Sportsman:n nelikon viive pakilla
Sportsman:n nelikon viive pakilla
Kuinka pitkä on tuo viive yleisesti ottaen laitteissa?
Oma ehtii sutia muutaman sekunnin, ennen kuin nappaa kiinni. Eteenpäin tuo sentään jo toimii, eikä tarvinnut vaihtaa kuin kaikki osat..
Jonkun verran tuota viivettä kait taaksepäin on, mutta katsotaan nyt isommalla otannalla kuinka paljon noin yleisesti ottaen muilla on.
Helpoin olisi tuosta omasta ottaa vaikka videokuvaa, mutta kun vaan muistaisi..
Oma ehtii sutia muutaman sekunnin, ennen kuin nappaa kiinni. Eteenpäin tuo sentään jo toimii, eikä tarvinnut vaihtaa kuin kaikki osat..
Jonkun verran tuota viivettä kait taaksepäin on, mutta katsotaan nyt isommalla otannalla kuinka paljon noin yleisesti ottaen muilla on.
Helpoin olisi tuosta omasta ottaa vaikka videokuvaa, mutta kun vaan muistaisi..
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Omassa kasisatkussa ei lainkaan viivettä eteen taikka taakse.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Ei siinä mitään viivettä ole mullakaan (eikä kuulu ollakaan).
500HO kyseessä.
500HO kyseessä.
Videon pätkiä: http://www.youtube.com/user/pelicans100
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Ei viivettä nykyisessä tai edellisessäkään.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Just, eli jatketaan harjoituksia asian suhteen.. Tekijät vaan tuntuu olevan vähissä, joten helpoin alkaisi olla lähettää kokonaan uusi laite jo maahantuojalta, niin ei tarvisi hommaa arpoa näin vitu* hankalasti vain vaihtelemalla osia.
Tekee tuon siis joka kerta, eikä silloin tällöin.
Vehkeellä on ajettu aikalailla 25h uusittu tähän mennessä vasta kaikki etuperän sisälle, myös se kansi, jossa magnetointikela, kahvojen napit, mittaristo jne..
Tekee tuon siis joka kerta, eikä silloin tällöin.
Vehkeellä on ajettu aikalailla 25h uusittu tähän mennessä vasta kaikki etuperän sisälle, myös se kansi, jossa magnetointikela, kahvojen napit, mittaristo jne..
- japit
- Tracks
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
- Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
- Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Nyt kannattaa ottaa aikalisä !!! Vie kunnon huoltoon niin säästyy monta euroa !! 

" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Noo, takuuseenhan nuo menee ja ei ole edes ensinmäisessä huoltopaikassa, eli on vaihdettu tuossa välissä sitä paikkaakin.japit kirjoitti:Nyt kannattaa ottaa aikalisä !!! Vie kunnon huoltoon niin säästyy monta euroa !!
Eniten tuo käyttämättömyys haittaa, joten katsotaan minkälainen vääntö vielä käydään..
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Entäpäs öljy, onko varmasti oikeaa laatua?
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Tätä epäilty joku kerta, mutta kyllä siellä on oikeat öljyt. Perä ollut auki jo aika monta kertaa ja puhdisteltu, joten tuo alkaa olla pois suljettu.JoK kirjoitti:Entäpäs öljy, onko varmasti oikeaa laatua?
Kuulostellaan nyt mitä tuumailevat jatkosta homman kanssa, mutta omat ajatukset toin esille..
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Kannattaisi kokeilla ohjata perään suora sähkö ja katsoa oireileeko silloinkin pakilla, näin pystyy ainakin rajaamaan mekaanisen vian pois, sähköpuolella uskoisin häiriön olevan.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Mitäs jos pakki-nelikon viive on silloin tällöin muutama minuutti=)?
Minulle tullut kasisatkuun sellanen vika, et pakki-nelikko toimii välillä moitteitta, mutta välillä ei lähe millään toimimaan. Mittarissa aina näyttää oikein kun idiootti-nappia painaa. Vika ilmaantui vanhoilla öljyillä ja jatkuu uusilla.
Minulle tullut kasisatkuun sellanen vika, et pakki-nelikko toimii välillä moitteitta, mutta välillä ei lähe millään toimimaan. Mittarissa aina näyttää oikein kun idiootti-nappia painaa. Vika ilmaantui vanhoilla öljyillä ja jatkuu uusilla.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Mystisiä ovat.
Ja jatkona sitten, kuinka monella nelikko jää päälle, vaikka idiottinappi päästetäänkin?
Eli tuossa nelikko jää taaksepäin päälle, vaikka päästää kaasun kokonaan pois ja käyttää vapaalla vaihdetta. Pari kertaa jäänyt päälle, vaikka käytti vähän etiäpäinkin.
Toki huono juttuhan tuo ei ole, mutta ymmärtääkseni tuota vehettä ei ole tehty noin toimimaan, niin aina se tuo jotain yllätyksiä tullessaan.. Rajoitin on kuitenkin toiminnassa, eli ei jää nappi tai muu päälle, eikä mittaristossa lue mitään.
Ja jatkona sitten, kuinka monella nelikko jää päälle, vaikka idiottinappi päästetäänkin?
Eli tuossa nelikko jää taaksepäin päälle, vaikka päästää kaasun kokonaan pois ja käyttää vapaalla vaihdetta. Pari kertaa jäänyt päälle, vaikka käytti vähän etiäpäinkin.
Toki huono juttuhan tuo ei ole, mutta ymmärtääkseni tuota vehettä ei ole tehty noin toimimaan, niin aina se tuo jotain yllätyksiä tullessaan.. Rajoitin on kuitenkin toiminnassa, eli ei jää nappi tai muu päälle, eikä mittaristossa lue mitään.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Nämä kaikki viiveet ja päälle jäämiset ovat merkkejä tuon perän lukkorullakon porsimisesta. Viivet siitä syystä, että magneetti ei saa lukkokehää heti pysähtymään ja päälle jumittumiset siitä, että rullakkoon alkaa tulemaan pientä vauriota, jolloin lukkokuulien jouset eivät enää pääse palautumaan.
Re: Sportsman:n nelikon viive pakilla
Näinhän tuo on ajateltu, mutta ensinmäisellä tuolla "häkillä" joka lie on tuo lukkorullakko ajettiin n20h ja nyt tällä uudella on menty ehkä 1h, joten epäilyttävältä tuokin tuntuu, mutta nuo viat kyllä sinne päin vain heittää. Ensinmäinen häkki ja sisuskalut vaihdettiin juuri tuon takia, koska vika sinne päin suuntautuvalta vaikutti, mutta ei se häkki nyt ainakaan palasina siellä tainnut olla.TAJ kirjoitti:Nämä kaikki viiveet ja päälle jäämiset ovat merkkejä tuon perän lukkorullakon porsimisesta. Viivet siitä syystä, että magneetti ei saa lukkokehää heti pysähtymään ja päälle jumittumiset siitä, että rullakkoon alkaa tulemaan pientä vauriota, jolloin lukkokuulien jouset eivät enää pääse palautumaan.
Eli laitteella on ajettu tällä hetkellä tuo n20h yhteensä (käyttöönotettu marraskuussa 2009) ja vakiorenkailla, sekä suurimmaksi osaksi lumiolosuhteissa, joten ei liioilla kitkoilla ole päästy laitetta särkemään. Ja aikalailla puolet olo ajastaan odotellut osien tulemista sieltä jostain..
Maahantuojan kommenteista voisi alkaa omaa tarinaa kirjoittelemaan, mutta säästellään niitä nyt viellä
