteitä koska ite tarttis kärryyn kippiä saada.
EDIT:olen nähnyt niitä käytettävän linja-autojen ovissa ja silppureiden torven säätimenä.
Re: sähkösylinterit
onhan ne hyviä juu ja eri tehoisiakin löytyy mutta ovat sikamaisen kalliita JOS jostain löydät.käytettyinäkin on ovat hintavia..olen niitä tässä etsinyt mutta annoin olla kun ei tuntunut löytyvän,minähän en sellaisesta 500euroa maksa
ollaaan ilman sitte.

ollaaan ilman sitte.
älä ota kaikkea tosissaan
Re: sähkösylinterit
En oo kyllä löytäny yhtään. pitäs saaha idea miten saa kärryyn kipin ilman hydrauliikkaa.ookkonen kirjoitti:onhan ne hyviä juu ja eri tehoisiakin löytyy mutta ovat sikamaisen kalliita JOS jostain löydät.käytettyinäkin on ovat hintavia..olen niitä tässä etsinyt mutta annoin olla kun ei tuntunut löytyvän,minähän en sellaisesta 500euroa maksa![]()
ollaaan ilman sitte.
Re: sähkösylinterit
Tuossa yksi versio vinssikäyttöisestä.canam kirjoitti: En oo kyllä löytäny yhtään. pitäs saaha idea miten saa kärryyn kipin ilman hydrauliikkaa.
http://www.porssilehdet.fi/search/image ... 882&index=
Re: sähkösylinterit
Cattimies kirjoitti:
Tuossa yksi versio vinssikäyttöisestä.
http://www.porssilehdet.fi/search/image ... 882&index=
kyllähän tuokin toimii, mutta en vinssiä tuon takia ala ostamaan.
Tuolla atv-expertin sivuilla oli kärryjä joissa oli kaasusylinterit joten taidan kokeilla sitä.
Re: sähkösylinterit
Työmaalla olen tutustunut tollo merkkisiin sähkö(sylintereihin), ovat muistaakseni ruotsalaisia ,löytyy gooklaamalla.
Re: sähkösylinterit
Ite tutkin tuota sähkösylinteriä jokunen aika sitten ja ei oikein löytynyt sopivaa ratkasua...
tai sit oli halatun kallis.... mulla EC:n kärry johon ite tein lavan päälle...
tarkoitus lähiviikkoina saada vinssillä kippi kun ei oo parempaa ideaa tullu...
bilteman saksinosturi ei jaksa eikä nosta riittävän korkealle....
idean vinssikippiin sain jo n. vuosi sitten yllämainitusta vinssikippisivustosta...
ainut haaste vielä löytää ns pikaliitin jolla saan kytkettyä kärrynvinssin akkuun...
kun tarkotuksena liitos että kun kytkee kärryn niin kytketään sähköliitin samalla ja toimii vinssi kauko-ohjaimella...
tai sit oli halatun kallis.... mulla EC:n kärry johon ite tein lavan päälle...
tarkoitus lähiviikkoina saada vinssillä kippi kun ei oo parempaa ideaa tullu...
bilteman saksinosturi ei jaksa eikä nosta riittävän korkealle....
idean vinssikippiin sain jo n. vuosi sitten yllämainitusta vinssikippisivustosta...
ainut haaste vielä löytää ns pikaliitin jolla saan kytkettyä kärrynvinssin akkuun...
kun tarkotuksena liitos että kun kytkee kärryn niin kytketään sähköliitin samalla ja toimii vinssi kauko-ohjaimella...
.toni.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: sähkösylinterit
itekin eilen etsiskelin nettikoneesta jos ois löytyny toi torven kääntö ja pyörimistä ohjaava sylinteri.. muistu mieleen ku ennen tuli ajettua silppuria, mutta oliko se sit sähkönen sylinteri vai toimiko se jollaki hammaspyörä systeemillä, kun ei jaksa muistaa.. mutta onko noissa sähkösylintereissä että se sylinteri menee aina jompaan kumpaan ääriasentoon?canam kirjoitti:Onko kenelläkäään tollaisia sähkösylintereitä esim. perävaunu kipissä? Tekeekö niillä mitään?
tänne vaan mielipiteitä koska ite tarttis kärryyn kippiä saada.
EDIT:olen nähnyt niitä käytettävän linja-autojen ovissa ja silppureiden torven säätimenä.
täytys jotaki kehittää tohon lumilevyyn sähkönen kääntö.. omassa kärryssä kippiä hoitaa sähkövinssi puomin kautta..
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: sähkösylinterit
Tossa olisi hyviä liittimiä jos tarvitsee useampia ampeereja kestää, ja on helppo irroittaa ja kytkeä http://www.vekoy.com/index.php?cPath=59_1941
Re: sähkösylinterit
Nostetaanpa vanhaa aihetta kun aihe löytyi ja kysellään alkuperäistä kysymystä uudelleen.
Eli onko tietoa tai jopa kokemusta näistä sähkösylintereistä(tai karamoottoreista) kömpijä hommissa. Ensimmäisenä tulee mieleen tuo lumilevyn kääntö(nostoon ja laskuun ei taida olla vaijerin voittanutta jos ei ole oikeaa hydrauliikkaa olemassa). Ehkä myös alusterä, takalanan nosto ja kääntö, kärryn kippaus ja miksi näistä ei tekisi vaikka tukkinostintakin. Rajoituksina taitaa olla vain virran tarve nopeammissa ja vahvemmissa versioissa. Mutta ainakin auran kääntöön tms sopii vähän hitaampikin ja järkevästi virtaa haukkaava. Tukkinostimeen taas tarvitaan kyllä voimaa tai välityksiä ja molemmat tunnetusti syö nopeutta joten moinen laitos taitaa olla vain utopiaa.
