Polariksen laatu.?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Polariksen laatu.?

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Ihmetyttää kyllä suuresti polariksen laatu. Tässä kun klikkasin polle osastoon juttuja luettavikseni niin, kiinnittyy väksinkin mieleen huono laatu. (Vai onko joku eri mieltä? ) Vikoja kun tuntuu olevan joka lähtöön, ja takuu asiatkin tuntuu olevan tänäpäivänä todella hankalia saada takuun piikkiin. Missä siis vika...Käyttäjissä vai jossain muualla. ?
Vai onko polaris kenties tarkoituksella huonontanut laatua siinä uskossa että, rahaa virtaa tehtaalle enemmän takuuajan umpeuduttua varaosien myynnillä. :?
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Re: Polariksen laatu.?

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Tuohon viimeiseen virkkeeseen sanoisin että ei kai nyt sentään... :)

On meittii paljon joilla ei ole ollut mitään noista vioista joita Pollen foorumissa keskustellaan.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Saa kyllä sellasen käsityksen että, vanhat pollet toimii paremmin kuin uudet. Tälläsen huomion olen kyllä ite tehnyt näissä ajotapahtumissa missä olen ollut. Eli onko laatutarkkailijat tehtaalta sanottu irti ja uskotaan että, laatu on riittävän hyvää ilman tarkkailijoitakin...Vai onko sitten vain tiukennettu rajusti takuun piiriin kuuluvia korjauksia. ?
Kimble82
2WD
Mönkijä:: Honta TRX420FE -07

Viesti Kirjoittaja Kimble82 »

Luulen kans, että on marginaali porukkaa, jolle on vikaa koneeseen tullu. En tiiä mitä on polleja vuosittain myyty, veikkaisin tuhansia ehkä jopa liki kymmenen tuhatta.
Joku viisaampi voi valottaa.
Mutta jos siinä sitten tulee sadaltakin ostajalta moitteita niin ei se vielä paha ole. Eikait mikään kone oo täydellinen.
Toki oon kans kuullu että nuo pikkupollet ei taho kestää.
Limppu
4WD
Mönkijä:: Polaris Spman 500 & 800

Viesti Kirjoittaja Limppu »

Omassa Polariksessa laatu ei ole kohdallaan koska se hajoilee vähän väliä kone ei mene takuuseen jostain ihme syistä kuten pohjapanssari... Tänään lähti etuakseli pois paikaltaan koska tappi pamahti irti. Tarkoitus ei ole sanoa Polarista huonoksi mutta minulle on saattanut tulla vain maanantai kappale tai sitten ajotapani on vain niin kuluttava koneelle. Konehan on Polaris Sportsman 500 H.O. traktori joka on tyypitetty italiassa (siellä tehtiin koneen sähköt jne...) josta johtuu ilmeisesti pienet sähköviat. Jotain isompia vikoja on ollut mutta ne menivät takuuseen. vaikka pollessa on ollut vikoja niin on se silti minun mielestä paras mönkkäri merkki <3
peccis
6WD
Mönkijä:: Honda

Viesti Kirjoittaja peccis »

Ite vaihdoin Polariksen Hondaan vaikka pollessa ei mitään isompia vikoja ollut. Honda toimi sen 120h ongelmitta, mutta oli se silti tylsä vehje. Vaihdoin takaisin Polarikseen, sillä ajonautinto on minusta tärkeämpi kuin luotettavuus(hupiajoa 80%)... enkä tarkoita mitään kinkin luotettavuutta sillä polle on mun käytössä ollut ihan tarpeeksi luotettava ja tässä uudessa ei ole vielä mitään ongelmia ollut puolen vuoden aikana.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Limppu
4WD

Taitaa minun polle olla joku maanantai kappale en tiedä mutta harmi kun niitä vikoja on liikaa.
Vallu
3WD
Mönkijä:: Loparis

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Aika paljon Polarista panetellaan suotta. Ihan kelpo peli ja kuitenkin se mönkijöiden ainoo HD. :D
Limppu
4WD

