Hondan erot muihin mönkiöihin
Hondan erot muihin mönkiöihin
Ois tarkotus kerätä tietoja mitä eroja Hondalla on muun merkkisiin mönkiöihin esim. Can-Am, Polaris, Arctic Cat.
Ekana itelle tulee mieleen tuo "kova loota" ei variaattorivetoa. FA malleissa automaatti laatikko valintana (D1, D2 ?)
Lukoton keula, "manuaalinen lukko"
Vetokäynnistys useissa malleissa FA mallit ei ole?
Ei saatavana tieliikennemallina.
Tietoja kaivataan!
Ekana itelle tulee mieleen tuo "kova loota" ei variaattorivetoa. FA malleissa automaatti laatikko valintana (D1, D2 ?)
Lukoton keula, "manuaalinen lukko"
Vetokäynnistys useissa malleissa FA mallit ei ole?
Ei saatavana tieliikennemallina.
Tietoja kaivataan!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
liki 3 vuotta 420FE mallilla ajaneena sanoa, että luotettavuus on ehkä silmiinpistävin piirre. Se vaan toimii aina vaan. Lisäksi FE on malli on markkinoiden kevyin tai ainakin ihan kärkikastissa.
420FA-mallissa on kaksoiskytkentälaatikko, joka toimii automaattisesti ja manuaalisesti. Isommilla kuin alkuperäisillä pyörillä automaatin käyttö rajautuu ainoastaan tiellä ajamiseen, sillä vaihto tapahtuu isommilla kiekoilla liian aikaisin ylöspäin ja liian myöhään alaspäin.
Kummassakin ruisku, joka ainakin omassa käytössä ollut vaivaton ja pakkasessa aina käymään ilman kikkailuja.
kokoluokassaan mainio laturi (385 W) joka lataa myös matalilla kierroksilla.
LED toimiset varoitusvalot sekä mittari ja -takavalo. Ei tartte polttimoita vaihdella.
Lukko on mikä on, mutta mainiosti tuo tuntuu etenevän ilman lukkoakin. Etuperässä siis ns. palalukko, jonka toimintaan on tällä sivustolla ruodittu paljonkin.
Kyseinen mönkijämalli on myös kapea, joten menee pienestä välistä. Maavaraa voi kasvattaa isommilla kumeilla ja korotuspaloilla, mutta tämä on mielestäni asia, joka tulee suhteuttaa ajotapaan ja -maastoon. Erittäin kivikkoiseen tai paikallisesti suuria korkeuseroja omaavaan maastoon voi soveltua jokin muu, mutta kyllä ajonäytökset 420 FE:llä puolustavat paikkaansa myös vaikeissa olosuhteissa.
Mutta lyhyesti palataan alkuun. Laadukkuus ja luotettavuus päälimmäisenä ja mainiosti toimiva takuukäsittely, jos sille ilmenee tarvetta.
420FA-mallissa on kaksoiskytkentälaatikko, joka toimii automaattisesti ja manuaalisesti. Isommilla kuin alkuperäisillä pyörillä automaatin käyttö rajautuu ainoastaan tiellä ajamiseen, sillä vaihto tapahtuu isommilla kiekoilla liian aikaisin ylöspäin ja liian myöhään alaspäin.
Kummassakin ruisku, joka ainakin omassa käytössä ollut vaivaton ja pakkasessa aina käymään ilman kikkailuja.
kokoluokassaan mainio laturi (385 W) joka lataa myös matalilla kierroksilla.
LED toimiset varoitusvalot sekä mittari ja -takavalo. Ei tartte polttimoita vaihdella.
Lukko on mikä on, mutta mainiosti tuo tuntuu etenevän ilman lukkoakin. Etuperässä siis ns. palalukko, jonka toimintaan on tällä sivustolla ruodittu paljonkin.
Kyseinen mönkijämalli on myös kapea, joten menee pienestä välistä. Maavaraa voi kasvattaa isommilla kumeilla ja korotuspaloilla, mutta tämä on mielestäni asia, joka tulee suhteuttaa ajotapaan ja -maastoon. Erittäin kivikkoiseen tai paikallisesti suuria korkeuseroja omaavaan maastoon voi soveltua jokin muu, mutta kyllä ajonäytökset 420 FE:llä puolustavat paikkaansa myös vaikeissa olosuhteissa.
Mutta lyhyesti palataan alkuun. Laadukkuus ja luotettavuus päälimmäisenä ja mainiosti toimiva takuukäsittely, jos sille ilmenee tarvetta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Yksi merkittävä rakenteellinen ero muihin on pitkittäin asennettu moottori. Ei tarvita kulmahammaspyöriä jne. vedon välitykseen kardaaneille = yksinkertaisempi ja kestävämpi ratkaisu.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Elo 2009 20:05
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
- Huomattavan pieni Bensan kulutus.
- Laatu
- Toimintavarmuus
- Hyvin toimivat takuu huollot yms.
- ketteryys maastossa.
- Pirteä kun ottaa kuutiot huomioon!
Tuossa jotakin itse huomattuj seikkoja 420 FE mallista.
Toivoisin toki hondalta Can-Am renegade 800 Tapaista hieman sporttisempaa ajokkia! Tosin ilman variaattoria, hondan nappivaihteilla ois hyvä!
- Laatu
- Toimintavarmuus
- Hyvin toimivat takuu huollot yms.
- ketteryys maastossa.
- Pirteä kun ottaa kuutiot huomioon!
Tuossa jotakin itse huomattuj seikkoja 420 FE mallista.
Toivoisin toki hondalta Can-Am renegade 800 Tapaista hieman sporttisempaa ajokkia! Tosin ilman variaattoria, hondan nappivaihteilla ois hyvä!
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
"- Huomattavan pieni Bensan kulutus. "
Millä tavalla mitattuna?
Millä tavalla mitattuna?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Kyllä hondat on kaikenkaikkiaan pieniruokaisia, mutta on toki muitakin pihejä kapistuksia.
Mutta itse pidän 350 TRX pakinetta kokonaisuutena kaikkein piheimpänä. 1 litra / h maastossa. Se on jo vähän.
Mutta itse pidän 350 TRX pakinetta kokonaisuutena kaikkein piheimpänä. 1 litra / h maastossa. Se on jo vähän.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Elo 2009 20:05
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
No minun 420 TRX vie 9litraa 280km johon sisältyy kaikenlaista maastoa. Suo,umpimetsä ja soratie ajoa. Ja pelkässä maastossa noin 2litraa/tunti
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
mikähän ollu matka nopeus? jos 280km päässy nuinki vähälläHonda_mies kirjoitti:No minun 420 TRX vie 9litraa 280km johon sisältyy kaikenlaista maastoa. Suo,umpimetsä ja soratie ajoa. Ja pelkässä maastossa noin 2litraa/tunti