Samassa voisi kysyä myös bilteman sähkötunkin käyttökokemuksia. Siis se saksi tunkki moottoroituna... Jos jollain on niin voisi kertoa toimiiko ko laitos, auran kääntöön mietinnässä moinen laitos jos/kun nämä sähköiset hudrauliikan korvaajat ovat kalliita tai niissä on jotain muita ominaisuuksia...
Eli onko tietoa tai jopa kokemusta näistä sähkösylintereistä(tai karamoottoreista) kömpijä hommissa. Ensimmäisenä tulee mieleen tuo lumilevyn kääntö(nostoon ja laskuun ei taida olla vaijerin voittanutta jos ei ole oikeaa hydrauliikkaa olemassa). Ehkä myös alusterä, takalanan nosto ja kääntö, kärryn kippaus ja miksi näistä ei tekisi vaikka tukkinostintakin. Rajoituksina taitaa olla vain virran tarve nopeammissa ja vahvemmissa versioissa. Mutta ainakin auran kääntöön tms sopii vähän hitaampikin ja järkevästi virtaa haukkaava. Tukkinostimeen taas tarvitaan kyllä voimaa tai välityksiä ja molemmat tunnetusti syö nopeutta joten moinen laitos taitaa olla vain utopiaa.
Samassa voisi kysyä myös bilteman sähkötunkin käyttökokemuksia. Siis se saksi tunkki moottoroituna... Jos jollain on niin voisi kertoa toimiiko ko laitos, auran kääntöön mietinnässä moinen laitos jos/kun nämä sähköiset hudrauliikan korvaajat ovat kalliita tai niissä on jotain muita ominaisuuksia...
Re: sähkösylinterit
suunnittelin kanssa miten auran käännön saisi viritettyä. testailin ruuvitankoa, ja vanhaa 12voltin sähköistä mutterinväännintä(hilti).. tuommoinen muistaakseni 12 millin kierretanko kehittää aivan uskomattoman työntövoiman kun mutterinväännin pyörittää kierretankoa. Akku pois vääntimestä, ja 12 volttia suoraan mönkijästä. ja suunnanvaihto on helppo. kääntää sähköt.
voisi jaksaa jopa kipata, jos olisi vähän vipusuhdetta lisäksi. aurankääntöön olisi omiaan.
mietiskelin myös bilteman saksitunkkia. mutta mutterinvääntimessä on omat etunsa, jos kuorma on liiallinen, niin se rupeaa hakkaamaan. eli motti ei pala.
JT
voisi jaksaa jopa kipata, jos olisi vähän vipusuhdetta lisäksi. aurankääntöön olisi omiaan.
mietiskelin myös bilteman saksitunkkia. mutta mutterinvääntimessä on omat etunsa, jos kuorma on liiallinen, niin se rupeaa hakkaamaan. eli motti ei pala.
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: sähkösylinterit
tälläistäkö nyt haettiin, ei ole kokemusta omassa käytössä noista lainkaan http://www.atlok.fi/sahkonostin-puskule ... -1989.html
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: sähkösylinterit
Juu vastaavaa kampetta, saisi vain olla edullisempikin. Ja en tiedä kuinka tuolla toteutetaan auran nosto/lasku lähinnä että millä se saadaan kellumaan ja taas nousemaan... mutta se ei niin kiinnostanutkaan vaan käyttö kokemukset vastaavista. Ja tuo kierrettävä kierretanko on aina yhtä hyvä ratkaisu, siitähän nämäkin ovat toiminta periaatteensa saaneet. On vain työläs tehdä kosteutta ja likaa kestäväksi itse, siksi haussa kaupallinen ratkaisu ja vielä tarkemmin, sen käyttö kokemukset...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: sähkösylinterit
Itsekin miettinyt tuota warnin nostolaitetta, mutta en saanut vielä selville että laskeeko se vapaasti vai työntääkö sen moottori myös sitä yhtä lujasti ulospäin (2000N) kuin vetää sisäänkin, tietääkö kukaan ?
Tuommoisella olisi ainakin hyvä toteuttaa oman lumiaurani kulmien säätö, mutta jos ylostyönnössä ei ole voimaa niin sitten saa tuo vaihtoehto jäädä.
Tuommoisella olisi ainakin hyvä toteuttaa oman lumiaurani kulmien säätö, mutta jos ylostyönnössä ei ole voimaa niin sitten saa tuo vaihtoehto jäädä.
Re: sähkösylinterit
Olettaisin että tuossa ei voi olla vapaa liikettä, eli että kone vetää ja työntää samalla voimalla molempiin suuntiin. Ja siksi se ei mielestäni sovi auran nostoon/laskuun. Ainakin oma auraus alue on sen verran epätasainen ja mäkinen että auran on voitava kellua vapaasti. Muutoin jää paikoitellen auraamatta ja toisaalta taas jäädään auran varaan roikkumaan. Toki voin olla väärässäkin kun en moista värkkiä ole ikinä livenä nähnyt...