Totta tuokin. sain sen kardaanin takaisin kiinni ja ilmeni seuraava vika kun konetta kokeiltiin ajaa. pienellä puolella toimii mutta nopeella ja pakillla tökkii pahasti
kodE
6WD
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa

Viesti Kirjoittaja kodE »

Itelläni tosiaan klassikko-mallisarjan Sportsman vuodelta -09. 4300km, eikä MITÄÄN vikaa ole viel ilmenny. Kestäny on enemmän ku yli odotusten.
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Limppu
4WD

Eli voisikohan minun vehkeeni viat johtua kenties siitä kun se on tyypitetty italiassa? ja kertokaas mulle mistä johtuu kun vari tuntuu todella kireältä isolla puolella ja pakilla.
pöö
6WD
Mönkijä:: can-am outlander 570pro t3

Viesti Kirjoittaja pöö »

magnumiii ei voi haukkua koska ainoa vika on etuperän stefojen rikkuminen.
kohta viisi vuotta ajettu alkuperäisellä remmillä , kulutus kohillaan .
hyvä mönkiä ,jota tulee kohta ikuva kun vaihto traktori polleen.
eilen tuli 15 v täyteen
jeo
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha

Polaris XP 850 2010 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jeo »

Jokusia laitteita omistaneena päätin hankkia ko. Polariksen.Hintaa laitteelle tuli kaikkine kikkeineen rapiat 13 tonnia. Käyttötunteja on vuoden aikana kertynyt n. 40 / 500 km.
Pari päivää luovutuksen jälkeen suli starttimoottori, joten takaisin myyjäliikkeeseen. Takuukäsittelyn ja korjauksen kanssa aikaa kului vajaa kaksi viikkoa.
Seuraavaksi paloi tulpat(oli kuulema asennettu alunperin väärät), joten huoltoon.
Ensimmäinen huolto, jossa vaihdettiin normihuollon lisäksi etupään ripustukset,seisonta-aika taas viikon verran. Samalla päivitettiin ruiskun ohjelma, jonka jälkeen tyhjäkäyntiongelmia.
Sen jälkeen jäätyi huohotin jonka seurauksena öljyt kannentiivisteen kautta pihalle. Edelleen tyhjäkäyntiongelmia, sekä ongelmia nelivedon kytkennän kanssa joten taas huoltoon.

Tästä kaikesta jo vähän vittuuntuneena päätin kirjallisesti informoida kokemuksesta maahantuojaa sekä myyjäliikettä vaatimuksena kaupan purku tai vaihto toimivaan laitteeseen.

Maahantuojan kommentti oli "että miksi meille soitat" ja ettei " asia kuulu meille vaan selvitä asia myyjäliikkeen kanssa"

Myyjäliike tarjosi vaihtoa viiden tonnin välirahalla vastaavaan laitteeseen. =D>

Nyt Polaris on vaihdettu Yamahaan eri liikkeessä ajatuksella ettei se ainakaan edellekerrottua huonommin pelaa.

Tämä on tietysti yksittäinen kokemus mutta jätti todella paskan maun Polariksesta sekä maahantuojan ja jälleenmyyjän toiminnasta.
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

Jälleenmyyjiä, laitteita jos asiakkaitakin on varmaan monenlaisia. Itse päädyin Polarikseen osin siksi, että myyjä ja huolto osasivat hommansa. Keskolaiskytkentäisistä myyjäliikkeistä ei ole kovin positiivisia kokemuksia, joten hyvä, että jossain osataan myydä Yamahaa ja Can-Amiakin.
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Huohottimen jäätymisen vuoksi irtosi moottorin lohkosta blommi eli tulppa joka on laakerin päällä.
Tämä tulppa sijaitsee moottorin ja vaihteiston välisessä tilassa jossa sisällä starttikehä.
Tämä tila täyttyi tottakai öljyllä ja näin ollen iso remontti edessä.

Takuuseen laite korjattiin mukisematta ja nopeasti,ei ongelmia täällä Pohojoisessa.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Vastaa Viestiin