- honda 420
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 14 Tammi 2010 14:39
- Mönkijä:: Honda trx 420
- Paikkakunta: etelä-häme
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Noin KOLME litraa satasella!!!Ookko unohtanu et oot tankannu välillä!!!Vaikka nää pienellä meneeki hitaassa ajossa,niin kyläse haukkaa ihan kiitettävästi kun vähän peukku ojossa ajelee!!!Honda_mies kirjoitti:No minun 420 TRX vie 9litraa 280km johon sisältyy kaikenlaista maastoa. Suo,umpimetsä ja soratie ajoa. Ja pelkässä maastossa noin 2litraa/tunti

Kömpiä,maailman toiseksi paras tressin poisto työkalu!!!! ps.Mikähän mahtaa olla paras?????
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Elo 2009 20:05
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Matka nopeus on sellainen mistä nautin. Umpimetsä ja suo, todella hiljaa. Soratiet noin 30-40 km/h. Se on ihan tosi, ja tuo 280km tuli Pisteestä A pisteeseen B ja takaisin.
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
tie pätkiä pitäny kyllä olla 95%, ei 350lläkään päässy ku reilun sata kilsaa vaihtelevalla ajolla
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Totuus taitaa olla kuitenki 9 litraa sataselle? Kyllä nää lähemmäs kympin vie, vaikka maantietä pöristelis...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
lapissa, Raajärvellä...kaikenlaisessa maastossa 145 km ja koko tankki...olisko 11-12 litraa. Tunteja about 6-7. Siinä 420 FE:n luvut.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Mun Hondassa on vain kolme pyörää, lienee oleellinen ero muihin mönkkäreihin 

Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Elo 2009 20:05
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Hondan erot muihin mönkiöihin
Joo todellakin, soratietä oli noin 95% matkasta. Ja suo+umpimetsä olivain yhteenä sen 200metriä. Loput soratietä. Ja se kulutus oli n. 9.7litraa. Vara tankki on 3.2 ja varatankki oli täys ja normaalitankissa oli liraus. Ja yhteensä tankkien tilavuus 13.3 muistaakseni. Kuitenkin kolmentoista pintaan. Eli se 9.5-10litraa meni.